Nee, niet alles, de nieuwe koplampjes en koelvloeistofdop liggen nog in de kofferbak. 8)
Wat er nu vervangen is: draagarmrubbers, aandrijfassen, bakolie en 1 fusee, die was gelukkig aanwezig bij de lokale onderdelenboer.
Goh, als je dat zo opschrijft lijkt het helemaal niet veel werk. :shock:
2 flinke dagen beunen met Wes en Wim. Foto´s volgen nog, maar dat zal wel morgen worden.
Zouden we bij Wim zijn XM dezelfde onderdelen nu in 1 dag kunnen vervangen?
Da's een mooie revisie geworden Maarten! Top!Hoe rijdt ze nu, is het voorin rustiger bij bobbels en kuilen? Kunnen de draagarmrubbers gemakkelijk vervangen worden, nu je het weet bedoel ik eigenlijk... Of moet daar de aandrijfas voor los uit de bak.
Het is nl iets wat ik bij mij ook nog wil doen. En als nu eerst Wim gaat dan kunnen we La Noir doen in pak hem beet, een uurtje of 3 :lol:
Voor de volgende keer zou ik een 2e setje draagarmen bij iemand lenen en die voorbereiden met nieuwe rubbers, geef je daarna je eigen oude met oude rubbers weer terug. :lol: De wissel van alleen de draagarmen is niet veel werk, fuseekogel los en 3 bouten.
Maar dan zal je altijd zien dat 1 van de fuseekogels niet fris is en dat kreng kregen we maar niet los :roll:.
Hoe het gelukt is? Nou, op alle mogelijke manieren behalve de juiste. :lol: Er waren bij de beunclub een paar beunheren die niet zo van geur en lawaai houden. Dus mochten we de rubbers er niet uitfikken, had ons makkelijk een uur of 2 gescheeld. :evil:
Bij mij gaan ze wel op de 'bbq' en langs de slijptol. ;-) En een ander obstakel waar ik (voorlopig) niet aan begin is de fuseekogel.
Maarten, de man die ons heeft geholpen heet Jim. ;-)
Maar even een update plaatsen van afgelopen weekend.
Gereviseerde aandrijfassen, nieuwe draagarmrubbers en 1 nieuwe fuseekogel.
Het was een flinke beunsessie, maar het zit er allemaal weer onder. Een hoop minder gerammel en ik kan weer harder dan 80 rijden zonder dat het door de auto dreunt. Wes en Wim, bedankt voor alle hulp!!!
Remmenzooi besteld voor de voorkant, Marco heeft nog een naaf met goed wiellager. En er is een hydractive bol onderweg. Dus het gaat vast weer helemaal goedkomen met het grijze hok. 8)
Edit: comentaar na mod actie weggehaald :wink:
naja, het is soms wel handig even te weten welke kleur doos je het beste kunt hebben 8)
de stadlichtjes bij de dealer kosten 50 p/st, in een groen doosje zijn ze opeens 25 ut stuk...
pokkuh stangen bij de dealer... rond de 65 p/st.
delzefde stangen elders... 50 euro een setje....
Draagarmrubbers bij citroen 24 euro, van febi zelf 13 euro (degene waar je er 4 van nodig hebt) 8)
Huh? editmod? wat is dat voor taal?? Domtide? Snap er niks van...
Editmod - Modedit wat maakt het uit?
je kan ook nog ffkes kijken op http://www.artaparts.nl/
hebben ze ook nog wat onderdeeltjes te koop in de nieuw :wink:
Heb je alles nu vervangen? Wat is het resultaat? Weer als nieuw?
Nee, niet alles, de nieuwe koplampjes en koelvloeistofdop liggen nog in de kofferbak. 8)
Wat er nu vervangen is: draagarmrubbers, aandrijfassen, bakolie en 1 fusee, die was gelukkig aanwezig bij de lokale onderdelenboer.
Goh, als je dat zo opschrijft lijkt het helemaal niet veel werk. :shock:
2 flinke dagen beunen met Wes en Wim. Foto´s volgen nog, maar dat zal wel morgen worden.
Zouden we bij Wim zijn XM dezelfde onderdelen nu in 1 dag kunnen vervangen?
