Oké, weet jij bij toeval wat de juiste dia meter is voor de juiste veerschotels of het schroefdraad? Als ik een keer op de sloop ben en er staat een Xm dan kan ik die eens bekijken.
Nou ik heb vanmiddag een moer van de groenebreak op die van de blauwebreak proberen te draaien en dat gaat dus niet, ze zijn beide HA2!?
Best wel ingewikkeld dit. :(
Alleen de ongeblazen diesel, de 16v en de hele vroege serie 2's uit 1994 hebben kleine diameter. Verder hebben ze allemaal gewoon grote draad door de schotels!
Grote aanvoerleiding heeft met wel/geen hydractive te maken...
Nee, het gaat om de eerste. Ik ben intussen al weer helder: 3,5 mm is de leidingdiameter van een niet-hydractief. En een hydractiefleiding is 16 mm. Op beide foto's staan hydractiefleidingen.
Alleen de ongeblazen diesel, de 16v en de hele vroege serie 2's uit 1994 hebben kleine diameter. Verder hebben ze allemaal gewoon grote draad door de schotels!
Grote aanvoerleiding heeft met wel/geen hydractive te maken...
Wim; heeeeul goed lezen ;)
1e regel; draad doooor de schotels
2e regel; over dikke of dunne aanvoer
Goeie vraag!
Voor zover ik weet zijn de poten altijd gelijk. Die dikkere leiding is alleen om het evenwicht tussen de 3 bollen snel te kunnen regelen.
Er zijn dus wel 2 soorten poten: dikke en dunne schroefdraad. Geen verschil in HA en non-HA voor zover ik weet.
Ik vermoed zelfs dat drie soorten zijn: de twee schotels met HA + dik en dun schroefdraad en de niet HA schotel. (Of die er ook zijn met dik en dun schroefdraad weet ik niet.)
Vandaag het voltallige team W&W over de vloer gehad voor de enorm uitdagende klus van de klepverlichting.... echter ze hadden buiten mijn enorme kennis gerekend... de lampjes waren gewoon beiden stuk.. :oops:
maar het benzinemeter probleempje is toch wat anders dan de vlotter zelf. die werkt en de sensor erop ook. Daar mag Gert de Jong zich over buigen a.s donderdag. Ook de snelheidsopnemer mogen ze daar nakijken. Ik heb geen enkel idee waar dat ding zit op het blok of bak.
Heeft er iemand iets over dit blok op pdf? of wellicht een handboekje te koop waar dat blok in staat? Ik heb een berg documentatie maar niks over dit blok..
Vandaag het voltallige team W&W over de vloer gehad voor de enorm uitdagende klus van de klepverlichting.... echter ze hadden buiten mijn enorme kennis gerekend... de lampjes waren gewoon beiden stuk.. :oops:
Ik zou beginnen met een boek te schrijven :schater:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik zal even kijken Bart, ik heb wel een en ander op het gebied van dit blok :wink:
Vandaag zie ik dat niet meer zitten, maar morgen zal ik even in de documentatie duiken voor je!
Nee hoor, dat is grote schroefdraad. Ik heb HA2.
Het staat overigens in de planning om mijn set volgende week naar Litouwen te sturen.
Oké, weet jij bij toeval wat de juiste dia meter is voor de juiste veerschotels of het schroefdraad? Als ik een keer op de sloop ben en er staat een Xm dan kan ik die eens bekijken.
Euhh, dat weet ik niet. :oops: Maar service-citroen zegt het volgende:
Niet hydractief: koppeling 3,5 diameter.
Hydractief: koppeling 16.
Nou ik heb vanmiddag een moer van de groenebreak op die van de blauwebreak proberen te draaien en dat gaat dus niet, ze zijn beide HA2!?
Best wel ingewikkeld dit. :(
Marco zei al dat de 16v de dunne heeft :P
Als ik een beetje gewent ben aan de medicijnen of de kuur alweer is afgelopen kan ik de slopert komende week wel in de garage hebben
Zijn nu "opeens" de veerschotels verdacht van de blauwe v6???
