Vandaag de bougies geplaatst, heb wel de motor warm laten lopen maar er nog niet mee gereden.
Een oud probleem steekt weer de kop op en dat is:
Als ik de motor start en ik geef iets gas dan vindt er eerst een soort van dip plaats voor er daadwerkelijk gas gegeven wordt, daarna is dat weg, dus alleen als de motor net gestart is.
Draait de motor een tijdje stationair dan kan er ook een dip voor komen en dan verschijnt het motormanagement lampje, dat ook weer uit gaat.
Nou hebben we in het verleden bij Marco thuis de ecu uit kunnen lezen en daar kwam uit dat de lambdasonde aan zijn eind is. Waar kan ik het beste zo'n lambdasonde voor 2.0i 8v kopen, dealer of automatrialenzaak?
En kan een slecht werkende lambdasonde je disbobine naar de klote helpen!?
Ik zou gewoon naar een automaterialenzaak gaan voor een "imitatie" lambdasonde.
Het zou best kunnen als de lambdasonde een arm mengsel laat aansturen dat de (dis)bobine heel erg hard meot gaan werken om het arme mengsel te laten ontsteken.
Om te beginnen de kat laten afkoelen. Ik heb nu 2 keer een sonde verwijderd en het viel mij mee. Het eerste stuk met veel kracht en dan komt 'ie relatief makkelijk los. Zo niet dan denk ik dat kruipolie hier je vriend is.
Ik geloof nooit dat een lambda IETS kan beinvloeden op de bobine. Te ver afgesleten bougies, dat is zwaar voor een bobine, drukvulling, te lang laten laden, etc, maar een mengsel dat iets armer of rijker is? neh..
Maar lambda is een mooie lange sleutel erover en ff tikken ertegen. Ze zitten nooit echt muurvast is de ervaring. Meestal krijg ik ze zelfs los met de baco
Vandaag weer wat klusjes gedaan, Lambdasonde vervangen en de voorste hoogteregelaar schoon gemaakt dat maak een groot verschil in rijden.
Ze reageert meteen op verandering van rij hoogte ben zeer blij met deze actie. Ze was wel erg vuil, ik had een hoogteregelaar nog nooit zelf schoon gemaakt, maar deze bleek wel heel erg vies. Het verschil met achter is nu wel heel erg groot, dus spoedig ook maar achter even doen. 8)
Het zou inderdaad doodzonde zijn als je afscheid van haar moet nemen. :?
Wat veert madame voor nu soepel! Echt een verschil van dag en nacht. 8) Ik heb vaker vervuilde hoogteregelaars gezien maar deze sloeg echt alles: het bezinksel leek wel teer. :shock:
Als ik die foto's van de hoogteregelaar zie dan moet ik aan De Lift denken. Dat was ook van die gore snot die er voor zorgde dat de liften een eigen leven gingen leiden. :lol:
Drie nieuwe leiding rubbertjes is wel een goed idee, voor de rest is idd uit elkaar halen schoonmaken en weer in elkaar zetten.
Om daarna nog meer te genieten!! 8)
als het asje met groefjes niet uitgesleten is (interne lek wordt anders groter), dan is schoonmaken voldoende en er hoeven geen rubberen ringen vervangen te worden :wink:. De leidingrubbers is wel een aanbeveling als de huidige beschadigd zijn. Maar Wes had dit al uitgelegd :wink:.
Ik moet snel een gaatje vinden om de achterste hoogte regelaar ook even te doen, maar de komende weekenden zitten nog al vol. :?
Misschien iets door de week plannen!?
Wes; als het lampje gebrand heeft is de fout ook wel opgeslagen
Dan zullen er nog wel meer fouten in zijn opgeslagen, gauw resetten dus, maar hoe!?
Maar de comp laat zich niet uitlezen. :?
Morgen mijn nieuwe bougies maar eens plaatsen.
Deze. 8)
Idd daarom, is er een nerd in de zaal die dat wel kan!?
zie het cafe
Yep. :wink:
Vandaag de bougies geplaatst, heb wel de motor warm laten lopen maar er nog niet mee gereden.
Een oud probleem steekt weer de kop op en dat is:
Als ik de motor start en ik geef iets gas dan vindt er eerst een soort van dip plaats voor er daadwerkelijk gas gegeven wordt, daarna is dat weg, dus alleen als de motor net gestart is.
Draait de motor een tijdje stationair dan kan er ook een dip voor komen en dan verschijnt het motormanagement lampje, dat ook weer uit gaat.
