Toen ik de verkoper vertelde dat ik zijn vraagprijs van 1500 euro wat stijl vond, werd ik heel raar aan gekeken en werd mij verteld dat dat een hele redlijke prijs is. Me r**t, 1500 euro voor een lekkende XM in de kleur waarin 90% alle andere V6 XMs ook gespoten zijn?
En wat blijkt nu? 600 euro is er op geboden, die komt van een kauwe kermis thuis. Ik zal eens even informeren of hij nu een beetje onderhandelings bereid is. Die andere XM automaat die ik gezien had bij autostad nijkerk is inmiddels van 700 naar 600 en vervolgens naar 400 euro gezakt.
Maar bij deze auto is Hans (van de Cx club en hier van het forum) ook al gaan kijken maar er waren al dingetjes met de climatecontrol en zo een heel lijstje met van die "kleine" dingen.
Bij de zuiderburen van onze zuiderburen staat een hele mooie 12s v6, een blauwe met iets meer dan 50dkm op de teller, ziet er super strak uit, maar helaas wel 3.5 duizend euro.
Glenn
Oeh ik heb trouwens dat afbeeldinkjes plaatsen onder de knie, dus ik zal me eigen zo eens even in bennie's "wie zit er achter de avatar" topic zetten.
Zeg Detlev? (vriend), heb jij de foto's wel bekeken? er zitten namelijk speedlines onder wat natuurlijk geen sportvelgen zijn integenstelling tot de ubergeile blokjesvelgen :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ach, 'speed' associeer je toch met sport? :lol:
Ik vind die auto in Nijkerk veel interessanter: automatisch dimmende binnenspiegel en airbags. Oh ja, ook sportvelgen. 8)
Ach, 'speed' associeer je toch met sport? :lol:
Ik vind die auto in Nijkerk veel interessanter: automatisch dimmende binnenspiegel en airbags. Oh ja, ook sportvelgen. 8)
Die binnenspiegel en de airbags vond ik ook erg "vooruitstrevend".
Me r**t, 1500 euro voor een lekkende XM in de kleur waarin 90% alle andere V6 XMs ook gespoten zijn?
Dat van dat lekken kan ik nog begrijpen, maar van die kleur begrijp ik geen hol van.
Dat jij de kleur niet mooi vindt, OK, maar daar hoeft de verkoper toch geen rekening mee te houden, of wel ?
Me r**t, 1500 euro voor een lekkende XM in de kleur waarin 90% alle andere V6 XMs ook gespoten zijn?
Dat van dat lekken kan ik nog begrijpen, maar van die kleur begrijp ik geen hol van.
Dat jij de kleur niet mooi vindt, OK, maar daar hoeft de verkoper toch geen rekening mee te houden, of wel ?
Ik vind de kleur niet lelijk, zeer zeker niet, dat zeg ik ook niet.
Het gaat erom dat om de een of andere vage reden heel heel heel erg veel S1 V6 Exclusives in Vert Vega gespoten zijn.
Zoek maar eens een keertje voor de gein een V6 Exclusive die niet groen is.
Dus het gaat er mij om dat de kleur geen reden is voor iemand om die auto te kopen, want er zijn er zat van. Was het nou een rooie dan kan je zeggen, "nou de kleur is ook een apart punt aan deze auto", en daarmee ook een verkoop punt. Maar voor een Vega exclusive kan je niet meer geld vragen, omdat ze vega is, want dat is niets speciaals. If anything word ze er alleen maar minder exclusive door;)
Was ze nou Vert Triton, rood, blauw, zwart of wat dan ook, dan kan je meer geld voor de auto vragen omdat de kleur opzich "waarde" heeft.
Dit alles buiten het feit dat bij deze auto in elk, en dan bedoel ik ook elk, paneel een deuk zit. Van kleinere "nix aan doen" deukjes tot ergerlijke putten.
PS: mag ik vragen welke kleur de auto op uw avatar is?
Maar ja, bij gebrek aan 1600 euro blijft het bij dromen.
Volgens mij heeft deze zelfs verwarmde stoelen.
