Zo.. net weer eens ff bezig geweest met de XM.
- olie en oliefilter gewisseld.
- Spoelolie vervangen door LHM en gelijk nieuwe filters geplaatst,
- einddemper voor nu ff dichtgemaakt.
Van de week nog ff de thermostaat vervangen en de koelvloeistof.
Afgelopen week weinig aan de XM gedaan... eigenlijk totaal niks
Van het weekend nog wel een set van 10 mappen aan werkplaatshandboeken opgehaald.
Eindelijk eens goede uitgebreide info..
Vandaag de bougiekabels vervangen door een nieuw setje bougiecord kabels. Motor loopt voor mijn gevoel iets rustiger stationair ivm de oude kabels.
Enigste minpuntje de nieuwe zijn niet rood van kleur.
Prijs van 90 euro daarentegen is een stuk schappelijker dan de prijs van de dealer.
Na een tijd niks aan de auto gedaan te hebben vandaag maar eens een rondje om de auto gemaakt en een lijstje opgesteld met aandachtspunten om de komende tijd op te gaan pakken.
Zaken op het lijstje zijn oa:
- vervangen draagarmrubbers
- reinigen of vervangen hoogteregelaars
- vervangen einddemper
- vervangen schakelstangen
- vervangen kachelradiateur en thermostaat
Tevens zit de koppeling op wat langere termijn eraan te komen.
Moet voor het vervangen van de koppeling de motor en bak eruit?
Zijn hierbij nog punten waar je op moet letten en punten welke je het beste gelijk kan meenemen?
Ja, le moteur MOET er echt uit hoor. Echt waar. :meneus:
En dan kun je gelijk de koppakking doen, keerringen, distributieset, ....
En dan gezellig naast mij staan in de beunclub. Kunnen we in stereo klussen. :dans:
Haha Wim voor de distributie dan zou ik deze actie bij de TCT moeten doen. De V6 heeft een ketting als distributie ;)
Voor de rest dat stereobeunen moet kunnen toch.
Maar mijn TCT opknappen is ook nog een optie. Al zit hier ook wel een koppelingwissel en een distrubutiewissel aan te komen.
De V6 gaat de schorsing in voor de komende tijd. En dan de klussen langzaam gaan oppakken.
Als dagelijkse auto is er een vervanger in de vorm van: XM 2.0 TCT break Ambiance met een G3-installatie.
leuk detail van de break. Auto is op kenteken van 1996, echter als je het orga-nummer bekijkt is deze van eind 1992.
Ik ben heel benieuwd wat ik me voor moet stellen bij overzetbumpers? Heb je misschien een foto ofzo.
zijn bumpers welke je over de bestaande bumpers heen schuift. Ze hebben een wat sportiever look op de auto.
Foto zal ik ff kijken of dat gaat lukken.
Groetjes Jeroen
voorbeeld van de overzetbumpers:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=v2ipgontyg11
Hmm da's niet lelijk. En gelukkig ook niet opvallend-mega-sjonnie breed. Best wel subtiel eigenlijk.
ziet er idd niet overdone uit. De voorkant vind ik persoonlijk echter wat meer geslaagd dan de achterkant.
De bumpers zijn gereserveerd door Basisbx.
Zo.. net weer eens ff bezig geweest met de XM.
- olie en oliefilter gewisseld.
- Spoelolie vervangen door LHM en gelijk nieuwe filters geplaatst,
- einddemper voor nu ff dichtgemaakt.
Van de week nog ff de thermostaat vervangen en de koelvloeistof.
Groetjes Jeroen
Ik moet zeggen dat je wel door werkt hoor! Petje af!
Maar...komen er nu ook eens wat foto's in je topic???
Afgelopen week weinig aan de XM gedaan... eigenlijk totaal niks
Van het weekend nog wel een set van 10 mappen aan werkplaatshandboeken opgehaald.
Eindelijk eens goede uitgebreide info..
