Vanochtend moeders opgehaald van Eindhoven airport. En op dat (voor XM-begrippen) korte stukje kunnen ervaren hoe een goed verende XM is: :lovecit: :dans: :buig: :love: :jury: :wave: :rozewolk: :9:
Het heeft wat inspanning gekost maar dan heb je ook wat. :wink: Nu de rest nog.
Pas maar voor de opmerkingen van Mark over zeer goed verende XM's, daar schijnt hij niet goed tegen te kunnen :roll: . Misschien omdat zijn XM niet goed veert :mrgreen:?
Een perfect verende XM komt door een juiste gewichtsverdeling. Zo'n V6 blok met automaat is veuls te zwaar aan de voorkant; dat ga nie goe nie. De ideale combinatie van vermogen en een juiste gewichtsverdeling is een handgeschakelde TCT. :mrgreen:
@Wes: nee, nog niet. De beunclub zit in juni 'vol'. Voor juli en augustus kan er nog volop gereserveerd worden. Als het Sohail uitkomt zou ik het ergens in juli willen doen.
Wordt vervolgd.
Madame besloot vanmiddag tijdens het toeren om de voordemper te laten afbreken op de flens bij de middendemper. Er hangt dus ruim een meter pijp los te bungelen aan de kat. :twisted:
Het geluid is beschaafd en toch petjes. Het zal wel Marco z'n schuld zijn, die beschuldigde mij van het hebben van een vijfdehands corrado. :lol:
De voordemper is het goedkoopste van het trio, dus dat is het probleem niet. Dat deel is ook het makkelijkste om te monteren. Maarrrrrr...... dinsdagochtend vroeg moet ik naar cursus dus moet er morgen op stel en sprong een demper regeld worden, eventueel inclusief montage. Dat zal dan de Kwik-Flut worden :wtf: want die zit bij mij aan het einde van de straat.
Inderdaad Mathijd, dat ding tussen kat en middendemper.
Iedereen bedankt voor het aanbod. Maar tijd is morgen mijn gebrek. :roll: Daarom die noodsprong van de kwik-flut.
Als je het héél lief vraagt kan ik je misschien nog wel tegemoet rijden :mrgreen:
Issie echt kats van de demper afgescheurd of zit er nog een restje? Dan kan je nog zo'n reparatiemof gebruiken. Of misschien provisorisch lassen zodat je op ene later moment de demper dr onder kan schroeven? (Kan hier misschien ook nog wel) Ik weet niet hoe je avond is ingedeeld :)
Die voordemper hing in z'n geheel aan de kat (vergeten een foto te maken), dus zo'n kleine anderhalve meter pijp die onder de auto bungelde. Met zo'n constructie vind ik het geen goed idee om überhauptitair te gaan rijden.
Gelukkig had de Brezan een Bosal voor een vriendenprijsje, met dank aan de beunclub. Én de beunclub had vanmiddag plaats dus heb ik net een nieuwe pijp er onder gezet. Een brug werkt toch veel makkelijker. :wink:
De pijp die er onder uit kwam was ook van Bosal maar paste veel slechter. :problem: Nieuwe er onder, beugels vastzetten en alles zit meteen goed. :clap: Dat wil ik vaker. :lol:
Ik ben naar huis gereden en ben eigenlijk zwaar ontevreden over die uitlaat. Niks geen ronkend geluid meer. Ik kan m'n 8000K xenon er weer uit slopen. Net als m'n booskijkers, m'n verchroomde ruiterwisserarmen, stroboscoopachterlichten, tribal sticker op de achterruit en karbonlook sticker op het benzinedeksel. :mrgreen:
Nee Mike, mijn plek is naast de never-ending camper. Maar omdat Jeroen die voor m'n neus wegkaapte stond ik op de vaste stek van de Bix. :meneus:
Vanochtend moeders opgehaald van Eindhoven airport. En op dat (voor XM-begrippen) korte stukje kunnen ervaren hoe een goed verende XM is: :lovecit: :dans: :buig: :love: :jury: :wave: :rozewolk: :9:
Het heeft wat inspanning gekost maar dan heb je ook wat. :wink: Nu de rest nog.
Is ze dan nog niet klaar!? :mrgreen:
Heb ie al een datum!?
Pas maar voor de opmerkingen van Mark over zeer goed verende XM's, daar schijnt hij niet goed tegen te kunnen :roll: . Misschien omdat zijn XM niet goed veert :mrgreen:?
