Vanmiddag LNV gewassen en ontdaan van alle vette DSH vingers :D en ik moet zeggen, de botox behandeling heeft haar goed gedaan. Hier en daar zul je echt nog wel iets kunnen vinden (wat niet gedaan is bedoel ik dan) maar over het geheel gezien staat er een strakke meid van 20 jaar!
Zoals je misschien al gelezen had; bij DSH is de RA raam gesprongen. Ze hadden er een sloop raam in gezet, inclusief ingegraveer kenteken, YK-20-BL :evil: , maar de geleider zat er niet meer bij waardoor de ruit niet meer fatsoenlijk op en neer kon. Eerst alle glas resten opgezogen en daarna de stofzuiger gecontroleerd of het geleidertje erin zat, wat niet het geval was. Ik zat al te bedenken om alles maar weer op te ruimen toen ik me pas realieerde dat ik nog een complete RA deur had staan, met mooie ruit, en mèt geleider. Deze uit de sloop deur gehaald en alles werken gemaakt.
Nu ik toch bezig was met de sloop deur; mijn stalen sierstrip boven het raam was van af het begin af aan omhoog gekruld. Wel eens met kit vast gezet maar dat hield nooit. Eens goed bekeken hoe het vast zat en ik kreeg de mooie strip van de sloop deur op een nette manier los. De kapotte ook, en montage ging ook weer goed. Helemaal blij want dat was toch wel een disonant!!! :lol:
Samengevat: La Noir is weer strak, ze heeft weer een kentekenloos mooi raam, en de strip is vervangen. Toch weer een vruchtbare middag!!
Fck know, Fck cares..dat schuim zit altijd in de weg. Plaats het ook niet terug. Heeft ook niet zoveel zin over die gaten. Misschien dat als er ooit nog een beige serie1 deurpanelen op mijn weg komen ik het opnieuw beschuim... :lol: ...en dan gelijk extra isolatie tegen de buitenwand binnen in doe. :wink:
:schater: vind je het gek dat je deurpanelen niet meer passen!!!
:lol: :lol: ha ha ha eh je ehhh..maar het ziet er wel goed uit hoor Stoofke. Ik hoop alleen niet dat je binnenkort een weigerend raam hebt want dan kan de hele zooi er weer af.
Na 2 dagen gereden te hebben bleek dat mijn RA ruit WEER niet te bedienen was. :evil: Bovendien begon het deurslot t zelfde portier te haperen. Ze viel af en toe niet in het slot. Uiteindelijk viel ze helemaal niet in het slot. Noodgedwongen madame onder de carport moeten laten staan.
Vanmiddag even een uurtje tijd gehad om het deur paneel te demonteren. Toen ik het goed en wel los had deed de ruit het iig weer. Verdenk toch de bedieningsknop maar heb inmiddels een reserve gevonden.
Het slot is een ander verhaal. De CDVG werkt wel. Alleen valt het slot niet over de beugel vast (Die op de deurstijl zit)
Toen ik een paar dagen geleden de kinderslot beveiliging draaide hoor ik iets breken. Waarschijnlijk heeft het daarmee te maken. Gelukkig nog de sloop deur met slot in bezit en hiervanhet slot gedemonteerd. Dat ging soepeltjes.
Erin bouwen, morgen, wordt een ander verhaal, met name door de stangetjes die naar de opener en het duurknopje lopen zal het wel weer een uitdaging zijn...
Mike, een troostend woord. Je bent met dat slot verder gekomen dan ik destijds met de Xantia. Ik heb me serieus afgevraagd HOE ze dat slot in die deur konden krijgen. :shock:
Ja! Thanx! Had het vernomen...jullie komen zeker en prius? Dan moet je het maar niet in La Soixante leggen, maar een week lang op de mat zodat je er elke dag aan herinnert wordt! :lol:
Vandaag was weer een belangrijke dag in het leven van hare majesteit LNV: Een zware delegatie bestaande uit team W&W aangevuld met expert Maarten kwam naar Eindhoven om haar door te meten met als doel: Het opsporen van haar veer probleem. Zoals u misschien weet; meestal veert ze soepel maar soms gaat ze naar hard. Sommige ritten zijn geheel hard..sommige beginnen soepel en eindigen in hard of andersom...enfin alle varianten zijn mogelijk...