Vandaag de bougiekabels vervangen door een nieuw setje bougiecord kabels. Motor loopt voor mijn gevoel iets rustiger stationair ivm de oude kabels.
Enigste minpuntje de nieuwe zijn niet rood van kleur.
Prijs van 90 euro daarentegen is een stuk schappelijker dan de prijs van de dealer.
Groetjes Jeroen
:D :?:
:shock: Mike, wil je foto's van bougiekabels? :lol:
Da's iig een beginnetje :wink:
Speciaal voor jou:
:wink:
zo nu eindelijk maar eens aangemeld als lid van de club 8) 8)
kan ik tenminste als XM-lid als CX-lid naar de nieuwsjaarsborrel
En dan zeker ook voor 2 aan de alcoholvrije champagne. :wink:
nee, een halfje per club :P
Na een tijd niks aan de auto gedaan te hebben vandaag maar eens een rondje om de auto gemaakt en een lijstje opgesteld met aandachtspunten om de komende tijd op te gaan pakken.
Zaken op het lijstje zijn oa:
- vervangen draagarmrubbers
- reinigen of vervangen hoogteregelaars
- vervangen einddemper
- vervangen schakelstangen
- vervangen kachelradiateur en thermostaat
Tevens zit de koppeling op wat langere termijn eraan te komen.
Moet voor het vervangen van de koppeling de motor en bak eruit?
Zijn hierbij nog punten waar je op moet letten en punten welke je het beste gelijk kan meenemen?
Groetjes Jeroen
Ja, le moteur MOET er echt uit hoor. Echt waar. :meneus:
En dan kun je gelijk de koppakking doen, keerringen, distributieset, ....
En dan gezellig naast mij staan in de beunclub. Kunnen we in stereo klussen. :dans:
Haha Wim voor de distributie dan zou ik deze actie bij de TCT moeten doen. De V6 heeft een ketting als distributie ;)
Voor de rest dat stereobeunen moet kunnen toch.
Maar mijn TCT opknappen is ook nog een optie. Al zit hier ook wel een koppelingwissel en een distrubutiewissel aan te komen.
Ha Jeroen...Ik zal zelf maar foto's plaatsen :mrgreen:
Dit is toch jpuw XM?? Of heb ik nu een verkeerde Jeroen voor me?
euhm euhm euhm.......... :oops: :oops:
Idd Mike dat is die van mij.
Ben nie zo held met foto's uploaden ;)
zie nu nog een punt voor het to do-lijstje :wink:
- het verwijderen van de letters op de kofferklep.
PS bij deze een foto van de auto :P
Jeroen, laat maar weten wanneer je bezig gaat in de beunclub.
Huh, nog een xm bij 'onze' beunclub?
Als je maar niet gaat klagen over herrie :mrgreen:
En die spatslappen verwijderen! :x
:wink:
Wim,
Ik zal pas over een week of 2 minimaal daar een keer naar toe kunnen. Laat dat nog wel ff weten.
Mike,
Die lappen kunststof gaan er ook weer af. En er gaat nog wel een reflectorplaat op komen. Die ligt al klaar...(al maanden)
Dan hoop ik niet voor dat die spatborden er al jaren opzitten, grote kans dat dan je lakwerk er al aan is.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mark,
Die lappen kunstof zitten allen achter er gelukkig op. Dus zal wel meevallen met het lakwerk.
Grote wijziging van bovenstaande plannen.
De V6 gaat de schorsing in voor de komende tijd. En dan de klussen langzaam gaan oppakken.
Als dagelijkse auto is er een vervanger in de vorm van: XM 2.0 TCT break Ambiance met een G3-installatie.
leuk detail van de break. Auto is op kenteken van 1996, echter als je het orga-nummer bekijkt is deze van eind 1992.
Groetjes Jeroen
ps. foto's volgen in de loop van de week.
Nou Jeroen,wat meer details graag...heb je die erbij gekocht of had je die al? :wink:
Pagina's