@Mike, deze hebben we gisteren gekocht en gaat dienen als dagelijkse auto.
De huidige TCT gaat nu definitief weg. Daar gaan van de week nog enkele dingen af en dan richting sloop.
De break betreft een ambiance uitvoering in de kleur gris dolmen. ong 265000 km gelopen. Momenteel nog voorzien van het velours Marina interieur, aftermarket airco, G3-gasinstallatie onderbouw
@Wim, naar de beunclub ga ik nog wel komen alleen in 1e instantie met de break
Ben wel benieuwd naar foto's dan Jeroen..Gris Dolmen...wauuuuuuw (Mark zegt nu "aaaaauuuuwww" :mrgreen: )
Waar heb je haar opgeduikeld? Kan me deze combinatie niet herinneren op MP.
Nu een paar weken met de auto gereden te hebben en erg druk met andere verplichtingen. Afgelopen week eerst maar eens de accu vervangen, deze was leeg en altijd op het moment dat je ht nie kan gebruiken ( 6 uur in de ochtend).
Gisteren eindelijk de auto eens op de brug gezet bij de beunclub om te kijken wat de stand van zaken is. Hierbij een lijstje opgesteld voor de komende tijd met klusjes.
- Distributie en waterpomp vervangen (laatste keer onbekend)
- Schakelstangen vervangen. Deze vertonen erg veel speling en het mechanisme zit vrij los.
- Vervangen draagarmrubbers
- Vervangen hoogteregelaars en de bestaande reinigen en op voorraad leggen voor de V6
- Vervangen carterpanpakking. De huidige zweet wat.
- Vervangen LHM door spoelolie.
- Vervangen koelvloeistof en thermostaat.
- Revisie debietregelaar. Momenteel beetje zwetend.
Weet iemand welke blokkeerpennen nodig zijn voor de distributie?
Het zijn de algemene XU blokkeerpennen, maar vele gebruiken vergelijkbare bouten o.i.d. met dezelfde dimensies. 1 voor de krukas en 1 voor de nokkenas.
@mike foto's volgen nog moet nog ff uitzoeken hoe dat hier werk. Maar Maarten heeft ieder geval al een foto van een stukje beunwerk van een aircoboer van de auto :P
@citrophile: de blokkering van de krukas is toch geen pen maar een soort kammetje????
Voor zover ik weet is een CT Turbo hetzelfde qua blok als andere XU 8v, dus zou ook een blokkeerpen in de krukas moeten. Tenzij CT Turbo ervaringsdeskundigen jouw betere info kunnen geven :wink:.
Ervaringsdeskundige is een groot woord, maar met dat kammetje zet je het vliegwiel vast. En als je dat kammetje niet hebt, gebruik je bouten die je in de gaten steekt. :wink:
Uit mijn hoofd 8 mm bouten. Ik heb me vorige week uitgeleefd bij een Xant HDI. Zo'n TCT is veel makkelijker (Qua tijd ongeveer 6x :wtf: ). Geef maar een gil als het zo ver is.
Ja, de break heeft 25mm, de maat die NFP is. Maar we hebben er bij Breaky ook 24mm (of was het nou 23mm :roll: ) onder gezet. Die ene mm maakt niet uit.
't is wel een klus die je met z'n tweeën moet doen. Niet moeilijk maar je hebt 3 handen nodig. :wink:
@Mike; Geen last van bang?? Heb wel enige sleutelervaring maar nie echt hiermee. Dus toch wel enigzins van of het allemaal goed gaat zoals gepland.
Als de distributie vervangen is dan is voor mij de grootste klus waar ik wat tegenop zie gebeurd. Dus enig advies/hulppunt is wenselijk :P
De klussen met de schakelstangen enz zie ik meer als een rechttoe recht aan klussen.
Ik heb het gezien toen mijn TCT gedaan werd: de garagist had het, met ouwenelen mee, in een anderhalf uur gedaan. Weliswaar was een gedeelte al gedemonteerd, maar toch. Is dus een klus van een paar uur voor mensen als wij.
En ik heb Sohail geholpen met zijn TD en vooral gezien hoe hij het deed: veel markeren en als dubbel en driedubbel checken. En vooral niet willen haasten.
Euhhh Jeroen, betekent dit nu dat je de komende periode niet bij de beunclub bezig gaat? :roll: Tjee, wat moet ik dan doen met m'n tijd? :lol:
@Mike, deze hebben we gisteren gekocht en gaat dienen als dagelijkse auto.
De huidige TCT gaat nu definitief weg. Daar gaan van de week nog enkele dingen af en dan richting sloop.
De break betreft een ambiance uitvoering in de kleur gris dolmen. ong 265000 km gelopen. Momenteel nog voorzien van het velours Marina interieur, aftermarket airco, G3-gasinstallatie onderbouw
@Wim, naar de beunclub ga ik nog wel komen alleen in 1e instantie met de break
Zit er nog een mistlampschakelaar vóór in die sloop-TCT. :wink:
Wat moet jij toch met al die schakelaars ? :P
Ik zoek er nog steeds eentje voor een type 2. :wink:
Ben wel benieuwd naar foto's dan Jeroen..Gris Dolmen...wauuuuuuw (Mark zegt nu "aaaaauuuuwww" :mrgreen: )
Waar heb je haar opgeduikeld? Kan me deze combinatie niet herinneren op MP.
Hey hey hey ik heb gereden in deze TCTee!
Trouwens Jeroen, onze voitures staan naast elkaar op de foto in de nieuwste Cx En Route! In dat verslag over de nieuwjaarsborrel.
