afstandsbediening

13 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
mechuccio
afbeelding van mechuccio
  • XM V6 24v Exclusive 1999 50-DJ-HX
afstandsbediening

Gegroet allen :)
Ik heb dus een complete slotenset uit een break MK1 gesloopt en heb dat op het contactslot na ingebouwd. Contactslot wilde ik vanavond doen maar kennelijk heeft de MK2 voor het bruine stekkertje een korter kabeltje waardoor ik hem niet zomaar in kon bouwen. Ik heb nog geprobeert op de cilinders over te zetten en toen dat niet lukte de electronica maar helaas de behuizing van de cilinders is net anders en dus past dat niet. Maar goed, die kabel verleng ik nog wel dat is ook niet het probleem. Ik heb uiteraard ook de plafonnière meegenomen met de IR-ontvanger zodat ik de klapsleutel met ingebouwde ab kan gaan gebruiken. Alle kabels hiervoor zijn in het plafond aanwezig en inmiddels ook aangesloten maar de CV reageert nog niet op de afstandsbediening. Ik heb een aftermarket RF setje (althans ik denk aftermarket) Waar zou zo'n ontvanger normaal aangesloten moeten worden in de MK2? Ik zag bij de MK1 de kiekert module van de CV onder het dashboardkastje liggen, ik neem aan dat ik hem bij mijn XM ook daar kan vinden. En stel dat er nu zo'n set op gezet is die de gehele kiekert vervangt, kan ik dan een kiekert van bijvoorbeeld een BX plaatsen (die van de MK1 heb ik namelijk niet meegenomen)
Alvast bedankt weer :D

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Probeer eens of je met de sleutel in contact op de eerste stand (acc) dan de AB bedienen en kijken of deze reageert. Mijn nieuwe AB moest zo ook de eerste keer 'ingeleerd' worden.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

mechuccio
afbeelding van mechuccio
  • XM V6 24v Exclusive 1999 50-DJ-HX

Ah ok!
Dat zal ik morgenochtend meteen even proberen!

Nog een vraagje trouwens, naast de ir ontvanger zit een cilindrisch geval dat ook met een stekkertje is aangesloten, deze zit bover het ronde roostertje in de plafonnière, waar is dat ding voor en wat doet het? Mijn originele plafonnière had hem niet maar die van de MK1 wel, ik heb hem maar laten zitten.

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Dat is de opnemer voor de temperatuur in de auto welke dan weer de klima installatie aanstuurt.

Kijk meteen even of die lekker schoon is (meestal zijn dat stofnesten) en goed loopt, anders even uitblazen en een drupje naaimachine olie aan het asje :wink:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

mechuccio
afbeelding van mechuccio
  • XM V6 24v Exclusive 1999 50-DJ-HX

Ow haha daar kan ik dus niets mee.
Ik heb een aftermarket airco waar de pomp van ontbreekt, ik heb een originele XM pomp liggen maar de aansturing daarvan komt niet overeen. De stekkertjes passen niet en het aantal aders komt niet overeen, de kabel heeft twee aders, de aansluiting van de pomp maar een.
Dan kan ik die sensor dus achterwege laten.

Matthijs
afbeelding van Matthijs

Sensor is ook voor de warmte regeling, niet alleen voor de airco. Zelfs de aircoloze autos hebben ze. Als jeje kachel in de winter op 22 graden zet regelt deze dat ook

mechuccio
afbeelding van mechuccio
  • XM V6 24v Exclusive 1999 50-DJ-HX

Oh grappig.
Hij zat er voorheen echt niet in maar toen ik vanmorgen de auto startte begon er wel wat te zoemen in het plafond, vanmiddag heb ik hem niet meer gehoord. Maar hoe zit dat dan? Want mijn kachelbediening heeft verder geen graden ofzo, gewoon twee warm/koud knoppen en een knop om aan te geven waar die lucht naartoe geblazen moet worden.

En verder geprobeert in de acc stand de klapsleutel te laten werken maar dat geeft geen sjoege, het ir ledje doet het wel, ik zie hem opflitsen als ik er naar kijk met een digitale camera. Ik moet mijn dashboardkastje maar eens demonteren dan kan ik kijken wat daaronder zit.

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Daar lijkt het dan idd wel op. Zal wel even zoeken worden maar met een beetje geluk hebben ze de CV regelunit op de originele bedrading gezet.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

mechuccio
afbeelding van mechuccio
  • XM V6 24v Exclusive 1999 50-DJ-HX

Ik hoop het, maar ik vrees dat het zo'n aftermarket setje is dat in plaats van de kiekert op de bedrading wordt geklikt, dan kan ik nog het geluk hebben dat de kiekert nog onder het dashboard ligt maar de kans is natuurlijk aanwezig dat ie gewoon pleite is. Dan zou ik nog kunnen kijken of die van een BX passen wil en anders moet ik er dus een van een XM zien te vinden. Maar die kan ik dan misschien wel met iemand ruilen tegen een goed werkende temperatuursensor uit het plafond :wink:

Citrofieltje
afbeelding van Citrofieltje

mijn ab doet t ook niet,volgens garage moestie weer ingeleerd worden :shock:

malle pietje
afbeelding van malle pietje
Re: afstandsbediening

Als je er niet uit komt met de cv en het installeren van de aftermarket set, kan ik je wel wat adviseren. Ik heb voor een paar citroen-forumleden een aftermarketsetje ingebouwd, dus met losse afstandbediening en bovendien met aangesloten knipperlichten.

detlev
afbeelding van detlev
Re: afstandsbediening

Dat van die aangesloten knipperlichten wil ik wel leren... Vind ik toch wel handig en staat stom genoeg 'moderner'

En een handtekening!!!!

wimb
afbeelding van wimb
Re: afstandsbediening

Is niet heel moeilijk hoor. Zo'n after market setje heeft een extra draad om de knipperlichten aan te sturen. De makkelijkste plaats om de lichten aan te sturen is vanaf de schakelaar voor de alarmlichten. De draad sluit je aan via twee diodes, 1 voor de linker- en 1 voor de rechter knipperlichten.
Die diodes heb je nodig om te voorkomen dat altijd alle knipperlichten tegelijk aan gaan.
Ik zal kijken of ik een foto kan maken welke draden je van de schakelaar nodig hebt (T2).