Ik kan het wel een beetje begrijpen Wes, maar probeer eerst even uit te zoeken waar die lekt. Voor hetzelfde geld is het een rubber T-stukje van de retour.
Bij mijn vorige XM had ik dat, ook bij het stuurhuis en het lekt niet hard maar je ziet wel LHM op de grond liggen...
Dat had ik opgelost met een nieuw groene T-stuk van de BX die op het LHM reservoir-dop zit. Beter is de originele zwarte, want de groene scheurt uiteindelijk altijd op de naad.
Wellicht een idee om een gebruikte stuurhuis van Matthijs over te nemen en hopelijk ben je dan ook van dat stuurhuis gezeur af.
Ik heb het gisteren met daglicht gezien en zo op m'n timmermansogengevoel (dat ik niet heb ;-) ) leek het wel dezelfde kleur.
Het is wel zo dat xenon er op foto's heel anders uit ziet qua kleur. Maar 'ns in het echt de dames naast elkaar zetten en dan vergelijken.
Ik vind met name de eerste foto groenig, maar da's misschien wel logisch net na het aanzetten: ze moeten dan nog even op kracht komen.
Valt me niet tegen, deze mogen ook in La Noir Verni komen :wink:
En idd, xenon is moeilijk te fotograferen..
Zeker met de camera op semi-automaat of spotlichtmeting.
Camera op een statiefje en ff pielen :)
Koplampen sowieso rechtstreeks fotograferen lukt je bijna niet. Je kan er beter schuin op mikken of met de lampen meekijken
+1
Met een paar helpende handen en 1 of 2 dagen doorpakken (wat een waardeloze uitdrukking is dat :? ) krijgen we Breaky wel weer als nieuw.
Trouwens, wat moeten we anders gedurende de wintermaanden?
Zo de kogel is door de kerk en ik heb "Breaky" naar Gert gereden,
na anderhalve maand stil gestaan te hebben was het toch starten lopen :clap: , ze lekt wel degelijk, maar het is geen lhm pfffffffff gelukkig.
Het is koelwater en olie!? :shock: de olie komt van hoger op, waarschijnlijk de nokkenas kering en die is echt nog niet zo oud, mee vervangen tijdens de klepseal wissel. Maar goed Gert gaat eerst kijken waar de lekkage werkelijk vandaan komt en dan hoor en zie ik wel verder.
Ik mag het hopen dat het mee valt, ik denk het namelijk niet.
Die olie lekkage moet op gelost worden, want die vreet op den duur al het rubber op wat ie tegen komt.
Er zit al een nieuwe koelslang op die hoogte gemonteerd en die is waarschijnlijk ook al slacht over geworden van deze olie lekkage!?
Ik wacht met smart op het verlossende telefoontje Gert.
:news: Het koelwater probleem is reeds opgelost, iets met een slang klem, maar het tweede probleem is toch wel lastiger.
De nokkenaskeerring is of stuk of niet goed geplaatst of de nokkenas is in gesleten of het lager is in gesleten. De oplossing zou zijn om een gaatje te boren in de lagerkap om de olie daar weg te krijgen, Gert gaat het onder zoeken en repareren, ik wacht af.......
Dan moet dat stuurhuis wel de zelfde zijn als die er bij onder zit en daar ben ik ook nog niet uit.
Et voila :D
Hoe is het in vergelijk met Wim zijn xenon? Op de laatste foto's lijkt het wat groenig, maar dat kan ook aan de foto's zelf liggen...
Ik heb het gisteren met daglicht gezien en zo op m'n timmermansogengevoel (dat ik niet heb ;-) ) leek het wel dezelfde kleur.
Het is wel zo dat xenon er op foto's heel anders uit ziet qua kleur. Maar 'ns in het echt de dames naast elkaar zetten en dan vergelijken.
Ik vind met name de eerste foto groenig, maar da's misschien wel logisch net na het aanzetten: ze moeten dan nog even op kracht komen.
