Ik heb ook chinaspul erin gezet, en ik heb meteen 1 extra lamp en trafo meebesteld. Voor het geld hoef je het niet te laten. Je haalt dit spul niet bij de pomp en een boete voor kapot licht is hoger ;)
Aangezien het chinchongchina spul is loop je wel het risico dat het niet de aangegeven aantal uurtjes haalt.
Neu het gaat nu nog wel hoor maar, voor als... en dan zou ik um graag met een boel hulp van jullie erin willen zetten. Maar eerst dat stotteren oplossen. Was vandaag al veel minder dat wel.
Zo er zijn 2 xenon setjes binnen!!
En ik twijfel nog sterk over het aanschaffen van een iets betere XM in de basis.. Degene die ik op het oog heb heeft echter geen airco en dat was nu juist zo leuk aan de huidige... En de huidige heeft de voorkeur van het gezin...
Mijn vriendin heeft een mooi systeem voor dit soort dilemma's: de eerste keuze is de juiste en daar blijf je bij.
Ikzelf gooi gewoon kop of munt. :lol:
Achteraf gezien lijk je toch de verkeerde keuze gemaakt te hebben. ;-)
Wat kan er allemaal op een dag?
Koppeling
interieur ( electrisch ombouw )
bougies
motorsteunen ( moeten nog nagekeken )
baksteunen ( moeten nog nagekeken )
Achterklep verlichting
Hangt er van af hoe lang jij een dag wilt laten duren. :shock:
Ik schat zo in dat je al gauw over 2 mandagen werk praat.
Met een koppeling ben je met z'n tweeën wel een paar uur zoet.
Motor-/baksteun: uurtje per steun met uitzondering van de onderste.
Interieur, ook een uurtje of 2.
Achterklep verlichting kost ook een uurtje of 3.
Geklooi met draadjes kost nu eenmaal tijd.
Als je het tapijt ook omlegt heb je nog wel een goed 1 of 2 uur extra nodig omdat je al die knaken paneeltjes los moet gaan maken e.d.
Koppeling bij een 16v valt nog wel te doen, afhankelijk of je op een brug zit. Maar tegelijkertijd kan niet iemand anders ff met de motorsteunen bezig.
Als je met 4 of 5 man bent met brug, goed gereedschap en know-how kan je het met een lange dag wel redden denk ik.
Moet je alleen ff uitvogelen wat je samen kan doen, want auto hoog op de brug is ook wat lastig een interieur doen, maar interieur gaat wel prima samen met de steunen, achterklep verlichting en je bougies.
Nou interieur kan ik een heel end zelf doen, behalve het electrische gedeelte, althans dat neem ik nu voor het gemak even aan. Ik moet de draadboom nog bekijken en zien wat de toestand onder de middenconsole is.
Dan zou ik zelf willen kijken of koppeling en de nodige steunen op 1 dag te doen zijn?
Als je de kabelboom voor de stoelen erbij hebt is aansluiten redelijk vlot te doen, bij je broer zat achter de radio een vrije stekker met daarop een geschakelde plus via zekering 34 of 36 (dat laatste staat in zijn instructieboekje met de hand erbij geschreven) Daarop heb ik de stoelen aangesloten.
ExaMple zegt:
Wat kan er allemaal op een dag?
Koppeling W&W
interieur ( electrisch ombouw ) Mark + bart
bougies W&W
motorsteunen ( moeten nog nagekeken ) W&W
baksteunen ( moeten nog nagekeken ) W&W
Achterklep verlichting Mark + bart
Reserveren Wokadres BART :mrgreen:
en wat er nog meer naar boven komt..
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Via Ebay heb ik al goedkopere gevonden maar ja Valeo zal toch wel het beste blijven denk ik?
En is het niet het slimste om het blok eruit te trekken? dan kunnen meteen bakkeerringen en zo meegepakt worden? Of lul ik nu volslagen onzin ( zou mij niets verbazen overigens ;-) )
Idd en dan komen de bakkeringen er ook nog bij, + de beun plek met BRUG!! En broo je moet dit echt goed voorbereiden alles voor tijdig in huis hebben zo dat je niet voor verrassingen komt te staan, wat meestal toch wel gebeurd, maar ja das beunen.
Interieur is een dag met de klep in begrepen.
En werken aan de motor is een dagwerk, met kans op uitloop.
wellicht is dat iets voor in mijn serie 2 dan? Ipv m'n huidige blauwe licht?
Ik heb ook chinaspul erin gezet, en ik heb meteen 1 extra lamp en trafo meebesteld. Voor het geld hoef je het niet te laten. Je haalt dit spul niet bij de pomp en een boete voor kapot licht is hoger ;)
Aangezien het chinchongchina spul is loop je wel het risico dat het niet de aangegeven aantal uurtjes haalt.
Nou per ongeluk heb ik 2 complete sets extra.... Veel reserve dus hehehe. OF als er iemand nog een setje wil aanschaffen? voor 37 euro heb je er 1.
Weet iemand trouwens een goedkope koppelingset voor een 2.0 16v te koop?
Ai.......problemen?
Ga je hem er dan zelf in zetten?
