:lol: mijn geluk ja..ha ha ha.. Ik denk dat ze er in het voorjaaar pas onder gaan. Tsja, gaat t kapot, gaat 't kapot. Die kappen (Doorzichtige) bestaan volgens mij niet voor de Xm. Mistlamp is glas, clignoteur plastic.
Goh Maarten...eh..ik ben het helemaal met je eens!
Dan zou ik dus de computer naar je toe kunnen sturen Wim...kopel ik zo lang de VC die we niet gemeten hebben op de auto....idee????
Is goed.
@Maarten: daaraan zat ik in grote lijnen ook te denken. Koelen hoeft geen probleem te zijn met een mica plaatje en een teflon busje. Kan het lichaam 'gewoon' op de behuizing.
Misschien moet een van jullie het bij het modden van de VC topic bijschrijven hoe en wat jullie gaan doen/uitdenken. Dan vindt een ander het ook sneller.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ja, da's inderdaad een goeie.
Maar ik zat vanmiddag nog aan iets anders te denken. Maarten vraagt zich af of de VC wel genoeg stroom levert om de solenoid te bekrachtigen. Waardoor ik me afvraag of het niet zinvol is om de HA-klep te demonteren en schoon te maken. Als de constructie vergelijkbaar is met een type II dan is dat ook geen heel erg moeilijke en lastige klus. Qua bereikbaarheid is het ook goed te doen.
Mike, de tekeningen zijn goed overgekomen.
Ik heb het schema een beetje bestudeerd. Zou je de schakelaar van de sportstand 'ns willen loshalen? Dus de steker van de schuifschakelaar willen trekken? En kijken hoe de dame dan rijdt?
De schakelaar lijkt namelijk parallel aan de aansturing van de klep te staan. :roll:
Vandaag pas tijd gekregen om wat dingetjes te doen. Allereerst de speling van de achterklep er uit gehaald. De binnen bekleding er afgehaald en het slot omhoog gezet. Goed vastgeschroefd weer en idd, je kunt de klep nu niet meer op en neer bewegen als ze in het slot dicht ligt.
Vervolgens mijn Xenon-Chinoise aangesloten. Dat lukte in eerste instantie niet echt maar uiteindelijk wel. De stekker van de koplamp unit zelf zat niet goed vast waardoor er geen spanning op de + draad naar de xenon lamp kwam.
In het begin is het licht overigens ronduit groen! Maar daarna wordt het mooi geel, foto's hieronder. We hebben nu 3000K dimlicht en 6000K groot/verstraler licht, een naar mijn mening mooie combinatie.
Daarna ook nog eens onder het dashboard gerkropen. BIJNA iedere keer als ik bij het stoplicht sta en het wordt groen > rem los en gas bijgeven hoor ik de electroklep. Vraag is of dit nu wel goed is. Van Maarten inmiddels begrepen dat als je het pedaal snel induwt dit wel het geval zou moeten zijn...maar ik twijffel toch of ze goed functioneert. Met het contact aan maar motor uit hoor ik de klep veel tikken, bij het op en neer bewegen van het hendeltje die op deze sensor zit...
Verder zag ik dat de kabel die aan de rempedaalsensor zit klem zat in het mechaniek van het pedaal zelf. Sterker nog, de bedrading daarvan was erg ingeknikt/ingedeukt. Ik heb deze los gehaald en vrij laten hangen. Daarna even gaan rijden en dat bleef soepeltjes gaan. Het zal wel niet opgelost zijn maar telkens is er dan weer een sprankje hoop :wink:
Affijn, pix's off course:
Rechts zie je het witte palletje zitten, dit is het hefboompje.
