Oh? Da's apart! Overigens wordt bij mij 0000 niet geweigerd maar gewoon als code gezien... Maar als iemand nog een paneeltje heeft liggen om te testen ;)
We zijn volledig off topic aan het gaan, maar ik kan het niet laten. :oops:
<off topic> De startcode ligt opgeslagen in de ECU. Het invoeren van de code verloopt via het paneeltje. Dus het paneeltje accepteert geen nieuwe code.</off topic>
Nadat Wes me zaterdag heeft geholpen (nou ja, ik heb toegekeken) om het ruitmeschanisme eruit te vissen, heb ik vandaag een poging gedaan om het kapotte plastic schuifje te vervangen.
Om het nieuwe schuifje erop te krijgen moet eerst het einstopje omgebogen worden.
Nieuwe erop en eindplaatje terugbuigen.
Goed kijken hoe de kabeltjes lopen, dit ging in eerste instantie fout.
Nou dat viel mee.......
Hé wat zie ik nou: het lijkt wel of die plastic kabelspanner kapot is.
Zucht: wat nu ?
Lijkt me een integraal deel van het hele mechaniek, nu toch een andere op de kop zien te tikken ?
Zou dit de oorzaak van de ellende geweest zijn, een verkeerde spanning op de kabel en daardoor het schuifje kapot getrokken ?
Nee pasvlakjes zijn niet vlak meer, er lag wat gruis en splintertjes en met die spanning erop zal dat niet gaan vrees ik Wes. Ik moet even wat verzinnen: of zo'n dingetje van een ander of een hele andere. Maar als ik zo'n brokje plastic van een ander haal kan ik net zo goed dat hele apparaat vervangen.....
Nothing on the hand: de veer duwt de kabel weg. En als ik de foto zie is dat gedeelte niet kapot. Als ik jou was zou ik het loshangende stukje vastlijmen aan de metalen strip zodat het niet in aanvaring komt met het wieltje.
Weet je dat zeker Wim ? Het lijkt mij dat die veer een bepaalde spanning moet hebben, die nu anders is / kan zijn doordat het onderste deel naar beneden gedrukt is / kan worden.
ALs wat jij zegt klopt zou ik ook kunnen proberen dat hele losgeschoten deel door te zagen/snijden en weg ermee ?
Daartentegen vraag ik me af wat er nu eigenlijk gebeurd is met een raam die (schat ik in) nauwelijks gebruikt is geweest geworden. Is het schuifje eerst gesneuveld en toen het spannertje, of andersom, en waarom ?
M.a.w. als ik 'm zo weer inelkaar beun en hij klapt na 2 keer weer uit elkaar ben ik verder van huis en minstens 30 euro armer.
Dat kost zo'n reparatiesetje namelijk, vette winst op 3 stukjes plastic van niks schat ik zo in......
Zeker weten doe ik het niet aan de hand van een foto. Maar als ik jou was zou ik mijn bewering controleren. Die veer voorkomt dat de buitenmantel door het gat schiet en zorgt voor enige vering/demping in de gespannen kabel. Het gebroken stuk van de tule beschermt de kabel tegen doorslijten van de kabel door het metalen gat. Daarom zou ik het vastlijmen in plaats van wegsnijden.
En dat dat plastic frummeltje gebroken is komt waarschijnlijk omdat het glas stroef door de geleiders gaat. :arrow: een lik vaseline. ;-)
Ik zou me niet al te druk maken dat het weer kan gebeuren.
Nou ik heb de gok genomen en een deel van de losgeraakte tule weggezaagd en weggeknepen. Hier was toch niks meer mee te beginnen, terugduwen ging niet omdat de buitenkabel doorgeschoven was, en er was niets te lijmen. Het apparaat daarna even aan stroom gehangen en alles ging op en neer, alhoewel ik het idee heb dat de kabel lang niet strak genoeg staat.
Alles netjes gemonteerd, maar ik ben toch bang dat deze set-up niet het eeuwige leven heeft. Het raam heeft wat speling en er klinken wat gruisachtige geluiden met op en neer halen. Waarschijnlijk is er toch wat kapot in de raamgeleiding (het befaamde nokje wat bovenaan het raam hoort ?) en is dat waarschijnlijk de aanleiding geweest tot kapot trekken van dat plastic in het mechaniek.