Nou hebben we in het verleden bij Marco thuis de ecu uit kunnen lezen en daar kwam uit dat de lambdasonde aan zijn eind is. Waar kan ik het beste zo'n lambdasonde voor 2.0i 8v kopen, dealer of automatrialenzaak?
En kan een slecht werkende lambdasonde je disbobine naar de klote helpen!?
Ik zou gewoon naar een automaterialenzaak gaan voor een "imitatie" lambdasonde.
Het zou best kunnen als de lambdasonde een arm mengsel laat aansturen dat de (dis)bobine heel erg hard meot gaan werken om het arme mengsel te laten ontsteken.
Oké, gaan we dat doen. :wink:
Oja hoe verwijder ik het best de Lambdasonde uit de Kat!? Dat kan soms zo moeizaam gaan...
Om te beginnen de kat laten afkoelen. Ik heb nu 2 keer een sonde verwijderd en het viel mij mee. Het eerste stuk met veel kracht en dan komt 'ie relatief makkelijk los. Zo niet dan denk ik dat kruipolie hier je vriend is.
Oké, ik ga hem eerst maar eens aanschaffen. :mrgreen:
Ik geloof nooit dat een lambda IETS kan beinvloeden op de bobine. Te ver afgesleten bougies, dat is zwaar voor een bobine, drukvulling, te lang laten laden, etc, maar een mengsel dat iets armer of rijker is? neh..
Maar lambda is een mooie lange sleutel erover en ff tikken ertegen. Ze zitten nooit echt muurvast is de ervaring. Meestal krijg ik ze zelfs los met de baco
Bij de tct van mijn vader kreeg ik hem niet los van daar de vraag, maar het komt goed team W&W zijn aan plannen. :wink:
Vandaag weer wat klusjes gedaan, Lambdasonde vervangen en de voorste hoogteregelaar schoon gemaakt dat maak een groot verschil in rijden.
Ze reageert meteen op verandering van rij hoogte ben zeer blij met deze actie. Ze was wel erg vuil, ik had een hoogteregelaar nog nooit zelf schoon gemaakt, maar deze bleek wel heel erg vies. Het verschil met achter is nu wel heel erg groot, dus spoedig ook maar achter even doen. 8)
Ik hoor zoveel goede verhalen daarover, ik moet daar ook maar eens aan beginnen... Fijn dat Breaky steeds beter wordt!
Zal je net zien, wordt het eindelijk wat moet haar verkopen!! :evil:
Dat heb ik al eens eerder mee gemaakt, vervelend en ik wil dat niet!!
Het zou inderdaad doodzonde zijn als je afscheid van haar moet nemen. :?
Wat veert madame voor nu soepel! Echt een verschil van dag en nacht. 8) Ik heb vaker vervuilde hoogteregelaars gezien maar deze sloeg echt alles: het bezinksel leek wel teer. :shock:
En dan hier de foto's ervan :D.
Wes, Wim en Jeroen:
Ej top dat je foto's er bij hebt gezet JP. :thumbup:
Als ik die foto's van de hoogteregelaar zie dan moet ik aan De Lift denken. Dat was ook van die gore snot die er voor zorgde dat de liften een eigen leven gingen leiden. :lol:
Argggg ik mot er nie aan denken. :?
Hmmm, als ik jouw relatie met Breaky zo bekijk zou het best kunnen. :mrgreen:
Jeeee wat een derrie. Hoeveel km heeft breaky gelopen Wes?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik dacht zo'n 330.000km!?
en het is gewoon een kwestie van schoonmaken zo'n hoogteregelaar? Of heb ja dan ook nieuwe pakkingen, o ringetjes oid nodig?
Drie nieuwe leiding rubbertjes is wel een goed idee, voor de rest is idd uit elkaar halen schoonmaken en weer in elkaar zetten.
Om daarna nog meer te genieten!! 8)
als het asje met groefjes niet uitgesleten is (interne lek wordt anders groter), dan is schoonmaken voldoende en er hoeven geen rubberen ringen vervangen te worden :wink:. De leidingrubbers is wel een aanbeveling als de huidige beschadigd zijn. Maar Wes had dit al uitgelegd :wink:.
Ik moet snel een gaatje vinden om de achterste hoogte regelaar ook even te doen, maar de komende weekenden zitten nog al vol. :?
Misschien iets door de week plannen!?
Pagina's