En dan nog wat licht foto's. Het valt overigens niet mee om kleur technisch een duidelijk foto te maken. De eerste foto laat xenon zien, net aan dus nog wat groenig, de tweede nog het halogeen:
tsja.... ieder zijn smaak, maar 3 kleuren op een rij, de vaderlandsche vlag daargelaten, vind ik eigenlijk geen potje :roll: Maar ieder zijn eigen ding.... wellicht je stadslichten vervangen voor een gelijkende kleur geel???? ik vind dit TE... :wink:
ja ben ik het mee eens, maar ook dan vind ik de 2 kleuren te veel af steken. stad en dim, dat is ook 1 van de redenen dat jij nu gelijke kleuren hebt met stads en dimlicht :wink: en voor mij dus ook, ik heb warm witte ledjes gevonden zodat het mooi op elkaar aansluit :wink:
Ja maar Jeroen, geel stadslicht, kom op joh. Dat witte zie je alleen als je groot licht op hebt en dan ga je echt niet op je gemak zitten kijken zo van: hmm wit-geel-witgeel...mwoah..tegen die tijd heb je al donker groen blauwe vlekken in je ogen... :lol:
Was de produktie dag die bij organummer 4970 hoort op een maandag??
Goed.
Eerste kerstdag, en dus nu pas tijd om de CAFOS die waarde Wim voor mij geproduceerd heeft aan te gaan sluiten op de VC. Het bestaat uit een Ledlampje die ik onder het dashboard plaats en een aansluitng op pooltje 15 van de zwarte stekker van de VC. En natuurlijk nog een massa draad.
De bedoeling is dat ik onder het rijden kan zien wat er precies met de spanning gebeurt in de VC. Aldus omschreven:
"Als dus het ledje brandt en ze springt toch in hard, dan is die VN nodig. Als het ledje niet brand en ze is hard is het dus iets anders. We hopen dus eigenlijk dat het ledje blijft branden als ze op hard gaat, want dan weten we de oplossing"
Hier de open VC kast met de nog te solderen led draad:
Daarna het zaakje dicht geklemt, en weer op de MC gemonteerd.
Alles terug in de auto en via het gat waar de km-teller kabel door heen gaat het ledlampje naar het dashboard geleidt. Overigens eerst gekeken of de massa aansluitng goed was (Klem van de HD leidng voorpoot r)
Ik had echter verwacht dat het led lampje sowieso zou branden, maar dat is niet het geval! Hmmm, weet niet of dit wel goed is :?:
Even rijden, ze was zacht en de electroklep tikte netjes bij openen portier, maar ik twijfel dus over het functioneren van de CAFOS. Misschien dat het ledje gaat branden als ze op hard springt. :roll:
Ongewtijfeld dat Wim hieronder even mee filosofeert...
Tot slot nog even een mooi plaatje op een witte Eerste Kerstdag:
Ja. Hier is mijn snelle antwoord: "Waardeloos schema van die VC." :lol:
Maarrehh, ik heb de klemnummers verkeerd gelezen. :oops: Het moet klem 9 van de zwarte steker zijn. (Welke idioot gaat in een elektrisch schema bijeenhorende klemmen nummeren? Alle klemmen van component 143, de VC beginnen met 15. :twisted:)
:lol: mijn geluk ja..ha ha ha.. Ik denk dat ze er in het voorjaaar pas onder gaan. Tsja, gaat t kapot, gaat 't kapot. Die kappen (Doorzichtige) bestaan volgens mij niet voor de Xm. Mistlamp is glas, clignoteur plastic.
Goh Maarten...eh..ik ben het helemaal met je eens!
Is goed.
@Maarten: daaraan zat ik in grote lijnen ook te denken. Koelen hoeft geen probleem te zijn met een mica plaatje en een teflon busje. Kan het lichaam 'gewoon' op de behuizing.
Moeten we alleen nog wel even opzoeken of een vn05 tegen een stuursignaal van 12 volt kan. Anders moet er nog een weerstand bij.
Mooi dat ze goed terecht zijn gekomen :wink:
precies :wink:.
Maarten, ja natuurlijk. Ik ga niet eerst aansluiten en dan pas kijken wat het had moeten zijn. :wink:
Misschien moet een van jullie het bij het modden van de VC topic bijschrijven hoe en wat jullie gaan doen/uitdenken. Dan vindt een ander het ook sneller.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ja, da's inderdaad een goeie.
