Vandaag hulp van Sohail en Wes gehad. Omdat ik wat bedenkingen had over de natte onderkant van het blok zijn we naar de wasbox gereden, onderkant schoon gemaakt en droog gereden. Op de brug bleek dat er vanuit de doorvoer van de linkeras toch olie kwam.
Nadat de aandrijfassen er uit waren, heeft Sohail alles grondig schoongemaakt en geconcludeerd dat het door de pees kwam. Daar een uitgerekte smurf in geplakt en met nieuwe keerringen lijkt de bak nu lekvrij.
Ook zijn de draagarmrubbers vervangen en dat werd ook hoog tijd want het gruis viel er uit. :shock: Rechts zat de kap over het achterste rubber totaal vastgerot. :evil: Maar met fysieke overtuigingskracht toch losgekregen. 8)
Madame ligt met nieuw rubbers veel strakker op de weg. En het gebonk in het vooronder is nu eindelijk weg. :thumbup:
Als het droog blijft vervang ik de schakelstangen want het schakelen gaat nu verre van soepel. Maar zolang het nat is vind ik het zonde om die stangetjes die baden in de olie te vervangen door nieuwe die ook weer nat van de olie worden waardoor het schakelen ook weer rot wordt.
Madame wordt meer en meer een echte XM. ;-)
Top Wim, echt cool. Ik wil een volgende keer eens met jouw XM rijden. Sowieso om eens een Turbo te proberen maar ook om te genieten van al je inspanningen.
Nieuwe draagarmrubbers...die zou ik ook zooooooooo graag willen hebben.... gewoon een lekker fris onderstel!
Is dat lidmaatschap van de beunclub op kenteken of op naam?
Beide. :?
Maar zoals Wes zegt: "Het klusteam komt naar je toe deze zomer." :lol: Steenbeitel en moker hoeft niet, bankschroef, oude schroevendraaier en fourage wel. :D
Leider? Je bedoelt toch niet de eigenaar van dit draadje? :shock: :oops:
Begin september is een mooie periode van het jaar om aan zwarte auto's te beunen. :grijns: Laat maar horen hoe en wat.
Leider? Je bedoelt toch niet de eigenaar van dit draadje? :shock: :oops:
Begin september is een mooie periode van het jaar om aan zwarte auto's te beunen. :grijns: Laat maar horen hoe en wat.
Dat vermoeden had ik ooit al eens vandaar dat ik ze toen van een sloper afgehaald heb. Dit omdat ik dit later ook nog eens bij de break moet doen zodra deze weer rijdbaar is.
4 draagarmen op een dag? :roll: Dat moet ik met m'n maatje overleggen.
Lijkt mij iets te risicogevoelig, want als er weer een bout afbreekt bij het torsie rubber zijn wij het haasje wat tijd betreft. Maar als het wel snel lukt ja wat mij betreft wel. 8)
Wat vraagt jouw dealer dan voor die busjes? Volgens service.citroen gaan ze voor €1,20/stuk over de toonbank. Ik wil ze best tzt. meenemen.
Vandaag hulp van Sohail en Wes gehad. Omdat ik wat bedenkingen had over de natte onderkant van het blok zijn we naar de wasbox gereden, onderkant schoon gemaakt en droog gereden. Op de brug bleek dat er vanuit de doorvoer van de linkeras toch olie kwam.
Nadat de aandrijfassen er uit waren, heeft Sohail alles grondig schoongemaakt en geconcludeerd dat het door de pees kwam. Daar een uitgerekte smurf in geplakt en met nieuwe keerringen lijkt de bak nu lekvrij.
Ook zijn de draagarmrubbers vervangen en dat werd ook hoog tijd want het gruis viel er uit. :shock: Rechts zat de kap over het achterste rubber totaal vastgerot. :evil: Maar met fysieke overtuigingskracht toch losgekregen. 8)
Madame ligt met nieuw rubbers veel strakker op de weg. En het gebonk in het vooronder is nu eindelijk weg. :thumbup:
Als het droog blijft vervang ik de schakelstangen want het schakelen gaat nu verre van soepel. Maar zolang het nat is vind ik het zonde om die stangetjes die baden in de olie te vervangen door nieuwe die ook weer nat van de olie worden waardoor het schakelen ook weer rot wordt.
