Ga de A-stijlen eerst volplakken met klitteband om de juiste positie te kunne bepalen als het aangesloten is :roll:
Als dat klaar is bevestigen en afmaken met polysester, dan afwerken met de zwarte hemelstof 8)
alles kan, maar met de hemelstof hoop ik een beetje een (1) geheel te krijgen met de rest van de auto.. Hoe meer verschillende stoffen hoe minder het oogt denk ik....
Jeroen, misschien een overbodige opmerking maar voor het doorhalen van je draad door de tules kun je toch een trekdraad gebruiken. Kosten bij de Gamma een euro of 5.
Nog even doorzemelen over die tules: vind je het wel een goed idee om die ielige dingen te gebruiken? Het worden hele krappe bochten met de deur dicht. :shock:
ja ik kan een trekdraad gebruiken, maar ik heb de thules los liggen dus is dat niet nodig.
Voor de duidelijkheid, ik gebruik niet de al bestaande thule met draaistekker. daar blijf ik mooi vanaf, een veel te groot risico om iets anders te beschadigen.
Ik gebruik dus de achterklep-doorvoerrubbers om van koets hier
en dus hier
naar de deur te gaan.
De draad die ik hiervoor heb is een 4 x 1,5 mm kwadraat in beschermmantel en vervolgens snakeskin, dus ielig is dat iig niet.
En de hoek die ze moeten maken is ook niet zo'n probleem kijkend naar de bevestigingshoek bij de kofferklep :wink:
Had dit reeds geprobeert bij Renard waar de foto van de blauw is genomen met het dopje 8)
Vergis je niet, de bocht op zich is het probleem niet. Maar doordat de deur beweegt wordt het koper mechanisch belast: grote buigstraal, kleine buigstraal. Etc. Dat is ook de reden dat die aders naar de achterklep afbreken.
Denk je niet dat de draad van tegenwoordig beter is??
De draden die ik tot nu toe ben tegen gekomen in de XM waren allemaal vrij grof van dikte en erg stug, de speakerdraad die ik gebruik is fijndradig en erg soepel juist.
En ik weet natuurlijk ook niet hoeveel jaar dit erin gaat blijven zitten :roll:
Enige andere optie die er is imho is de originele aansluiting gebruiken, en dat durf ik niet aan om eerder genoemde redenen.
De aansluiting zal overigens voornamelijk net zoals de originele van boven naar onder gaan, hierdoor draait het minimaal.
Wellicht dat de extra mantel ook wat soelaas biedt? origineel zitten de draden los met wat tape door de thules heen.....
We zullen het mee maken te zijner tijd :roll: de kabels zullen toch de deur in moeten :lol:
Het probleem bij de afbrekende draden bij de achterklep (en dat is ook bij de Xantia een heel bekend probleem) is juist de mantel van de kabel die uithardt, té stug wordt en daardoor breekt. En dan gaat het geslagen koper ook breken, vezel voor vezel.
Als je rubber of siliconen kabel gebruikt, hebt je voor de komende 10-15 jaar geen last van dit probleem, geloof me.
En Jeroens kabel ziet er nogal H07 (=rubber) uit :wink:
Om hier verder te gaan op XMark zijn vraag, als je meer oemf wil van je compo zijn er eigenlijk 2 opties die samen goed gaan.
1 versterkertje op de woofertjes aansluiten in je deuren en 2 de inbouw van die woofers verbeteren. evt door metalen ringen te gebruiken (stijfheid van de bevestiging) en door de deur te dempen.
Speakers achterin raadt ik niet aan, je gaat bij concerten ook niet met je rug naar t podium staan.... beter om te investeren in een goede (of betere) composet voor, dan heb je echt genoeg aan de af fabriek achterspeakers.
