Marco, volgens service.citroen zou dit het typenr. zijn: KTA 118-R001-201
Of ik morgenavond in Bodegraven kan zijn weet ik niet omdat ik tot minstens 8 uur 's avonds in Loosdrecht een jubileum van het werk zit te vieren. :D
Ik bel je morgenavond wel.
Wim, ik vrees dat je toch even bij Matthijs aan moet kloppen. Om de een of andere reden kan ik nergens meer een TCT kat vinden :?
Ja, nog wel 1, maar die zul je zelf even onder de slopert vandaan moeten halen...
Ik ga vandaag tijdens het sleutelen af en toe wat posten. En laat ik heel onbescheiden beginnen met mezelf een schouderklop te geven: effe voor half drie begonnen en nu 2 uur later ligt de turbo op de grond. Ook de kat met lambdasensor verwijderd.
En ik weet nu waarom ik gesis hoorde voor onder de motor: de turbo zat niet strak tegen het uitlaatspruitstuk. :oops: Oh ja, de kat is volledig doorgerot aan het uiteinde. Was een kwestie van tijd voordat 'ie zich zou afscheiden van de voordemper. :shock:
@Wes: nee hoor. Ik heb het handeltje later nog losgehaald om die ring te plaatsen.
Vanavond ging alles lekker, behalve.................
Volgens mij heb ik 8 keer de turbo weer losgehaald omdat ik de pijpjes vergeten was te plaatsen. De pijpjes op de verkeerde plaats zaten. De pijpjes verkeerd om zaten. Weer die #@% ring vergeten. Etc.... Na een paar keer tillen is zo'n ding loodzwaar.
Uiteindelijk was ik rond tienen klaar met monteren. Ik stond koelvloeistof en olie er in te gieten toen ik dringend verzocht werd weg te gaan. Omdat ik geen zin had in alternatief transport even doorgebuffeld en kwart over tien reed madame naar buiten. 8) Een beetje rondgereden en het is mooi stil onder m'n bips. Turbo trekt ook goed.
En thuis zag ik witte rook uit de uitlaat. :roll: Nou ja, daar ga ik me morgen druk over maken.
Heel mooi dat je La Soixante deze avond hebt afgekregen :thumbup:.
Dat de motor stiller is en beter trekt geeft al aan dat er verbeteringen zijn geboekt, morgen nog even de witte waterrook checken of die weg blijft :wink:.
Het is zo'n tussenin rookpluim: de straat staat absoluut niet wit van de rook, maar het is ook niet zo'n ielig pluimpje dat je standaard hebt als het koud is. Vanmiddag als ik klaar ben maar eens een stuk snelweg rijden (in de file :lol: ).
En ik ben terug van een tweede dag beunclub. Toen ik vanochtend vertrok was er geen rook. Maar verderop stond ik bij het verkeerslicht te wachten en ik zag wat witte pluimen. Naarmate ik verder reed werd het meer. :?
De heren monteurs van de beunclub wisten het al: kapotte turbo. :shock: Dus vanochtend maar gedemonteerd. Turbo van het uitlaathuis gehaald en toen bleek dat de schoepen drijfnat waren van de olie. De rest van de dag ben ik bezig geweest om van de oude set de goede turbo af te halen en die te plaatsen op het nieuwe uitlaatspruitstuk. En natuurlijk weer inbouwen.
Toen ik startte was de beunclub wit van de rook. :lol: Maar dat kwam door WD40, vaseline, en noem maar op wat een sleutelaar gebruikt. Nog een klein stukje proefgereden en linea recta naar huis. Ik zag geen grote rookpluimen op de parkeerplaats.
Zoals ik in het café al schreef, alles doet pijn. Maar ik geloof dat de operatie/tranplantatie gelukt is. ;-)
Maar waarom was je alleen Wim? Je hebt bij zo'n klus toch op zijn minst iemand voor de geestelijke bijstand nodig en zo nu en dan je voorhoofd dept terwijl je met 2 handen in de olie ploetert???
In dit geval kan ik me overigens voorstellen dat je geen foto's gemaakt hebt!
Bij mijn vaders tct is het ook de kat die voor problemen zorgt!?
Zou het een tct ding zijn!?
Marco, volgens service.citroen zou dit het typenr. zijn: KTA 118-R001-201
Of ik morgenavond in Bodegraven kan zijn weet ik niet omdat ik tot minstens 8 uur 's avonds in Loosdrecht een jubileum van het werk zit te vieren. :D
Ik bel je morgenavond wel.
Is goed :wink:
Zie nu trouwens pas je gemiste oproep :oops:
;-)
Ik heb ook nog een goede kat liggen :)
Straks heb ik meer kats dan XM's :lol:
Een beetje concurrentie is goed voor de consument. :lol:
Dat zal jouw zwarte poes wel leuk vinden :lol:.
Wim, ik vrees dat je toch even bij Matthijs aan moet kloppen. Om de een of andere reden kan ik nergens meer een TCT kat vinden :?
Ja, nog wel 1, maar die zul je zelf even onder de slopert vandaan moeten halen...