Een perfect verende XM komt door een juiste gewichtsverdeling. Zo'n V6 blok met automaat is veuls te zwaar aan de voorkant; dat ga nie goe nie. De ideale combinatie van vermogen en een juiste gewichtsverdeling is een handgeschakelde TCT. :mrgreen:
@Wes: nee, nog niet. De beunclub zit in juni 'vol'. Voor juli en augustus kan er nog volop gereserveerd worden. Als het Sohail uitkomt zou ik het ergens in juli willen doen.
Wordt vervolgd.
Lees deze test maar eens...in een XM hoort gewoon een V6 :mrgreen:
http://www.autoweek.nl/autotest/17/citroen-xm-20i-sx
Rare test hoor. :wtf: Er wordt met geen woord over de TCT gerept.
Die hoort namelijk in een 309 :mrgreen:
Kun je ze in één keer naar de sloop rijden :)
En een handtekening!!!!
Madame besloot vanmiddag tijdens het toeren om de voordemper te laten afbreken op de flens bij de middendemper. Er hangt dus ruim een meter pijp los te bungelen aan de kat. :twisted:
Het geluid is beschaafd en toch petjes. Het zal wel Marco z'n schuld zijn, die beschuldigde mij van het hebben van een vijfdehands corrado. :lol:
De voordemper is het goedkoopste van het trio, dus dat is het probleem niet. Dat deel is ook het makkelijkste om te monteren. Maarrrrrr...... dinsdagochtend vroeg moet ik naar cursus dus moet er morgen op stel en sprong een demper regeld worden, eventueel inclusief montage. Dat zal dan de Kwik-Flut worden :wtf: want die zit bij mij aan het einde van de straat.
:sensuur:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Je bedoeld de 1e pot na de kat? Die heb ik ook nog wel staan geloof ik
Zal ik die morgen dan even op halen? Kan ie er morgen avond meteen onder!?
En anders heb ik er ook nog 1'tje liggen. :wink:
Inderdaad Mathijd, dat ding tussen kat en middendemper.
Iedereen bedankt voor het aanbod. Maar tijd is morgen mijn gebrek. :roll: Daarom die noodsprong van de kwik-flut.
Zouden ze m op voorraad hebben??
Mijn ervaring tot nu toe is dat als het voor tienen besteld is het er rond enen ligt. Die voordemper is een bijzonder courant onderdeel, gelukkig.
Zou de tussen demper van "Breaky" passen!?
Die is ook niet al te oud zeg!!!
Die past niet vanwege de andere dwarsdemper
Klopt.
De Kwik-flut is trouwens schreeuwend duur: €254,- incl. montage. En zonder montage €244,- :daarvaltmebekvanopen:
Die van mij mag je voor 4 tientjes hebben :P Misschien kunnen we hem er nog wel onder zetten hier. Moet je alleen wel 'ff' de tijd vrij kunnen maken
Als je het héél lief vraagt kan ik je misschien nog wel tegemoet rijden :mrgreen:
Issie echt kats van de demper afgescheurd of zit er nog een restje? Dan kan je nog zo'n reparatiemof gebruiken. Of misschien provisorisch lassen zodat je op ene later moment de demper dr onder kan schroeven? (Kan hier misschien ook nog wel) Ik weet niet hoe je avond is ingedeeld :)
Die voordemper hing in z'n geheel aan de kat (vergeten een foto te maken), dus zo'n kleine anderhalve meter pijp die onder de auto bungelde. Met zo'n constructie vind ik het geen goed idee om überhauptitair te gaan rijden.
Gelukkig had de Brezan een Bosal voor een vriendenprijsje, met dank aan de beunclub. Én de beunclub had vanmiddag plaats dus heb ik net een nieuwe pijp er onder gezet. Een brug werkt toch veel makkelijker. :wink:
De pijp die er onder uit kwam was ook van Bosal maar paste veel slechter. :problem: Nieuwe er onder, beugels vastzetten en alles zit meteen goed. :clap: Dat wil ik vaker. :lol:
vandaar dat je niet reageerde :mrgreen: mooi opgelost sjaak
Goed en snel opgelost :wink:
Ik ben naar huis gereden en ben eigenlijk zwaar ontevreden over die uitlaat. Niks geen ronkend geluid meer. Ik kan m'n 8000K xenon er weer uit slopen. Net als m'n booskijkers, m'n verchroomde ruiterwisserarmen, stroboscoopachterlichten, tribal sticker op de achterruit en karbonlook sticker op het benzinedeksel. :mrgreen:
:schater:
Heb daar al die tijd over heen zitten kijken!? :shock:
Weer vlot voor mekaar Wim, welkom terug in de beschaafde Xm wereld :mrgreen:
Pagina's