Hoi allemaal,
Bij het stationair draaien heb ik weleens dat mijn 2.1TD naar de 2000 toeren klimt en weer zakt uit zichzelf?
Iemand bekend hiermee?
Hans
Hoi allemaal,
Bij het stationair draaien heb ik weleens dat mijn 2.1TD naar de 2000 toeren klimt en weer zakt uit zichzelf?
Iemand bekend hiermee?
Hans
Bij m'n benzine Xantia en XM was dat te wijten aan de stappenmotor.
Maar ik weet niet of een diesel die ook heeft. :oops:
Ja; sensor voor het brandstoffilter loopt op z'n einde. Zitten d'r 2. Wanneer je de één lostrekt bij "op contact" en de fan's gaan draaien dan is die het niet maar degene die ernaast zit. Beetje vage omschrijving maar heb het wphb hier niet liggen............
(Oh ja, dit geldt voor de Xm diesel met lucas epic !)
Diesel heeft geen stappenmotor.
Waar jij last van hebt is lucht in de leidingen. Daar gaat een diesel ineens hoger stationair van lopen.
(als je tenminste een mechanishe diesel hebt, van voor 97)
Is een 1999er...
Hans
Gaat je management lampje ook aan ? Als ie 2000 loopt, kan je dan nog gas blijven geven ?
Misschien even uitlezen, het kan ook zijn dat je gaspedaalpositiesensor aan t overlijden is.
Beetje getest...
Hieronder wat dingetjes, misschien iemand die iets herkent?
-Op V-Power diesel lijkt het minder te zijn dan met gewone Shelldiesel.
-Het is een variabele toerenverhoging die wanneer ik hem in R of 123 zet weer wegvalt, dus alleen in de DNP standen gaat de motor de vrije loop.
-Tijdens het rijden komt het dus ook soms voor in D, wat zorgt voor opletten tijdens rijden, want de wagen wilt dan ook echt weg natuurlijk.
-Tijdens dat onregelmatig draaien is gasgeven wel mogelijk.
Hans :arrow:
Ik denk lucht in je systeem.
Modedit: Graag on topic blijven. :moderator:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.