Neu het gaat nu nog wel hoor maar, voor als... en dan zou ik um graag met een boel hulp van jullie erin willen zetten. Maar eerst dat stotteren oplossen. Was vandaag al veel minder dat wel.
Dat zal ongetwijfeld vocht zijn, zullen wij er zaterdag even flux naar kijken?
Of we draaien er gelijk een paar nieuwe bougies in!?
Moet fkes kijken of ik zaterdag mijzelve kan losweken ...
Zo er zijn 2 xenon setjes binnen!!
En ik twijfel nog sterk over het aanschaffen van een iets betere XM in de basis.. Degene die ik op het oog heb heeft echter geen airco en dat was nu juist zo leuk aan de huidige... En de huidige heeft de voorkeur van het gezin...
Wat te doen!
Mijn vriendin heeft een mooi systeem voor dit soort dilemma's: de eerste keuze is de juiste en daar blijf je bij.
Ikzelf gooi gewoon kop of munt. :lol:
Achteraf gezien lijk je toch de verkeerde keuze gemaakt te hebben. ;-)
Hahahahaha ja nu weet ik echt wat ik moet doen.
Weet je wat! het is en blijft de groene, want met kop of munt was het ook de groene.
Binnenkort een leuke knutselmeeting omheen bouwen? Zorg ik voor de hapjes en drankjessss
Topidee! Er staat de komende tijd toch niets aan meetings in de kalender.
Wat kan er allemaal op een dag?
Koppeling
interieur ( electrisch ombouw )
bougies
motorsteunen ( moeten nog nagekeken )
baksteunen ( moeten nog nagekeken )
Achterklep verlichting
en wat er nog meer naar boven komt..
Hangt er van af hoe lang jij een dag wilt laten duren. :shock:
Ik schat zo in dat je al gauw over 2 mandagen werk praat.
Met een koppeling ben je met z'n tweeën wel een paar uur zoet.
Motor-/baksteun: uurtje per steun met uitzondering van de onderste.
Interieur, ook een uurtje of 2.
Achterklep verlichting kost ook een uurtje of 3.
Geklooi met draadjes kost nu eenmaal tijd.
Als je het tapijt ook omlegt heb je nog wel een goed 1 of 2 uur extra nodig omdat je al die knaken paneeltjes los moet gaan maken e.d.
Koppeling bij een 16v valt nog wel te doen, afhankelijk of je op een brug zit. Maar tegelijkertijd kan niet iemand anders ff met de motorsteunen bezig.
Als je met 4 of 5 man bent met brug, goed gereedschap en know-how kan je het met een lange dag wel redden denk ik.
Moet je alleen ff uitvogelen wat je samen kan doen, want auto hoog op de brug is ook wat lastig een interieur doen, maar interieur gaat wel prima samen met de steunen, achterklep verlichting en je bougies.
Nou interieur kan ik een heel end zelf doen, behalve het electrische gedeelte, althans dat neem ik nu voor het gemak even aan. Ik moet de draadboom nog bekijken en zien wat de toestand onder de middenconsole is.
Dan zou ik zelf willen kijken of koppeling en de nodige steunen op 1 dag te doen zijn?
Ja makkelijk!
Als je de kabelboom voor de stoelen erbij hebt is aansluiten redelijk vlot te doen, bij je broer zat achter de radio een vrije stekker met daarop een geschakelde plus via zekering 34 of 36 (dat laatste staat in zijn instructieboekje met de hand erbij geschreven) Daarop heb ik de stoelen aangesloten.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Hahaha mooi! komt zo lekker dichterbij!
Iemand nog een cheapo adresje voor een koppeling??
Brezan ff bellen, zorgen dat je korting krijgt.
Volgens hbase zit je dan op 175 euro.
Via Ebay heb ik al goedkopere gevonden maar ja Valeo zal toch wel het beste blijven denk ik?
En is het niet het slimste om het blok eruit te trekken? dan kunnen meteen bakkeerringen en zo meegepakt worden? Of lul ik nu volslagen onzin ( zou mij niets verbazen overigens ;-) )
Uit je nek urineren? Welnee, maar als je die keerringen meteen mee wilt pakken, moeten de aandrijfassen los => luchtratel (of Lucas :grijns: ).
Idd en dan komen de bakkeringen er ook nog bij, + de beun plek met BRUG!! En broo je moet dit echt goed voorbereiden alles voor tijdig in huis hebben zo dat je niet voor verrassingen komt te staan, wat meestal toch wel gebeurd, maar ja das beunen.
Interieur is een dag met de klep in begrepen.
En werken aan de motor is een dagwerk, met kans op uitloop.
nou interieur is minder belangrijk dan het motor gedeelte. Zou jij me kunnen helpen met het samenstellen van een lijstje van benodigdheden?
Oh en zou je mij zaterdagochtend kunnen helpen met het oplossen van dat geschok? ik kan er niet eerder naar kijken vanwege werk en donker.
Koppeling zeker Valeo nemen.. Andere sets koppelen gewoon echt merkbaar minder soepel!
Uiteraard!!
ah super want ik moet smiddags naar Rotterdom en dan wil ik wel aankomen zeg maar.
Koop maar vast een verse set bougies!!
zal zaterdagochtend worden ;-) Zit elke dag van donker tot donker te buffelen. Godzijdank! overigens
Pagina's