Bij vd L vorige week 4 Etoile velgen opgehaald in een redelijke staat. deze hier meteen bij de straalboer afgegooid en vandaag waren ze klaar:
Ze zien er magnifiek uit zeg...bellisimo. Nu komen daar voor nieuwe Michelin''s op en achter bijna nieuwe. Dan op 16 oktober de draagarmrubbers vervangen en kijken of we het maximale comfort erin kunnen krijgen.
Kan je die boutjes niet beter opnieuw laten verchroomen? De eerste keer dat jeje velgen vastzet zitten er krassen op en 1 winter later heb je weer 20 roestige bouten
La Noir Verni is weer thuis. 18 INCH is mooi maar wat rijdt ze nu weer lekker. Het scheelt veel. Ze deint en veert naar hartelust en over wegen waarop iedereen in de ankers moet zoef ik nu over heen....
Ook het kloink geluid is weg! Waar ik altijd zo van geniet is het suizen van nieuwe Michelin's op het asfalt, lekker met het raampje open. Ook het remmen gaat nu strakker. De 18"zijn het magazijn in gegaan, tot dat ik weer zin heb of tot dat iemand er interesse voor heeft.
De kleur van de Etoile's is helaas iets te licht naar mijn zin. Het is niet storrend, althans bij de meeste niet :roll: Maar goed, ze zien er wel fonkel nieuw uit.
Nu rest alleen nog het vernieuwen van de VC stekker, en het vernieuwen van de stabalisator en draagarmrubbers. Ben benieuwd wat dat voor effect op de voortrein zal hebben. Daarna laat ik ze denk ik alvast apk keuren want dan is het alweer 16 oktober geweest en de keuring is geldig tot de 19 nov.
De deuren en de uitlaat vervang ik voorlopig niet. Na de spruitstukpakking reperatie is ze mooi stil...het ligt ter reserve.
Misschien komt er binnenkort een nieuw projectje, dus dan ben ik even klaar met La Noir
Ze zijn meer grijs dan zilver. Als ze zilver zijn is je wagen af hoor 8)
Ik vind de 18" ook zeker mooi, maar dan heb je er in verhouding van die iniminie remschijven achter en dat staat altijd zo sneu :)
Zeker achter zijn het van die kleine schijfjes. :roll:
:
Daarom had ik de ronde beschermplaat in de zelfde kleur gespoten als de 18inch velgen...op deze foto kun je dat goed zien. Geeft al een goed effect en maskering van de kleine schijf. Overigens vind ik het afdekplaatje over de kriksteun ook bijdragen aan de "looks" van het wiel.
Maar het comfort is nu echt beter. Let wel, ik beweer niet dat het met 17 of 18"ruk is, alleen moet je dan met nieuwe velgen werken en nieuwe banden en 'n professioneel bedrijf dat ze balanceerd.
Toevallig is er op Cifo nu een draadje over: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/207304/
De kleur is idd niet perfect Matthijs, maar de staat van het wiel is dermate fris nu dat ik het er even bijlaat.
Ik heb nu ook nog een set blokjes met redelijk goede Michelin's 195. Het nadeel van de blokjes velg vind ik, zoals ik al eerder melde, dat de blokjes snel vuil worden terwijl de middenafdekplaat schoon blijft. Dan vind ik het net Donald Duck wielen. En ik ga niet elke dag mijn wielen wassen 8) Alleen bij Mark;s XM blijven ze mooi schoon maar die zijn dan ook speciaal behandeld.
die etoile velgen zien er goed uit buurman 8)
maar heb eens even een vraagje wat die kapjes betreft voor die kriksteun.. waar heb je die vandaan :?: en heb je die ook voor voor?
wat het stralen en spuiten betreft.. heb je daar een adres bij :wink:
Ze zitten voor en achter, maar geloof ik alleen bij serie1. Daarna heeft Citroën ze niet meer geleverd. Ze passen overigens wel gewoon op een serie2. Op mijn XM zaten er nog 2, de andere heb ik een keer op de sloop geritseld. Ze zijn bijna allemaal weg want het zit er alleen maar opgeschoven.
