Bedoel je die 2 rubberen ringetjes binnenin? Die kunnen echt niet de zuiger tegenhouden hoor. Zijn ze wel van de juiste afmetingen? Ze zijn heel dun namelijk...
Ja die. Ze zijn inderdaad heel dun, maar de zuiger is spiegelglad van de LHM. Dus je heb geen grip. Plus dat het silent bloc in de weg zit. :roll:
Maar nogmaals, ik ga het komende week nog een keer proberen. Maar dan op m'n gemak.
Overigens bedacht ik op weg naar huis dat het wel makkelijk moet kunnen: de bovenkant van de zuiger loopt taps toe en heeft 2 gaten. Daar een ijzerdraad doorheen en daarmee de zuiger door de ringen trekken. Maar da's iets voor komende vrijdag.
Dat kan niet....... Aangezien de o-ringen juist die gaten afdichten. 1 boven het gat, 1 onder het gat.
Dan zou je ijzerdraadje de oringen slopen, als het er al tussendoor past.
Ik denk toch maar even de cilinder uitbouwen en rustig op de werkbank in elkaar knutselen. Die nieuwe o-ring is gewoon nog wat strak.
Ik liep ook tijdens het monteren daar tegen aan. Ik stond op een brug die de wagen onder de dorpels pakt, de zuigerstangen zoveel en recht mogelijk in de veerschotels geplaatst en de brug laten zakken. Dan worden de zuigerstangen door de veerschotels gedrukt :wink:.
Met gebruikte rubbers (die dus wat zijn uitgerekt) is het geen enkel probleem. Maar zoals Maarten zegt zijn de nieuwe wat strakker.
Inderdaad lukt het ijzerdraadjes idee niet om de simpele reden dat het gat in de schotel vrijwel dezelfde is als de schroefdraad. :stilmaar:
Dat wordt dan de cilinder uitbouwen, vetvrij maken en de rubbers van wat LHM voorzien.
Ach, je moet wat te doen hebben. :lol:
Ik heb nog een grote tube remmenvet, dat is voor o-ringen en zou ook tegen lhm moeten kunnen. Geef maar even een gil als je een poging gaat wagen, dan moet ik die dag met de bx, want het ligt in die kofferbak. :lol:
Ik heb een brug gereserveerd vanaf 2 uur.
Is remmenvet nodig? Ik dacht er aan om wat LHM op die ringen te smeren, dat doe ik ook met de plunjer van de hoogteregelaar.
Sinds de hydractiefblokwissel van vorige week heeft madame er al een paar honderd kilometer opzitten. Ik heb regelmatig onder de auto gekeken hoe het achterste subframe er uit zag. En vanavond keek ik wederom tegen een kurkdroog subframe aan. Met andere woorden, het 'nieuwe' blok lekt niet. :dans: :dans: :dans: :dans:
Ook heb ik vanavond de nieuwe pomp die ik vorig jaar op Citromobile gescoord had, verwisseld voor de originele. De reden is dat de aanzuigleiding van de nieuwe verkeerd zit waardoor de aanzuigslang getordeerd werd.
Bij het wisselen ook gezien dat de pomp wel degelijk goed is maar dat ik een jaar met een verkeerde pomp heb gereden. :oops: De nieuwe heeft een kleinere poelie en is dus bedoeld voor de V6'en.
Nee, ik kwam er pas achter toen ik de riem ging spannen. In eerste instantie snapte ik niet waarom de pomp zo vlak bij de dynamo bleef terwijl de riem al strak stond. Toen pas zag ik dat die poelie groter was.
Vandaag hebben Wes en ik geprobeerd de Litouwse veerschotels in La Soixante te schroeven. Omdat het afgelopen zaterdag niet lukte, zag het plan de campagne er als volgt uit:
Veercilinder los van de fusee. Schotel los en tenslotte cilinder los van de schotel.
Toen de linker schotel en cilinder op de werkbank lagen, zag Wes dat de Litouwse schotel een te klein gat heeft zodat de cilinder er niet door past. De conclusie is dat ik 2 verkeerde schotels voor een niet-hydractief heb gekregen. :?
De rest van de middag zijn we op ons gemak bezig geweest met 2 dingen (naast het terugbouwen en het plaatsen van nieuwe silent blocks). Ten eerste de rijhoogte goed afgesteld. En ten tweede ons het hoofd gepijnigd waarom La Soixante in rijstand rechts zo'n anderhalve centimeter lager staat dan links. Dat geldt zowel voor achter als voor. :?:
Overigens, met nieuwe silent blocks is het (wederom) rustiger in het vooronder. :thumbup:
As I said, shit van die VS's...terug sturen dus maar. Hoe krijg je een XM scheef?? Voor en achter ok, maar links / rechts ?? Geen idee.
Lekke lekzakken?? Wat is/zijn nou precies het/de silent block/s???