Echt wel!! :roll: Ik vond het erg leuk en leerzaam. 8)
Da's een mooie revisie geworden Maarten! Top!Hoe rijdt ze nu, is het voorin rustiger bij bobbels en kuilen? Kunnen de draagarmrubbers gemakkelijk vervangen worden, nu je het weet bedoel ik eigenlijk... Of moet daar de aandrijfas voor los uit de bak.
Het is nl iets wat ik bij mij ook nog wil doen. En als nu eerst Wim gaat dan kunnen we La Noir doen in pak hem beet, een uurtje of 3 :lol:
Kun je zo'n tussenlager eigenlijk los vervangen? Of moet je toch de hele as vervangen...
Voor de volgende keer zou ik een 2e setje draagarmen bij iemand lenen en die voorbereiden met nieuwe rubbers, geef je daarna je eigen oude met oude rubbers weer terug. :lol: De wissel van alleen de draagarmen is niet veel werk, fuseekogel los en 3 bouten.
Maar dan zal je altijd zien dat 1 van de fuseekogels niet fris is en dat kreng kregen we maar niet los :roll:.
OK, hoe is het dan toch gelukt uiteindelijk, bevriezen en verhitten??
Niet in slaap vallen hè Maarten :wink:
Hoe het gelukt is? Nou, op alle mogelijke manieren behalve de juiste. :lol: Er waren bij de beunclub een paar beunheren die niet zo van geur en lawaai houden. Dus mochten we de rubbers er niet uitfikken, had ons makkelijk een uur of 2 gescheeld. :evil:
Bij mij gaan ze wel op de 'bbq' en langs de slijptol. ;-) En een ander obstakel waar ik (voorlopig) niet aan begin is de fuseekogel.
Maarten, de man die ons heeft geholpen heet Jim. ;-)
Maar met die hele grote waterpomptang durf ik het wel aan hoor. :wink:
We weten inmiddels hoe het moet, borgjes terug slaan, tang er op en gaan.
Maar even een update plaatsen van afgelopen weekend.
Gereviseerde aandrijfassen, nieuwe draagarmrubbers en 1 nieuwe fuseekogel.
Het was een flinke beunsessie, maar het zit er allemaal weer onder. Een hoop minder gerammel en ik kan weer harder dan 80 rijden zonder dat het door de auto dreunt. Wes en Wim, bedankt voor alle hulp!!!
Draagarm er af:
Tussenlager op de as:
Mooie nieuwe onderdeeltjes:
Het lijkt wel een déja vu. :shock: Nah, kan niet. Als ik de plaatjes zie dan kijk ik in de toekomst. Naar vrijdag de 13e. :lol:
Remmenzooi besteld voor de voorkant, Marco heeft nog een naaf met goed wiellager. En er is een hydractive bol onderweg. Dus het gaat vast weer helemaal goedkomen met het grijze hok. 8)
Wanneer wil je het er onder zetten? Neem aan dat je voor de remschijven de man met de grote hamer nodig hebt? :mrgreen:
De rechter hoeft er niet af ivm de naaf-wissel-truuk. :wink:
De linker valt er hopelijk gewoon af, anders heel veel kruipolie. :oops:
Ik weet nog niet wanneer, eerst de spullen binnen zien te krijgen.
... en veel geduld. :?
Laat maar weten, dan kom ik wel met de voorhamer opdraven. Beter mee dan om verlegen zitten. :wink:
Is goed! 8)
Naafje ligt er inderdaad nog wel!
Lekker plaatje om te zien die laatste...allemaal nieuw!
Nu ook je stuurstang ontroesten en mooi mat zwart spuiten, :wink:
Nee, mijn stuurstangen ga ik niet poetsen. :lol:
Remmen zijn ook binnen,
Marco: neem je zondag de naaf mee?
Maarten? Geef even een seintje als je er aan gaat beginnen. :wink:
+1
@Maarten:
Zoals je wss hebt gemerkt ben ik weer wat minder online.. Erg veel last en ik denk niet dat ik naar de rit ga... Behoorlijke terugval gehad.
Moeten we dus even iets anders voor afspreken :wink: :(
Anders pikken we dat toch een keertje op, uurtje heen uurtje terug ondertussen kan je mooi alles demonteren bij de klub. :wink:
Tuuurlijk!
Maar het is nog even druk op het werk en mijn weekenden aardig vol.
@ Marco, sterkte! We spreken wel even wat af.
Pagina's