Stralen/spuiten bij van Berlo op de Spaarpot in Geldrop. Rotonde rechts eerste bocht naar links meteen links in de hoek :wink:
Roo, had jij nou de bedrading bij MAtthijs overgenomen voor je stoelen??
Mijn kabelboom komt nl in hetzelfde post pakketje mee, kunnen we eens kennis maken.
ja die kabels heb ik besteld bij Matthijs en begreep het al dat jouw kabels mee worden gezonden , geen probleem ik lever ze af bij je en ja kunnen we gelijk kennismaken
de reden voor die straler is omdat heel toevallig een collega van mij blokjesvelgen gehaald heeft en aan mij vroeg of ik een bedrijf wist die straalt en spuit hier in de buurt. dat was dus toeval :wink:
wat die kapjes betreft, staat af. maja ik denk dus bijna niet meer te verkrijgen of geluk hebben.
zodra de kabels binnen zijn geef ik je een seintje
Ach, is dat niet het huis van bewaring in Winterswijk :grijns:
Maar serieus, een blokjes velg moet je niet laten stralen en spuiten. Ze bestaat nl uit een gespoten deel (grijze lak) en alluminium "spaakjes" die de blokjes vormen. In dat allu zitten kleine draadjes (reliëf)gedraaid. Het is een buitengewoon complex ontwerp. Ik heb ze met de hand (accuboor) geborsteld maar perfect is dat bij lange na niet.
De velgen van Mark zijn echt top. Ook nog eens na behandeld met hard wax waardoor vuil niet gemakkelijk hecht. Maar het is niet een goedkope behandeling.
Etoile's, Speedline's of desnoods Monte Carlo's zijn wel gemakkelijk te stralen en spuiten.
Mark, kun je die mooie foto niet iets kleiner terug plaatsen??
Gisteren een grote rit gehad van 500km+ La Noir deed het voortreffelijk.
Helaas vanochtend een melding van te laag LHM niveau, dus op naar van G.
En inderdaad, de flexibelel aanvoerleiding naar de RV poot zweet. Precies waar ze op de beugel van de bol zit. Kun je laten zitten en blijven controleren of vervangen. Het zeikt er niet uit, maar ja..als zo'n ding klapt met 160 bar erop en vrolijk over je spruitstuk sproeit heb je volgens mij een opengewerkt dieselmotor model...ergo..brand!
Dus maar laten vervangen :? Is een slang van zo'n 1.5 meter. En idd Matthijs de mindere klusjes. Morgen gaat ze naar van G. Ik laat haar meteen ook alvast APK-en, dat mag binnen 2 maanden voor afloop.
tuurlijk! Maar dat was de vraag niet.. :schater:
Zo... we gaan weer verder!
Bij vd L vorige week 4 Etoile velgen opgehaald in een redelijke staat. deze hier meteen bij de straalboer afgegooid en vandaag waren ze klaar:
Ze zien er magnifiek uit zeg...bellisimo. Nu komen daar voor nieuwe Michelin''s op en achter bijna nieuwe. Dan op 16 oktober de draagarmrubbers vervangen en kijken of we het maximale comfort erin kunnen krijgen.
Die ziet er mooi uit 8) , ook al weet ik niet hoe ze voor de behandeling eruit zagen. Zijn ze gepoedercoat?
Heb je die velgen gebracht bij de velgendokter in Uden? Combien ça coût?
Nee, is me te duur..deze zijn gestraald en gespoten, maar wel in een goeie wat dikkere laag zo te zien. Kosten 120,= ex voor 4 velgen.
Nu bezig om de wielbouten te schuren en daarna spuiten, die moeten ook toonbaar zijn :wink:
Kan je die boutjes niet beter opnieuw laten verchroomen? De eerste keer dat jeje velgen vastzet zitten er krassen op en 1 winter later heb je weer 20 roestige bouten
Ja, da's wel beter maar het is me wel goed zo. Ik heb ze net gegrond en ga eens kijken welke kleur ze gaan worden...misschien wel geel :roll:
GRAPJE!