Nog even het "vermogen" van de HU, er staat vaak aangegeven dat deze 4 x 50 watt zijn, dit zijn echter de piekwaardes en als je daar je berkeningen op los zou laten kom je rond de 12 watt rms (continu) vermogen uit. Daar een composet van 80 watt rms op zetten heeft dus niet zo heel veel zin....
Nog even ter afsluiting een kleine up-date van mijn eigen werken:
ben druk doende de midden tonen te plaatsen en dat ziet er nu zo uit.
heb eerst de speakers afgesteld op gehoor door de draadeinden verder in of uit te schroeven, daarna een klein frame-pje gemaakt met secondelijm en sateprikkers op een origineel tweeterkapje (wel gemodificeerd).
Dat er daarna weer uitgehaald en het framewerk verder verstevigt.
Daar vervolgens een soepele trui strak overheen getrokken en ingesmeerd met poly-hars.
een dag daarna de binnen en buitenkant bekleedt met poly-matjes.
1 is er nu klaar voor de plamuur :mrgreen:
Deuren van een soort 'anti dreun' materiaal gaan voorzien
Welk spul kan ik daar het beste voor nemen? prijs/kwaliteit en de verwerkbaarheid?
Ik heb vibraflex gebruikt, verwerkt erg prettig moet ik zeggen, heb je in dikker en minder dik, voor "nromaal gebruik zou de 2,5 mm al genoeg zijn denk ik.
te koop bij de betere car-audio zaak 8)
Vandaag de JVC KD-R 811 ingebouwd (met 'hulp' van mijn zoontje natuurlijk :D ). Eerste indrukken zijn goed. Ik heb voorlopig nog de originele bedrading naar de speakers gebruikt, later zal ik nog 2 x 2.5 kwadraat naar de voor- en achterspeakers trekken. Meer levert nauwelijks extra rendement maar maakt het trekken veel lastiger, bovendien heeft dikkere kabel meer te lijden bij de overgangen in de deuren (kleine buigstralen)
Eerste indruk van de geluidskwaliteit van de unit zelf is zeer goed! Nog beter dan de JVC die er eerst in zat (KD-G 301). Max vermogen is ook hoger, maar liefst 4 x 20W RMS. Wat ze al niet kunnen maken tegenwoordig.
Instelmogelijkheden zijn voldoende: 8 EQ presets, en als user preset is Bass, Mid en Treble instelbaar. Netjes in dB demping of versterking weergegeven (in de handleiding wordt zelfs netjes de bijbehorende Q-factor aangegeven), dus geen vage shit.
Duidelijk scherm met een heel vérgaande mogelijkheid tot kleurinstelling. Naast de meegeleverde IR afstandsbediening bleek tot mijn grote vreugde ook nog een aansluiting aan de achterkant te zitten voor stuurbediening. We gaan dus weer binnenkort de soldeerbout opstoken! (Eh, en eerst even de stuurbediening installeren die hier al een tijdje ligt :roll: )
Deze HU wordt geleverd met een externe microfoon t.b.v. bellen via de Bleutooth-interface, welke ook meegeleverd wordt. Als je hiervan gebruik wilt maken, kost je dat wel 1 van de 2 USB-poorten. Het leek mij de ideale vorm van carkit, dus ik heb hem in de achterste poort gestoken. Deze functie heb ik nog niet geprobeerd, dus hierover later meer! Ik heb de microfoon naar de stuurkolom geleid en heb hem op de stuurkolom geplakt, zodanig dat ik het stuur nog steeds vrij in diepte kan verstellen.
Meer over de 2 USB-poorten: 1 zit gewoon aan de voorzijde, zoals we wel meer zien tegenwoordig, en de tweede zit aan de achterkant, met een kabel van 1,2 meter eraan. Ik heb deze voorlopig achter 1 van de blindkapjes geplaatst onder het codepaneel. Na enig nadenken lijkt het me beter om de Bluetooth-unit in de front-USB poort te steken, en de achterste USB-aansluiting in de bak onder de middenarmsteun te beunen. Zodoende kan ik er altijd makkelijk bij, maar kan ik ook de USB-stick vol met muziek laten zitten terwijl het afdekklepje voor de radio (van Afrikaans rozenhout :mrgreen: ) gewoon dicht kan. Wel een fijn idee op de meeste parkeerplaatsen.