Madame wordt meer en meer een echte XM. ;-)
Het was wederom een leerzaam dagje. 8)
Top Wim, echt cool. Ik wil een volgende keer eens met jouw XM rijden. Sowieso om eens een Turbo te proberen maar ook om te genieten van al je inspanningen.
Nieuwe draagarmrubbers...die zou ik ook zooooooooo graag willen hebben.... gewoon een lekker fris onderstel!
das een mooi klusje als je je veer en uitlaat probleem hebt opgelost. Er moet iets te wensen overblijven Mike :wink:
Mike, be my guest.
Ja inmiddels draaien wij onze handen er niet meer voor om. :wink:
Inderdaad. 8)
Is dat lidmaatschap van de beunclub op kenteken of op naam?
Anders zou ik wel eens met jullie aan de gang willen in Hilverdorp. Tegen betaling off course!!!
Heb je een bankschroef en een steenbeitel? Dan komt het klus team wel jou kant op. :wink:
Ik ben ook wel geinteresseerd in de Beunclub. Voor mij is het ook niet zo'n eind rijden. :lol:
Beide. :?
Maar zoals Wes zegt: "Het klusteam komt naar je toe deze zomer." :lol: Steenbeitel en moker hoeft niet, bankschroef, oude schroevendraaier en fourage wel. :D
W & W, kan ik niet een keer komen kijken :wink:
Natuurlijk. Wil je zien wat we met een moker en een steenbeitel doen aan een XM? :grijns:
Ach, als ik daar wat van kan leren, altijd :wink:
:lol: Nou een aftandse bankschroef, en een houten bankschroef aan de werkbank. Steenbeitels hebben we niet, denk ik, we zitten in het "hout" :wink:
Fourage aucunne probleme, en Jasmijn thee leg nog op voorraad.
Mooi klusje voor begin september??
edit, we hebben wel steenbeitels, hoor ik net van senior....
Ik vindt het best, ik wacht nog even op de leider van het team. :mrgreen:
Leider? Je bedoelt toch niet de eigenaar van dit draadje? :shock: :oops:
Begin september is een mooie periode van het jaar om aan zwarte auto's te beunen. :grijns: Laat maar horen hoe en wat.
Okidoki :wink:
Jawel. :oops:
Optie van een gecombineerd zwart/groene date mogelijk??
Bij mij staat dezelfde werkzaamheden op de planning op korte termijn.
Groetjes Jeroen
4 draagarmen op een dag? :roll: Dat moet ik met m'n maatje overleggen.
Kijk maar uit Wim, voor je het weet gaat het op werken lijken :wink:
Ken nooi nie op werken lijken: ik ben ambtenaar. 8)
haha Wim,
en betreffende dat werken.
Heb hier de insteek van
zolang mijn werkgever denk dat ik veel verdien doe ik alsof ik hard werk
en voor de draagarmen betreft. ik heb er sowieso al 2 losse armen op reserve liggen.
Twee losse armen werkt een stuk makkelijker. Het meeste werk is het loshalen van de rubbers. ;-)
Dat vermoeden had ik ooit al eens vandaar dat ik ze toen van een sloper afgehaald heb. Dit omdat ik dit later ook nog eens bij de break moet doen zodra deze weer rijdbaar is.
Lijkt mij iets te risicogevoelig, want als er weer een bout afbreekt bij het torsie rubber zijn wij het haasje wat tijd betreft. Maar als het wel snel lukt ja wat mij betreft wel. 8)
Jeroen heeft een losse set draagarmen. Die kunnen voorbereid worden en dan is het wel te doen. ;-)
"W&W" voor al uw draagarm problemen!! 8)
Pagina's