GRrrrr@@#$^ vanmiddag de draagarmrubbers opgehaald blijken de achterste de verkeerde te zijn. Had ze van een of ander gebakkie genaamd Slopel.
Weet iemand toevallig de peugeot-nummers van deze rubbers???
De rubbers kwamen qua model wel overeen alleen weet ik niet de maatvoering van de draagarmen van een 605.
Anders toch nog een bestelling plaatsen bij de dealer.
Nou zo stellig wil ik het ook niet zeggen van dat je bij de dealer het juiste altijd krijgt. En daarbij sommige simpele delen kan de dealer al niet eens meer leveren.
Owh ja, die achterste. Die kun je alleen bij de dealer krijgen. :?
Als je bij Emerpark in Hilversum bestelt schijn je beunclubkorting te krijgen. En dan kun je meteen de groeten doen van de heren Hoving en van Bakel. Dat vindt Niels de magazijnmeester leuk. 8)
Die achterste kon ik ook wel via de automaterialenshop bestellen alleen dat programma van ze nummerde ze verkeerd om.
Heb ze vandaag maar ff bij de dealer besteld. Morgen ff ophalen met de rest van de bestelde spullen. Dan alleen nog een kan spoelolie bij Chyparse en het sleutelen kan beginnen.
Er schoot me vandaag te binnen dat je nog een handig hulpmiddel nodig hebt: een witte markeerstift. Om de stand van de poelies t.ov. van de oude en later de nieuwe distritbutieriem te markeren. :wink:
ZO vandaag nog ff nieuwe voorremschijven gehaald. Van het weekend onderweg met een noodstop opeens schurend geluid met remmen. Na controle bleek dat 1 kant de remblokken totaal op zijn.
Nu dus ook tijd voor nieuwe schijven ipv alleen blokken :?
Dus wordt de rest van de week maar fietsen. Heb nie eerder dan eind van de week de tijd om de remmen te vervangen.
Monteer met de nieuwe blokken ook de verklikkerdraadjes (in tegenstelling tot de vorige monteur of eigenaar met de vorige remblokwissel), bij een volgende keer wordt je wel gewaarschuwd voor minimale remblokken :wink:.
@JP.. negen van de tien keer werken die meldingen niet... nu al een paar keer gehad dat deze wel aangesloten waren maar nooit een melding hebben gegeven. Maar ieder geval wel iets om nog eens uit te zoeken of het op deze nu wel eens een keer werkt. Had bij de auto op de brug al gezien dat ze redelijk opwaren en nieuwe reeds besteld. Maar niet het vermoeden dat ik er al reeds doorheen zou remmen. Maar ja nu de remmetjes maar gelijk compleet doen dan van voren.
Onder het mom van het to do lijstje is nog niet zo lang :P
Ik heb het nog niet eerder zover laten komen met mijn remblokken, maar je zou best gelijk kunnen hebben dat ze niet altijd werken :wink: Voordat je de nieuwe blokken monteert, kun je proberen of het waarschuwingslampje op het dashboard oplicht (met contact aan) met een aangesloten draadje op de remschijf.
Verhalen over dat oplichtende lampje hoor ik weleens als de draadjes niet netjes zijn wegewerkt, dan wordt de dunne mantel opengeschuurd en maakt contact met metaal :problem:.
Zo gister ff bij Chyparse geweest. Gelijk ff de bollen tussendoor laten controleren. Voorraadbolletje bijlaten vullen. Nieuwe hoogteregelaar mee voor achter nu toch ook de dwarsdemper vervangen dient te worden. Zit nu een aardige scheur ineens in die pijp. Kan nu die hoogteregelaar lekker makkelijk vervangen worden.
De dame begint een beetje te veel van deze nog niet ingecalculeerde fratsen te krijgen. Alleen het geluid nu met gasgeven....
Maar ja we blijven positief, als alles erop zit dan is het stukje achterstallig ook gelijk weg.
Zo net ff met vrouwlief de middendemper opgehaald en eronder gebeund op de club.