Mmmm, das niet zo'n goede beurt van onze Litouwse veerschotelbakkers.....klote zeg. Ik neem aan dat ze de juiste wel op zullen sturen, maar het is wel jammer. Ben erg benieuwd naar het gedrag in de auto.
Ik heb vanochtend een berichtje richting Litouwen gestuurd en zojuist had ik al antwoord. Het is daar echt een 24/7 economie. :lol:
In het kort komt het er op neer dat ze een aantal schotels hebben en de voor mijn XM juiste hebben gestuurd. Ik ben meteen gaan kijken bij service.citroen en meten bij La Soixante. Het blijkt dat ik 2 verschillende veerpoten heb, de linker is niet origineel en dikker. :shock: Het scheelt iets van een millimeter, maar toch.
De Litouwse veerschotel past zonder problemen op de rechter veerpoot. Als we daar waren begonnen hadden we meteen doorgehad dat links niet klopt. :oops:
Ergo, mijn Litouwse vriend heeft z'n werk goed gedaan.
Omdat ik vermoed dat het verschil in rijhoogte wordt veroorzaakt door die verkeerde poot ga ik nu op zoek naar een juiste voor een TCT.
Dus: Wie heeft er een?
Bij een Xantia Activa is het nog een heel gepiel om die rechts/links gelijk te krijgen :wink:
Ook mijn XM staat aan de rechtzijde ietsje lager, ben ook benieuwd hoe dat kan en afgesteld kan worden.
Edit, gelukkig dat Litouwen wel jouw veerpootschotels heeft teruggestuurd. Vreemd en jammer dat de linker veerpoot niet origineel is.
Ik dacht dat je de veerschotels die op jouw XM zaten naar Litouwen had gestuurd en die andere voor tijdelijk, maar het is dus kennelij kandersom.
Bedoel je die 2 rubberen ringetjes binnenin? Die kunnen echt niet de zuiger tegenhouden hoor. Zijn ze wel van de juiste afmetingen? Ze zijn heel dun namelijk...
Ja die. Ze zijn inderdaad heel dun, maar de zuiger is spiegelglad van de LHM. Dus je heb geen grip. Plus dat het silent bloc in de weg zit. :roll:
Maar nogmaals, ik ga het komende week nog een keer proberen. Maar dan op m'n gemak.
Dat kan niet....... Aangezien de o-ringen juist die gaten afdichten. 1 boven het gat, 1 onder het gat.
Dan zou je ijzerdraadje de oringen slopen, als het er al tussendoor past.
Ik denk toch maar even de cilinder uitbouwen en rustig op de werkbank in elkaar knutselen. Die nieuwe o-ring is gewoon nog wat strak.
Ik liep ook tijdens het monteren daar tegen aan. Ik stond op een brug die de wagen onder de dorpels pakt, de zuigerstangen zoveel en recht mogelijk in de veerschotels geplaatst en de brug laten zakken. Dan worden de zuigerstangen door de veerschotels gedrukt :wink:.
Met gebruikte rubbers (die dus wat zijn uitgerekt) is het geen enkel probleem. Maar zoals Maarten zegt zijn de nieuwe wat strakker.
Inderdaad lukt het ijzerdraadjes idee niet om de simpele reden dat het gat in de schotel vrijwel dezelfde is als de schroefdraad. :stilmaar:
Dat wordt dan de cilinder uitbouwen, vetvrij maken en de rubbers van wat LHM voorzien.
Ach, je moet wat te doen hebben. :lol:
Ik heb nog een grote tube remmenvet, dat is voor o-ringen en zou ook tegen lhm moeten kunnen. Geef maar even een gil als je een poging gaat wagen, dan moet ik die dag met de bx, want het ligt in die kofferbak. :lol:
Volgende week vrijdag!? Ik mot daar bij zijn!!
Ik heb een brug gereserveerd vanaf 2 uur.
Is remmenvet nodig? Ik dacht er aan om wat LHM op die ringen te smeren, dat doe ik ook met de plunjer van de hoogteregelaar.
Misschien smeert het de o-ring beter tijdens montage.
Lijkt mij idd geen verkeert plan, 14:00 is ik paraat!!
Maar dan wel in je oranje overall vanwege de pre-koninginnedag. :mrgreen:
Ga jij maar met oranje LHM knoeien ofzo :blah:
Jaloers dat ik wel kan knoeien en jij niet? :lol:
LDS is ook oranje, ben je gauw klaar (nee Wimmy, we houden het nu netjes!)