Er komt volgend weekend een nieuwe bumper op mijn Cx, hopenlijk word ze dan wat verkoopbaarder. K*t belasting systeem.
Voor vier wielen bij elkaar gehouden door een hoop plamuur krijg je een miljoen euro. Voor prachtige wagens na 86 nog geen tientje.
Nou is die van mij niet prachtig maar toch...
Dat er zoveel in Vert Vega zijn, is omdat vroeger Vert Vega alleen op de Exclusive geleverd werd. Pas vanaf de serie 2 werd het op de goedkopere versies geleverd. Was dus een mooie manier om je te onderscheiden van het "goedkopere" volk :mrgreen: Vanaf de serie 2 kon het ook op een SX en toen moest iedere 2 liter 16v dus ook ineens dat kleurtje hebben..
Vert Triton vind ik dan persoonlijk een veel mindere kleur. Vert Vega dat netjes gepoetst is, is gewoon echt schitterend. Je ziet het alleen wel ERG vaak op een xm ja..
Nee Glenn, ik blijf bij mijn LNVeetje. Ik heb wel eens getwijfeld een half jaar geleden. Maar nu ze zo fijn rijdt en steeds mooier wordt is ze een blijvertje. Doe ik dus niet meer weg. :wink:
Nope helaas,
zit er wel aan te komen, de onderhoudsachterstand is bijna ingelopen.
ik probeer haar in juni met nieuwe apk te verkopen,
even wachten op mijn volgende salaris dan kan ik de laatste hand leggen aan wat kleine dingetjes.
En nog maar een vraag, om het af te leren, het is intussen meer een vragen spuien topic dan een onderhouds kosten topic, maar goed.
Ik las in L' Evolution onder modeljaar "96, laatste regel/laatste alinea, dat ter verhoging van het comfort nur nog airco compressoren met variabele inhoud worden gemonteerd.
Wat houd dat in? Dat ze twee verschillende compressoren hadden, een voor de berline en een voor de break? Of echt variabel als in van-inhoud-veranderend?
En in het zelfde jaar, in de eerste alinea, staat iets over 6 banen op de V-snaar ipv 5, en automatische riemspanners.
Zijn bovengenoemde zaken iets wat dusdanig voordeel oplevert dat het het overzetten waard is?
Ehen, ik heb een mooie niet al te teuere 24 ventiler gezien, alleen is het er een uit "89, met 212 kkm op de klok, maar die heeft dus die hele nockenwelle update, mogelijk, niet gehad. Zo niet, zijn de gevolgen dan apocalyptisch genoeg om haar te laten staan? (ovbv. tijdige verkoop Cx)
het is nog vroeg dus als ik onzin praat corrigeren ze me wel...
vijf of zes banen is volgens mij het aantal ribbels op de v-snaar, en dat moet natuurlijk wel overeen komen met de loopwieltjes waar hij overheen gaat...
gordelspanners zijn vooral handig als er mensen van erg verschillende lengte in de auto zitten. grootste voordeel is comfort, maar er is ook een fractie minder kans (mits goed gebruikt) dat je bij een botsing onder de gordel doorglijdt...
Wat jij bedoeld Detlev is de gordelhoogte-afstelling. De gordel moet op de juiste hoogte zitten, zodat deze bij een botsing niet achter de stoel blijft hangen als ie te laag zit, en niet door je keel snijdt mocht ie te hoog zitten. Als je de gordel aan doet, even naar voren buigen. Blijft de gordel dan mooi over je schouder lopen en verschuift ie niet, dan zit de gordel goed. De automatische gordelspanner zorgt er voor dat de gordel altijd onder (enige) spanning blijft, zodat deze bij een botsing minder afstand af hoeft te leggen alvorens op de juiste manier te werken bij een botsing/noodstop.
(sorry, beroepsdeformatie :mrgreen: )
Voor mij is het iets minder vroeg, dus een correctie. :wink: Glenn heeft het over de automatische riemspanner.
Zo'n automatische riemspanner is niet meer dan een veer die onder druk staat. Erg lastig ontspannen als je de riem wilt lossen maar de riem staat automatisch op de goede spanning.