Eerst zijn de vc stekkers gemeten. Daarna hebben we de reserve VC erbij gepakt en deze aangesloten en gemeten. Deze uiteindelijk opengemaakt en pooltje voor pooltje doorgemeten.
Van Mark per e-mail de betreffende schema's gekegen waardoor er gericht gezocht kon worden. Zodoende kom je bij alle sensoren die van invloed kunnen zijn op de VC. Stuurhoek sensor, gaspedaalpositiesensor, remsruksensor, deuren, achterklep...etc
Aangezien ik een complete leek op electrotechnisch gebied ben hoop ik dat Wim of Maarten het verhaal kunnen aanvullen hieronder.
Aan het eind van de dag was de conclusie dat alle sensoren hun werk deden. Voor de zekerheid heeft Maarten de gaspedaalsenso nog uitgebouwd nen los doorgemeten, maar ook die was goed. :roll:
Als laatste besloten om toch de directe plus op het relais af te koppelen en weer over tee gaan op de normale verbinding. Daarna was het hoogtijd voor een wok chinees. We waren tot op het bot verkleumd ondanks de inderhaast door mij opgehangen warmte lampen.
De rit naar de chinees door team W&W laten maken die tot de conclusie kwamen dat ze goed veerde... Dus, dit is bemoedigend. Ik juich nog niet want dat heb ik eerder te vroeg gedaan, maar morgen hebben we een flinke rit naar Maastricht voor de boeg en gaat ze mee. Zeer benieuwd dus hoe ze zich dan gedraagt!!
Alle dank naar Wes, Wim en Maarten..want dit was toch wel weer een middagje hogere XM kunde!! Chapeau!!
Euhhh..... Oscilloscoop JP. ;-)
Wat je op het schermpje ziet is de aansturing van de hydractiefklep (type 1) door de VC. De tijdbasis is 4 milliseconden. => Ook een type 1 wordt gepulseerd aangestuurd.
De waardes van alle sensoren komen goed binnen op de VC. En de VC reageert ook netjes op snelheid van gaspedaalverandering, deuren open. enz. Hebben Maarten en ik geconcudeerd dat het relais de aansturing van de VC niet kan volgen: 4 milliseconden is heel snel voor een relais dat 30A kan schakelen.
Overigens heb ik het zo aangesloten dat als Mike besluit het relais toch weer te willen gebruiken, hij alleen het draadje naar de klep op het andere pootje van het relais te steken en de zekering weer te plaatsen.
:schater:
:schater: Nou ik heb nieuws, ik ook niet!!
De ruit moet los van het mechaniek helaas, tot op de bodem van de deur. Dan kan de nok er net onderin worden geprut
mooidat LNV terug is!
nu ff niks oke? :wink:
:lol:
effe niks??
:schater:
Let a man have his dream. :lol:
Vanmiddag LNV gewassen en ontdaan van alle vette DSH vingers :D en ik moet zeggen, de botox behandeling heeft haar goed gedaan. Hier en daar zul je echt nog wel iets kunnen vinden (wat niet gedaan is bedoel ik dan) maar over het geheel gezien staat er een strakke meid van 20 jaar!
Zoals je misschien al gelezen had; bij DSH is de RA raam gesprongen. Ze hadden er een sloop raam in gezet, inclusief ingegraveer kenteken, YK-20-BL :evil: , maar de geleider zat er niet meer bij waardoor de ruit niet meer fatsoenlijk op en neer kon. Eerst alle glas resten opgezogen en daarna de stofzuiger gecontroleerd of het geleidertje erin zat, wat niet het geval was. Ik zat al te bedenken om alles maar weer op te ruimen toen ik me pas realieerde dat ik nog een complete RA deur had staan, met mooie ruit, en mèt geleider. Deze uit de sloop deur gehaald en alles werken gemaakt.
