Vandaag heb ik de hele remmerij aan de voorkant aangepakt.
Men neme daarvoor een setje geperforeerde schrijven, setje Citroën remblokken, setje nette handremkabels van een sloper, 2 nieuwe remslangen en een setje klauwen die van binnen en van buiten zijn schoongemaakt en van nieuwe geleidepennen zijn voorzien. Dat gooi je wat uurtjes werk en gemopper tegenaan.
En dan krijg je dit:
Van:
Naar:
Ik vind het wel gaaf staan al die gaatjes in de schijf achter het wiel. 8)
Het ziet er top uit met alu-zink spray :thumbup:, ik gebruik dat spul de laatste tijd ook regelmatig. Mooie schijven maar toch niet overgestapt naar 288mm :wink:. remschijven
Vanavond ben ik nog even op en neer gereden naar Bussum om een nette linkervoordeur uit deze sloper te schroeven.
Gelijk ook het ruitensproeierreservoir meegenomen om die om te bouwen voor m'n koplampsproeier-project.
Morgen de deur maar eens poetsen en erin hangen, kijken of die dan nog zo netjes is. :)
Het ziet er top uit met alu-zink spray :thumbup:, ik gebruik dat spul de laatste tijd ook regelmatig. Mooie schijven maar toch niet overgestapt naar 288mm :wink:. remschijven
Heb je hem zelf laten chippen Coen, of was de dame al gechipt? Kost meestal zo'n 350 euri toch?
Vorig jaar heb ik een 2e hands chip overgenomen, voor het wereldse bedrag van 40 euro. :lol:
Vooral tussen de 3000 en de 5000 toeren is die krachtiger geworden.
En voor alle dingen onder de motorkap gebruik ik die Motip Alu-zink spray.
Maar voor de remklauwen heb ik Hammerrite hamerslag gebruikt, dat is wat sterker.
En dat kun je gewoon met de kwast verven, wat voor een remklauw veel makkelijker is dan een spuitbus. :wink:
Ziet er netjes uit!
Zink-alu spray is alleen voor op staal. Vandaar dat ik het al wonderlijk vond dat het op alu remklauwen ging...
Lijkt me ook dat deze heter worden dan de maximale 250 graden...
Ben net even bezig geweest om die "nieuwe" deur te ontmantelen, (deurpaneel, spiegel, stootstrip, raamrubber eraf) maar ik heb geen flauw idee hoe ik de handgreep aan de buitenkant eraf kan krijgen.
Die wil ik wel graag wisselen zodat de deur nog steeds met de sleutel blijft te openen.
Iemand een idee?
Verder heb ik nog het dunne raamlijstje gespoten, die was wat vaal geworden.
Ook zit er nu eindelijk schot in bij de spuiter, daar kan ik a.s. maandag al m'n spullen weer ophalen, ben benieuwd naar het eindresultaat. :D
En de vrijdag erop moet ik voor de apk, werd ook wel tijd, want die is inmiddels al 3 weken verlopen.....
Euhh..... Been there, done that and it is a piece of cake. Maar door een teveel aan sex, drugs & rock 'n' roll laat m'n geheugen me in de steek. :oops:
Het begint in ieder geval met dat kleine torxje aan de zijkant om de slotcilinder er uit te halen. Als je die los hebt, wijst de rest zich vanzelf.
Euhh..... Been there, done that and it is a piece of cake. Maar door een teveel aan sex, drugs & rock 'n' roll laat m'n geheugen me in de steek. :oops:
Kan het niet door een overschot van jasmijnthee zijn waardoor je geheugen in totale ontspanningsmodus is gevallen :mrgreen: :mrgreen: 8)
Hee space man. Echt te gek heftig dat plaatje. Wauwww :crazy:
Okay, 3, 14, 15, 19 ,21/22 koop je als een geheel bij de dealer. Om die te monteren (en dus de oude te demonteren), moet je rubbertje 20 loswippen. Daarachter zie je dat imbusstiftje. Die losdraaien en 3, 14, 15, 19 er als geheel uithalen. Dan kun je met enig beleid 2 loshalen en vervolgens 5 waarna je B kunt verwijderen.
Maar volgens mij wil jij alleen maar 3, 14, 15, 19 omzetten. :wink:
Zit gewoon een veer achter die klep.
Ach, we zien wel wat die doet als de gasklep op de auto zit.
Dat die zomaar open blijft staan gaat sowieso niet gebeuren.
En als het niet bevalt kan ik het altijd weer terug bouwen. :wink:
Het is het proberen waard. Veel werk is dat terugbouwen nu ook weer niet.
Vandaag heb ik de hele remmerij aan de voorkant aangepakt.
Men neme daarvoor een setje geperforeerde schrijven, setje Citroën remblokken, setje nette handremkabels van een sloper, 2 nieuwe remslangen en een setje klauwen die van binnen en van buiten zijn schoongemaakt en van nieuwe geleidepennen zijn voorzien. Dat gooi je wat uurtjes werk en gemopper tegenaan.
