Omdat ik ook maar de stoute schoenen heb aangetrokken en een Lexia heb gekocht maar deze tot nu toe geen gegevens uit de auto krijgt begin ik er maar een topic over.
Zo houden we waardevolle info vast.
Wat heb ik tot nu toe gedaan,
OP een XP machine met SP2 eerst 3.45 software geinstalleerd, geupdate naar 3.46 en toen naar 3.47, Lexia aangemeld middels de licentiesleutel, tot zover gaat alles goed, 'stekker met schuif' aangesloten op de ODBD plug, globale test laten uitvoeren maar ik krijg geen dialoog met de auto.
Niet met het originele organummer en ook niet met 9999 (waarvan ik al eens had gehoord dat hij dan zelf het ORGA nummer opzoekt).
Vanavond alleen de 'stekker met schuif' aangesloten op de ODBD plug en op de pinnen gemeten of er uberhaupt spanning is, en dat is op een groot aantal pinnen het geval. Daarmee zit de 'stekker met schuif' dus goed aangesloten op de ODBD plug.
succes!
Weet je heeeeeel zeker dat je de stekker er zo ver ingedrukt hebt dat bij het vergrendelen met de schuif de laatste millimeter aangetrokken wordt?
:mrgreen:
volgens mij weet ie dat wel heeeeeel zeker inmiddels.
Als ik alleen de 'stekker met schuif' erin heb met ik op diverse pinnen diverse voltages, waarmee ik kan bevestigen dat de stekker goed zit. Voltages varieeren van 4,5 volt tot circa 12 volt.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
het komt dus älleen niet aan bij je pc of je software doet ut niet lekker
Zonder kastje aan je pc wil de lexia software niet opstarten, doet ie dat wel?
Moet ik proberen Maarten, krijg ik dan een foutmelding?
Zit met trouwens net te bedenken dat ik XP sp2 heb, zou dat soms nog een probleem kunnen zijn?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik zat zeker in noorwegen toen je er mee aan het prutsen was, maar wat werkt wel en niet?
Nee, dat gebruik ik ook dus dat kan het niet zijn.
Heb je überhaupt enige communicatie met de auto? Met welke computer dan ook?
Ik meen me te herinneren dat ik nog een soort van driver moest installeren voor dat kastje wat aan de USB hangt, of lijd ik nou aan Alzheimer Light?
Herkent je pc de USB wel? Oftewel, wordt het lexia-kastje gezien en geïnstalleerd?
Zo ja: probleem aan kant van bruine stekker.
Zo nee: Probleem aan kant pc.
Zoeken naar software wordt morgen, maar als jouw software niet goed is kun je hem ook niet installeren.
En een handtekening!!!!
Ik kan me herinneren dat ik ook problemen met een globale test had met jou auto bij Gert de Jong voor de deur. Als je een losse test doet door bijvoorbeeld zelf het juiste motortype te selecteren, krijg je dan wel wat?
Kan iemand nazien, of weet iemand hoe dat ding word aangeduid? ik neem aan dat ik hem onder 'mijn computer' eigenschappen, hardware, apparaatbeheer terug vind.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dat kan ik morgen wel ff voor je checken, heb m'n Lexia-laptop nu niet bij de hand.
:thumbup:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
SP2 is prima voor Lexia.
Ledje op de grote verbindingsunit moet gaan branden en blijven branden.
Als de stekker handel niet word herkend krijg je een melding van de Lexia software zelf ( geen XP melding dus) dat je geen stekker hebt aangesloten en dan zal heel de lexia software verder niet opstarten.
Aangezien er wel een orga nummer in gegeven kan worden start de lexia software op en herkent XP dus de stekker.
Dit verschijnsel had ik ook en was pas opgelost toen die grijze schuif van de stekker afging waardoor de stekker er net even dieper in kon.
Verder heb ik auto's in sommige gevallen alleen kunnen uitlezen als ik koos voor de XUM(uit het hoofd) versie terwijl je wist dat dat niet de goede was.
