Ik was toevallig door iemand op deze knop gewezen anders had ik het ook niet geweten. Maar inderdaad, je moet een behoorlijk sprong gemaakt hebben dan denk ik :-D
Ja man he, de botsknop, daar denk je toch niet aan als je met een XM over een drempel gaat? Of was de drempel 2 meter hoog, ook wel een muur genoemd?
Die kon zomaar nog een keer afgaan lijkt me
Nou, zo hard was het niet eens... Maar mijn bollen zijn nog steeds niet opgepompt...
Ik denk dat de leeftijd in combinatie met herhaaldelijk wat hardere landingen stukje bij beetje voor een "overload" gezorgd heeft. Ik moet zeggen dat ik wel in de stress zat vanochtend, waar haal je op korte termijn een andere goeie XM vandaan? En vervangend vervoer en zo...
En dan komt de ANWB en is het binnen een minuut opgelost. Man wat was ik opgelucht...
Ik, als rechtgeaarde elektronicus heb een principieel standpunt: drukknoppen en schakelaars die op een normale manier bereikbaar zijn, zijn er om bediend te worden. :mrgreen:
Dus in het vervolg gewoon op knoppen drukken bij een hapering. ;-)
Ehm, hij zit onder rubber onder je motorkap... Nou had ik daar wel gekeken of er stekkers van de ECU los waren geschoten maar helaas stond er geen lichtgevende pijl te knipperen om me op dat grijze rubber te wijzen. Dus ook helemaal niet aan gedacht dat ik hem had...
Naheffing heb ik éénmalig al gehad Kost 90 euri om je keuring een half jaar uit te stellen...
Modedit: Je suggereert dat je voor €90,- je APK een half jaar kunt verlengen. Maar je hebt niets meer of minder dan een boete gehad omdat je te laat bent. :moderator:
Afgezien van het feit dat ik het een beetje onzinnig vind dat er hier mod-opmerkingen aan te pas komen moet er misschien ook eens gekeken worden naar de smilies en moet je misschien niet alles zo serieus opvatten. Natuurlijk is het niet goedkoper, want die reparaties zijn uiteindelijk toch nodig.
Natuurlijk is het beter om de boel APK-waardig te houden. Maar zelfs als ik 100% zeker had geweten dat ik door de APK zou komen zou het er waarschijnlijk niet eerder van gekomen zijn. Ik heb een goeie en leuke baan, maar wel één waar ik gewoon erg regelmatig aanwezig moet zijn, en de uren die ik daar niet ben gebruik ik voor mijn familie. Ik zou dolgraag dagen onder een auto liggen maar dat werkt nou eenmaal niet in mijn situatie.
Maar goed, het is mij hier wel vaker opgevallen dat aan losse opmerkingen heel zwaar getild wordt...
Gefeli dat de dame door Appie Ka is goedgekeurd. :clap:
Als ik de factuur zo bekijk, valt het allemaal reuze mee qua arbeidstijd. Alleen snap ik de motorolie niet: 2 liter?
Nou ja, er zijn ergere dingen om je zorgen over te maken. :wink:
Ja, bijvullen. Eigenlijk veel te lang niet echt gecontroleerd. En ik denk dat ze een 2 liter fles moesten openmaken ;)
Overigens komt mijn vreemde stuurgedrag dus helaas niet door een zachte voorraadbol. Als ik tijd heb toch maar eens met fieltje afspreken om er rincage in te gooien of zo...
Mooi dat die er weer een jaartje tegenaan kan. :wink:
Op de rekening staat dat ze de veerbollen hebben gecontroleerd, maar hebben ze dan ook de Diravibol gecontroleerd.
Omdat jij het over vreemd stuurgedrag hebt. :wink:
Ik had het een paar weken geleden ook met de CX (ook Diravi).
Als ik aan het parkeren was, (dus bijna stationair toerental) deed de automatische terugloop het superlangzaam, en ook het gewone sturen ging wat zwaarder. Als je dan flink gas gaf, zeg 3000 toeren en meer, ging het sturen beter.