:lol:
Ik zou ze zwart doen, staat goed bij je balkje :)
La Noir Verni is weer thuis. 18 INCH is mooi maar wat rijdt ze nu weer lekker. Het scheelt veel. Ze deint en veert naar hartelust en over wegen waarop iedereen in de ankers moet zoef ik nu over heen....
Ook het kloink geluid is weg! Waar ik altijd zo van geniet is het suizen van nieuwe Michelin's op het asfalt, lekker met het raampje open. Ook het remmen gaat nu strakker. De 18"zijn het magazijn in gegaan, tot dat ik weer zin heb of tot dat iemand er interesse voor heeft.
De kleur van de Etoile's is helaas iets te licht naar mijn zin. Het is niet storrend, althans bij de meeste niet :roll: Maar goed, ze zien er wel fonkel nieuw uit.
Nu rest alleen nog het vernieuwen van de VC stekker, en het vernieuwen van de stabalisator en draagarmrubbers. Ben benieuwd wat dat voor effect op de voortrein zal hebben. Daarna laat ik ze denk ik alvast apk keuren want dan is het alweer 16 oktober geweest en de keuring is geldig tot de 19 nov.
De deuren en de uitlaat vervang ik voorlopig niet. Na de spruitstukpakking reperatie is ze mooi stil...het ligt ter reserve.
Misschien komt er binnenkort een nieuw projectje, dus dan ben ik even klaar met La Noir
affijn pix's:
:thumbup:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Die is behoorlijk af hoor. 8)
vind de 18ers toch wel mooier hoor.... :wink:
Geef mij ook de 18 inchers maar. :wink:
Nou vind ik zowiezo de Etoilles niet echt een velg voor de XM.
Veel te rond en golvend voor een strak gelijnde auto. :wink:
Maar jij had toch ook een setje blokjesvelgen? :?:
Ze zijn meer grijs dan zilver. Als ze zilver zijn is je wagen af hoor 8)
Ik vind de 18" ook zeker mooi, maar dan heb je er in verhouding van die iniminie remschijven achter en dat staat altijd zo sneu :)
Zeker achter zijn het van die kleine schijfjes. :roll:
Maar je kunt altijd nog van die look-a-like remschijven op je naaf zetten. :twisted:
Ik vind Etoiles wel mooi onder een XM 8). Ook de 205/65 R15 banden maken het plaatje compleet door de iets hogere/dikkere wangen :thumbup:.
Succes met de volgende klusjes :wink:.
Daarom had ik de ronde beschermplaat in de zelfde kleur gespoten als de 18inch velgen...op deze foto kun je dat goed zien. Geeft al een goed effect en maskering van de kleine schijf. Overigens vind ik het afdekplaatje over de kriksteun ook bijdragen aan de "looks" van het wiel.
Maar het comfort is nu echt beter. Let wel, ik beweer niet dat het met 17 of 18"ruk is, alleen moet je dan met nieuwe velgen werken en nieuwe banden en 'n professioneel bedrijf dat ze balanceerd.
Toevallig is er op Cifo nu een draadje over:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/207304/
De kleur is idd niet perfect Matthijs, maar de staat van het wiel is dermate fris nu dat ik het er even bijlaat.
Ik heb nu ook nog een set blokjes met redelijk goede Michelin's 195. Het nadeel van de blokjes velg vind ik, zoals ik al eerder melde, dat de blokjes snel vuil worden terwijl de middenafdekplaat schoon blijft. Dan vind ik het net Donald Duck wielen. En ik ga niet elke dag mijn wielen wassen 8) Alleen bij Mark;s XM blijven ze mooi schoon maar die zijn dan ook speciaal behandeld.
slecht excuus Mike, die hardwax mag jij ook hebben van mij :wink:
Verder zeg ik ook niet dat ik de sterretjes lelijk vind... maar wel dat ik de 18-ers mooier vind :wink:
:lol: :wink:
die etoile velgen zien er goed uit buurman 8)
maar heb eens even een vraagje wat die kapjes betreft voor die kriksteun.. waar heb je die vandaan :?: en heb je die ook voor voor?
wat het stralen en spuiten betreft.. heb je daar een adres bij :wink:
wat een vragen weer :roll:
groet Ro
Ze zitten voor en achter, maar geloof ik alleen bij serie1. Daarna heeft Citroën ze niet meer geleverd. Ze passen overigens wel gewoon op een serie2. Op mijn XM zaten er nog 2, de andere heb ik een keer op de sloop geritseld. Ze zijn bijna allemaal weg want het zit er alleen maar opgeschoven.