In mijn auto wordt de riem gespannen door met een grote bout de dynamo naar buiten te kantelen. De noodzakelijke demping wordt verkregen doordat de spanrol die op een hele lange bout zit (+/- 30 cm).
Je mag voor jezelf uitmaken of de ene methode beter is dan de andere.
En nog maar een vraag, om het af te leren, het is intussen meer een vragen spuien topic dan een onderhouds kosten topic, maar goed.
Ehen, ik heb een mooie niet al te teuere 24 ventiler gezien, alleen is het er een uit "89, met 212 kkm op de klok, maar die heeft dus die hele nockenwelle update, mogelijk, niet gehad. Zo niet, zijn de gevolgen dan apocalyptisch genoeg om haar te laten staan? (ovbv. tijdige verkoop Cx)
Over een '89 24v kunnen we heel lang bomen, het eerste type XM zit vol met fouten dat deze er nog is wil wel wat zeggen.
Onze 24v specialist JP kan daar vast meer over vertellen.
@Glenn, van die '89-'90 24v die je op het oog hebt heeft echt wel de nokkenas modificatie gehad anders was die kmstand nooit bereikt. In Eindhoven staat er ook een mooie 24v te koop, zie: http://www.xmclub.nl/Nieuwforum/viewtopic.php?f=1&t=261&start=990
Een XM Exclusive/V6.24 serie1 heeft standaard mechanische gordelspanners, vanaf serie2 hebben alle XM's pyrotechnische gordelspanners.
De verandering van 5 naar 6 baans riemen zou te maken kunnen hebben met het inkopen van andere dynamo's e.d. door de toenmalige afdeling inkoop van PSA.
En ik moet mezelf even corrigeren wbt de gordelspanners, ik heb idd niet stilgestaan bij die 2 punts gordels!
ik heb trouwens ook wel eens 2 punt gezien die wel spande, maar nooit 3 punts die dat niet deden.
En in het kader vragen spuien,
DIRASS stuurbekrachtiging, dat zit volgens Wiki-niet-100%-pedia, in de RHD XM v6'en ipv DIRAVI. DIRASS zit geloof ik ook in de BX'en, maar zit die bij de XM's alleen in de RHD v6'en of gewoon in alle XM's met powersteering behalve de LHD v6'en?
En voor zover ik het kan uitvinden is DIRASS gewoon powersterring zonder fratsen, maar dan via het HD systeem. Klopt dat?
Met KVS in de dynamo lijkt me dat niet zo'n goed plan.....
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Plastic zak over de dynamo? Het is maar voor even, niet om mee te rijden.
Als ik het goed lees is dat ding al drijf van de KVS.......
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Hey mannen,
ben ik weer.
Hoop gezeik met de Cx, lijkt nu opgelost te zijn.
Maar goed, wat ik even wilde mededelen, de XM waar ik ben weze kijken eerder in dit topic staat nu inmiddels op marktplaats.
http://auto.marktplaats.nl/citroen/425239642-citroen-xm-3-0-v6-exclusive-aut-e2-1994-groen.html?return=eJwtjFsKgzAURPcixM88tA%2BIiNidBJOSYKKX3NhKS%2FfeK%2B3XnHkwRiv9Dlp2qNXpqit0Jk%2B%2B86WAFmJewS08mTwXiMYU5EsUvwkHD8Mee1Vb7MvK2lGx9mYDAWkspK8AhHi3%2BG%2FhSCVBomJctuRymMjOT7J7Ys25kY8LBSseP00NsPWy6j5fa%2BIzkg%3D%3D&df=1&fta=eNpNkWtuwkAMhO%2ByUvm974dXXKFXQN5HaNQAERsgKuLuXaet1H%2BfxvKMNUZw8Gzggd2u0%2BGOU2OxgQ3A1mkvdqXtlwuIWEaI0wJf4xzbUFpX5gV4PM1wvp3qdczx8wHr6U3yu42XNoLczfNtz8lMA5vxWFkc%2B1oDBWwsW4p0PVYE47yWfhVBO%2BeSW4XP0qgcumJQcmEJguda95FXqDMnxaM2uP5bN85aMxDYxPkGRmRFPkqVwgl0DZjIUA9WWtxABN%2BdAx%2BSro6UlHLlG2iXcw9VwjiTSPE2JUVguB8EgRDGbMcLrjBTVjb9DgIvc5YERjpdu08qGa36yZKbIU8h20ogsy4bCKzcUz2iN7VcZiztMNXzcfn4a7A%2F54TrgUrtPRaQ1CUwfLD4%2Fot3FhE4PF%2BvbzVcijg%3D&fta_ind=7&fs=1
Toen ik de verkoper vertelde dat ik zijn vraagprijs van 1500 euro wat stijl vond, werd ik heel raar aan gekeken en werd mij verteld dat dat een hele redlijke prijs is. Me r**t, 1500 euro voor een lekkende XM in de kleur waarin 90% alle andere V6 XMs ook gespoten zijn?