Dat bleek uiteindelijk te liggen aan een Diravi bol die bijna leeg was. :wink:
Nu met een vers gevulde bol is het weer zoals het hoort.
Ja, dat was ook mijn eerste idee. Vandaar dat ik álle bollen (specifiek genoemd!) heb laten controleren. Ze waren alle zes goed, schijnen alleen wel imitatiebollen te zijn (maakt dat veel uit?)
Ik moet zeggen dat die slappe hd-pomp-riem wel veel verschil in het veergedrag gaf. Waarschijnlijk was de druk gewoon constant veel te laag. Maar zoals gezegd, voor het sturen heeft dat nog niet veel uitgemaakt, behalve dat hij nu wel beter terugdraait.
of anders wellicht de startonderbreking in werking getreden?
Je knie was tegen het contact gekomen en daarmee op de acc. stand en de motor uitgezet :D
Losse bobinekabel?
je was je motor verloren!
De eer gaat naar furriegurrie...
Ik wist niet eens dat ik die knop had ;)
En een handtekening!!!!
De botsknop, maar hoe is het nu met vering? want als die eruit vliegt ben je wel met een rotgang over die heuvel gegaan..........
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
leuk, ik heb een keer een kwis goed ;-)
Ik was toevallig door iemand op deze knop gewezen anders had ik het ook niet geweten. Maar inderdaad, je moet een behoorlijk sprong gemaakt hebben dan denk ik :-D
Ja man he, de botsknop, daar denk je toch niet aan als je met een XM over een drempel gaat? Of was de drempel 2 meter hoog, ook wel een muur genoemd?
Die kon zomaar nog een keer afgaan lijkt me
Nou, zo hard was het niet eens... Maar mijn bollen zijn nog steeds niet opgepompt...
Ik denk dat de leeftijd in combinatie met herhaaldelijk wat hardere landingen stukje bij beetje voor een "overload" gezorgd heeft. Ik moet zeggen dat ik wel in de stress zat vanochtend, waar haal je op korte termijn een andere goeie XM vandaan? En vervangend vervoer en zo...
En dan komt de ANWB en is het binnen een minuut opgelost. Man wat was ik opgelucht...
:rtfm:
En een handtekening!!!!
Ik, als rechtgeaarde elektronicus heb een principieel standpunt: drukknoppen en schakelaars die op een normale manier bereikbaar zijn, zijn er om bediend te worden. :mrgreen:
Dus in het vervolg gewoon op knoppen drukken bij een hapering. ;-)
Moet die alleen nog weten welke :schater:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ehm, hij zit onder rubber onder je motorkap... Nou had ik daar wel gekeken of er stekkers van de ECU los waren geschoten maar helaas stond er geen lichtgevende pijl te knipperen om me op dat grijze rubber te wijzen. Dus ook helemaal niet aan gedacht dat ik hem had...
En een handtekening!!!!
Neuh, ik zei toch elke knop. ;-)
Nou, de kogel is door de kerk...
6 januari APK (+reparaties en bollen)
En een handtekening!!!!
Plus een na heffing van de rdw!? :mrgreen:
Nee sorry is niet leut, nu maar hopen dat ze er in één keer doorheen zweeft. 8)
Naheffing heb ik éénmalig al gehad :wink:
Kost 90 euri om je keuring een half jaar uit te stellen...
En een handtekening!!!!
jammer :? , daarmee kon je je tank ook mee vullen
Ja, maar als ik dat volgend jaar weer doe heb ik een jaar gewonnen ;)
En een handtekening!!!!
Nou dat ben ik niet met je eens, als je auto gewoon goed lees "APK waardig" dan hoef je geen jaar uit te gaan lopen sparen met dit soort trucjes.
Een APK afmelding kost mij bij een beurt n.l. geen rooie cent, en dat is nog steeds heel wat minder dan 90 euro.
Daar komt bij dat die 90 euro in jouw geval een boete is, en geen legale mogelijkheid om je APK keuring te rekken.