Ik ga er dus nog verder mee knutselen, en daar zal ik over berichten. Tot zover ik heb kunnen proberen, kan ik deze radio zeker aanraden voor het geld dat het ding moet opbrengen. Ik heb er 150 euro voor betaald, dat kost hij overal wel ongeveer. Het viel me alleen op dat de Halfords 3 jaar garantie bood voor die prijs, waar de meeste slechts 1 jaar garantie geven. Just a tip.
Als je meer info wil over de versterker die ik nu op het oog heb; dat is een Nakamichi PA4100.
Nou ik weet niet waar jij hem gevonden hebt maar ik zie ze niet.......
Hoe noemen ze die dempingsmatten in het engels?
Ze zijn helaas nogal zeldzaam te vinden, maar ik heb een tweedehandsje gevonden die netjes behandeld is door zijn vorige baasje. Ik moet hem nog krijgen/ophalen overigens.
Om de één of andere reden schuwen mensen het merk, terwijl het altijd in liefhebberskringen als zeer goed te boek gestaan heeft.
Ik vond het zelf erg goed bij de XM passen: een topproduct dat slechts door een kleine groep mensen de erkenning krijgt die het verdient :wink:
Qua dempingsmatten: veel mensen gebruiken ook gewoon bitumen dakbedekking. Schijnt goed te werken, je XM moet alleen geen vlam vatten (maar dat moest ze toch al niet :mrgreen: )
Ziet er eerlijk gezegd niet zo pro uit. Heeft een hoog Sjonnie-gehalte IMHO: wel een mooi blauw verlichte VU-meter (die zie ik heel erg goed als ik rijd :roll: ) maar men 'vergeet' aan te geven volgens welke methode het opgegeven vermogen gemeten is. Ik gok dat men hier niet praat over RMS-vermogen, maar dat er gemeten is volgens de PMPO-methode. Dat wil zoveel zeggen als: vergeet de opgegeven waarden en hoop er het beste van. Wat helemaal niet wil zeggen dat deze versterker per se slecht klinkt! Ik heb ooit een Marquant-versterker gehad met 4 x 100 W RMS (Kijkshop, 100 Euro :mrgreen: ) en dat ding klonk meer dan behoorlijk. Het blijft alleen een gok, door de vage gegevens.
EDIT: Arnhem is always the place to be hé. Kom je dan ff een bakkie doen in Westervoort?
Ja hee XMark maar nu ga je gelijk naar het ultieme segment vanaf de baggerversterker die je als eerste liet zien.
Hoge vermogens lage prijs is imho een nono.
een goede 5 kanalaer van een beetje merk kost je nieuw eerder 4 dan 1,5 honderd. Bij laatstgenoemde veel kans op ruis en rommelgeluid zonder deugdelijke instellingen.
Speakerdraadkun je je niet direct een breuk aan vallen.
HU klinkt overigesngoed CDPF!
Ik wil overigens niet ruilen hoor :twisted:
Mijn Pioneer heeft samen met de soundprovessor een 31 bands equalizer inclusief time allignement en bepaling van de slopes.
Verder natuurlijk alle mogelijke opties om het geluid te optimaliseren doordat je 8 kanalen afzonderlijk van elkaar aan kan sturen qua frequenties en versterking.
Het menu om dit te doorlopen is overigens een draak de eerste keer (en)(en nog steeds) maar dat (zal hoop ik) wennen :lol:
Ik denk dat ik as zaterdag of eerder de getoonde configuratie ga kopen (niet van 2200 euro maar dat andere setje).
Moet ik nog ergens rekening mee houden? ik zie altijd van die lellen van condensatoren die verweven zitten in de installatie.
