Ik in ieder geval wel, want het is gelukt. :mrgreen:
Ik wilde idd. alleen maar 3, 14, 15 & 19 omwisselen, maar had heel dat dopje aan de zijkant met die imbus erachter niet gezien.
Nu dus wel. :)
Vandaag was het zover; ik kon al m'n spullen weer ophalen bij de spuiter. :D
Het resultaat is wel netjes geworden, hier en daar wel wat kleine minpuntjes die net wel/niet in het zicht zitten.
Maar de uiteindelijke prijs is fors meegevallen en dat is natuurlijk ook niet verkeerd. :wink:
Er is haast geen kleurverschil te vinden, alleen een berg glansverschil.
Maar dat moet wel goedkomen want ik ben ook begonnen met kleien en cleanen van de lak. De motorkap, l.v. scherm en deur heb ik al gedaan.
De rest moet nog. :roll:
Dus vandaag heb ik gelijk de bumpers er weer opgezet, zodat ik in ieder geval kan rijden.
A.s. vrijdag moet die voor de apk. Als dat achter de rug is ga ik wel verder het plakken van de sideskirts en het monteren van de Morette's.
Helaas merkte ik net tijdens een proefritje dat de r.v. veerbol de geest heeft gegeven in de tijd dat de auto heeft stil gestaan.
Dus nu stuitert die alle kanten op bij de drempels.
2 nieuwe voorbollen zijn al besteld en die heb ik (hoop ik) a.s woensdag binnen.
Het geld wat ik bij de spuiter minder hoefde te betalen ben ik nu dus weer kwijt aan 2 nieuwe bollen. :?
Jep, d'r komt een type 1 grille op.
Uiteraard wel zonder middenstuk en chrevron's :wink:
En weet iemand eigenlijk of er op de a.s. Cifo meeting weer een uitdeukert komt?
Want m'n "nieuwe" deur heeft er een klein deukje inzitten die er zo uit te halen is (voor hun dan)
Vandaag waren zoals verwacht de 2 nieuwe veerbollen binnen gekomen.
Uiteraard gelijk gemonteerd.
Bij het demonteren bleek dat de oude r.v. bol echt wel overleden was, want met het losdraaien ging die al schuimen, spuiten en sissen met LHM en stikstof.
En toen ik hem eenmaal loshad bleef die nog een tijdje spuiten en sissen.
D'r loopt nu dus ook een klein spoortje over de straat. :)
Wat ik nog wel een beetje raar vindt zijn de onderdeelnummers.
De nieuwe voorbollen hebben nummer 527144. (het juiste nummer volgende service.citroen.com én de onderdelenleverancier) En daar dan de IFHS variant van want je koopt alleen maar bollen bij de dealer als je geld te veel hebt, aangezien ze daar 2x zo duur zijn. :wink:
Maar op de bollen (origineel Citroën) die van de auto afkwamen stond een ander nummer:
96222867.
En dit nummer kan ik ook niet terugvinden op service.citroen.com.
Zijn in het verleden de onderdeelnummers uit het systeem een keer omgenummerd of zoiets?
Heeft iemand dat wel een vaker gezien?
Of is dat nummer op de bol gewoonweg niet het onderdeelnummer? :)
Kan natuurlijk ook. :wink:
Dat spuiten en sissen met schuim is normaal hoor, dat heb ik ook met de slopers waar nieuwe bollen opzitten als ikd e HA bollen niet heb laten leeglopen ;)
Is dat zo'n stukje race-gaas wat je bij tuning shops kunt kopen?
Jep.
gomp zegt:
En ik maar denken dat je dat met een goede soldeer bout vastzet op het plastic dmv "las" puntjes om de paar cm.
Dat wordt lastig op een polyesther grille. :wink:
En sinds vandaag zit er ook weer een verse apk op.
D'r was alleen 1 klein mankementje, het knipperlichtje op het r.v. spatbord werkte niet. (stom, vergeten de verlichting te controleren van te voren :silent: )
Dus ik zet er terplekke een nieuw lampje van de garage in, maar toen dee die het nog niet. :?
Gelukkig was de auto van voor 97 en zat er geen trekhaak op, dus zijn knipperlichten op de zijkant niet verplicht.
Na het demonteren van beide bolletjes uit de zijknipperlichten was de auto goed gekeurd. :D
Binnenkort maar eens uitzoeken wat er aan de hand is met dat rechterknipperlichtje...
Toch altijd weer een lichte opluchting he, als je lekker door de APK loopt. Fijn weer een jaartje zweven en het onderhoud doen zoals jij dat nodig vindt.