Wat een verademing!! het is weer rustig in de auto. Het slopel astra gsi gehalte is er weer vanaf.
Alleen het vervangen van de hoogteregelaar achter was niet helemaal meewerkend. De toevoerleiding wil niet uit de regelaar komen.
Dit maar voor de volgende keer als er meer tijd is.... en de mogelijk voor het halen van een vervangende leiding indien noodzakelijk.
Morgen nog eerst mijn schijfremmen voor vervangen en de hydraulische olie vervangen voor spoelolie.
Ieder geval kort samengevat het was weer een nuttig avondje op de beunclub.
De dame heeft weer een frats verloren... nu de rest nog :mrgreen:
Grote stappen weer gemaakt Jeroen. Mooi ding trouwens in Gris Dolmen. Had nog een foto gemaakt in Aalsmeer toen je weg stoof...alleen ging je zo hard weg, neus omhoog, dat je er een beetje klein op staat:
Zo vanmiddag nog ff wezen beunen aan de dame.
Remblokken voor vervangen. Het is nu weer stil met remmen :P
Stabistokken vervangen. wat een verschil in rijden.
En hydraulische olie vervangen door spoelolie. Wat een donkergroene bende kwam er uit.
Met het vervangen van de spoelolie later gelijk maar ff nieuwe filters erin. Deze zijn niet meer goed schoon te krijgen.
Ieder geval was weer een productief middagje aan de dame.
Vandaag maar eens een afspraak gemaakt bij de beunclub voor een brug.
Volgende week vrijdag maar eens een dagje beunen.
Te beginnen met de schakelstangen
Wim, Ik heb de brug voor de middag en avond gereserveerd. Kan niet eerder dan rond 13 uur beginnen. Zal wel enkele uren zoet zijn met allerlei kleine dingen.
Eerst van het weekend maar kijken voor nog wat spulletjes op Citromobile in de tussentijd dat ik niet bij het CX clubmagazijn sta.
Zo gisteren maar eens begonnen met wat kleine klussen aan de auto.
Begonnen met de schakelstangen te vervangen. Wat een $@$#-klus als die kommetjes op de kogels blijven zitten aan de achterzijde van de bak.
Maar wat een verschil met schakelen.
Gelijk de motorolie vervangen, wat een zwarte bende.
Alleen 2 nieuwe uitdagingen erbij.
- Verse lekkage sporen op de radiateur
- Vermogenverlies en brandend MM-lampje. Voorkomend vermoedelijk door de turbo. Sinds 2 dagen geen fluittoon meer en wat vermogen verlies bij gasgeven.
Gisteren wel het stangetje welke een luchtklep bediend weer in elkaar gezet. Dit heeft iets geholpen. Maar probleem nog nie weg.
Hey Jeroen! Fotoooo'sss!
Das nie fijn nie, geen vermogen. Mijn Traffic heeft dat ook steeds vaker, even gas los en dan doet ie het weer. Waar moet je dit nu in zoeken??
Team W&W staat te popelen.
Als ik dat lijstje zo lees in het voorgaande moet dat wel in een dag lukken met drieman. 8)
Dat denk ik ook. Zelfs als het niet lukt om van tevoren andere draagarmen te prepareren.
GRrrrr@@#$^ vanmiddag de draagarmrubbers opgehaald blijken de achterste de verkeerde te zijn. Had ze van een of ander gebakkie genaamd Slopel.
Weet iemand toevallig de peugeot-nummers van deze rubbers???
De rubbers kwamen qua model wel overeen alleen weet ik niet de maatvoering van de draagarmen van een 605.
Anders toch nog een bestelling plaatsen bij de dealer.
Als je het bij de Citroëndealer besteld weet je het zeker dat je de goede krijgt en geen slopelrommel :problem: .
Nou zo stellig wil ik het ook niet zeggen van dat je bij de dealer het juiste altijd krijgt. En daarbij sommige simpele delen kan de dealer al niet eens meer leveren.