En wat blijkt nu? 600 euro is er op geboden, die komt van een kauwe kermis thuis. Ik zal eens even informeren of hij nu een beetje onderhandelings bereid is. Die andere XM automaat die ik gezien had bij autostad nijkerk is inmiddels van 700 naar 600 en vervolgens naar 400 euro gezakt.
http://www.autostadnijkerk.nl/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=83
Maar bij deze auto is Hans (van de Cx club en hier van het forum) ook al gaan kijken maar er waren al dingetjes met de climatecontrol en zo een heel lijstje met van die "kleine" dingen.
Bij de zuiderburen van onze zuiderburen staat een hele mooie 12s v6, een blauwe met iets meer dan 50dkm op de teller, ziet er super strak uit, maar helaas wel 3.5 duizend euro.
Glenn
Oeh ik heb trouwens dat afbeeldinkjes plaatsen onder de knie, dus ik zal me eigen zo eens even in bennie's "wie zit er achter de avatar" topic zetten.
Maar natuurlijk is die bak €1500 waard want hij heeft 'sportvelgen'!!!!
Woeha, een voor het onzintopic. Blokjesvelgen zijn mooi maar om dat nou SPORTvelgen te noemen ;)
En die van 400 euri is al bijna goedkoop genoeg om desnoods als slopert aan te schaffen (wat wel zonde is van de mooie kleur!)
En een handtekening!!!!
Zeg Detlev? (vriend), heb jij de foto's wel bekeken? er zitten namelijk speedlines onder wat natuurlijk geen sportvelgen zijn integenstelling tot de ubergeile blokjesvelgen :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ach, 'speed' associeer je toch met sport? :lol:
Ik vind die auto in Nijkerk veel interessanter: automatisch dimmende binnenspiegel en airbags. Oh ja, ook sportvelgen. 8)
Blijkbaar niet eens goed genoeg gekeken... Alleen maar om even snel te zien dat het 'standaard' XM velgen zijn, geen blingbling oid...
En een handtekening!!!!
Die binnenspiegel en de airbags vond ik ook erg "vooruitstrevend".
Dat van dat lekken kan ik nog begrijpen, maar van die kleur begrijp ik geen hol van.
Dat jij de kleur niet mooi vindt, OK, maar daar hoeft de verkoper toch geen rekening mee te houden, of wel ?
Ik vind de kleur niet lelijk, zeer zeker niet, dat zeg ik ook niet.
Het gaat erom dat om de een of andere vage reden heel heel heel erg veel S1 V6 Exclusives in Vert Vega gespoten zijn.
Zoek maar eens een keertje voor de gein een V6 Exclusive die niet groen is.
Dus het gaat er mij om dat de kleur geen reden is voor iemand om die auto te kopen, want er zijn er zat van. Was het nou een rooie dan kan je zeggen, "nou de kleur is ook een apart punt aan deze auto", en daarmee ook een verkoop punt. Maar voor een Vega exclusive kan je niet meer geld vragen, omdat ze vega is, want dat is niets speciaals. If anything word ze er alleen maar minder exclusive door;)
Was ze nou Vert Triton, rood, blauw, zwart of wat dan ook, dan kan je meer geld voor de auto vragen omdat de kleur opzich "waarde" heeft.