Ja, ik heb ook de grijze schuif verwijderd. Maar Maarten is daar zo mordicus op tegen dat ik dat niet durfde te adviseren :mrgreen:
En een handtekening!!!!
Gisteren nog de volgende test gedaan;
Uitleesstekker uit pc, Lexia software starten, foutmelding.
Ledje brand als ik de uitleesstekker heb aangesloten.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nou, dan wordt de lexia dus herkend en aangesproken. Blijft de stekker over. Ik zou toch eens die grijze schuifbalk verwijderen, dat kan non-destructief, kun je hem altijd weer terugzetten.
Je moet echt net iets verder duwen dan je denkt dat goed is.
En een handtekening!!!!
Dan moet ik weer stekkers aan gaan duwen op meetings omdat jij zegt dat hij er wel goed in zit maar er helemaal niet goed in zit :grijns:
Persoonlijk laat ik ook liever de grijze schuif erop zitten. Verwijderen van de stekker zonder die grijze schuif is namelijk best ff lastig maar als je dat rustig en met beleid doet gaat het. Aan de andere kant, als je met de stekker onvoldoende contact krijgt met de grijze schuif erop dan heb je weinig keus lijkt mij.
Die de stekker met de LED betreft. Ik heb twee van die dingen in gebruik gehad. Bij de een gaat de LED branden, dan weer even uit en dan weer branden. Bij de ander gaat de LED direct branden en blijft dat ook doen, dus zonder onderbreking. Bij die laatste kon ik gewoon auto's uitlezen, bij die ander bleef ik gedonder houden.
Tsja, da's waar. MET die schuif hoef je niet aan te duwen want dan werkt het gewoon zeker niet! :stilmaar:
En een handtekening!!!!
Als ik nog harder op die stekker ga lopen duwen heb ik een bult in de motorkap.
Eventueel een klein randje van de diagnose plug in de auto flexen? dan kan die er toch dieper in?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dan werkt je grijze schuif ook niet meer. Kun je beter eerst even zonder schuif proberen.
En wat Maarten zegt is ook waar: Als je geen globale test doet kun je vaak eerst voor identificatie kiezen, globale test geeft vaak verkeerde computers, zeker als je de VIN niet echt invult.
En een handtekening!!!!
Maar dit zegt toch dat de stekker wel goed in de auto zit? Of snap ik het nou niet meer.........
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
het zegt dat je in zekere mate contact maakt. Het zegt niet dat je voldoende contact maakt.
Als je de grijze schuif eraf haalt en de stekker er dan in drukt voel je ook dat de boel op het laatste stukje in elkaar schuift, de pennen schuiven in de stekker.
Het vervelende is dat dat ding er zo goed in zit dat het dan lastig is om de bruine stekker er weer zonder enige moeite uit te krijgen. Dat moet je dan echt met beleid doen. Lastige is dat je die stekker er recht uit moet halen maar er eigenlijk geen grip op hebt.
De opstaande rand van het vrouwtje, de auto een beetje weghalen zou ervoor kunnen zorgen dat je met de grijze schuif diep genoeg komt.
Je zou om het zeker te weten eigenlijk eens een originele dealer stekker moeten vergelijken met de Chinese stekker. Best mogelijk dat daar net ff een klein verschil in zit.
Vanmiddag eens even bij Dibert wezen buurten, Lexia d'r an en uitlezen maar :) Vervolgens mijn 'stekker met schuif' aan zijn Lexia en uitlezen maar :wtf:
Dan blijft er dus weinig over, of de converter of de software......
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Kreeg nog een goeie tip bij Dibert, dus zojuist deze stekker bestelt, kan die converter ertussenuit blijven.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
heb je die nu niet al dan? wat is het verschil met degene die je hebt?
Deze gaat via de ODB2, dat is de stekker die je normaal aan een C5 knoopt.
Ach kost maar een paar tientjes en eentje extra is nooit weg.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
bij mij is het dus precies andersom. Hebben jullie niet zijn stekker aan jouw lexia gehangen? dan had je het geweten waar het probleem zat.
Pagina's