Als je deze onderdeelnummers opgeeft aan de Citroëndealer kan het niet mis gaan :wink:
Draagarmrubbers:
http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/Onderdelen/draagarmrubbers.jpg
Stabilisatorstangrubbers:
http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/Onderdelen/stabilisatorstangrubbers.jpg
Prijzen:
http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/Onderdelen/prijsdraagarmrubbers.jpg
http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/Onderdelen/prijsstabilisatorstangrubbers.jpg
Owh ja, die achterste. Die kun je alleen bij de dealer krijgen. :?
Als je bij Emerpark in Hilversum bestelt schijn je beunclubkorting te krijgen. En dan kun je meteen de groeten doen van de heren Hoving en van Bakel. Dat vindt Niels de magazijnmeester leuk. 8)
Die achterste kon ik ook wel via de automaterialenshop bestellen alleen dat programma van ze nummerde ze verkeerd om.
Heb ze vandaag maar ff bij de dealer besteld. Morgen ff ophalen met de rest van de bestelde spullen. Dan alleen nog een kan spoelolie bij Chyparse en het sleutelen kan beginnen.
Er schoot me vandaag te binnen dat je nog een handig hulpmiddel nodig hebt: een witte markeerstift. Om de stand van de poelies t.ov. van de oude en later de nieuwe distritbutieriem te markeren. :wink:
ZO vandaag nog ff nieuwe voorremschijven gehaald. Van het weekend onderweg met een noodstop opeens schurend geluid met remmen. Na controle bleek dat 1 kant de remblokken totaal op zijn.
Nu dus ook tijd voor nieuwe schijven ipv alleen blokken :?
Dus wordt de rest van de week maar fietsen. Heb nie eerder dan eind van de week de tijd om de remmen te vervangen.
Monteer met de nieuwe blokken ook de verklikkerdraadjes (in tegenstelling tot de vorige monteur of eigenaar met de vorige remblokwissel), bij een volgende keer wordt je wel gewaarschuwd voor minimale remblokken :wink:.
@JP.. negen van de tien keer werken die meldingen niet... nu al een paar keer gehad dat deze wel aangesloten waren maar nooit een melding hebben gegeven. Maar ieder geval wel iets om nog eens uit te zoeken of het op deze nu wel eens een keer werkt. Had bij de auto op de brug al gezien dat ze redelijk opwaren en nieuwe reeds besteld. Maar niet het vermoeden dat ik er al reeds doorheen zou remmen. Maar ja nu de remmetjes maar gelijk compleet doen dan van voren.
Onder het mom van het to do lijstje is nog niet zo lang :P
Ik heb het nog niet eerder zover laten komen met mijn remblokken, maar je zou best gelijk kunnen hebben dat ze niet altijd werken :wink: Voordat je de nieuwe blokken monteert, kun je proberen of het waarschuwingslampje op het dashboard oplicht (met contact aan) met een aangesloten draadje op de remschijf.
Verhalen over dat oplichtende lampje hoor ik weleens als de draadjes niet netjes zijn wegewerkt, dan wordt de dunne mantel opengeschuurd en maakt contact met metaal :problem:.
Zo gister ff bij Chyparse geweest. Gelijk ff de bollen tussendoor laten controleren. Voorraadbolletje bijlaten vullen. Nieuwe hoogteregelaar mee voor achter nu toch ook de dwarsdemper vervangen dient te worden. Zit nu een aardige scheur ineens in die pijp. Kan nu die hoogteregelaar lekker makkelijk vervangen worden.
De dame begint een beetje te veel van deze nog niet ingecalculeerde fratsen te krijgen. Alleen het geluid nu met gasgeven....
Maar ja we blijven positief, als alles erop zit dan is het stukje achterstallig ook gelijk weg.
Heel herkenbaar die fratsen.
Je kunt de werkzaamheden ook uitsmeren over de tijd zoals ik doe. Onder het mom van "anders verveel ik me". :lol:
:lol: maak you borst maar nat, Jeroen. Fratsen, daar zijn ze goed in die dames... :roll:
Zo net ff met vrouwlief de middendemper opgehaald en eronder gebeund op de club.