Valt me niet tegen, deze mogen ook in La Noir Verni komen :wink:
En idd, xenon is moeilijk te fotograferen..
Zeker met de camera op semi-automaat of spotlichtmeting.
Camera op een statiefje en ff pielen :)
Koplampen sowieso rechtstreeks fotograferen lukt je bijna niet. Je kan er beter schuin op mikken of met de lampen meekijken
hehe daar zijn de foto's :D
Ik vind wel 8) Wes.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Kan niet wachten tot die rommel ook in mijn lampies zit!!
Ziet er goed uit :thumbup:
Ja en nu nog die verdomde lekkage anders krijgt ze schop naar de sloop!!
Rustig ruuuuustig :stilmaar:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
+1
Met een paar helpende handen en 1 of 2 dagen doorpakken (wat een waardeloze uitdrukking is dat :? ) krijgen we Breaky wel weer als nieuw.
Trouwens, wat moeten we anders gedurende de wintermaanden?
Is ook zo, maar eerst moeten we weten wat er lekt, dan wordt het makkelijker om te zien welke onderdelen ik moet zoeken.
Koop een aantal bussen remmenreiniger bij de Action, dan wordt het opsporen van de lek een stuk makkelijker :wink:.
Ik zit er aan te denken om het in die hoek eens lekker schoon te spuiten met de hoogdrukspuit.
Dat kan, maar LHM is toch vet en met remmenreiniger krijg je dat het beste schoon en valt de lek goed op.
Zo de kogel is door de kerk en ik heb "Breaky" naar Gert gereden,
na anderhalve maand stil gestaan te hebben was het toch starten lopen :clap: , ze lekt wel degelijk, maar het is geen lhm pfffffffff gelukkig.
Het is koelwater en olie!? :shock: de olie komt van hoger op, waarschijnlijk de nokkenas kering en die is echt nog niet zo oud, mee vervangen tijdens de klepseal wissel. Maar goed Gert gaat eerst kijken waar de lekkage werkelijk vandaan komt en dan hoor en zie ik wel verder.
Gelukkig heb je een besluit kunnen nemen!
Nu hopen dat het meevalt. Zoals je bij mij hebt kunnen lezen kan het soms meezitten :)
Succes!
Ik ben wel nieuwsgierig waar het vandaan komt.
Ik mag het hopen dat het mee valt, ik denk het namelijk niet.
Die olie lekkage moet op gelost worden, want die vreet op den duur al het rubber op wat ie tegen komt.
Er zit al een nieuwe koelslang op die hoogte gemonteerd en die is waarschijnlijk ook al slacht over geworden van deze olie lekkage!?
Ik wacht met smart op het verlossende telefoontje Gert.
Het vermoede is de nokkenas kering aan de distributie zijde en/of de koppakking!?
Ik duim voor je
Dank u.
Als je dan toch uit 2 kwaden moet kiezen hoop ik voor je dat het de keerring is.
Alhoewel, volgens mij is beide een beste klus. :roll:
Hey Wes, hopen dat t meevalt... Ome G en W komen vast wel met een diagnose...
Precies.....
nu ja, hopen dat het diagnostische centrum met een goede diagnose komen die ook nog eens aardig op te lossen is.
Ben benieuwd
Goede zet Wes...nemen ze ook een diagnose van het sturen mee??
Nee, dat gaan we zelf oplossen, zo erg is het nou ook weer niet. :wink:
:news: Het koelwater probleem is reeds opgelost, iets met een slang klem, maar het tweede probleem is toch wel lastiger.
De nokkenaskeerring is of stuk of niet goed geplaatst of de nokkenas is in gesleten of het lager is in gesleten. De oplossing zou zijn om een gaatje te boren in de lagerkap om de olie daar weg te krijgen, Gert gaat het onder zoeken en repareren, ik wacht af.......
Pagina's