@Mike, De auto heb ik via marktplaats gevonden.
Nu een paar weken met de auto gereden te hebben en erg druk met andere verplichtingen. Afgelopen week eerst maar eens de accu vervangen, deze was leeg en altijd op het moment dat je ht nie kan gebruiken ( 6 uur in de ochtend).
Gisteren eindelijk de auto eens op de brug gezet bij de beunclub om te kijken wat de stand van zaken is. Hierbij een lijstje opgesteld voor de komende tijd met klusjes.
- Distributie en waterpomp vervangen (laatste keer onbekend)
- Schakelstangen vervangen. Deze vertonen erg veel speling en het mechanisme zit vrij los.
- Vervangen draagarmrubbers
- Vervangen hoogteregelaars en de bestaande reinigen en op voorraad leggen voor de V6
- Vervangen carterpanpakking. De huidige zweet wat.
- Vervangen LHM door spoelolie.
- Vervangen koelvloeistof en thermostaat.
- Revisie debietregelaar. Momenteel beetje zwetend.
Weet iemand welke blokkeerpennen nodig zijn voor de distributie?
Groetjes Jeroen
Ikke niet, maar anderen ongetwijfeld wel Jeroen...maar eh..FOTO'S ??
Het zijn de algemene XU blokkeerpennen, maar vele gebruiken vergelijkbare bouten o.i.d. met dezelfde dimensies. 1 voor de krukas en 1 voor de nokkenas.
OOOOH, ben jij die jeroen hier op het forum :mrgreen:
Wat heeft die tct een mega coole aftermarket airco leiding houder :mrgreen:
even fototje uploaden.
Is dat geen mooie airco leiding houder? :mrgreen:
@mike foto's volgen nog moet nog ff uitzoeken hoe dat hier werk. Maar Maarten heeft ieder geval al een foto van een stukje beunwerk van een aircoboer van de auto :P
@citrophile: de blokkering van de krukas is toch geen pen maar een soort kammetje????
Idd Maarten dat stukje huistuin en keukenvlijt van een volgens mij niet goedziende aircoboer. hahah
Voor zover ik weet is een CT Turbo hetzelfde qua blok als andere XU 8v, dus zou ook een blokkeerpen in de krukas moeten. Tenzij CT Turbo ervaringsdeskundigen jouw betere info kunnen geven :wink:.
Ervaringsdeskundige is een groot woord, maar met dat kammetje zet je het vliegwiel vast. En als je dat kammetje niet hebt, gebruik je bouten die je in de gaten steekt. :wink:
Dus tijd om alleen maar een stel bouten te halen :P Zal mijn verzameling bouten maar eens op zoeken.
Iemand bekend met de maat ervan? 6 of 8mm????
Zodra ik de spullen bij elkaar heb dan zal dit de vuurdoop worden met het vervangen van de distributie.
Uit mijn hoofd 8 mm bouten. Ik heb me vorige week uitgeleefd bij een Xant HDI. Zo'n TCT is veel makkelijker (Qua tijd ongeveer 6x :wtf: ). Geef maar een gil als het zo ver is.
Yep kom ik ook wel ff kijken. :mrgreen:
met overall, werkhandschoenen en gereedschap. :lol:
Nokkenpoulie is 8, vliegwiel 6
uiteraard!! :dans:
zo vanmiddag ff boodschappen gedaan.
distributieset en waterpomp zijn binnen, net zoals de remblokken, en stabistokjes.
Morgen nog ff de rest van de spullen ophalen zoals carterpakking en draagarmrubbers.
En bij de dealer nog ff de schakelstangen bestellen.
Weet iemand welke maat van de rubber van de stabilisatorstang hoort voor een break. De citroensite is er niet helemaal duidelijk in.
Hopelijk is het niet de 25 mm variant want deze is al niet meer leverbaar.
Van de week nog ff bij chyparse langs voor een nieuwe hoogteregelaar en spoelolie.
En dan kan het klussen beginnen voor de komende periode :P
Ja, de break heeft 25mm, de maat die NFP is. Maar we hebben er bij Breaky ook 24mm (of was het nou 23mm :roll: ) onder gezet. Die ene mm maakt niet uit.
't is wel een klus die je met z'n tweeën moet doen. Niet moeilijk maar je hebt 3 handen nodig. :wink:
Dank je Wim, dan ga ik morgen gelijk de 24 mm nog ff erbij bestellen. Als alles binnen is kan ik het eea gaan plannen oa in het beunhok.
Denk dat ik maar begin met de vuurdoop van het vervangen van de distributie.
:grijns:
Onder het mom van als dat gelukt is, is de rest een eitje?
:thumbup: jij hebt geen last van bang Jeroen!
@Mike; Geen last van bang?? Heb wel enige sleutelervaring maar nie echt hiermee. Dus toch wel enigzins van of het allemaal goed gaat zoals gepland.
Als de distributie vervangen is dan is voor mij de grootste klus waar ik wat tegenop zie gebeurd. Dus enig advies/hulppunt is wenselijk :P
De klussen met de schakelstangen enz zie ik meer als een rechttoe recht aan klussen.
Ik heb het gezien toen mijn TCT gedaan werd: de garagist had het, met ouwenelen mee, in een anderhalf uur gedaan. Weliswaar was een gedeelte al gedemonteerd, maar toch. Is dus een klus van een paar uur voor mensen als wij.
En ik heb Sohail geholpen met zijn TD en vooral gezien hoe hij het deed: veel markeren en als dubbel en driedubbel checken. En vooral niet willen haasten.
Hou me van harte aanbevolen voor je hulp erbij Wim.
Pagina's