Moet dat? of waar is dat goed voor?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
@Mark: daar ga je waarschijnlijk wel tevreden mee zijn idd. Focal is over het algemeen fijn spul.
Vandaag heb ik de Nakamichi opgehaald. Qua uiterlijk ben ik alvast heel erg tevreden: als de verkoper gezegd had dat de versterker nieuw was, had ik hem ook geloofd. Er zit geen krasje of beschadiging op! Al het originele verpakkingsmateriaal en het boekje zitten er netjes bij. Daar gaan we komend weekeinde eens een begin mee maken om het in te bouwen. Nog ff wat 16 kwadraat kabel scoren op de zaak voor de voeding. Zekeringhouder heb ik al.
En dan heb ik natuurlijk nog ff met de JVC zitten spelen. Zo heb ik mijn telefoon gepaard met de radio.
Iedere keer als ik instap maakt hij nu automatisch verbinding met de telefoon en zet deze op 'carkit' stand. Binnenkomende telefoontjes (ringtoon eventueel dezelfde als die van mijn telefoon!) kan ik opnemen of weigeren, en dan heb ik gewoon de spraak via de autospeakers en ik praat gewoon tegen de microfoon die ik op de stuurkolom heb gemonteerd.
Als ik zelf wil telefoneren kan ik gewoon zoeken in telefoonboek, uitgaande, gemiste en binnengekomen gesprekken zoals ze in mijn telefoon staan. Werkt perfect! Over deze functie ben ik tevreden.
En dan heb ik vanavond uitvoerig de geluidskwaliteit kunnen testen van de versterker van de radio zelf. Ik moest namelijk een aardig stukje rijden om de versterker op te halen. :)
Ik kan nu zeggen: als je (net zoals ik) normaal gesproken nét niet genoeg hebt aan het vermogen van een standaard autoradio, dan zou je met deze wél uit de voeten kunnen. Hij heeft net dat beetje meer 'oomph' dan een standaard radio die 4 x 50W opgeeft. (ik had dan ook al eerder opgemerkt dat voor deze radio 4 x 20W RMS opgegeven wordt, dit is best veel voor een standaard ingebouwde versterker!)
Had ik dit van tevoren wat uitvoeriger kunnen proberen, dan had ik nog even gewacht met het aanschaffen van een losse versterker. Volgens mij zou ik hier net genoeg aan kunnen hebben. Maar het is vast geen straf om naar een Nakamichi te luisteren! :twisted:
Om kort te gaan: ik kan deze JVC HU van harte aanbevelen. De geluidskwaliteit is goed, het vermogen is ruim voldoende en de instelmogelijkheden ook.
De Bluetooth-functie werkt lekker en de USB is lekker snel (wisselen van map gebeurt vrijwel direct)
Nu nog de Nakamichi inbouwen en kijken wat we dan hebben. Maar dat zal nog wel wat voeten in de aarde hebben, hier komt nogal wat bij kijken. Niet in de laatste plaats qua instellen.
Maar ook met die perikelen zal ik jullie weer vermoeien! :wink:
Heeft je compo geen passieve filters?
Dan zou je nl "gewoon" full range kunnen draaien op je amp :wink:
Hoe wil je de versterker eigenlijk gaan gebruiken? is toch een 4 kanaal versterker?
Actief filteren op versterker en woofertjes in de deuren en tweeters gescheiden aansturen?
Ga de A-stijlen eerst volplakken met klitteband om de juiste positie te kunne bepalen als het aangesloten is :roll:
Als dat klaar is bevestigen en afmaken met polysester, dan afwerken met de zwarte hemelstof 8)
Ik zit me net te bedenken dat je dat afwerken ook met zwart plakvilt had kunnen doen..... toch?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
alles kan, maar met de hemelstof hoop ik een beetje een (1) geheel te krijgen met de rest van de auto.. Hoe meer verschillende stoffen hoe minder het oogt denk ik....