Ik ga vandaag tijdens het sleutelen af en toe wat posten. En laat ik heel onbescheiden beginnen met mezelf een schouderklop te geven: effe voor half drie begonnen en nu 2 uur later ligt de turbo op de grond. Ook de kat met lambdasensor verwijderd.
En ik weet nu waarom ik gesis hoorde voor onder de motor: de turbo zat niet strak tegen het uitlaatspruitstuk. :oops: Oh ja, de kat is volledig doorgerot aan het uiteinde. Was een kwestie van tijd voordat 'ie zich zou afscheiden van de voordemper. :shock:
Foto's plaats ik later.
Ai.......dan hadden wij hem misschien moeten natrekken??
Het is goed dat je het nu gaat oplossen :wink:
Succes Wim :thumbup:
Echt een Rambo Bikkel ben je Wim!! Chapeau!!
joe gaat goed WiXm :wink:
@Wes: nee hoor. Ik heb het handeltje later nog losgehaald om die ring te plaatsen.
Vanavond ging alles lekker, behalve.................
Volgens mij heb ik 8 keer de turbo weer losgehaald omdat ik de pijpjes vergeten was te plaatsen. De pijpjes op de verkeerde plaats zaten. De pijpjes verkeerd om zaten. Weer die #@% ring vergeten. Etc.... Na een paar keer tillen is zo'n ding loodzwaar.
Uiteindelijk was ik rond tienen klaar met monteren. Ik stond koelvloeistof en olie er in te gieten toen ik dringend verzocht werd weg te gaan. Omdat ik geen zin had in alternatief transport even doorgebuffeld en kwart over tien reed madame naar buiten. 8) Een beetje rondgereden en het is mooi stil onder m'n bips. Turbo trekt ook goed.
En thuis zag ik witte rook uit de uitlaat. :roll: Nou ja, daar ga ik me morgen druk over maken.
Heel mooi dat je La Soixante deze avond hebt afgekregen :thumbup:.
Dat de motor stiller is en beter trekt geeft al aan dat er verbeteringen zijn geboekt, morgen nog even de witte waterrook checken of die weg blijft :wink:.
Katholiek ding La Soixante?? :lol:
Moet je je daar erg druk over maken of is dat logisch na zo'n reperatie?
Is dat niet gewoon condens Wim omdat het wat kouder is geworden nu!?
Het is zo'n tussenin rookpluim: de straat staat absoluut niet wit van de rook, maar het is ook niet zo'n ielig pluimpje dat je standaard hebt als het koud is. Vanmiddag als ik klaar ben maar eens een stuk snelweg rijden (in de file :lol: ).
Ja hebt toch ook een andere uitlaat gemonteerd? Misschien is dat het wel?
Alleen een andere katalysator. Maar ik geef voorlopig die de schuld. :wink:
Een TCT heeft toch ook een watergekoelde turbo, is er misschien een beetje koelvloeistof via de turbo in de uitlaat gekomen tijdens het sleutelen?
Ja die is watergekoeld, maar een beetje water of vuil in/om de turbo zou niet zoveel rook moeten geven.
Anderszijds, ik heb wel een flinke lading freeze&release gebruikt om deze puppy los te krijgen van zn blok.
Ik weet niet hoe lang ie al rookt? Zit de garage om de hoek of heb je al wel een aardig eind gereden ondertussen?
Lekker bezig Wim! :thumbup:
En ik ben terug van een tweede dag beunclub. Toen ik vanochtend vertrok was er geen rook. Maar verderop stond ik bij het verkeerslicht te wachten en ik zag wat witte pluimen. Naarmate ik verder reed werd het meer. :?
De heren monteurs van de beunclub wisten het al: kapotte turbo. :shock: Dus vanochtend maar gedemonteerd. Turbo van het uitlaathuis gehaald en toen bleek dat de schoepen drijfnat waren van de olie. De rest van de dag ben ik bezig geweest om van de oude set de goede turbo af te halen en die te plaatsen op het nieuwe uitlaatspruitstuk. En natuurlijk weer inbouwen.
Toen ik startte was de beunclub wit van de rook. :lol: Maar dat kwam door WD40, vaseline, en noem maar op wat een sleutelaar gebruikt. Nog een klein stukje proefgereden en linea recta naar huis. Ik zag geen grote rookpluimen op de parkeerplaats.
Zoals ik in het café al schreef, alles doet pijn. Maar ik geloof dat de operatie/tranplantatie gelukt is. ;-)
Wat een karwei zeg! Gelukkig is alles gelukt. Petje af hoor 8) In je eentje aan zo'n grote klus beginnen :!: :dans: :dans:
Mijn topperrrr, erg goed gedaan Wim. 8)
:buig:
Maar waarom was je alleen Wim? Je hebt bij zo'n klus toch op zijn minst iemand voor de geestelijke bijstand nodig en zo nu en dan je voorhoofd dept terwijl je met 2 handen in de olie ploetert???
In dit geval kan ik me overigens voorstellen dat je geen foto's gemaakt hebt!
Respect voor de klus die alsnog een goed verloop heeft gekregen :D.
:thumbup: gewerkt Wim. Bij mij begint toch langzaam de vraag te rijzen waarom jij niet bij de TC bent ipv moderator........
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Pagina's