Enfin, het raam is dicht en ik denk dat ik de bediening daarachter maar lekker uitschakel ..... 8)
Weinig nieuws te melden omtrent de Groene, dus ook geen verdere problemen tot dusver. Ze heeft afgelopen weekend d'r bollen gevuld gekregen, met veel pijn en moeite, bij vd Laan.
Aangezien de bollen niet bepaald vrijwillig meededen bestaat bij mij het vermoeden dat ze dus niet/nooit bijgevuld waren. Volgens de monteurs in Abbenes konden we wel wat druk gebruiken, en onderdaad, ze veert een stuk beter, vooral voor, waar ik d'r nogal stug vond. Comfortbollen gewend zijnde wist ik niet of dit zo hoorde: dus niet.
Verder een setje gele halogeen gescoord, maar nog niet mee gereden in het donker: als het niks is gaan de all-weathers er weer in...
Nee, nu weet ik het weer, het doet me denken aan die poster van de CX GTi Turbo 2, met de DS en Traction als voorgangers....
Dat heet trouwens in het Frans "Lignage"....
De gele halogeentjes er inmiddels weer uit gehaald, het zicht was om te janken.
Vandaag geconstateerd dat de riem die de aircopomp aandrijft nogal slapjes zit, en ook een wat jankerig geluid uit die hoek. Is die riem enigszins te spannen ?
Klopt, ligt aan het paneeltje. Bij mijn oorspronkelijk paneeltje werd 0000 ook geweigerd. Nu heb ik er een andere in en lukt het wel. ;-)
Oh? Da's apart! Overigens wordt bij mij 0000 niet geweigerd maar gewoon als code gezien... Maar als iemand nog een paneeltje heeft liggen om te testen ;)
En een handtekening!!!!
Ik heb in mijn vaders XM tct ('96) ook dat paneeltje vervangen, geen probleem kon gewoon zijn oude pincode in drukken en starten maar.
Maar daar zal het wel niet over gaan. :oops:
Wes, het gaat over de officiele methode om het codepaneel startcode vrij te maken :wink:.
Ja snuggi dat snap ik ook wel. :wink:
:wink:
We zijn volledig off topic aan het gaan, maar ik kan het niet laten. :oops:
<off topic> De startcode ligt opgeslagen in de ECU. Het invoeren van de code verloopt via het paneeltje. Dus het paneeltje accepteert geen nieuwe code.</off topic>
Maar als je het kastje vervangt en niet de ecu dan maakt het toch niets uit? Bij mijn vaders tct ging dat goed.
Ja dat klopt wel Wes.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nadat Wes me zaterdag heeft geholpen (nou ja, ik heb toegekeken) om het ruitmeschanisme eruit te vissen, heb ik vandaag een poging gedaan om het kapotte plastic schuifje te vervangen.
Om het nieuwe schuifje erop te krijgen moet eerst het einstopje omgebogen worden.
Nieuwe erop en eindplaatje terugbuigen.
Goed kijken hoe de kabeltjes lopen, dit ging in eerste instantie fout.
Nou dat viel mee.......
Hé wat zie ik nou: het lijkt wel of die plastic kabelspanner kapot is.
Zucht: wat nu ?
Lijkt me een integraal deel van het hele mechaniek, nu toch een andere op de kop zien te tikken ?
Zou dit de oorzaak van de ellende geweest zijn, een verkeerde spanning op de kabel en daardoor het schuifje kapot getrokken ?
Kun je hem nog terug naar binnen duwen en lijmen?
Nee pasvlakjes zijn niet vlak meer, er lag wat gruis en splintertjes en met die spanning erop zal dat niet gaan vrees ik Wes. Ik moet even wat verzinnen: of zo'n dingetje van een ander of een hele andere. Maar als ik zo'n brokje plastic van een ander haal kan ik net zo goed dat hele apparaat vervangen.....
Yep, ze zijn maar moeilijk in /uit elkaar te halen deze raam mechanisme'n.
fragiel spul is t; als je dr niet uitkomt heb ik nog wel een aantal mechanismes liggen ;)
Nothing on the hand: de veer duwt de kabel weg. En als ik de foto zie is dat gedeelte niet kapot. Als ik jou was zou ik het loshangende stukje vastlijmen aan de metalen strip zodat het niet in aanvaring komt met het wieltje.
Weet je dat zeker Wim ? Het lijkt mij dat die veer een bepaalde spanning moet hebben, die nu anders is / kan zijn doordat het onderste deel naar beneden gedrukt is / kan worden.