Stralen/spuiten bij van Berlo op de Spaarpot in Geldrop. Rotonde rechts eerste bocht naar links meteen links in de hoek :wink:
Roo, had jij nou de bedrading bij MAtthijs overgenomen voor je stoelen??
Mijn kabelboom komt nl in hetzelfde post pakketje mee, kunnen we eens kennis maken.
:D
ja die kabels heb ik besteld bij Matthijs en begreep het al dat jouw kabels mee worden gezonden , geen probleem ik lever ze af bij je en ja kunnen we gelijk kennismaken
de reden voor die straler is omdat heel toevallig een collega van mij blokjesvelgen gehaald heeft en aan mij vroeg of ik een bedrijf wist die straalt en spuit hier in de buurt. dat was dus toeval :wink:
wat die kapjes betreft, staat af. maja ik denk dus bijna niet meer te verkrijgen of geluk hebben.
zodra de kabels binnen zijn geef ik je een seintje
groet, Ro
Even voor de puristen onder de puristen;
Als je blokjes velgen neemt moet je het goed doen of laten, n.l. stralen, coaten, afdraaien, blanke lak.
zo:
En nee, ik ben niet onlangs verhuist :lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ach, is dat niet het huis van bewaring in Winterswijk :grijns:
Maar serieus, een blokjes velg moet je niet laten stralen en spuiten. Ze bestaat nl uit een gespoten deel (grijze lak) en alluminium "spaakjes" die de blokjes vormen. In dat allu zitten kleine draadjes (reliëf)gedraaid. Het is een buitengewoon complex ontwerp. Ik heb ze met de hand (accuboor) geborsteld maar perfect is dat bij lange na niet.
De velgen van Mark zijn echt top. Ook nog eens na behandeld met hard wax waardoor vuil niet gemakkelijk hecht. Maar het is niet een goedkope behandeling.
Etoile's, Speedline's of desnoods Monte Carlo's zijn wel gemakkelijk te stralen en spuiten.
Mark, kun je die mooie foto niet iets kleiner terug plaatsen??
oke, dank voor deze info
ik zal dit doorgeven en moet mijn collega zelf maar bedenken wat ie wil :lol:
ik ben content met mijn etoile's 8) ( enkel de bouten eens aanpakken, die doen afbreuk :oops: )
Gisteren een grote rit gehad van 500km+ La Noir deed het voortreffelijk.
Helaas vanochtend een melding van te laag LHM niveau, dus op naar van G.
En inderdaad, de flexibelel aanvoerleiding naar de RV poot zweet. Precies waar ze op de beugel van de bol zit. Kun je laten zitten en blijven controleren of vervangen. Het zeikt er niet uit, maar ja..als zo'n ding klapt met 160 bar erop en vrolijk over je spruitstuk sproeit heb je volgens mij een opengewerkt dieselmotor model...ergo..brand!
Dus maar laten vervangen :? Is een slang van zo'n 1.5 meter. En idd Matthijs de mindere klusjes. Morgen gaat ze naar van G. Ik laat haar meteen ook alvast APK-en, dat mag binnen 2 maanden voor afloop.
Zou LHM fikken denk je? Ik denk dat het niet met zo'n vaart loopt. Maar je hebt iig weinig zicht en daarna ook weinig remmen :P
Heel verstandig dat je dat laat vervangen. Het lijkt ook maar niet op te houden met jouw XM :(.
Respect voor jouw doorzettingsvermogen :wink:.
Nou ik heb daarbij elke keer dit plaatje in mijn hoofd....
Het brand dus wel degelijk, en remschijven van 200 graden of anderszins een hete uitlaat kunnen dus al voldoende zijn voor een brand.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nou dat ga ik eens proberen dan.
Pagina's