Nu ik toch bezig was met de sloop deur; mijn stalen sierstrip boven het raam was van af het begin af aan omhoog gekruld. Wel eens met kit vast gezet maar dat hield nooit. Eens goed bekeken hoe het vast zat en ik kreeg de mooie strip van de sloop deur op een nette manier los. De kapotte ook, en montage ging ook weer goed. Helemaal blij want dat was toch wel een disonant!!! :lol:
Samengevat: La Noir is weer strak, ze heeft weer een kentekenloos mooi raam, en de strip is vervangen. Toch weer een vruchtbare middag!!
Heel mooi gedaan. :thumbup:
Sjiek de poepie Mike, hij is er goed vanopgeknapt 8)
Heel erg strak Mike 8), LNV is nu een soort Marijke Helwegen :mrgreen:.
Ook leuk om te lezen dat je de ruit et geleiding goed hebt kunnen krijgen, Chapeau :thumbup:.
Marijke van Helwegen :shock: gatverdamme JP ga je mond spoelen met LHM+ LNV is vele malen mooier dan dat verknipte gedrocht :roll:
Heb je nog iets ter vervanging van de schuim teruggeplaats XMike , op de deur bedoel. Tís nu net of de muizen erin hebben gezeten :lol:
Ja dat was ook een flauw grapje, vanwege de leeftijd en botox behandeling :wink:.
Mochten daar muizen zijn, dan weet Kees de kat daar wel raad mee :D.
Fck know, Fck cares..dat schuim zit altijd in de weg. Plaats het ook niet terug. Heeft ook niet zoveel zin over die gaten. Misschien dat als er ooit nog een beige serie1 deurpanelen op mijn weg komen ik het opnieuw beschuim... :lol: ...en dan gelijk extra isolatie tegen de buitenwand binnen in doe. :wink:
voor jou speciaal XMike :wink:
:schater: vind je het gek dat je deurpanelen niet meer passen!!!
:lol: :lol: ha ha ha eh je ehhh..maar het ziet er wel goed uit hoor Stoofke. Ik hoop alleen niet dat je binnenkort een weigerend raam hebt want dan kan de hele zooi er weer af.
idd, als je erbij moet is dat weer ff :evil:.
is niet zo gek dik hoor..
En idd als er iets kapot is zal t er weer af moeten.
Geen pretje weet ik al
:news:
Na 2 dagen gereden te hebben bleek dat mijn RA ruit WEER niet te bedienen was. :evil: Bovendien begon het deurslot t zelfde portier te haperen. Ze viel af en toe niet in het slot. Uiteindelijk viel ze helemaal niet in het slot. Noodgedwongen madame onder de carport moeten laten staan.
Vanmiddag even een uurtje tijd gehad om het deur paneel te demonteren. Toen ik het goed en wel los had deed de ruit het iig weer. Verdenk toch de bedieningsknop maar heb inmiddels een reserve gevonden.
Het slot is een ander verhaal. De CDVG werkt wel. Alleen valt het slot niet over de beugel vast (Die op de deurstijl zit)
Toen ik een paar dagen geleden de kinderslot beveiliging draaide hoor ik iets breken. Waarschijnlijk heeft het daarmee te maken. Gelukkig nog de sloop deur met slot in bezit en hiervanhet slot gedemonteerd. Dat ging soepeltjes.
Erin bouwen, morgen, wordt een ander verhaal, met name door de stangetjes die naar de opener en het duurknopje lopen zal het wel weer een uitdaging zijn...
HIerbij het slot:
Mike, een troostend woord. Je bent met dat slot verder gekomen dan ik destijds met de Xantia. Ik heb me serieus afgevraagd HOE ze dat slot in die deur konden krijgen. :shock:
Thanx Wim, eruit was niet moeilijk omdat ruit en raammechanisme er niet meer in zaten. Erin wordt dus heel wat lastiger....
en..? gelukt???