Ik vind deze discussie hier ongewenst. :moderator:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Modedit: Je suggereert dat je voor €90,- je APK een half jaar kunt verlengen. Maar je hebt niets meer of minder dan een boete gehad omdat je te laat bent. :moderator:
Afgezien van het feit dat ik het een beetje onzinnig vind dat er hier mod-opmerkingen aan te pas komen moet er misschien ook eens gekeken worden naar de smilies en moet je misschien niet alles zo serieus opvatten. Natuurlijk is het niet goedkoper, want die reparaties zijn uiteindelijk toch nodig.
Natuurlijk is het beter om de boel APK-waardig te houden. Maar zelfs als ik 100% zeker had geweten dat ik door de APK zou komen zou het er waarschijnlijk niet eerder van gekomen zijn. Ik heb een goeie en leuke baan, maar wel één waar ik gewoon erg regelmatig aanwezig moet zijn, en de uren die ik daar niet ben gebruik ik voor mijn familie. Ik zou dolgraag dagen onder een auto liggen maar dat werkt nou eenmaal niet in mijn situatie.
Maar goed, het is mij hier wel vaker opgevallen dat aan losse opmerkingen heel zwaar getild wordt...
In ieder geval: Gelukkig nieuwjaar allemaal.
En een handtekening!!!!
Jawel... Ik rij het komende jaar weer goedgekeurd rond. Uitlaat, ABS en achterruitenwisser. Verder geen dingen gevonden voor afkeur dus ik is blij!
Overigens wel altijd leuk om bij Civer langs te gaan... 4DS'en, 3 SM's en een paar CX'en in verschillende staat van onderhoud.
En een handtekening!!!!
Gefeli dat de dame door Appie Ka is goedgekeurd. :clap:
Als ik de factuur zo bekijk, valt het allemaal reuze mee qua arbeidstijd. Alleen snap ik de motorolie niet: 2 liter?
Nou ja, er zijn ergere dingen om je zorgen over te maken. :wink:
Bijvullen?
Ja, bijvullen. Eigenlijk veel te lang niet echt gecontroleerd. En ik denk dat ze een 2 liter fles moesten openmaken ;)
Overigens komt mijn vreemde stuurgedrag dus helaas niet door een zachte voorraadbol. Als ik tijd heb toch maar eens met fieltje afspreken om er rincage in te gooien of zo...
En een handtekening!!!!
Gefliciteerd met de APK! 8)
Mooi dat die er weer een jaartje tegenaan kan. :wink:
Op de rekening staat dat ze de veerbollen hebben gecontroleerd, maar hebben ze dan ook de Diravibol gecontroleerd.
Omdat jij het over vreemd stuurgedrag hebt. :wink:
Ik had het een paar weken geleden ook met de CX (ook Diravi).
Als ik aan het parkeren was, (dus bijna stationair toerental) deed de automatische terugloop het superlangzaam, en ook het gewone sturen ging wat zwaarder. Als je dan flink gas gaf, zeg 3000 toeren en meer, ging het sturen beter.
Dat bleek uiteindelijk te liggen aan een Diravi bol die bijna leeg was. :wink:
Nu met een vers gevulde bol is het weer zoals het hoort.
Ja, dat was ook mijn eerste idee. Vandaar dat ik álle bollen (specifiek genoemd!) heb laten controleren. Ze waren alle zes goed, schijnen alleen wel imitatiebollen te zijn (maakt dat veel uit?)
Ik moet zeggen dat die slappe hd-pomp-riem wel veel verschil in het veergedrag gaf. Waarschijnlijk was de druk gewoon constant veel te laag. Maar zoals gezegd, voor het sturen heeft dat nog niet veel uitgemaakt, behalve dat hij nu wel beter terugdraait.
En een handtekening!!!!
Als ze er maar 6 hebben gecontroleerd dan zijn dat waarschijnlijk: 4x wielbol en 2x hydractive.
Je hebt er totaal acht, namelijk ook nog een voorraadbol en een diravibol..
Nou snap ik 'em niet meer...
mij was hier verteld zes...
Nou, ik zal wel eens gaan tellen
En een handtekening!!!!
Pagina's