Sinds de hydractiefblokwissel van vorige week heeft madame er al een paar honderd kilometer opzitten. Ik heb regelmatig onder de auto gekeken hoe het achterste subframe er uit zag. En vanavond keek ik wederom tegen een kurkdroog subframe aan. Met andere woorden, het 'nieuwe' blok lekt niet. :dans: :dans: :dans: :dans:
Ook heb ik vanavond de nieuwe pomp die ik vorig jaar op Citromobile gescoord had, verwisseld voor de originele. De reden is dat de aanzuigleiding van de nieuwe verkeerd zit waardoor de aanzuigslang getordeerd werd.
Bij het wisselen ook gezien dat de pomp wel degelijk goed is maar dat ik een jaar met een verkeerde pomp heb gereden. :oops: De nieuwe heeft een kleinere poelie en is dus bedoeld voor de V6'en.
Dan klopt dat scheef staan van de toevoer ook, het is mij nooit op gevallen dat de poeli te klein was.
Nee, ik kwam er pas achter toen ik de riem ging spannen. In eerste instantie snapte ik niet waarom de pomp zo vlak bij de dynamo bleef terwijl de riem al strak stond. Toen pas zag ik dat die poelie groter was.
Maakt het ook wat uit in opbrengst qua druk!?
Qua opbrengst verschillen de 2 pompen gevoelgsmatig weinig van elkaar.
Goh, dat die Soixante zo'n gebakje was zeg...telkens kan er nog iets worden verbeterd! :lol:
gelukkig dat soixante telkens een verbeteringsproces ondergaat :wink:, niet zoiets van 1 stap voorwaarts en 2 terug.
Vandaag hebben Wes en ik geprobeerd de Litouwse veerschotels in La Soixante te schroeven. Omdat het afgelopen zaterdag niet lukte, zag het plan de campagne er als volgt uit:
Veercilinder los van de fusee. Schotel los en tenslotte cilinder los van de schotel.
Toen de linker schotel en cilinder op de werkbank lagen, zag Wes dat de Litouwse schotel een te klein gat heeft zodat de cilinder er niet door past. De conclusie is dat ik 2 verkeerde schotels voor een niet-hydractief heb gekregen. :?
De rest van de middag zijn we op ons gemak bezig geweest met 2 dingen (naast het terugbouwen en het plaatsen van nieuwe silent blocks). Ten eerste de rijhoogte goed afgesteld. En ten tweede ons het hoofd gepijnigd waarom La Soixante in rijstand rechts zo'n anderhalve centimeter lager staat dan links. Dat geldt zowel voor achter als voor. :?:
Overigens, met nieuwe silent blocks is het (wederom) rustiger in het vooronder. :thumbup:
Das dan weer mooi mee genomen, nu je schotels nog terug zien te krijgen!?
Wie heeft er een idee over het scheef staan van La Soixante?
Loensen? :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
As I said, shit van die VS's...terug sturen dus maar. Hoe krijg je een XM scheef?? Voor en achter ok, maar links / rechts ?? Geen idee.
Lekke lekzakken?? Wat is/zijn nou precies het/de silent block/s???
Da's een rubber blok bovenop de zuiger, tegen de onderkant van de veerschotel.
Mmmm, das niet zo'n goede beurt van onze Litouwse veerschotelbakkers.....klote zeg. Ik neem aan dat ze de juiste wel op zullen sturen, maar het is wel jammer. Ben erg benieuwd naar het gedrag in de auto.
Verschil in hoogte tussen links en rechts...
Heb je een XM Activa? :lol:
Ik heb vanochtend een berichtje richting Litouwen gestuurd en zojuist had ik al antwoord. Het is daar echt een 24/7 economie. :lol:
In het kort komt het er op neer dat ze een aantal schotels hebben en de voor mijn XM juiste hebben gestuurd. Ik ben meteen gaan kijken bij service.citroen en meten bij La Soixante. Het blijkt dat ik 2 verschillende veerpoten heb, de linker is niet origineel en dikker. :shock: Het scheelt iets van een millimeter, maar toch.
De Litouwse veerschotel past zonder problemen op de rechter veerpoot. Als we daar waren begonnen hadden we meteen doorgehad dat links niet klopt. :oops:
Ergo, mijn Litouwse vriend heeft z'n werk goed gedaan.
Omdat ik vermoed dat het verschil in rijhoogte wordt veroorzaakt door die verkeerde poot ga ik nu op zoek naar een juiste voor een TCT.
Dus: Wie heeft er een?
Bij een Xantia Activa is het nog een heel gepiel om die rechts/links gelijk te krijgen :wink:
Ook mijn XM staat aan de rechtzijde ietsje lager, ben ook benieuwd hoe dat kan en afgesteld kan worden.
Edit, gelukkig dat Litouwen wel jouw veerpootschotels heeft teruggestuurd. Vreemd en jammer dat de linker veerpoot niet origineel is.
Ik dacht dat je de veerschotels die op jouw XM zaten naar Litouwen had gestuurd en die andere voor tijdelijk, maar het is dus kennelij kandersom.
Pagina's