Jeroen, misschien een overbodige opmerking maar voor het doorhalen van je draad door de tules kun je toch een trekdraad gebruiken. Kosten bij de Gamma een euro of 5.
Nog even doorzemelen over die tules: vind je het wel een goed idee om die ielige dingen te gebruiken? Het worden hele krappe bochten met de deur dicht. :shock:
ja ik kan een trekdraad gebruiken, maar ik heb de thules los liggen dus is dat niet nodig.
Voor de duidelijkheid, ik gebruik niet de al bestaande thule met draaistekker. daar blijf ik mooi vanaf, een veel te groot risico om iets anders te beschadigen.
Ik gebruik dus de achterklep-doorvoerrubbers om van koets hier
en dus hier
naar de deur te gaan.
De draad die ik hiervoor heb is een 4 x 1,5 mm kwadraat in beschermmantel en vervolgens snakeskin, dus ielig is dat iig niet.
En de hoek die ze moeten maken is ook niet zo'n probleem kijkend naar de bevestigingshoek bij de kofferklep :wink:
Had dit reeds geprobeert bij Renard waar de foto van de blauw is genomen met het dopje 8)
Vergis je niet, de bocht op zich is het probleem niet. Maar doordat de deur beweegt wordt het koper mechanisch belast: grote buigstraal, kleine buigstraal. Etc. Dat is ook de reden dat die aders naar de achterklep afbreken.
ah op die manier.
Denk je niet dat de draad van tegenwoordig beter is??
De draden die ik tot nu toe ben tegen gekomen in de XM waren allemaal vrij grof van dikte en erg stug, de speakerdraad die ik gebruik is fijndradig en erg soepel juist.
En ik weet natuurlijk ook niet hoeveel jaar dit erin gaat blijven zitten :roll:
Enige andere optie die er is imho is de originele aansluiting gebruiken, en dat durf ik niet aan om eerder genoemde redenen.
De aansluiting zal overigens voornamelijk net zoals de originele van boven naar onder gaan, hierdoor draait het minimaal.
Wellicht dat de extra mantel ook wat soelaas biedt? origineel zitten de draden los met wat tape door de thules heen.....
We zullen het mee maken te zijner tijd :roll: de kabels zullen toch de deur in moeten :lol:
Het probleem bij de afbrekende draden bij de achterklep (en dat is ook bij de Xantia een heel bekend probleem) is juist de mantel van de kabel die uithardt, té stug wordt en daardoor breekt. En dan gaat het geslagen koper ook breken, vezel voor vezel.
Als je rubber of siliconen kabel gebruikt, hebt je voor de komende 10-15 jaar geen last van dit probleem, geloof me.
En Jeroens kabel ziet er nogal H07 (=rubber) uit :wink:
Dan adviseer ik siliconen. Door het bewegen schuren de draden langs elkaar. En dat gaat met siliconenmantel langer goed dan met rubber. ;-)
Het audio topic.
Om hier verder te gaan op XMark zijn vraag, als je meer oemf wil van je compo zijn er eigenlijk 2 opties die samen goed gaan.
1 versterkertje op de woofertjes aansluiten in je deuren en 2 de inbouw van die woofers verbeteren. evt door metalen ringen te gebruiken (stijfheid van de bevestiging) en door de deur te dempen.
Speakers achterin raadt ik niet aan, je gaat bij concerten ook niet met je rug naar t podium staan.... beter om te investeren in een goede (of betere) composet voor, dan heb je echt genoeg aan de af fabriek achterspeakers.
Nog even het "vermogen" van de HU, er staat vaak aangegeven dat deze 4 x 50 watt zijn, dit zijn echter de piekwaardes en als je daar je berkeningen op los zou laten kom je rond de 12 watt rms (continu) vermogen uit. Daar een composet van 80 watt rms op zetten heeft dus niet zo heel veel zin....
