eXpelliarMus z'n "Breakyblackline"

709 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Matthijs
afbeelding van Matthijs

MOet je even kijken welke type's compatible zijn, heb nog wel 1 of 2 liggen

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Ik moet nog even zien uit te vinden welk diras stuurhuis ik heb!?

Vandaag als het weer mee zit alleen de pakking bij het gasklephuis.

Citrophile
afbeelding van Citrophile

@Wes en Wim, het is moeilijk/niet te beoordelen als je het niet zelf hebt ervaren.

Maar afgaande van wat jullie noemen en wat er allemaal al aan is gedaan zou ik ook de stuurinichting als verdachte aanmerken.

wimb
afbeelding van wimb

Citrophile zegt:

@Wes en Wim, het is moeilijk/niet te beoordelen als je het niet zelf hebt ervaren.

Helemaal mee eens. ;-)

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Heb vandaag de nieuwe pakking geplaatst en ook een nieuwe gaskleppotentiometer. Het gasklephuis zo goed als mogelijk was schoon gemaakt, het lijkt er op dat het geholpen heeft een betere stationair loopt te krijgen. Ik kan dat pas goed testen op een wat langere rit.

wimb
afbeelding van wimb

Gek hè? Dat gevoel had ik zowel bij de Xant als bij de XM dat de motor mooier stationair loopt met een schoon gasklephuis.
Heb je beide pakkingen vervangen?

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Goed bezig Wes! Hoewel ik mijn gasklephuis al enigzins heb schoongemaakt, moet ik hem ook nog uitbouwen en écht hands-on schoonmaken. Kan ik meteen zien of-ie wel netjes afsluit. En dan doe ik ook meteen de stappenmotor.
Heb je die nieuwe gaskleppotmeter gewoon bij de dealer/autohandel gescoord? Quanta costa, als ik vragen mag?

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
wimb
afbeelding van wimb

Bij de dealer ga je richting de €70,- :shock: Op het internet kost een Bosch ook nog een dikke €60, maar met een beetje zoeken vind je ze ook voor minder dan 30. Nieuw. ;-)

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Niet schrikken ik heb betaald met korting €111,83 onderdeel nr: 12628L1 potentiometre van Bosch.

En eigenlijk interesseert het mij niet zo veel wat het kost als het maar werkt en goed werkt.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Precies...gas er op Wes! :wink:

gomp
afbeelding van gomp

idd, je went eraan :? Die franse krengen kosten nu eenmaal knaken.

Als het niet werkt kost het je echter vele male meer ergenis dus dan maar ff pijn in de schatkisten probleemloos op weg naar het volgende probleem :roll:

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Altijd, bij een dame op leeftijd. :wink:

gomp
afbeelding van gomp

Ik moet overigens zeggen dat ik altidj wel een beetje bewondering heb gehad hoe breaky maar door gaat en maar door gaat...

je hebt gewoon een fase te pakken Wes, is zo ook weer over hoor. Hebben we allemaal zo nu en dan last van.

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Net even wat vrienden naar huis gebracht met "Breaky" en ik moet zeggen dat ze erg lekker rijd, het stationair draaien gaat ook goed. Geeft weer wat vertrouwen in "Breaky".

Nu nog het stuurhuis aan pakken.

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Even updaten,

Met "Breaky" gaat het eigenlijk wel oké, op het diras stuurhuis na dan.

Gisteren op de terugweg van een klus, hoorde ik in een flauwe bocht naar links of rechts, dat maakte niet uit een lichte brom, recht uit geen brom.
Dus op het moment dat er druk gevraagd wordt gaat ze brommen, alleen als je rijdt, wat dit nu weer is weet ik niet. Het sturen gaat ook niet echt fijn, net iets te zoekerig. Wat zou er in mijn stuurhuis nu stuk aan het gaan zijn?

Een nieuw stuurhuis kan ik niet betalen, een goede gebruikte/gereviseerde misschien wel, of ik moet de mijne reviseren heb geen idee hoe dat moet, maar met de hulp van iemand die dat wel kan kom ik al een heel eind.

Als ze weer goed stuurt kan ik nog jaren met mijn "Breaky" vooruit.