Eerst natuurlijk de standaard koplampen en grille eraf, (die nu ook te koop zijn :wink:) en dan een steuntje monteren om het spatbord vast te houden:
Vervolgens zelf een steuntje fabriceren om de motorkapontgrendelingskabel op z'n plek te houden:
En dan schroef je de lampen erin:
'T klinkt nu wel heel simpel, maar het past toch allemaal net even wat minder lekker dan de originele lampen en je moet er verschikkelijk veel aan afstellen voordat het allemaal een beetje netjes en naadloos op z'n plek zit. Ik ben er bijna heel de dag mee bezig geweest en nog ben ik niet tevreden over de naad tussen de rechterkoplamp en het spatbord. :roll:
En dan had ik al van te voren de bedrading al helemaal aangelegd, die was nu alleen maar plug en play.
Ik heb zelf het lichtbeeld zo goed mogelijk afgesteld op de garagedeur, waar ik ook met tape het lichtbeeld van de oude koplampen had aangegeven.
Maar binnenkort moet die maar even voor de lichtkast bij de echte garage. :wink:
Stadslicht+dimlicht:
Volle bak aan:
Alleen stadslicht: (geel stadslicht + oranje knippers op halve sterkte)
Mooi, maar intensief werk dus Coen? Maar hoe zit het licht nu precies. Buitenste is dim zie ik, maar zijn de middelste en binnenste beide stadslicht en tevens beide grootlicht?
Ik denk dat je voorliggers geen idee hebben door "wat" ze gaan worden ingehaald 's avonds 8) :clap:
Oh ja, ga je nu nog voor dakspoiler/3e remlicht of iets exclusievers:
Kunnen jullie ut nog volgen!? :mrgreen:
Ik in ieder geval wel, want het is gelukt. :mrgreen:
Ik wilde idd. alleen maar 3, 14, 15 & 19 omwisselen, maar had heel dat dopje aan de zijkant met die imbus erachter niet gezien.
Nu dus wel. :)
Mooi. :thumbup:
Vandaag was het zover; ik kon al m'n spullen weer ophalen bij de spuiter. :D
Het resultaat is wel netjes geworden, hier en daar wel wat kleine minpuntjes die net wel/niet in het zicht zitten.
Maar de uiteindelijke prijs is fors meegevallen en dat is natuurlijk ook niet verkeerd. :wink:
Er is haast geen kleurverschil te vinden, alleen een berg glansverschil.
Maar dat moet wel goedkomen want ik ben ook begonnen met kleien en cleanen van de lak. De motorkap, l.v. scherm en deur heb ik al gedaan.
De rest moet nog. :roll:
Dus vandaag heb ik gelijk de bumpers er weer opgezet, zodat ik in ieder geval kan rijden.
A.s. vrijdag moet die voor de apk. Als dat achter de rug is ga ik wel verder het plakken van de sideskirts en het monteren van de Morette's.
Helaas merkte ik net tijdens een proefritje dat de r.v. veerbol de geest heeft gegeven in de tijd dat de auto heeft stil gestaan.
Dus nu stuitert die alle kanten op bij de drempels.
2 nieuwe voorbollen zijn al besteld en die heb ik (hoop ik) a.s woensdag binnen.
Het geld wat ik bij de spuiter minder hoefde te betalen ben ik nu dus weer kwijt aan 2 nieuwe bollen. :?
ziet er netjes uit Koen!
Mooi Coen, ziet er subtiel stoer uit, erg goed. 8)
ik weet niet precies waarom, maar ik vind bij dit soort tuning de type 1 grille v
mooier, komt die er ook nog op?
Verder ziet het er mooi uit, hoewel het niet helemaal mijn ding is.
Dat komt denk ik omdat die grill wat "dichter" is, Gerrie. Mooi werk Coen! En 2 nieuwe veerbollen is ook nooit weg!
Jep, d'r komt een type 1 grille op.
Uiteraard wel zonder middenstuk en chrevron's :wink:
En weet iemand eigenlijk of er op de a.s. Cifo meeting weer een uitdeukert komt?
Want m'n "nieuwe" deur heeft er een klein deukje inzitten die er zo uit te halen is (voor hun dan)
Stukkie racegaas erin dan?
Dat glans verschil moet je met poetsen wel kunnen niveleren.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Het resultaat is netjes, Benny is niet meer de enige met die uitbouw binnen de XM club :wink:
Vandaag waren zoals verwacht de 2 nieuwe veerbollen binnen gekomen.
Uiteraard gelijk gemonteerd.
Bij het demonteren bleek dat de oude r.v. bol echt wel overleden was, want met het losdraaien ging die al schuimen, spuiten en sissen met LHM en stikstof.
En toen ik hem eenmaal loshad bleef die nog een tijdje spuiten en sissen.
D'r loopt nu dus ook een klein spoortje over de straat. :)
Wat ik nog wel een beetje raar vindt zijn de onderdeelnummers.
