Goedemorgen,
Wie kan er helpen om een startmotor van een v6 12v automaat te vervangen ?
Het relais schakelt wel. Echter de startmotor draait niet. Hij draaide een tijd geleden al wel zwaar. Probleem is auto staat op de oprit en moet aan de kant. Wie van de club kan hierbij van dienst zijn. Heb zelf onder de auto gekeken en gezien dat de startmotor achter het voorste spruitstuk zit lastig bijkomen dus.
Wie o wie????
Alvast bedankt,
Nico
Heb je al een vervangende startmotor dan?
ik heb met de startmotor een paar tikken met de hamer gegeven echter iets beweging gaf ie wel, na een paar slagen te hebben gedraaid stopte het weer. Waarschijnlijk door warmte ontwikkeling is de boel iets gaan uitzetten. Wie heeft er nog tips ???
Groet,
Nico
Als ik het zo lees lijkt het een beetje op wat Mark heeft gehad toen wij zijn XM ophaalde uit Frankrijk, De magneten die aan zijkanten zitten in de startmotor komen los, met andere woorden startmotor heeft zijn laatste ronde gedraaid.
Een nieuwe plaatsen is niet echt moeilijk, er moet allen wel wat voor gedemonteerd worden om er een beetje bij te kunnen. Het voorste deel van de uitlaat wat van het voorste deel van het spruitstuk komt en dan langs de startmotor loopt moet los/weg en dan kom je er gemakkelijk bij.
Ik kan je nog wel helpen aan een startmotor, evt per post
Dank voor jullie reactie's het probleem is echter dat de auto niet op een brug staat, en ik niet echt de goede gereedschappen etc om genoeg ruimte te maken onder de auto zodat je overal goed bij komt.
Wie heeft er ideeën ????
Wat de ANWB bij mij deed was er even 24V op zetten. Dat leverde genoeg power om te starten, daarna kon ik naar een garage om de boel te vervangen (zie het pluimen-topic).
Maar of dat bij jou ook gaat werken... Wellicht gewoon de ANWB bellen?
En een handtekening!!!!
Nog iemand suggesties ??? Ik weet wel zeker dat de startmotor overleden is.
Ja! In "N" zetten en gewoon duwen! Het eerste probleem was toch dat ie in de weg staat op je oprit?
Je kunt sturen maar het zal wel zwaar gaan. Even een paar buurtjes regelen en dan staat ze aan de kant. :wink:
Ik heb meer het vermoede dat het hier om een hulp vraag gaat om een startmotor te vervangen, heb je een brug en een andere startmotor in de buurt Nico? Zwartsluis ligt waar? Kom op jongens is er niemand die daar in de buurt woont die even de armen uit de mouwen wil steken?
Tussen Marknesse en Staphorst, dichtbij het dorp Doosje
Wes ik begrijp dat ook wel, maar omdat in de opening stond dat de auto accuut in de weg stond; ze is wel te verplaatsen natuurlijk.
Daarná begint natuurlijk het vervangen van de startmotor :wink:
Zit die XM specialist Enting niet in Zwartsluis??? Weet niet of dat een goed bedrijf is maar misschien kunnen die de XM afslepen?
Nico,
Team W&W heeft overlegd en we willen je in principe wel komen helpen met het vervangen van de startmotor. Dan zul je wel voor een startmotor en een brug moeten zorgen.
Laat maar, via de pb horen of je interesse hebt.
Die ene W heeft met eigen oogjes gezien dat het ook op een een paar assteunen kan. Ene J van W uit F had de startmotor er binnen 45 min onderuit.
Uitlaat los van het spruitstuk is het meeste werk.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Doe mij toch maar een brug!! :wink:
Ieder heeft z'n fysieke beperkingen en de mijne is dat ik absoluut niet op m'n rug liggend kan sleutelen. Dus een brug is wel een eis. ;-)
Team W&W :love:
Pracht aanbod jongens!
Geweldigde reactie's mannen.
Kijk dat is nou dat XM gevoel, samen toch iets speciaals.
Alleen het volgende, de auto kan niet worden gesleept daar het een automaat is en hij helemaal op haar gat ligt.
