Gaat niet echt werken zo.. Volgende week donderdag gaat ie weg. Dan is mijn verzekering er ook af. Tot die tijd is het een XM met Apk waarmee heerlijk gereden kan worden met een stukkie gelaste pijp eronder.
Even over de V6. Sinds vanmorgen doet de benzinemeter het niet meer? er komt wel spanning op als ik het contact aanzet. Moet ik dan frotten aan die draadjes onder de achterbank? ( onder deksel )
En over de groene: wie meehelpt mag er spullen afhalen die hij nodig heeft. Ik wil enkel het leder, de speakers, de koplampen en de voorruitrubbers hebben. De rest mag gekannibaliseerd worden.
Marco wilde evt de achterklauwen en het blok hebben, dus als we het evt daar zouden kunnen doen dan kan hij die spullen gratuit eruit halen.
witte rook en druk ook als ie koud is? Of is de druk er na een tijdje rijden en als de motor warm is? Mijn v6 (neem ff aan dat die het onderwerp is hier) "rookt" ook behoorlijk. Is volgens mij condens....
Koud roken willen ze inderdaad wel doen, maar mag zeker niet overdadig. De uitllaat heeft nogal wat hoeken en hollen en daar gaat zich condens verzamelen. Er is echter een verschil tussen subtiel roken en de straat wit!
Een vast zittende thermostaat zorgt niet voor witte rook, eerder voor een heetlopende motor! Vertel eens wat meer Bart :wink:
Ja, roken doet die dus alleen koud? Das normaal. Dan zit de hele uitlaat vol met condens. Zolang die warm maar niet rookt!
En uiteraard niet de straat wit zet...
De thermostaat zit in een heel huis aan de bakkant. Zie ook deze link:
Oh mooi! ik had het net al gezien op het blok maar niet beseft dat je er daadwerkelijk bij kunt... niet zoals bij de prv...
Ik moet denk ik nog erg wennen aan de auto met al haar nukjes :)
wellicht zit de thermostaat vast in de open stand?
Toen Wes en ik zijn gaan proefrijden was de temperatuur normaal, zo'n 90 graden. Of in ieder geval net als bij de mijne, dus ik beschouw dat als normaal ;)
Bij de mijne is het volgens mij condens, rook is redelijk doorzichtig wittig en vervliegt snel. Warm ook duidelijk minder dan koud, maar het duurt soms best lang voordat het echt weg is. Dit zal inderdaad wel te maken hebben met de grootte en vorm van het uitlaatsysteem. Het is nogal een ding namelijk. Voordat daar alle vocht uit verdampt is ben je wel een heel aantal km verder denk ik. Zeker als je tussendoor ook korte stukjes rijdt waardoor de boel niet echt warm wordt.
Volgens mij zitten er onder mn nieuwe sloper wel goede schotels. Moet je maar ff komen oordelen als je komt voor die banden, if so kan je ze meteen demonteren / meenemen ;) dan hang ik er wel ff een stel reserve poten onder.
Alleen de ongeblazen diesel, de 16v en de hele vroege serie 2's uit 1994 hebben kleine diameter. Verder hebben ze allemaal gewoon grote draad door de schotels!
Grote aanvoerleiding heeft met wel/geen hydractive te maken...
Ik heb interesse in de claxon/clignoteursteel, maar om daar nou een hele Break voor aan te schaffen ... :lol:
Ach Jaap, je moet het zo zien. Je koopt een dure stengel en krijgt er gratis een break bij. 8)
Gaat niet echt werken zo.. Volgende week donderdag gaat ie weg. Dan is mijn verzekering er ook af. Tot die tijd is het een XM met Apk waarmee heerlijk gereden kan worden met een stukkie gelaste pijp eronder.
Ik zal het hok ook maar op cifo zetten.
Nou, dat zat ik nt ook te denken..misschien maak je er iemand heul blij mee!
Komt morgen iemand kijken. Ben benieuwd of ik de dame dan al kwijt ben..
Voor dat bedrag met nog maanden APK en die lichte bekleding erbij lijkt me dat een zekerheidje
Even over de V6. Sinds vanmorgen doet de benzinemeter het niet meer? er komt wel spanning op als ik het contact aanzet. Moet ik dan frotten aan die draadjes onder de achterbank? ( onder deksel )
En over de groene: wie meehelpt mag er spullen afhalen die hij nodig heeft. Ik wil enkel het leder, de speakers, de koplampen en de voorruitrubbers hebben. De rest mag gekannibaliseerd worden.