De nieuwe voorbollen hebben nummer 527144. (het juiste nummer volgende service.citroen.com én de onderdelenleverancier) En daar dan de IFHS variant van want je koopt alleen maar bollen bij de dealer als je geld te veel hebt, aangezien ze daar 2x zo duur zijn. :wink:
Maar op de bollen (origineel Citroën) die van de auto afkwamen stond een ander nummer:
96222867.
En dit nummer kan ik ook niet terugvinden op service.citroen.com.
Zijn in het verleden de onderdeelnummers uit het systeem een keer omgenummerd of zoiets?
Heeft iemand dat wel een vaker gezien?
Of is dat nummer op de bol gewoonweg niet het onderdeelnummer? :)
Kan natuurlijk ook. :wink:
Geen idee maar het liep met een sisser af begrijp ik? :mrgreen: Wanneer zijn de skirts klaar?
Dat spuiten en sissen met schuim is normaal hoor, dat heb ik ook met de slopers waar nieuwe bollen opzitten als ikd e HA bollen niet heb laten leeglopen ;)
Maar dat een bol blijft spuiten nadat je hem eraf gedraaid hebt is niet goed. :mrgreen:
Btw; de skirts zijn ook klaar, die liggen alleen maar te wachten totdat ik tijd heb.
Maar de Morette's + grille hebben voorrang. :wink:
Of ik de dakspoiler ga monteren zit ik nog over te twijfelen...... :roll:
en dat is een vert vega????
De dakspoiler bedoel je?
Ja, die is uiteraard ook in Vert Vega gespoten. :wink:
Vanavond heb ik even een stuk zwart gaas in de grille gekit:
D'r zit nu al een hele bus kit op en ik moet de hoeken nog afmaken.
Die gaat dus nooit meer loskomen. :wink:
Is dat zo'n stukje race-gaas wat je bij tuning shops kunt kopen?
En ik maar denken dat je dat met een goede soldeer bout vastzet op het plastic dmv "las" puntjes om de paar cm.
Jep.
Dat wordt lastig op een polyesther grille. :wink:
En sinds vandaag zit er ook weer een verse apk op.
D'r was alleen 1 klein mankementje, het knipperlichtje op het r.v. spatbord werkte niet. (stom, vergeten de verlichting te controleren van te voren :silent: )
Dus ik zet er terplekke een nieuw lampje van de garage in, maar toen dee die het nog niet. :?
Gelukkig was de auto van voor 97 en zat er geen trekhaak op, dus zijn knipperlichten op de zijkant niet verplicht.
Na het demonteren van beide bolletjes uit de zijknipperlichten was de auto goed gekeurd. :D
Binnenkort maar eens uitzoeken wat er aan de hand is met dat rechterknipperlichtje...
Gefeliciteerd met je APK :clap:
Top! Verder geen op of aanmerkingen dus?
:thumbup:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
+1 8)
+1
Toch altijd weer een lichte opluchting he, als je lekker door de APK loopt. Fijn weer een jaartje zweven en het onderhoud doen zoals jij dat nodig vindt.
Vandaag was het Morette-tijd! :D
Eerst natuurlijk de standaard koplampen en grille eraf, (die nu ook te koop zijn :wink:) en dan een steuntje monteren om het spatbord vast te houden:
Vervolgens zelf een steuntje fabriceren om de motorkapontgrendelingskabel op z'n plek te houden:
En dan schroef je de lampen erin:
'T klinkt nu wel heel simpel, maar het past toch allemaal net even wat minder lekker dan de originele lampen en je moet er verschikkelijk veel aan afstellen voordat het allemaal een beetje netjes en naadloos op z'n plek zit. Ik ben er bijna heel de dag mee bezig geweest en nog ben ik niet tevreden over de naad tussen de rechterkoplamp en het spatbord. :roll:
En dan had ik al van te voren de bedrading al helemaal aangelegd, die was nu alleen maar plug en play.
Ik heb zelf het lichtbeeld zo goed mogelijk afgesteld op de garagedeur, waar ik ook met tape het lichtbeeld van de oude koplampen had aangegeven.
Maar binnenkort moet die maar even voor de lichtkast bij de echte garage. :wink:
Stadslicht+dimlicht:
Volle bak aan:
Alleen stadslicht: (geel stadslicht + oranje knippers op halve sterkte)
Morgen nog wat foto's met daglicht. :wink:
Mooi, maar intensief werk dus Coen? Maar hoe zit het licht nu precies. Buitenste is dim zie ik, maar zijn de middelste en binnenste beide stadslicht en tevens beide grootlicht?
Ik denk dat je voorliggers geen idee hebben door "wat" ze gaan worden ingehaald 's avonds 8) :clap:
Oh ja, ga je nu nog voor dakspoiler/3e remlicht of iets exclusievers:
Vette shizzle! Ziet er erg mooi uit. Lijkt me inderdaad indrukwekkend als je die complete lichtwinkel komt aanstormen in je achteruitkijkspiegel :|
Pagina's