En dan krijg je dit:
Van:
Naar:
Ik vind het wel gaaf staan al die gaatjes in de schijf achter het wiel. 8)
nice hoor weer!
Ziet er gewoon goed uit Coen. 8)
COOL! 8)
Het ziet er top uit met alu-zink spray :thumbup:, ik gebruik dat spul de laatste tijd ook regelmatig. Mooie schijven maar toch niet overgestapt naar 288mm :wink:. remschijven
Dit ziet er zeker netjes uit.
Vette shit idd! Wanneer denk je dat je dat inlaatspuitstuk gaat monteren? Ben ik nogal benieuwd naar :)
Ziet er weer strak uit die remmerij.
Ben ook wel benieuwd naar de gevolgen van je aanpassing aan het inlaatspruitstuk.
Ha ha alle TCT bezitters willen weten of hier nog een paar paardjes te halen zijn misschien :lol:
haha nou ik kan je wel vast uit die droom helpen hoor ;)
Als je nou een 2.0i spruitstuk erop weet te hobbien pak je meer :)
Of de turbodruk wat opschroeven via chiptuning 8)
Een ander chippie zit er bij mij al in. 8)
Vanavond ben ik nog even op en neer gereden naar Bussum om een nette linkervoordeur uit deze sloper te schroeven.
Gelijk ook het ruitensproeierreservoir meegenomen om die om te bouwen voor m'n koplampsproeier-project.
Morgen de deur maar eens poetsen en erin hangen, kijken of die dan nog zo netjes is. :)
een goed werkende trekhaak, wat een omschrijving :lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
En dan niet ff bij mij langs? Ik woon praktisch om de hoek (vanaf jouw woonplaats gerekend :wink: ).
Heb je hem zelf laten chippen Coen, of was de dame al gechipt? Kost meestal zo'n 350 euri toch?
Wat voor alu-zink spray is dat?
Ik gebruikte van Motip, daar is een zink spray en alu-zink spray variant van.
http://www.motip.nl/?page=23&id=631
http://www.motip.nl/?page=23&id=640
Ok, maar dat gebruik je toch in principe op staal?
Ja, ik heb dat gebruikt om de bodem en trekhaak van de Xsara een beetje netjes te krijgen. Bij mijn XM nog niet toegepast.
Vorig jaar heb ik een 2e hands chip overgenomen, voor het wereldse bedrag van 40 euro. :lol:
Vooral tussen de 3000 en de 5000 toeren is die krachtiger geworden.
En voor alle dingen onder de motorkap gebruik ik die Motip Alu-zink spray.
Maar voor de remklauwen heb ik Hammerrite hamerslag gebruikt, dat is wat sterker.
En dat kun je gewoon met de kwast verven, wat voor een remklauw veel makkelijker is dan een spuitbus. :wink:
Ziet er netjes uit!
Zink-alu spray is alleen voor op staal. Vandaar dat ik het al wonderlijk vond dat het op alu remklauwen ging...
Lijkt me ook dat deze heter worden dan de maximale 250 graden...
Verder netjes opgelost!
De klauwen voor zijn echt niet van Alu hoor, achter alleen. Die dingen zijn loodzwaar :shock:
Ben net even bezig geweest om die "nieuwe" deur te ontmantelen, (deurpaneel, spiegel, stootstrip, raamrubber eraf) maar ik heb geen flauw idee hoe ik de handgreep aan de buitenkant eraf kan krijgen.
Die wil ik wel graag wisselen zodat de deur nog steeds met de sleutel blijft te openen.
Iemand een idee?
Verder heb ik nog het dunne raamlijstje gespoten, die was wat vaal geworden.
Ook zit er nu eindelijk schot in bij de spuiter, daar kan ik a.s. maandag al m'n spullen weer ophalen, ben benieuwd naar het eindresultaat. :D
En de vrijdag erop moet ik voor de apk, werd ook wel tijd, want die is inmiddels al 3 weken verlopen.....
Euhh..... Been there, done that and it is a piece of cake. Maar door een teveel aan sex, drugs & rock 'n' roll laat m'n geheugen me in de steek. :oops:
Het begint in ieder geval met dat kleine torxje aan de zijkant om de slotcilinder er uit te halen. Als je die los hebt, wijst de rest zich vanzelf.
Kan het niet door een overschot van jasmijnthee zijn waardoor je geheugen in totale ontspanningsmodus is gevallen :mrgreen: :mrgreen: 8)
Misschien helpt dit wat? :lol:
Hee space man. Echt te gek heftig dat plaatje. Wauwww :crazy:
Okay, 3, 14, 15, 19 ,21/22 koop je als een geheel bij de dealer. Om die te monteren (en dus de oude te demonteren), moet je rubbertje 20 loswippen. Daarachter zie je dat imbusstiftje. Die losdraaien en 3, 14, 15, 19 er als geheel uithalen. Dan kun je met enig beleid 2 loshalen en vervolgens 5 waarna je B kunt verwijderen.
Maar volgens mij wil jij alleen maar 3, 14, 15, 19 omzetten. :wink:
Pagina's