Marco wilde evt de achterklauwen en het blok hebben, dus als we het evt daar zouden kunnen doen dan kan hij die spullen gratuit eruit halen.
denk maar mee dan komen we er wel uit.
Is ie niet gewoon leeg? Gaat wat sneller met zo'n v6 he. :mrgreen:
Oh, is het afgeketst, belangstellende niet komen opdagen?
Nee het was er niet van gekomen... En rancuneus als ik ben krijgt hij de auto niet meer ;-)
Heb geen zin in leuren en zeuren.
Ehm witte rook en overdruk in het koel systeem.... dat klinkt als?
Of kan dat ook komen door een gare thermostaat..
De nieuwe schuur?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Bart,
Hoeveel rook en hoeveel overdruk heb je? Staat de straat wit?
Alleen overdruk kan wel van je thermostaat komen, witte rook niet!
Welke Xm?
witte rook en druk ook als ie koud is? Of is de druk er na een tijdje rijden en als de motor warm is? Mijn v6 (neem ff aan dat die het onderwerp is hier) "rookt" ook behoorlijk. Is volgens mij condens....
Koud roken willen ze inderdaad wel doen, maar mag zeker niet overdadig. De uitllaat heeft nogal wat hoeken en hollen en daar gaat zich condens verzamelen. Er is echter een verschil tussen subtiel roken en de straat wit!
Een vast zittende thermostaat zorgt niet voor witte rook, eerder voor een heetlopende motor! Vertel eens wat meer Bart :wink:
Motor loopt juist niet heet.. komt op de snelweg niet in de buurt van de 90 graden. Roken doet ie alleen bij een dot gas en niet bij stationair.
Ja, roken doet die dus alleen koud? Das normaal. Dan zit de hele uitlaat vol met condens. Zolang die warm maar niet rookt!
En uiteraard niet de straat wit zet...
De thermostaat zit in een heel huis aan de bakkant. Zie ook deze link:
http://petrila.net/peugeot/Service/406d8/info/fr/b1gg0lk1.htm
Oh mooi! ik had het net al gezien op het blok maar niet beseft dat je er daadwerkelijk bij kunt... niet zoals bij de prv...
Ik moet denk ik nog erg wennen aan de auto met al haar nukjes :)
wellicht zit de thermostaat vast in de open stand?
Toen Wes en ik zijn gaan proefrijden was de temperatuur normaal, zo'n 90 graden. Of in ieder geval net als bij de mijne, dus ik beschouw dat als normaal ;)
Bij de mijne is het volgens mij condens, rook is redelijk doorzichtig wittig en vervliegt snel. Warm ook duidelijk minder dan koud, maar het duurt soms best lang voordat het echt weg is. Dit zal inderdaad wel te maken hebben met de grootte en vorm van het uitlaatsysteem. Het is nogal een ding namelijk. Voordat daar alle vocht uit verdampt is ben je wel een heel aantal km verder denk ik. Zeker als je tussendoor ook korte stukjes rijdt waardoor de boel niet echt warm wordt.
Precies.
En de ES9J4 is niet zo'n heethoofd als de ZPJ en ZPJ4...
Ga straks even met Wes kijken ernaar. Dank voor de ondersteunende info!
Nieuwe thermostaat moet lukken. Ook meteen afspraakje maken voor de APK bij de Jong
Vraag eens bij Gert of ie nog veerschotels heeft voor jou type Xm. :wink:
Ja of iemand anders hier???
Volgens mij zitten er onder mn nieuwe sloper wel goede schotels. Moet je maar ff komen oordelen als je komt voor die banden, if so kan je ze meteen demonteren / meenemen ;) dan hang ik er wel ff een stel reserve poten onder.
nou als ze groot schroefdraad hebben? :clap:
Alleen de ongeblazen diesel, de 16v en de hele vroege serie 2's uit 1994 hebben kleine diameter. Verder hebben ze allemaal gewoon grote draad door de schotels!
Grote aanvoerleiding heeft met wel/geen hydractive te maken...
Dat wordt dus opletten, we moeten er wel een beetje haast mee gaan maken, dus als iemand een set heeft liggen laat het even weten!!
Mijn laatste setje is naar Wim gegaan...
Dat was volgens mij ook klein schroefdraad. :?
Pagina's