ALs wat jij zegt klopt zou ik ook kunnen proberen dat hele losgeschoten deel door te zagen/snijden en weg ermee ?
Daartentegen vraag ik me af wat er nu eigenlijk gebeurd is met een raam die (schat ik in) nauwelijks gebruikt is geweest geworden. Is het schuifje eerst gesneuveld en toen het spannertje, of andersom, en waarom ?
M.a.w. als ik 'm zo weer inelkaar beun en hij klapt na 2 keer weer uit elkaar ben ik verder van huis en minstens 30 euro armer.
Dat kost zo'n reparatiesetje namelijk, vette winst op 3 stukjes plastic van niks schat ik zo in......
Zeker weten doe ik het niet aan de hand van een foto. Maar als ik jou was zou ik mijn bewering controleren. Die veer voorkomt dat de buitenmantel door het gat schiet en zorgt voor enige vering/demping in de gespannen kabel. Het gebroken stuk van de tule beschermt de kabel tegen doorslijten van de kabel door het metalen gat. Daarom zou ik het vastlijmen in plaats van wegsnijden.
En dat dat plastic frummeltje gebroken is komt waarschijnlijk omdat het glas stroef door de geleiders gaat. :arrow: een lik vaseline. ;-)
Ik zou me niet al te druk maken dat het weer kan gebeuren.
Idd monteren die handel en goed invetten op plaatsen die daar voor zijn.
Als jij met invet-advies komt ga ik ervoor Wes. Kweenie hoe dat kompt.
Kom maar langs, of ik kom naar jou, geen probleem. :wink:
:daarvaltmebekvanopen: :crazy: :wtf: :oops: :shh: :meneus: :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nou ik heb de gok genomen en een deel van de losgeraakte tule weggezaagd en weggeknepen. Hier was toch niks meer mee te beginnen, terugduwen ging niet omdat de buitenkabel doorgeschoven was, en er was niets te lijmen. Het apparaat daarna even aan stroom gehangen en alles ging op en neer, alhoewel ik het idee heb dat de kabel lang niet strak genoeg staat.
Alles netjes gemonteerd, maar ik ben toch bang dat deze set-up niet het eeuwige leven heeft. Het raam heeft wat speling en er klinken wat gruisachtige geluiden met op en neer halen. Waarschijnlijk is er toch wat kapot in de raamgeleiding (het befaamde nokje wat bovenaan het raam hoort ?) en is dat waarschijnlijk de aanleiding geweest tot kapot trekken van dat plastic in het mechaniek.
Enfin, het raam is dicht en ik denk dat ik de bediening daarachter maar lekker uitschakel ..... 8)
Wes nog bedankt voor de hulp hiermee....
Geen dank, als ik op de sloop ben en denk er aan, dan zal ik er eentje voor je scoren. :wink:
Weinig nieuws te melden omtrent de Groene, dus ook geen verdere problemen tot dusver. Ze heeft afgelopen weekend d'r bollen gevuld gekregen, met veel pijn en moeite, bij vd Laan.
Aangezien de bollen niet bepaald vrijwillig meededen bestaat bij mij het vermoeden dat ze dus niet/nooit bijgevuld waren. Volgens de monteurs in Abbenes konden we wel wat druk gebruiken, en onderdaad, ze veert een stuk beter, vooral voor, waar ik d'r nogal stug vond. Comfortbollen gewend zijnde wist ik niet of dit zo hoorde: dus niet.
Verder een setje gele halogeen gescoord, maar nog niet mee gereden in het donker: als het niks is gaan de all-weathers er weer in...
Het lijkt wel een zwarte panter zo...
Geel vind ik mooi. Zo typisch Frans. ;-)
Bovendien is het kontrastrijker.
Mooie foto`s Jaap 8).
Een kontra strijker? Die implodeert zeker....
Nee, nu weet ik het weer, het doet me denken aan die poster van de CX GTi Turbo 2, met de DS en Traction als voorgangers....
Dat heet trouwens in het Frans "Lignage"....
De gele halogeentjes er inmiddels weer uit gehaald, het zicht was om te janken.
Vandaag geconstateerd dat de riem die de aircopomp aandrijft nogal slapjes zit, en ook een wat jankerig geluid uit die hoek. Is die riem enigszins te spannen ?
Jij bent de eerste die ik tegenkom die halogeen niets vindt. :roll:
Pagina's