Als dat niet te vinden is onder de kap, zou je nog inlichtingen kunnen vragen bij de vorige eigenaar. Die zou dan kunnen vragen bij zijn onderhoud adres (Dealer) of ze even in hun bestand willen kijken wanneer de laatste keer was. Zo niet dan gewoon vervangen. :wink:
Als je geluk hebt staat er ergens wat onder de motorkap. Stickertje op de rand of geschreven op de distributiekap.
Als dat niet te vinden is onder de kap, zou je nog inlichtingen kunnen vragen bij de vorige eigenaar. Die zou dan kunnen vragen bij zijn onderhoud adres (Dealer) of ze even in hun bestand willen kijken wanneer de laatste keer was. Zo niet dan gewoon vervangen. :wink:
Let op: er zijn ook XM's met een distributieketting ipv riem. Deze hoeft in principe niet te worden vervangen.
Het gaat om een 1996 ct turbo. Hoe weet ik of deze versie een ketting heeft?
(hij staat ook te koop overigens hier op het forum 8) http://www.xmclub.nl/index.php?option=com_ksadvertiser&Itemid=57&id=9&task=viewad)
Een Turbo CT heeft een riem.
Ok bedankt voor de tips allemaal. Het zal er dus om spannen (haha) of ik em moet vervangen of niet.
Gewoon doen, zo duur en zo lang ben je er nou ook weer niet mee bezig
Ik ben het eens met Matthijs. Bij een TCT is het niet zo'n moeilijke klus.
Als je de distributieriem gaat vervangen doe dan ook meteen de spanrol en de waterpomp.
Dat kan je een hoop ellende besparen.
Vervang de riem op tijd en dan blijft dit soort ellende je bespaart, zie Link.
projectspammert
Hoezo ?
Je link leidt naar de hoofdpagina van het forum.
Oh sorry, heb de link aangepast.