Dit alles buiten het feit dat bij deze auto in elk, en dan bedoel ik ook elk, paneel een deuk zit. Van kleinere "nix aan doen" deukjes tot ergerlijke putten.
PS: mag ik vragen welke kleur de auto op uw avatar is?
Och jongens er staat een prachtige 24v te koop in duitsland.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=l4atg4ehcnc2
Maar ja, bij gebrek aan 1600 euro blijft het bij dromen.
Volgens mij heeft deze zelfs verwarmde stoelen.
Er komt volgend weekend een nieuwe bumper op mijn Cx, hopenlijk word ze dan wat verkoopbaarder. K*t belasting systeem.
Voor vier wielen bij elkaar gehouden door een hoop plamuur krijg je een miljoen euro. Voor prachtige wagens na 86 nog geen tientje.
Nou is die van mij niet prachtig maar toch...
Dat er zoveel in Vert Vega zijn, is omdat vroeger Vert Vega alleen op de Exclusive geleverd werd. Pas vanaf de serie 2 werd het op de goedkopere versies geleverd. Was dus een mooie manier om je te onderscheiden van het "goedkopere" volk :mrgreen: Vanaf de serie 2 kon het ook op een SX en toen moest iedere 2 liter 16v dus ook ineens dat kleurtje hebben..
Vert Triton vind ik dan persoonlijk een veel mindere kleur. Vert Vega dat netjes gepoetst is, is gewoon echt schitterend. Je ziet het alleen wel ERG vaak op een xm ja..
Das geen katten pis zeg die XM is gewoon in tip top conditie!! :shock: Geen geld voor zo'n mooie XM. :wink: Ik zeg doen!!
Die gris dolmen 24v serie 1?> Glenn, pak je oom beet, schut er 1500 euri uit en gaat m halen!
So zeg, dat is echt niks te veel gevraagd :shock:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nou jongens bij deze:
Cx 25 GTi te koop, 1600 eurie!
Mike, waarom haal jij 'm niet op? je wilde toch ook eens een 24v?
Nee Glenn, ik blijf bij mijn LNVeetje. Ik heb wel eens getwijfeld een half jaar geleden. Maar nu ze zo fijn rijdt en steeds mooier wordt is ze een blijvertje. Doe ik dus niet meer weg. :wink:
Hey Mike,
zag ik nou dat jij een 22TRS heb gekocht?
:angel:
yep!
...maar jij nog geen XM :!:
Nope helaas,
zit er wel aan te komen, de onderhoudsachterstand is bijna ingelopen.
ik probeer haar in juni met nieuwe apk te verkopen,
even wachten op mijn volgende salaris dan kan ik de laatste hand leggen aan wat kleine dingetjes.
Toevallig mee gereden met de voorjaarsrit laatst?
En nog maar een vraag, om het af te leren, het is intussen meer een vragen spuien topic dan een onderhouds kosten topic, maar goed.
Ik las in L' Evolution onder modeljaar "96, laatste regel/laatste alinea, dat ter verhoging van het comfort nur nog airco compressoren met variabele inhoud worden gemonteerd.
Wat houd dat in? Dat ze twee verschillende compressoren hadden, een voor de berline en een voor de break? Of echt variabel als in van-inhoud-veranderend?
En in het zelfde jaar, in de eerste alinea, staat iets over 6 banen op de V-snaar ipv 5, en automatische riemspanners.
Zijn bovengenoemde zaken iets wat dusdanig voordeel oplevert dat het het overzetten waard is?
Ehen, ik heb een mooie niet al te teuere 24 ventiler gezien, alleen is het er een uit "89, met 212 kkm op de klok, maar die heeft dus die hele nockenwelle update, mogelijk, niet gehad. Zo niet, zijn de gevolgen dan apocalyptisch genoeg om haar te laten staan? (ovbv. tijdige verkoop Cx)
het is nog vroeg dus als ik onzin praat corrigeren ze me wel...
vijf of zes banen is volgens mij het aantal ribbels op de v-snaar, en dat moet natuurlijk wel overeen komen met de loopwieltjes waar hij overheen gaat...
gordelspanners zijn vooral handig als er mensen van erg verschillende lengte in de auto zitten. grootste voordeel is comfort, maar er is ook een fractie minder kans (mits goed gebruikt) dat je bij een botsing onder de gordel doorglijdt...