Nog even ter afsluiting een kleine up-date van mijn eigen werken:
ben druk doende de midden tonen te plaatsen en dat ziet er nu zo uit.
heb eerst de speakers afgesteld op gehoor door de draadeinden verder in of uit te schroeven, daarna een klein frame-pje gemaakt met secondelijm en sateprikkers op een origineel tweeterkapje (wel gemodificeerd).
Dat er daarna weer uitgehaald en het framewerk verder verstevigt.
Daar vervolgens een soepele trui strak overheen getrokken en ingesmeerd met poly-hars.
een dag daarna de binnen en buitenkant bekleedt met poly-matjes.
1 is er nu klaar voor de plamuur :mrgreen:
Ik heb vibraflex gebruikt, verwerkt erg prettig moet ik zeggen, heb je in dikker en minder dik, voor "nromaal gebruik zou de 2,5 mm al genoeg zijn denk ik.
te koop bij de betere car-audio zaak 8)
Nou ik weet niet waar jij hem gevonden hebt maar ik zie ze niet.......
Hoe noemen ze die dempingsmatten in het engels?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Vandaag de JVC KD-R 811 ingebouwd (met 'hulp' van mijn zoontje natuurlijk :D ). Eerste indrukken zijn goed. Ik heb voorlopig nog de originele bedrading naar de speakers gebruikt, later zal ik nog 2 x 2.5 kwadraat naar de voor- en achterspeakers trekken. Meer levert nauwelijks extra rendement maar maakt het trekken veel lastiger, bovendien heeft dikkere kabel meer te lijden bij de overgangen in de deuren (kleine buigstralen)
Eerste indruk van de geluidskwaliteit van de unit zelf is zeer goed! Nog beter dan de JVC die er eerst in zat (KD-G 301). Max vermogen is ook hoger, maar liefst 4 x 20W RMS. Wat ze al niet kunnen maken tegenwoordig.
Instelmogelijkheden zijn voldoende: 8 EQ presets, en als user preset is Bass, Mid en Treble instelbaar. Netjes in dB demping of versterking weergegeven (in de handleiding wordt zelfs netjes de bijbehorende Q-factor aangegeven), dus geen vage shit.
Duidelijk scherm met een heel vérgaande mogelijkheid tot kleurinstelling. Naast de meegeleverde IR afstandsbediening bleek tot mijn grote vreugde ook nog een aansluiting aan de achterkant te zitten voor stuurbediening. We gaan dus weer binnenkort de soldeerbout opstoken! (Eh, en eerst even de stuurbediening installeren die hier al een tijdje ligt :roll: )
Deze HU wordt geleverd met een externe microfoon t.b.v. bellen via de Bleutooth-interface, welke ook meegeleverd wordt. Als je hiervan gebruik wilt maken, kost je dat wel 1 van de 2 USB-poorten. Het leek mij de ideale vorm van carkit, dus ik heb hem in de achterste poort gestoken. Deze functie heb ik nog niet geprobeerd, dus hierover later meer! Ik heb de microfoon naar de stuurkolom geleid en heb hem op de stuurkolom geplakt, zodanig dat ik het stuur nog steeds vrij in diepte kan verstellen.
Meer over de 2 USB-poorten: 1 zit gewoon aan de voorzijde, zoals we wel meer zien tegenwoordig, en de tweede zit aan de achterkant, met een kabel van 1,2 meter eraan. Ik heb deze voorlopig achter 1 van de blindkapjes geplaatst onder het codepaneel. Na enig nadenken lijkt het me beter om de Bluetooth-unit in de front-USB poort te steken, en de achterste USB-aansluiting in de bak onder de middenarmsteun te beunen. Zodoende kan ik er altijd makkelijk bij, maar kan ik ook de USB-stick vol met muziek laten zitten terwijl het afdekklepje voor de radio (van Afrikaans rozenhout :mrgreen: ) gewoon dicht kan. Wel een fijn idee op de meeste parkeerplaatsen.