En even voor de beeldvorming, gaat het nu om de maat van de wartel van de LHM leiding?
....Of om de bout boven op het uiteinde van de veercylinder?
Naar wat ik lees de 2e!
Idd de onderste foto Mike. :wink:
Nee, het gaat om de eerste. Ik ben intussen al weer helder: 3,5 mm is de leidingdiameter van een niet-hydractief. En een hydractiefleiding is 16 mm. Op beide foto's staan hydractiefleidingen.
Wim; heeeeul goed lezen ;)
1e regel; draad doooor de schotels
2e regel; over dikke of dunne aanvoer
Du hast recht. :oops: Maar ja, ik was verblind door die schitterende XM op de foto's. :mrgreen:
Ik wist niet eens dat er verschil zat in de draad joh. Zit er nog verschil in veerpoot tussen Ha/non-Ha dan ? of zit het alleen in de schotel?
Goeie vraag!
Voor zover ik weet zijn de poten altijd gelijk. Die dikkere leiding is alleen om het evenwicht tussen de 3 bollen snel te kunnen regelen.
Er zijn dus wel 2 soorten poten: dikke en dunne schroefdraad. Geen verschil in HA en non-HA voor zover ik weet.
Ik vermoed zelfs dat drie soorten zijn: de twee schotels met HA + dik en dun schroefdraad en de niet HA schotel. (Of die er ook zijn met dik en dun schroefdraad weet ik niet.)
Ik ga er maar even van uit dat die schotels van Matthijs ok zijn en dan kan ik mijn oude opsturen naar talinn
Denk dat jou oude set al te ver is door geroest om nog te laten fixen!?
daar nben ik ook bang voor gezien de staat van de bovenzijde van de schotels.
Ik denk dat je beter een nettere set zou kunnen laten reviseren.
uiteraard... suf van moi
Ben paar schotels op het spoor in oostenrijk ;-)
Zijn 1 jaar gebruikt dus vrijwel neu. Met original doosjes eromheen.
Oh ja weet iemand welke zekering er voor de brandstof meter is?
ik zie daar in mijn boekje voor de 3.0 V6 zo geen aparte zekering voor.....
heb je andere uitvallers?
Heb je mijn opmerking in het cafe van even terug gezien over die wielkast binnenkant voor rechtsvoor op marktplaats???
Ja heb ik gezien! Maar ik geloof dat ik er al 1 overneem van Matthijs.
Volgende week donderdag voor de appieka... kijken wat er uitkomt.
Vandaag het voltallige team W&W over de vloer gehad voor de enorm uitdagende klus van de klepverlichting.... echter ze hadden buiten mijn enorme kennis gerekend... de lampjes waren gewoon beiden stuk.. :oops:
maar het benzinemeter probleempje is toch wat anders dan de vlotter zelf. die werkt en de sensor erop ook. Daar mag Gert de Jong zich over buigen a.s donderdag. Ook de snelheidsopnemer mogen ze daar nakijken. Ik heb geen enkel idee waar dat ding zit op het blok of bak.
Heeft er iemand iets over dit blok op pdf? of wellicht een handboekje te koop waar dat blok in staat? Ik heb een berg documentatie maar niks over dit blok..
Het is u vergeven. :wink:
Zo'n mini meet is toch best gezelli. :mrgreen:
Zekers, zekers. Zeker met dit weer. 8)
En weer wat geleerd: eerst de lampjes controleren en dan pas de bekleding van de achterklep demonteren. :lol:
:lol: ...en af en toe niet vergeten te tanken Bart! Scheelt ook een hoop gedoe!!
Ik zou beginnen met een boek te schrijven :schater:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Geweldig :mrgreen: :mrgreen:
Ik zal even kijken Bart, ik heb wel een en ander op het gebied van dit blok :wink:
Vandaag zie ik dat niet meer zitten, maar morgen zal ik even in de documentatie duiken voor je!
Pagina's