En een handtekening!!!!
Wat jij bedoeld Detlev is de gordelhoogte-afstelling. De gordel moet op de juiste hoogte zitten, zodat deze bij een botsing niet achter de stoel blijft hangen als ie te laag zit, en niet door je keel snijdt mocht ie te hoog zitten. Als je de gordel aan doet, even naar voren buigen. Blijft de gordel dan mooi over je schouder lopen en verschuift ie niet, dan zit de gordel goed. De automatische gordelspanner zorgt er voor dat de gordel altijd onder (enige) spanning blijft, zodat deze bij een botsing minder afstand af hoeft te leggen alvorens op de juiste manier te werken bij een botsing/noodstop.
(sorry, beroepsdeformatie :mrgreen: )
Voor mij is het iets minder vroeg, dus een correctie. :wink: Glenn heeft het over de automatische riemspanner.
Zo'n automatische riemspanner is niet meer dan een veer die onder druk staat. Erg lastig ontspannen als je de riem wilt lossen maar de riem staat automatisch op de goede spanning.
In mijn auto wordt de riem gespannen door met een grote bout de dynamo naar buiten te kantelen. De noodzakelijke demping wordt verkregen doordat de spanrol die op een hele lange bout zit (+/- 30 cm).
Je mag voor jezelf uitmaken of de ene methode beter is dan de andere.
Over een '89 24v kunnen we heel lang bomen, het eerste type XM zit vol met fouten dat deze er nog is wil wel wat zeggen.
Onze 24v specialist JP kan daar vast meer over vertellen.
En de winnaar is ...... WIMB!
Gefeliciteerd u gaat door voor de stoel-hoezen-met-van-die-kraaltjes-er-in-die-eigenlijk-helemaal-niet-lekker-zitten!!!!
@ de rest, ik heb nog nooit een auto, met gordels, gezien zonder gordelspanners. Plus dat ze volgens mij ook een afkeurpunt zijn als ze defect zijn.
Over die 6 banen, ik snap dat alle wieltjes dan overeen moeten komen, maar zijn die 5 baans dingen dan inferieur in any way?
Zoals ik al zei, vroeg... Niet meer voor achten reageren dus :(
En ik had vroeger een escort 1.1 uit '75 met twee(!)puntsgordels... Die hebben nog steeds geen spanners nodig voor de APK lol
En een handtekening!!!!
@Glenn, van die '89-'90 24v die je op het oog hebt heeft echt wel de nokkenas modificatie gehad anders was die kmstand nooit bereikt. In Eindhoven staat er ook een mooie 24v te koop, zie: http://www.xmclub.nl/Nieuwforum/viewtopic.php?f=1&t=261&start=990
Een XM Exclusive/V6.24 serie1 heeft standaard mechanische gordelspanners, vanaf serie2 hebben alle XM's pyrotechnische gordelspanners.
De verandering van 5 naar 6 baans riemen zou te maken kunnen hebben met het inkopen van andere dynamo's e.d. door de toenmalige afdeling inkoop van PSA.
@ JP, Die zag ik al voorbij komen op CiFo!
En ik moet mezelf even corrigeren wbt de gordelspanners, ik heb idd niet stilgestaan bij die 2 punts gordels!
ik heb trouwens ook wel eens 2 punt gezien die wel spande, maar nooit 3 punts die dat niet deden.
En in het kader vragen spuien,
DIRASS stuurbekrachtiging, dat zit volgens Wiki-niet-100%-pedia, in de RHD XM v6'en ipv DIRAVI. DIRASS zit geloof ik ook in de BX'en, maar zit die bij de XM's alleen in de RHD v6'en of gewoon in alle XM's met powersteering behalve de LHD v6'en?
En voor zover ik het kan uitvinden is DIRASS gewoon powersterring zonder fratsen, maar dan via het HD systeem. Klopt dat?
Pagina's