Maar ik zat vanmiddag nog aan iets anders te denken. Maarten vraagt zich af of de VC wel genoeg stroom levert om de solenoid te bekrachtigen. Waardoor ik me afvraag of het niet zinvol is om de HA-klep te demonteren en schoon te maken. Als de constructie vergelijkbaar is met een type II dan is dat ook geen heel erg moeilijke en lastige klus. Qua bereikbaarheid is het ook goed te doen.
Mike, de tekeningen zijn goed overgekomen.
Ik heb het schema een beetje bestudeerd. Zou je de schakelaar van de sportstand 'ns willen loshalen? Dus de steker van de schuifschakelaar willen trekken? En kijken hoe de dame dan rijdt?
De schakelaar lijkt namelijk parallel aan de aansturing van de klep te staan. :roll:
Dat lijkt me sterk, want onder de 30 moet het nog steeds soepel zijn.
solenoid schoonmaken lijkt me ook overbodig. De spanning zakt veel te veel in. Dat mag al niet gebeuren.
Mij lijkt nog steeds het beste om eerst een lampje te maken om mee te kijken met de VC, daarna een vn05 er tussen.
Dat lampje gaat deze week gemaakt worden. ;-)
En daar zijn we blij mee!! :wink:
Vandaag pas tijd gekregen om wat dingetjes te doen. Allereerst de speling van de achterklep er uit gehaald. De binnen bekleding er afgehaald en het slot omhoog gezet. Goed vastgeschroefd weer en idd, je kunt de klep nu niet meer op en neer bewegen als ze in het slot dicht ligt.
Vervolgens mijn Xenon-Chinoise aangesloten. Dat lukte in eerste instantie niet echt maar uiteindelijk wel. De stekker van de koplamp unit zelf zat niet goed vast waardoor er geen spanning op de + draad naar de xenon lamp kwam.
In het begin is het licht overigens ronduit groen! Maar daarna wordt het mooi geel, foto's hieronder. We hebben nu 3000K dimlicht en 6000K groot/verstraler licht, een naar mijn mening mooie combinatie.
Daarna ook nog eens onder het dashboard gerkropen. BIJNA iedere keer als ik bij het stoplicht sta en het wordt groen > rem los en gas bijgeven hoor ik de electroklep. Vraag is of dit nu wel goed is. Van Maarten inmiddels begrepen dat als je het pedaal snel induwt dit wel het geval zou moeten zijn...maar ik twijffel toch of ze goed functioneert. Met het contact aan maar motor uit hoor ik de klep veel tikken, bij het op en neer bewegen van het hendeltje die op deze sensor zit...
Verder zag ik dat de kabel die aan de rempedaalsensor zit klem zat in het mechaniek van het pedaal zelf. Sterker nog, de bedrading daarvan was erg ingeknikt/ingedeukt. Ik heb deze los gehaald en vrij laten hangen. Daarna even gaan rijden en dat bleef soepeltjes gaan. Het zal wel niet opgelost zijn maar telkens is er dan weer een sprankje hoop :wink:
Affijn, pix's off course:
Rechts zie je het witte palletje zitten, dit is het hefboompje.
En dan nog wat licht foto's. Het valt overigens niet mee om kleur technisch een duidelijk foto te maken. De eerste foto laat xenon zien, net aan dus nog wat groenig, de tweede nog het halogeen:
En toen was het klaar:
Mooie foto`s Mike :thumbup: de combinatie van 3000K en 6000K is idd niet verkeerd 8).
tsja.... ieder zijn smaak, maar 3 kleuren op een rij, de vaderlandsche vlag daargelaten, vind ik eigenlijk geen potje :roll: Maar ieder zijn eigen ding.... wellicht je stadslichten vervangen voor een gelijkende kleur geel???? ik vind dit TE... :wink:
Het grootlicht gebruikt hij toch als seinlicht :wink:.