Ik ga er dus nog verder mee knutselen, en daar zal ik over berichten. Tot zover ik heb kunnen proberen, kan ik deze radio zeker aanraden voor het geld dat het ding moet opbrengen. Ik heb er 150 euro voor betaald, dat kost hij overal wel ongeveer. Het viel me alleen op dat de Halfords 3 jaar garantie bood voor die prijs, waar de meeste slechts 1 jaar garantie geven. Just a tip.
Ze zijn helaas nogal zeldzaam te vinden, maar ik heb een tweedehandsje gevonden die netjes behandeld is door zijn vorige baasje. Ik moet hem nog krijgen/ophalen overigens.
Om de één of andere reden schuwen mensen het merk, terwijl het altijd in liefhebberskringen als zeer goed te boek gestaan heeft.
Ik vond het zelf erg goed bij de XM passen: een topproduct dat slechts door een kleine groep mensen de erkenning krijgt die het verdient :wink:
Qua dempingsmatten: veel mensen gebruiken ook gewoon bitumen dakbedekking. Schijnt goed te werken, je XM moet alleen geen vlam vatten (maar dat moest ze toch al niet :mrgreen: )
Is dit http://www.etc-shop.de/3550-watt-endstufe-mchammer-verstaerker-mystic-5-1/a-1852/ wat?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Tuurlijk, ik moet naar Arnhem! :D http://stores.ebay.nl/All-Car-Products-Arnhem
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ziet er eerlijk gezegd niet zo pro uit. Heeft een hoog Sjonnie-gehalte IMHO: wel een mooi blauw verlichte VU-meter (die zie ik heel erg goed als ik rijd :roll: ) maar men 'vergeet' aan te geven volgens welke methode het opgegeven vermogen gemeten is. Ik gok dat men hier niet praat over RMS-vermogen, maar dat er gemeten is volgens de PMPO-methode. Dat wil zoveel zeggen als: vergeet de opgegeven waarden en hoop er het beste van. Wat helemaal niet wil zeggen dat deze versterker per se slecht klinkt! Ik heb ooit een Marquant-versterker gehad met 4 x 100 W RMS (Kijkshop, 100 Euro :mrgreen: ) en dat ding klonk meer dan behoorlijk. Het blijft alleen een gok, door de vage gegevens.
EDIT: Arnhem is always the place to be hé. Kom je dan ff een bakkie doen in Westervoort?
Geil!!!! (op zijn Duits uitgesproken dan hé?) 8)
http://www.car-products.nl/webshop/speakers/16_17_cm_compo/focal_165v30_81528.html
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
:oops: dit gaat helemaal verkeerd......
setje 2200 euro..........
Woest!
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ja hee XMark maar nu ga je gelijk naar het ultieme segment vanaf de baggerversterker die je als eerste liet zien.
Hoge vermogens lage prijs is imho een nono.
een goede 5 kanalaer van een beetje merk kost je nieuw eerder 4 dan 1,5 honderd. Bij laatstgenoemde veel kans op ruis en rommelgeluid zonder deugdelijke instellingen.
Speakerdraadkun je je niet direct een breuk aan vallen.
HU klinkt overigesngoed CDPF!
Ik wil overigens niet ruilen hoor :twisted:
Mijn Pioneer heeft samen met de soundprovessor een 31 bands equalizer inclusief time allignement en bepaling van de slopes.
Verder natuurlijk alle mogelijke opties om het geluid te optimaliseren doordat je 8 kanalen afzonderlijk van elkaar aan kan sturen qua frequenties en versterking.
Het menu om dit te doorlopen is overigens een draak de eerste keer (en)(en nog steeds) maar dat (zal hoop ik) wennen :lol:
Ik denk dat ik as zaterdag of eerder de getoonde configuratie ga kopen (niet van 2200 euro maar dat andere setje).