Nog een vraag, is een diras stuurhuis uit een type 2 in een type 1 te plaatsen?

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

IMAGE(http://i55.tinypic.com/143dwn8.jpg)

Uit en thuis voor slechts €190 8)

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Ze reed vanochtend trouwens weer heerlijk, alleen op de snel weg bij van die flauwe bochten even die lichte brom. Ik heb met de winterbandjes nog niet op de snelweg gereden, wordt vervolgd.

maartenh
afbeelding van maartenh

Mijn winterbanden zijn een stuk stugger ,harder en een hoop meer herrie, vooral in de bochten. Maar in de sneeuw zit je je echt af te vragen wat al die andere auto's zitten te prutsen, het is toch helemaal niet zo glad?. (ik heb vredestein snowtrac 2 geloof ik.)

Matthijs
afbeelding van Matthijs

Brom kan best een wiellagertje zijn, of een gaar tussenlager

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Het tussen lager kunnen we uitsluiten is nieuw, wiellagers? Het zou kunnen.

Ik verdenk nog steeds het stuurhuis en met name de stuurstangen van af het stuurhuis en het hydraulische gedeelte van het stuurhuis, de cylinder.

Matthijs
afbeelding van Matthijs

En hoe verklaar je die de brom uit die onderdleen dan? die bewegen niet eens...

Til je auto eens op aan de voorkant en geef een slinger aan je wiel. Als dan je veerpoot begint te trillen (Even voelen met je hand) dan is het je lager

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Omdat ik al heel lang gezeur heb met het stuurhuis en er is al twee keer naar de wiel lagers gekeken de af gelopen half jaar en zijn goed bevonden, bij de motor opknapbeurt en de apk. Maar ik sluit ze niet uit, fusee's zouden misschien ook wel een rol kunnen spelen, ik moet er even niet aan denken om dat nu te moeten doen maar het zou kunnen. Momenteel is mijn energie op en gaat alles de lange baan op.

Maar het laat mij niet los, van wat het zou kunnen zijn? :evil:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Een gebrom in bochten zou misschien ook met een versleten differentieel te maken kunnen hebben.
Het differentieel maakt het mogelijk dat beide voorwielen verschillende toerentallen kunnen maken tijdens het nemen van een bocht.

Of versleten homokineten en/of tripoïden van de aandrijfassen of alsnog de wiellagers?

Staan de handremkabels niet te strak afgesteld?

De stuurbekrachtiging voelt idd wat matig aan met de korte proefrit die ik maakte.

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Aandrijf assen zijn nieuw, handrem kabels zitten correct.

Matthijs
afbeelding van Matthijs

ALs je diff overlijdt krijg je dezelfde klachten als een stukke homokineet: bonken in de bochten. En meestal kom je er pas achter als je beide assen al hebt vervangen ;)

Enne, wat zou er verder slecht kunnen zijn aan je fusse, behalve het wiellager? Of bedoel jeje fuseekogel? Die merk je wel als je gasgeeft en remt

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

We hebben het er vannaaf wel even over Matthijs. :wink:

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Gisteren Xenon in Breaky gezet samen met Wim, ben er erg tevreden over.
Maar nu heeft ze weer wat nieuws, een Lhm lekkage rechts voor onder ter hoogte van de rechter kant van het stuurhuis, ik kan het maar slecht beoordelen zo op straat, het zou ook zomaar de rechter veerpootleiding kunnen zijn.

Mmmm vervelend!!

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Check mijn reactie in Le Café, over een mogelijke T-stukje van de retour :wink:.

Als het veerpoot retourslangetje is, kun je dat zo zien door het wiel te verdraaien.

example
afbeelding van example

Das weer mooi KUT! Is het gezellig in de Toyota Corolla club? gaan we lekker zorgeloos lelijk japans bolderen

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Citrophile zegt:

Check mijn reactie in Le Café, over een mogelijke T-stukje van de retour :wink:.

Als het veerpoot retourslangetje is, kun je dat zo zien door het wiel te verdraaien.

Als die aan de veerpoot? Want die is het niet. :wink:

Pagina's