Bij mij is alles in dezelfde kleur 8)
ja ben ik het mee eens, maar ook dan vind ik de 2 kleuren te veel af steken. stad en dim, dat is ook 1 van de redenen dat jij nu gelijke kleuren hebt met stads en dimlicht :wink: en voor mij dus ook, ik heb warm witte ledjes gevonden zodat het mooi op elkaar aansluit :wink:
Ja maar Jeroen, geel stadslicht, kom op joh. Dat witte zie je alleen als je groot licht op hebt en dan ga je echt niet op je gemak zitten kijken zo van: hmm wit-geel-witgeel...mwoah..tegen die tijd heb je al donker groen blauwe vlekken in je ogen... :lol:
Dit is meer het dagelijks tenue:
Een origineel vroege serie 1 tenue zeg maar...
i now
miereneukerij :wink:
maar goeie gele powerledjes.........
Ik vind het prachtig Mike 8).
Uiteindelijk ben je toch aan de xenon gegaan terwijl je niet wilde :wink:
Ja, maar dat was omdat ik <kak modus aan> niet wilde inleveren op een stukje authenticiteit.. <kak modus uit>
Djieezzz 150 pagina's La Noir Verni... komt ook wel een beetje door het grote aantal foto's ter lering ende vermaeck... :wink:
La Noir authentiek? Als er een IksEm gepersonificeerd is dan is het de jouwe wel. :lol: En gelukkig op een mooie manier.
Hum, wil je een politiek correct antwoord of gewoon de keiharde waarheid?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Volgens mij wordt er gewoon te slap gelult en heb je een problemenbak :P
Volgens mij is dat synoniem aan een XM hoor... :wink:
I rest my case :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
*mompelt iets over een maandagochtendexemplaar*
:twisted: :wink:
Was de produktie dag die bij organummer 4970 hoort op een maandag??
Goed.
Eerste kerstdag, en dus nu pas tijd om de CAFOS die waarde Wim voor mij geproduceerd heeft aan te gaan sluiten op de VC. Het bestaat uit een Ledlampje die ik onder het dashboard plaats en een aansluitng op pooltje 15 van de zwarte stekker van de VC. En natuurlijk nog een massa draad.
De bedoeling is dat ik onder het rijden kan zien wat er precies met de spanning gebeurt in de VC. Aldus omschreven:
"Als dus het ledje brandt en ze springt toch in hard, dan is die VN nodig. Als het ledje niet brand en ze is hard is het dus iets anders. We hopen dus eigenlijk dat het ledje blijft branden als ze op hard gaat, want dan weten we de oplossing"
Hier de open VC kast met de nog te solderen led draad:
Daarna het zaakje dicht geklemt, en weer op de MC gemonteerd.
Alles terug in de auto en via het gat waar de km-teller kabel door heen gaat het ledlampje naar het dashboard geleidt. Overigens eerst gekeken of de massa aansluitng goed was (Klem van de HD leidng voorpoot r)
Ik had echter verwacht dat het led lampje sowieso zou branden, maar dat is niet het geval! Hmmm, weet niet of dit wel goed is :?:
Even rijden, ze was zacht en de electroklep tikte netjes bij openen portier, maar ik twijfel dus over het functioneren van de CAFOS. Misschien dat het ledje gaat branden als ze op hard springt. :roll:
Ongewtijfeld dat Wim hieronder even mee filosofeert...
Tot slot nog even een mooi plaatje op een witte Eerste Kerstdag:
Jammer dat het niet gelijk werkt zoals je het had verwacht, Wim zal wel snel met een antwoord komen :wink:.
Ja. Hier is mijn snelle antwoord: "Waardeloos schema van die VC." :lol:
Maarrehh, ik heb de klemnummers verkeerd gelezen. :oops: Het moet klem 9 van de zwarte steker zijn. (Welke idioot gaat in een elektrisch schema bijeenhorende klemmen nummeren? Alle klemmen van component 143, de VC beginnen met 15. :twisted:)
Oeh, en toe kwam er rook uit de VC? :schater:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Pagina's