Nope, geen zin in vandaag..te koud..te lui..etc etc.. Morgen, misschien...
XMike, ik heb het pakketje van B te A, je weet wel van B&W. Nu moet ik het alleen niet vergeten.
Ja! Thanx! Had het vernomen...jullie komen zeker en prius? Dan moet je het maar niet in La Soixante leggen, maar een week lang op de mat zodat je er elke dag aan herinnert wordt! :lol:
Neuh, bovenop de komputtert. Ben jij blij dat ik het niet vergeet. En moeders omdat ik niet 'achter die stomme pc met dat forum zit'. :lol:
Ik vind het uiteindelijk grappig dat Mike toch overgaat naar xenon in de dimlichten 8). Het gele licht zal echt bruut staan bij een zwarte XM :D.
Vandaag was weer een belangrijke dag in het leven van hare majesteit LNV: Een zware delegatie bestaande uit team W&W aangevuld met expert Maarten kwam naar Eindhoven om haar door te meten met als doel: Het opsporen van haar veer probleem. Zoals u misschien weet; meestal veert ze soepel maar soms gaat ze naar hard. Sommige ritten zijn geheel hard..sommige beginnen soepel en eindigen in hard of andersom...enfin alle varianten zijn mogelijk...
Eerst zijn de vc stekkers gemeten. Daarna hebben we de reserve VC erbij gepakt en deze aangesloten en gemeten. Deze uiteindelijk opengemaakt en pooltje voor pooltje doorgemeten.
Van Mark per e-mail de betreffende schema's gekegen waardoor er gericht gezocht kon worden. Zodoende kom je bij alle sensoren die van invloed kunnen zijn op de VC. Stuurhoek sensor, gaspedaalpositiesensor, remsruksensor, deuren, achterklep...etc
Aangezien ik een complete leek op electrotechnisch gebied ben hoop ik dat Wim of Maarten het verhaal kunnen aanvullen hieronder.
Aan het eind van de dag was de conclusie dat alle sensoren hun werk deden. Voor de zekerheid heeft Maarten de gaspedaalsenso nog uitgebouwd nen los doorgemeten, maar ook die was goed. :roll:
Als laatste besloten om toch de directe plus op het relais af te koppelen en weer over tee gaan op de normale verbinding. Daarna was het hoogtijd voor een wok chinees. We waren tot op het bot verkleumd ondanks de inderhaast door mij opgehangen warmte lampen.
De rit naar de chinees door team W&W laten maken die tot de conclusie kwamen dat ze goed veerde... Dus, dit is bemoedigend. Ik juich nog niet want dat heb ik eerder te vroeg gedaan, maar morgen hebben we een flinke rit naar Maastricht voor de boeg en gaat ze mee. Zeer benieuwd dus hoe ze zich dan gedraagt!!
Alle dank naar Wes, Wim en Maarten..want dit was toch wel weer een middagje hogere XM kunde!! Chapeau!!
Wat pix natuurlijk!
Mooi hoor met een stroboscoop erbij 8).
Wat staat Wes zo schattig op de foto`s :lol:.
Nu gaan we duimen dat de veerproblemen tot het verleden behoren :wink:
oscilloscoop. :wink: Een stroboscoop is een flikkerlicht :lol:
Euhhh..... Oscilloscoop JP. ;-)
Wat je op het schermpje ziet is de aansturing van de hydractiefklep (type 1) door de VC. De tijdbasis is 4 milliseconden. => Ook een type 1 wordt gepulseerd aangestuurd.
De waardes van alle sensoren komen goed binnen op de VC. En de VC reageert ook netjes op snelheid van gaspedaalverandering, deuren open. enz. Hebben Maarten en ik geconcudeerd dat het relais de aansturing van de VC niet kan volgen: 4 milliseconden is heel snel voor een relais dat 30A kan schakelen.
Overigens heb ik het zo aangesloten dat als Mike besluit het relais toch weer te willen gebruiken, hij alleen het draadje naar de klep op het andere pootje van het relais te steken en de zekering weer te plaatsen.
Pagina's