Hoi allemaal,
Ik ben weer de gelukkige eigenaar van een 2.1TD aut. uit 1999.
De auto heeft enkele puntjes...
-Starten:
Als ik een koude start doe, dan gloei ik voor in P en start ik. De motor start en klinkt oké. 5 seconden later gaat het over in een onregelmatigheid en valt hij uit. Gloei en start ik dan meteen weer dan slaat hij niet aan. Wacht ik een seconde of 20 en gloei en start ik weer dan slaat hij wel aan na enkele seconden en is er geen probleem meer...
Verder start hij altijd goed na voorgloeien, alleen bij de koude start gaat het mis.
Iemand ideeën waar dat in kan zitten?
Hans :arrow:
Diesel voor verwarming? Matthijs kom er maar in!!
Lucht in je systeem, of toch je gloeiinrichting niet lekker.
Lucht kan je simpel zien en testen;
Voor een koude start op je handbalgje bij je bijrijdersveerpoot paar keer indrukken. Als je dan door de doorzichtige slangen luchtbellen ziet heb je lucht in de leidingen (goh:P).
Daarna start hij misschien ook beter.
Je kan ook eens onder de pomp op het blok bijken of het daar nat is. Deze pompen gaan vrij vaak en snel lekken.
Gloeiers kan je nameten. Alle bedrading van de lgoeiers af (vooral de onderlinge doorverbinddraad) en dan met een weerstandmeter over de gloieers heen. 1 pen op e aansluiting van de draad, de andere pen tegen de kop. is de weerstand oneindig of heel hoog; stuk.
Lekken doet hij gelukkig niet, heb ik weleens bij eerdere XM gehad idd met zon heerlijke Lukas.
Doorzichtige slangen zitten er niet, dus ik zal eens kijken.
Bij mijn Xantia 19TD zat het in de dieselfilter, ik heb deze toen omzeild met een slangfilter en toen was het over. Ik denk dat het toen lucht was ook ja.
Ik zal eens eea testen.
Hans
En........ wat wees het testen uit ???
Tot nu toe niet veel...denk idd ook lucht inmiddels...
Op zich went het wel, maar dat onregelmatig draaien bij stationair rijden is wat onhandig, dan moet je stevig de rem vasthouden haha.