Moet ik nog ergens rekening mee houden? ik zie altijd van die lellen van condensatoren die verweven zitten in de installatie.
Moet dat? of waar is dat goed voor?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Je hebt al een heeeeele grote condensator.
Ben benieuwd XMark!
Focal is erg mooi spul iig!
Tuuurlijk.........
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Zo groot dat je je auto er mee kan starten.
Ik begrijp je raadseltje inmiddels :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Luidsprekers en versterker zijn bestelt 8) Morgen of Za ff ophalen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
mooi mooi mooi :clap:
@Mark: daar ga je waarschijnlijk wel tevreden mee zijn idd. Focal is over het algemeen fijn spul.
Vandaag heb ik de Nakamichi opgehaald. Qua uiterlijk ben ik alvast heel erg tevreden: als de verkoper gezegd had dat de versterker nieuw was, had ik hem ook geloofd. Er zit geen krasje of beschadiging op! Al het originele verpakkingsmateriaal en het boekje zitten er netjes bij. Daar gaan we komend weekeinde eens een begin mee maken om het in te bouwen. Nog ff wat 16 kwadraat kabel scoren op de zaak voor de voeding. Zekeringhouder heb ik al.
En dan heb ik natuurlijk nog ff met de JVC zitten spelen. Zo heb ik mijn telefoon gepaard met de radio.
Iedere keer als ik instap maakt hij nu automatisch verbinding met de telefoon en zet deze op 'carkit' stand. Binnenkomende telefoontjes (ringtoon eventueel dezelfde als die van mijn telefoon!) kan ik opnemen of weigeren, en dan heb ik gewoon de spraak via de autospeakers en ik praat gewoon tegen de microfoon die ik op de stuurkolom heb gemonteerd.
Als ik zelf wil telefoneren kan ik gewoon zoeken in telefoonboek, uitgaande, gemiste en binnengekomen gesprekken zoals ze in mijn telefoon staan. Werkt perfect! Over deze functie ben ik tevreden.
En dan heb ik vanavond uitvoerig de geluidskwaliteit kunnen testen van de versterker van de radio zelf. Ik moest namelijk een aardig stukje rijden om de versterker op te halen. :)
Ik kan nu zeggen: als je (net zoals ik) normaal gesproken nét niet genoeg hebt aan het vermogen van een standaard autoradio, dan zou je met deze wél uit de voeten kunnen. Hij heeft net dat beetje meer 'oomph' dan een standaard radio die 4 x 50W opgeeft. (ik had dan ook al eerder opgemerkt dat voor deze radio 4 x 20W RMS opgegeven wordt, dit is best veel voor een standaard ingebouwde versterker!)
Had ik dit van tevoren wat uitvoeriger kunnen proberen, dan had ik nog even gewacht met het aanschaffen van een losse versterker. Volgens mij zou ik hier net genoeg aan kunnen hebben. Maar het is vast geen straf om naar een Nakamichi te luisteren! :twisted:
Om kort te gaan: ik kan deze JVC HU van harte aanbevelen. De geluidskwaliteit is goed, het vermogen is ruim voldoende en de instelmogelijkheden ook.
De Bluetooth-functie werkt lekker en de USB is lekker snel (wisselen van map gebeurt vrijwel direct)
Nu nog de Nakamichi inbouwen en kijken wat we dan hebben. Maar dat zal nog wel wat voeten in de aarde hebben, hier komt nogal wat bij kijken. Niet in de laatste plaats qua instellen.
Maar ook met die perikelen zal ik jullie weer vermoeien! :wink:
Heeft je compo geen passieve filters?
Dan zou je nl "gewoon" full range kunnen draaien op je amp :wink:
Hoe wil je de versterker eigenlijk gaan gebruiken? is toch een 4 kanaal versterker?
Actief filteren op versterker en woofertjes in de deuren en tweeters gescheiden aansturen?
Pagina's