Alles gefixt en getest voor dat we het weer in elkaar gingen zetten en alles werkte naar behoren, afgemonteerd en nog maar eens testen alles werkt behalve het raam, gaat niet meer open niks!? Snap er heulemaal niets van.
Maar goed, er zat dus een type 1 raam meganisme in met een omgebeunt kabelboompje echt heel mooi gemaakt, origineel hoorde er dus een type 2 sneltoetsraam meganisme in en dat hebben wij er dus maar weer in terug gebeunt, origineele kabelboom uit de slopert gehaald en er bij detlev zijn xm in gezet ging eigenlijk wel makkelijk, alles getest werkte perfect afgemonteerd en nu werkt het raam niet meer, nogmaals ik snap er niks van?
Begrijp ik het goed dat toen het niet ingebouwd was alles wel naar behoren werkte? :roll: Misschien dat 'open' en 'sluiten' verwisseld zijn door de modificatie?
Nee, de boel was in de xm van Detlev gehangen. Kabelboom, raamschakelaars die er bij horen, mechanisme.. Ging prima. Toen kawm het afmonteren. Alles netjes leggen/hangen en goed vastzetten en toen werkte het niet meer :?
Zekering is onwaarschijnlijk, aangezien de andere ramen het wel doen. zwaar lopen zou kunnen, maar dan moet je toch héél even de boel horen aanslaan? Overigens hebben we ook geprobeerd het raam naar beneden te 'helpen'.
Ikzelf vermoed óf een afgevallen stekker óf een draad die klem is komen te zitten.
Máár, om toch de schakelaar uit te sluiten, welke pinnen moet ik doorverbinden op de stekker om het 'naar beneden' signaal te geven?
Anywway, nogmaals mijn dank aan Wes en JP, in ieder geval geen regen meer binnen (aan die kant).
Wel een nieuw probleempje... Volgens mij een bekende storing: Sinds de terugweg stuurt mijn XM verschrikkelijk licht. Bij in/uitparkeren redelijk normaal (bij mij zelfs zwaar, denk ik te weinig druk in mijn voorraadbol), maar op de snelweg echt 1-vinger besturing. En bij bochten met 30/40 echt het gevoel dat hij de bocht in wil grijpen, alsof hij gaat oversturen...
Van het licht sturen kan het alleen maar de Diravi centrifugaalregelaar zijn.
De centrifugaalregelaar (zwarte bol aan bestuurderszijde, onder motorkap) om de diravi snelheidsafhankelijk te maken:
Het kan zitten een kapotte/versleten loopwerkaftak op de bak die de kabel nr.3 naar de centrifugaalregelaar aandrijft. Of de kabel zelf is gebroken of de kabel is een stukje losgeschoten indien die niet met een clip nr. 6 (lijkt op een grote haarspeld) was geborgd.
Loopwerkaftak serie2 (handgeschakeld):
Indien de diravibol niet meer op druk staat zal de diravi iets zwaarder gaan sturen en minder sterk terugkomen.
Dank voor de snelle reacties, alweer een onderdeel waar ik de plaats (nog) niet van kan vinden :(
Vreemd is wel dat bij stilstand het stuur wel terugdraait naar centraal, maar zodra ik een beetje tempo heb kan ik hem gewoon 'in de bocht laten staan'...
Nou ja, op zich rijdt het nog best lekker ook, alleen ben je in bochten het gevoel compleet kwijt.
@Wes: Ik las net in een andere reactie dat hij daardoor juist veel zwaarder gaat sturen? Bollen vullen (4+2) staat wel op mijn lijstje
@Mark: Is niet iets wat ik in mijn eentje ga aanpakken. Ik was zaterdag al zo blij dat anderen mijn raam konden vervangen, ikzelf had waarschijnlijk de boel geheel gesloopt en nooit meer goed terug kunnen bouwen. Nu zou ik het wel aandurven, maar da's omdat ik het een keer gezien heb. Ik leer nu eenmaal erg sterk met mijn ogen.
Wes heeft gelijk en dat heb ik ook gezegd :wink:, zodra de diravibol leeg raakt gaat het zwaarder sturen en minder sterk terugkomen. Dus laat ook de diravibol vullen, zodat het lichter, directer stuurt en sterker terug komt :wink:.
