Ik sta met mijn vrachtwagen in de wacht bij de AH in Tilburg. Laat ik dus maar van de gelegenheid gebruik maken om me even voor te stellen op het forum van de XM-club.
Ik ben Michiel, kom uit het mooie Drenthse stadje Coevorden en ben al zo lang als ik weet helemaal peil van Citroën. Zelf ben ik eigenaar geweest van 3 AXen, een Xantia, een BX en nu dus een XM. Het is een mooie kale 2 liter uit 92 in de zeldzame kleur Gris Gabion. Ik heb haar nu een dikke maand in bezit. Ze heeft onder mijn gezag 2 nieuwe stuurhoezen, nieuwe bougies en kabels en een nieuwe rechterbuitenspiegel gekregen. Deze laatste omdat andere mensen niet met hun poten van andermans spullen af kunnen blijven. (jaloezie?) Komende vrijdag gaat ze de brug op om de lekkende uitlaat aan te pakken. Ik ben van de AX-club en het citroën-forum wend dat iedereen graag foto's ziet. Dus bij deze:
Ha Michiel,
Welkom hier op het forum!
Vele veilige km gewenst, en idd een mooie kleur.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Mooi exemplaar en welkom!
En een handtekening!!!!
Eindelijk een echte XM, een 2.0i. 8) Welkom.
mooi! en welkom :wink:
Ook van mij een hartelijk welkom, mooi exemplaar inderdaad. Misschien dat ik je eens spot als ik bij mijn schoonouders in de buurt rondrijd, die wonen in Dalen.....
Wat een hartelijk welkom hier! Expelliarmus is dus ook eigenaar van een 2 liter? @ furriegurrie: het spotten móet dan wel in het weekend. Doordeweeks staat m'n dame in Wezep. Ik ben chauffeur voor CelaVita. Ben de hele week van huis.
Komt goed uit, ik woon 250 km van m'n schoonouders vandaan dus ben er heeeel erg weinig zo maar ff door de week. Het is meestal een weekend vullend bezoek :wink:
Overigens heeft eXpelliarMus nu nog slechts "de restanten" van een 2.0i 8v helaas. Maar dat kan hij zelf beter uit de doeken doen :wink:
Welkom! Nette wagen hoor, leuk die zeldzame kleur.
Ik heb ook een 2.0 en dat is aanhaken want je telt pas mee als je een Turbo of V6 hebt hier... :mrgreen:
En dan heb ik ook nog een Vert Vega en dat is al helemaal taboe want gewoontjes... :lol:
Nee hoor, heel aardige mensen en coole club!
Rij je nog met vlinders in de buik??
Sinds de uitlaat lek is rij ik met bromvliegen in m'n buik. Maar het gevoel van "thuis" heb ik in al m'n Troenen en die van m'n meissie.
Goeiemiddag en welkom hier, ben zelf ook pas nieuw lid, en kan je verzekeren: prima forum, altijd serieus en terzake doend en zo.... :ballonnen:
Mooie XM, en mooie kleur..
Luceo non uro....
Nou, gelukkig lan niet altijd serieus, maar wel serieuze antwoorden op vragen :mrgreen:
En een handtekening!!!!
Dat zeg ik :grijns: :grijns:
Luceo non uro....
Idd ook ik was een trotse eigenaar van een XM 2.0i (break), tot het roest duiveltje roet in het eten gooide. :wink:
Ik heb bij de weg nog een goede uitlaat liggen van voor tot achter, nou past de achter-demper er wel op bij jou maar is dan
het eind-pijpje te lang, break he.
Ik heb een gat in de bocht bij de achterdemper en een lek bij de flens van de middendemper. Hen ik dan wat aan break onderdelen denk je? By the way: je uitlaat niet te lang "bij de weg" laten liggen. Daar worden ze niet beter van.
Tuurlijk heb jij wat aan Break onderdelen, nagenoeg alles is het zelfde behalve het dak, achterkant en de boven kant van de deuren.
Dus, uitlaat omzetten, flex door de eindpijp en gaaaaan. Moet ik ook nog naar Mokum...
Zo iets ja.... :mrgreen:
Heel mooie kleur, sowieso mooi exemplaar zo te zien. Blijft toch heel mooi, die zwarte paravan van een type 1, waardoor er zo'n zwarte band lijkt te lopen van spiegel tot spiegel. Vind het nog steeds jammer dat ze die bij type 2 later meespoten.
Veel plezier met deze dame!
Welkom @Citrofreak! Mooi, weer een serie1 erbij! Idd een mooie zeldzame kleur en geen trekhaak die het model verstoord!! Veel plezier met je aanwinst!
Haha kijk Mike weer met zn trekhaakjeuk :mrgreen:
Het ontsiert wel, een trekhaak. Maar ik vind het wel verrotte handig!
Ja, maar Mike heeft altijd nog een vrachtwagen om spullen mee te vervoeren, wij arme donders met een kantoorbaan niet hè.
En een handtekening!!!!
Die eindpot flexen heeft geen zin, of je moet de tuut er weer netjes op gaan lassen
Ik heb anders als trucker ook al bijna een kantoorbaan. Zo veel papierwerk komt er tegenwoordig bij kijken.
Ik had trouwens begrepen dat alleen het laatste pikkie achter de demper langer is dan bij de berline.
Als je je uitlaat afzaagt zit er geen krom eindpijpje meer aan, waardoor er uitlaatgassen achter de bumper kunnen blijven hangen.
Die kunnen door de recirculatieroosters (bij de bumperbevestigingen aan de zijkant) weer naar binnen komen.
Tenzij je natuurlijk niet al te veel eraf zaagt zodat het einde van de uitlaat ver achter de bumper uitkomt.
Maar dat is natuurlijk weer geen porum. :mrgreen:
Gelukkig wil CDPF een slopert ophalen met een nieuwe uitlaat van voor TOT achter..... :silent:
Ook goed. :wink:
Als nog welkom op het forum,
Deze kleur ben ik nog nooit tegen gekomen :wtf: , Maar het staat de dame zeker niet verkeerd.
Hoop dat je veel leuk en veilige kilometers in de dame kan gaan maken.
Die slopert ophalen was ooit wel een ideetje ja. Maar de animo is niet zo denderend, to say the least... Ligt ook aan mezelf, ik zou nog ff gaan kijken bij het ding en dat heb ik om uiteenlopende redenen nog steeds niet gedaan. Maar jij hebt dus wel interesse voor wat onderdelen daarvan?
Gaarne
Pagina's