Ten tweede omdat de auto langere tijd niet is gebruikt is deze geschorst en mag dus niet op de openbare weg.
Zwartsluis ligt tussen Hasselt (bij Zwolle) en Belt-Schutsloot (richting Meppel). Enting zit inderdaad hier (is ook lid vd club) maar ik weet niet of hij bereid is om een brug ter beschikking te stellen.
Verder was / is er ook nog een eerder probleem met de XM (zie mijn draadje van begin dit jaar, over onregelmatig lopen wanner hij warm word)
Dus hoe gaan we dit doen.
Groet, Nico
Bel Enting eens op. Slepen gaat idd niet maar op laten halen moet toch wel te regelen zijn.
Dan eerst de startmotor vervangen en daarna verder kijken naar de onregelmatigheid.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mits het weer goed is en de conditie buiten het voor de deur toe laat, wil ik het ook wel met assteunen doen, ik ben geheel uitgerust om de klus op straat te doen. :wink:
Dat warm niet echt mooi stationair lopen, kan je stappen motor zijn, kunnen wij ook wel even naar kijken!?
Ik gok de bougies, heb het de afgelopen weken talloze malen gelezen dat goede boudies o zo belangrijk zijn.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ook geen probleem, zetten wij er zo in. :wink:
En uit de schorsing halen, anders ken je nie proefrijden nie :grijns:
Met een stevige boormachine en een passende poelie kan je de Hydropomp aandrijven. Meermalen gedaan. Auto in de hoogste stand, assteunen er onder en een uurtje sleutelen.
Zo'n startmotor vervangen is echt niet zo'n klus. Lamp en spiegeltje handig om te zien waar de boutjes zitten. Ik meen me te herinneren dat die uitlaatbocht zelfs kan blijven zitten.
Ook handig om de auto op een aanhanger te lieren. Zolang je niet erg veel aan je stuur draait blijft hij best lang hoog. (Als je hydrauliek een beetje op orde is).
Achterstallig onderhoud brengt iedere XM op de sloop.
Gisteren zijn Team W&W bij mij in Zwartsluis geweest om de startmotor te vervangen van mijn XM. Eerst de auto op steunen gezet en vervolgens aan het sleutelen. Na enig gemartel onder de auto kwam met moeite de eerste bout los vervolgens de tweede en de derde. Ze zaten mooi vast en er werd zo links en rechts wat af gemoppert. Toen bleek dat de ruil startmotor welke ik had van "type 3" Xm te zijn (3.0 24Valve) mijne is echter nog 12valve en dus staat de bevestiging bij die van mij recht t.o.v. de startmotor en die andere haaks...
Snel met Enting gebeld en bij hem op zolder lagen nog wat andere startmotoren. Waaronder eenzelfde type met iets andere schroefdraad. Deze meegenomen en het "huis" overgezet op de goede. Startmotor gemonteerd aangesloten en starten maar. Voor de zekerheid had ik maar een nwe accu gekocht en na enig starten (auto had ca 1/2jaar niet gelopen) sloeg ze aan en klonk het schitterde V6 geluid weer vanonder de carport.
Mannen ontzettend bedankt voor de moeite en het helemaal vanuit Amsterdam en Hilversum komen om de startmotor van mijn dame te verwisselen. Werkelijk super !!!!!!!
Graag gedaan Nico, plaats hier ook nog maar wat foto's. :wink:
Goed nieuws...
Maar 1 ding snap ik niet...
Waarom heb je de "oude" bevestigingsplaat niet op de nieuwe startmotor gezet? Dat deed men ook toen ik een nieuwe startmotor kreeg...
Of hadden jullie hem gesloopt door de vastzittende bouten?
En een handtekening!!!!
Hier een kleine sfeerimpressie onder de XM.
Dat is ook gebeurd detlev. :wink: De bouten zijn uiteindelijk alle drie keurig los gekomen.
Hoi Detlev,
Dit hebben wij inderdaad gedaan, eerst geprobeerd met de type 3 startmortor, maar toen bleek dat het asje aan de zijde van de startkrans, een andere maat had dan de oude. Vervolgens het huis van de oude startmotor overgezet op een andere startmotor en klaar.
Team W&W dat zijn de mannen !!!! Super !!!!
Pagina's