Ik weet hoe jouw voorraadbol is, die kun je ook laten controleren. Als ze allmaal gevuld kunnen worden kom je op 8 bollen in totaal uit.
Snel doen Detlev! Mijn ervaring met de DS'en is dat het zo'n 3 maanden duurt, en dan krijg je de eerste boete in de bus. En dat is in jouw geval, eh, ja, zo ongeveer nu...
eigenlijk niet, maar het probleem blijft dat ik enige tijd zonder auto zit en ik ook nog eens werktijd moet opofferen om de auto weg te brengen... en mijn vakantiedagen zijn een beetje op...
nee, ik bedoelde bij Detlev. Als hij naar Heusden kan, kunnen we het mooi combineren :wink:.
DEAL!! 8)
denk dat dat zwarte plastic blokje afgebroken is, dan heeft je raam geen steun/begeleiding meer.
Nou, de kabel was gebroken, daardoor later ook dat blokje ja. Wes, JP, Dank!
Later meer..
En een handtekening!!!!
:lol: Hoest afgelopen Detlev???
Alles gefixt en getest voor dat we het weer in elkaar gingen zetten en alles werkte naar behoren, afgemonteerd en nog maar eens testen alles werkt behalve het raam, gaat niet meer open niks!? Snap er heulemaal niets van.
Maar goed, er zat dus een type 1 raam meganisme in met een omgebeunt kabelboompje echt heel mooi gemaakt, origineel hoorde er dus een type 2 sneltoetsraam meganisme in en dat hebben wij er dus maar weer in terug gebeunt, origineele kabelboom uit de slopert gehaald en er bij detlev zijn xm in gezet ging eigenlijk wel makkelijk, alles getest werkte perfect afgemonteerd en nu werkt het raam niet meer, nogmaals ik snap er niks van?
Begrijp ik het goed dat toen het niet ingebouwd was alles wel naar behoren werkte? :roll: Misschien dat 'open' en 'sluiten' verwisseld zijn door de modificatie?
Nee, de boel was in de xm van Detlev gehangen. Kabelboom, raamschakelaars die er bij horen, mechanisme.. Ging prima. Toen kawm het afmonteren. Alles netjes leggen/hangen en goed vastzetten en toen werkte het niet meer :?
Misschien dat het raam te zwaar loopt. De motor schakelt af op torsie.
Of een domme zekering die er geen zin meer in had.
Zekering is onwaarschijnlijk, aangezien de andere ramen het wel doen. zwaar lopen zou kunnen, maar dan moet je toch héél even de boel horen aanslaan? Overigens hebben we ook geprobeerd het raam naar beneden te 'helpen'.
Ikzelf vermoed óf een afgevallen stekker óf een draad die klem is komen te zitten.
Máár, om toch de schakelaar uit te sluiten, welke pinnen moet ik doorverbinden op de stekker om het 'naar beneden' signaal te geven?
Anywway, nogmaals mijn dank aan Wes en JP, in ieder geval geen regen meer binnen (aan die kant).
Wel een nieuw probleempje... Volgens mij een bekende storing: Sinds de terugweg stuurt mijn XM verschrikkelijk licht. Bij in/uitparkeren redelijk normaal (bij mij zelfs zwaar, denk ik te weinig druk in mijn voorraadbol), maar op de snelweg echt 1-vinger besturing. En bij bochten met 30/40 echt het gevoel dat hij de bocht in wil grijpen, alsof hij gaat oversturen...
Weet iemand nog wat dat is?
En een handtekening!!!!
Van het licht sturen kan het alleen maar de Diravi centrifugaalregelaar zijn.
De centrifugaalregelaar (zwarte bol aan bestuurderszijde, onder motorkap) om de diravi snelheidsafhankelijk te maken:
Het kan zitten een kapotte/versleten loopwerkaftak op de bak die de kabel nr.3 naar de centrifugaalregelaar aandrijft. Of de kabel zelf is gebroken of de kabel is een stukje losgeschoten indien die niet met een clip nr. 6 (lijkt op een grote haarspeld) was geborgd.