Wat een verademing!! het is weer rustig in de auto. Het slopel astra gsi gehalte is er weer vanaf.
Alleen het vervangen van de hoogteregelaar achter was niet helemaal meewerkend. De toevoerleiding wil niet uit de regelaar komen.
Dit maar voor de volgende keer als er meer tijd is.... en de mogelijk voor het halen van een vervangende leiding indien noodzakelijk.
Morgen nog eerst mijn schijfremmen voor vervangen en de hydraulische olie vervangen voor spoelolie.
Ieder geval kort samengevat het was weer een nuttig avondje op de beunclub.
De dame heeft weer een frats verloren... nu de rest nog :mrgreen:
Grote stappen weer gemaakt Jeroen. Mooi ding trouwens in Gris Dolmen. Had nog een foto gemaakt in Aalsmeer toen je weg stoof...alleen ging je zo hard weg, neus omhoog, dat je er een beetje klein op staat:
mooie break 8)
Dank je JP.
Zo vanmiddag nog ff wezen beunen aan de dame.
Remblokken voor vervangen. Het is nu weer stil met remmen :P
Stabistokken vervangen. wat een verschil in rijden.
En hydraulische olie vervangen door spoelolie. Wat een donkergroene bende kwam er uit.
Met het vervangen van de spoelolie later gelijk maar ff nieuwe filters erin. Deze zijn niet meer goed schoon te krijgen.
Ieder geval was weer een productief middagje aan de dame.
Vandaag maar eens een afspraak gemaakt bij de beunclub voor een brug.
Volgende week vrijdag maar eens een dagje beunen.
Te beginnen met de schakelstangen
Voorzichtig beginnen: eerst de schakelstangen. En dan een turborevisie. :lol:
Jammer dat ik er niet bij kan zijn, ik heb dan cursus.
Wim, Ik heb de brug voor de middag en avond gereserveerd. Kan niet eerder dan rond 13 uur beginnen. Zal wel enkele uren zoet zijn met allerlei kleine dingen.
Eerst van het weekend maar kijken voor nog wat spulletjes op Citromobile in de tussentijd dat ik niet bij het CX clubmagazijn sta.
Ik zie wel hoe het met de cursus loopt of ik nog langs kom.
Euhhh..... langskomen doe ik vrij zeker, ik schijn die dag in Maarssen te zijn. :wink:
Haha dan kom je zo goed als zeker langsrijden
Zo gisteren maar eens begonnen met wat kleine klussen aan de auto.
Begonnen met de schakelstangen te vervangen. Wat een $@$#-klus als die kommetjes op de kogels blijven zitten aan de achterzijde van de bak.
Maar wat een verschil met schakelen.
Gelijk de motorolie vervangen, wat een zwarte bende.
Alleen 2 nieuwe uitdagingen erbij.
- Verse lekkage sporen op de radiateur
- Vermogenverlies en brandend MM-lampje. Voorkomend vermoedelijk door de turbo. Sinds 2 dagen geen fluittoon meer en wat vermogen verlies bij gasgeven.
Gisteren wel het stangetje welke een luchtklep bediend weer in elkaar gezet. Dit heeft iets geholpen. Maar probleem nog nie weg.
Kan ook zijn dat de turbo niet opspoelt omdat je geen vermogen hebt. Kip-ei. Van een kapotte turbo krijg je geen MM lampje.
Gewoon ff uitlezen dus ;)
Maare, een los stangetje op een luchtklep, dat stangetje en luchtklep op je turbo? :shock:
Ik heb volgens mij nog wel een TCT radiator liggen.
Hey Jeroen! Fotoooo'sss!
Das nie fijn nie, geen vermogen. Mijn Traffic heeft dat ook steeds vaker, even gas los en dan doet ie het weer. Waar moet je dit nu in zoeken??
EGR klep Mike!?
Pagina's