Gisteravond bij El Gomperinho langs geweest en die was zo vriendelijk om de schuur even uit te lezen.
Daar kwam uit dat heel veel goed was maar idd zoals Gerrie al had gezegd, de lambdasone is kaduuk maar ook de remdrukschakelaar.
In de Lexia stond dat mijn rempedaal was ingetrapt terwijl dat niet het geval was.
Heeft iemand anders dit ook om handen gehad?
Bij het intrappen van de rem hoorde je achter ook een tikkend/klikkend geluid bij het linker wiel.
Tijdens het intrappen hoorde je meen ik niets, maar als je het pedaal dan losliet bleef het natikken.
Remdrukschakelaar zit idd voorin, deze meet net als de gaspedaalsensor hoe hard je respectievelijk op het gas danwel de rem gaat en gooit dan bij x waarde de VC op sportstand.
Het tikken achter zal wel een remschoen of remzitting o.i.d zijn.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Die remdruksensor genereerde bij Arendonk steeds error 21(meen ik) in zijn VC.
Jij had echter geen enkele error in je VC zitten. Daardoor twijfel ik even aan de gedachte die ik bij het uitlezen had dat het de remdruksensor zou zijn.
Yep! Maar ik denk dat ook in die type3's weer een verdeling tussen vroeg en laat te maken is ;-). Volgens de lexia was in ieder geval mijn rempedaal steeds ingetrapt en dat moet ergens gemeten worden in het systeem, toch?
Is er nergens een boek waar de type3 in staat?
Hebben jullie het nou over remdrukcontact of over de remschakelaar of halen jullie het gewoon lekker door elkaar om het extra duidelijk te maken? :mrgreen:
Ik ben. NIe zo'n superkenner maar de schakelaar in het pedaal doet foutloos zijn werk. Er is dus een ander ding dat kaduuk is. En wat de naam daarvan is.... Dat weet ik dus niet ;-)
Voor mij is alles verwarrend hahaha
Ik was in de veronderstelling dat het remdruksensor de boosdoener zou zijn, hetzelfde wat Arendonk ook heeft.
Arendonk had echter constant error in de vc door die sensor. Bart had geen enkele error in zijn VC zitten
Bij het uitlezen/testen van zijn VC waar je de kleppen kunt zien schakelen tussen 1 en 0, stuursensor waardes etc etc kunt bekijken bleef zin rem waarde constant op " ingedrukt" staan.
De schakelaar op het rempedaal bedient alleen de remlichten. Vandaar ook de naam remlichtschakelaar. :wink:
De storingsmelding wordt gegeven naar aanleiding van een niet functionerend remdrukcontact.
Wat me zo te binnen schiet aan mogelijke oorzaken:
- haperend drukcontact (mechanisch),
- fout in de elektrieke bedrading,
- probleem in de VC.
Kan het zijn dat de linkerachter remklauw vastzit waardoor de druksensor denkt dat de rem is ingetrapt?
Zou wel het getik in die hoek verklaren bij het stevig intrappen van de rem.
Ga ik eens bekijken dit weekend
Ja Mark, kom jij dan eens met de juiste conclusie ... met jouw kennis moet het zo gepiept zijn.
Bart, ik kan me niet voorstellen dat je rem aan een kant achter vast zit, dat zou je echt moeten merken met het rijden en daar heb ik je iig niet over gehoord.
Als de sensor op het pedaal alleen voor de remlichten van toepassing is zou het wellicht toch die druksensor kunnen zijn. Dat zou ook dat tikken kunnen verklaren.
Ik weet wel min of meer hoe ik de oorzaak van het probleem zou kunnen achterhalen maar daar ga ik eerst de binnenkant van mijn ogen voor bestuderen. 8)
Wij zullen daar dra op terugkomen.....
KAK! lekke retour linksvoor!
Stond ze gisteren in een groen plasje...
Maar bro zal to the rescue komen :clap:
Duct tape brigade to the rescue. :lol:
Dat wordt gewoon een nieuw retourslangetje Bart.
ehm Bro wanneer zou jij dat slangeke kunnen doen evt??
Gisteravond bij El Gomperinho langs geweest en die was zo vriendelijk om de schuur even uit te lezen.
Daar kwam uit dat heel veel goed was maar idd zoals Gerrie al had gezegd, de lambdasone is kaduuk maar ook de remdrukschakelaar.
In de Lexia stond dat mijn rempedaal was ingetrapt terwijl dat niet het geval was.
Heeft iemand anders dit ook om handen gehad?
Bij het intrappen van de rem hoorde je achter ook een tikkend/klikkend geluid bij het linker wiel.