Loopwerkaftak serie2 (handgeschakeld):
Indien de diravibol niet meer op druk staat zal de diravi iets zwaarder gaan sturen en minder sterk terugkomen.
Diravibol c.q. remaccubol:
je snelheidsmeter doet het nog wel??
zo nee is het loopwerkaftak de boosdoener :wink:
Dat hoeft niet Jeroen. Snelheidsmeter kan het doen ondanks dat het loopaftakwerk kaduk is. Althans bij een type II.
Ik zet in iedergeval in op een defect loopaftakwerk.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
och ja daar is ook weer verschil in...
excuus :wink:
Dank voor de snelle reacties, alweer een onderdeel waar ik de plaats (nog) niet van kan vinden :(
Vreemd is wel dat bij stilstand het stuur wel terugdraait naar centraal, maar zodra ik een beetje tempo heb kan ik hem gewoon 'in de bocht laten staan'...
Nou ja, op zich rijdt het nog best lekker ook, alleen ben je in bochten het gevoel compleet kwijt.
Misschien vanmiddag nog eens zoeken.
En een handtekening!!!!
Ik zag wel dat het veersysteem wat aandacht kan gebruiken, misschien dat de diravi bol vullen ook kan helpen?
Om dat ding te kunnen vinden (loopwerkaftak) mot je met je auto de brug op, zit net boven achter de uitlaat (aan de achterzijde van je blok)
Zonder brug ga je het niet of nouwelijks redden om dat loopwerk te vervangen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
@Wes: Ik las net in een andere reactie dat hij daardoor juist veel zwaarder gaat sturen? Bollen vullen (4+2) staat wel op mijn lijstje
@Mark: Is niet iets wat ik in mijn eentje ga aanpakken. Ik was zaterdag al zo blij dat anderen mijn raam konden vervangen, ikzelf had waarschijnlijk de boel geheel gesloopt en nooit meer goed terug kunnen bouwen. Nu zou ik het wel aandurven, maar da's omdat ik het een keer gezien heb. Ik leer nu eenmaal erg sterk met mijn ogen.
En een handtekening!!!!
Wes heeft gelijk en dat heb ik ook gezegd :wink:, zodra de diravibol leeg raakt gaat het zwaarder sturen en minder sterk terugkomen. Dus laat ook de diravibol vullen, zodat het lichter, directer stuurt en sterker terug komt :wink:.
Ik weet hoe jouw voorraadbol is, die kun je ook laten controleren. Als ze allmaal gevuld kunnen worden kom je op 8 bollen in totaal uit.
Ja, maar hij stuurt helegaar niet zwaar! Is echt pink-besturing... Alhoewel, bij uitparkeren is het wel zwaar.
Ik zal deze week toch maar eens een afspraak maken bij de garage. Kan ik gelijk de APK laten doen, die moet tenslotte voor de 31e... juli.
En een handtekening!!!!
Met parkeren moet de diravi juist licht sturen en naarmate de snelheid toeneemt zwaarder worden :wink: .
Toch wel 2011 hoop ik?
Wat dacht je van 2010 :lol:
ehm... 2010 ja...
drukdrukdrukdruk, en ik ben er nog steeds niet uit bij wie ik het ga laten doen. En gewoon geen priori-tijd geven...
En een handtekening!!!!
Snel doen Detlev! Mijn ervaring met de DS'en is dat het zo'n 3 maanden duurt, en dan krijg je de eerste boete in de bus. En dat is in jouw geval, eh, ja, zo ongeveer nu...
Nee hoor, we zitten al bijna op 5 maanden ;)
En een handtekening!!!!
let op met ongelukken, de verzekering keert niks uit bij een verlopen APK.
Mits er een gebrek is wat ook een apk afkeurpunt is.
't busje was net niet 2 maanden apk verlopen, nu geschorst maar geen boete gehad. 8)
Dat risico wil je toch niet nemen :roll: .
eigenlijk niet, maar het probleem blijft dat ik enige tijd zonder auto zit en ik ook nog eens werktijd moet opofferen om de auto weg te brengen... en mijn vakantiedagen zijn een beetje op...
En een handtekening!!!!
Pagina's