Tijdens het intrappen hoorde je meen ik niets, maar als je het pedaal dan losliet bleef het natikken.
maar dat remdruk ding zit toch voorin? hmm electroklep zal wel danig in de war zijn denk ik
Remdrukschakelaar zit idd voorin, deze meet net als de gaspedaalsensor hoe hard je respectievelijk op het gas danwel de rem gaat en gooit dan bij x waarde de VC op sportstand.
Het tikken achter zal wel een remschoen of remzitting o.i.d zijn.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Wat ik me overigens wel net bedenk....
Die remdruksensor genereerde bij Arendonk steeds error 21(meen ik) in zijn VC.
Jij had echter geen enkele error in je VC zitten. Daardoor twijfel ik even aan de gedachte die ik bij het uitlezen had dat het de remdruksensor zou zijn.
Remdrukdinges in een es9?
Klopt dat wel met het bouwjaar? Of heb je zo'n vroege es9?
Het is een 98er ik weet niet of dat heel vroeg is?
Maar bij het rem intrappen en loslaten hoor ik ook met draaiende motor getik van linksachter
Je hebt toch 194 peekaa's ?? Geen 170??
Yep! Maar ik denk dat ook in die type3's weer een verdeling tussen vroeg en laat te maken is ;-). Volgens de lexia was in ieder geval mijn rempedaal steeds ingetrapt en dat moet ergens gemeten worden in het systeem, toch?
Is er nergens een boek waar de type3 in staat?
Hebben jullie het nou over remdrukcontact of over de remschakelaar of halen jullie het gewoon lekker door elkaar om het extra duidelijk te maken? :mrgreen:
Ik ben. NIe zo'n superkenner maar de schakelaar in het pedaal doet foutloos zijn werk. Er is dus een ander ding dat kaduuk is. En wat de naam daarvan is.... Dat weet ik dus niet ;-)
Voor mij is alles verwarrend hahaha
@Maarten
Ik was in de veronderstelling dat het remdruksensor de boosdoener zou zijn, hetzelfde wat Arendonk ook heeft.
Arendonk had echter constant error in de vc door die sensor. Bart had geen enkele error in zijn VC zitten
Bij het uitlezen/testen van zijn VC waar je de kleppen kunt zien schakelen tussen 1 en 0, stuursensor waardes etc etc kunt bekijken bleef zin rem waarde constant op " ingedrukt" staan.
De schakelaar op het rempedaal bedient alleen de remlichten. Vandaar ook de naam remlichtschakelaar. :wink:
De storingsmelding wordt gegeven naar aanleiding van een niet functionerend remdrukcontact.
Wat me zo te binnen schiet aan mogelijke oorzaken:
- haperend drukcontact (mechanisch),
- fout in de elektrieke bedrading,
- probleem in de VC.
Tja een lexia hebben is 1, vervolgens de juiste conclusies trekken is 2.......
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mark trek jij dan eens even de juiste conclusie, want dit probleem moet even recht gezet worden. :wink:
Kan het zijn dat de linkerachter remklauw vastzit waardoor de druksensor denkt dat de rem is ingetrapt?
Zou wel het getik in die hoek verklaren bij het stevig intrappen van de rem.
Ga ik eens bekijken dit weekend
@ Mark: bedankt voor je positieve bijdrage :wink:
Ja Mark, kom jij dan eens met de juiste conclusie ... met jouw kennis moet het zo gepiept zijn.
Bart, ik kan me niet voorstellen dat je rem aan een kant achter vast zit, dat zou je echt moeten merken met het rijden en daar heb ik je iig niet over gehoord.
Als de sensor op het pedaal alleen voor de remlichten van toepassing is zou het wellicht toch die druksensor kunnen zijn. Dat zou ook dat tikken kunnen verklaren.
Ik weet wel min of meer hoe ik de oorzaak van het probleem zou kunnen achterhalen maar daar ga ik eerst de binnenkant van mijn ogen voor bestuderen. 8)
Wij zullen daar dra op terugkomen.....
En daar word ik blij van! :clap:
:shock: Van dat ik de binnenkant van mijn ogen bekijk?
Het algehele proces kan mij bekoren!
Ik vraag me nog steeds af of je wel een drukcontact hebt, of dat je er een verkeerde veercomputer in hebt zitten.
Ah, na ORG.NR. 7847 zit die er niet meer op.
Bart heeft idd een orga die die start met 8 dus das dan iig duidelijk.
We hebben niet gekeken welke vc erin zit. Zou dat een H5 moeten zijn Maarten ?
Ja, mijne is 7887 en heeft ook al H5...
Niet gewoon een H5, H5 heb je ook oude versies van.
hydractive computer H5 3B2G Moet het zijn.
De volgende zijn fout: H5 S2J5G, H4 S2J2G, H4 S2I2G, H4 S2H2G en H4 S2G2G.
Ik kruip even onder de kap!
Pagina's