Terug van weggeweest:
Vorig jaar december mijn eerste XM gekocht, V6 12 BJ 1990 handbak (zwart)
Na de winter weer verkocht, had de XM gekocht om mijn CX en BMW te sparen.
Blijkbaar toch een zaadje geplant. Na de verkoop bleef het zeuren :oops:
Ben dus toch maar weer op zoek gegaan naar weer een XM.
moest wel flink wat smoesjes bedenken om mijn vriendin er van te overtuigen, dat ik echt nog een derde auto nodig had.
Tot nu toe gelukt, ik hoef nog niet buiten te slapen.
Dit keer wilde ik wel een automaat. Ondanks negatieve berichten over de serie 1,
ben ik toch weer voor dit model gegaan.
Uiteindelijk deze gevonden.
Een V6/12 automaat in de kleur “grijs meteoor” (naar mijn idee meer blauw trouwens)
Auto is in 1992 op kenteken gezet
Als ik het orga nummer uitreken is de productie datum 13-6-1990. waarom er bijna twee jaar
tussen productie en ten naam stelling"" zit weet ik niet.
Lak heeft wat gebruikers sporen maar interieur en motor compartiment zijn bijzonder netjes.
KM stand is 145000, gezien de staat van de auto lijkt dit te kloppen
zeker gezien het feit dat de auto van 2003 tot 2009 geschorst in een stalling heeft gestaan.
Ben een beetje voorzichtig de auto aan het verkennen. Gister even de onderkant geïnspecteerd en geen schokkende dingen tegen gekomen.
Automaat schakelt vloeiend zonder vertraging, dat lijkt dus ook goed.
Start een beetje moeizaam, maar eerst maar eens de stilstand eraf rijden en kijken of dat verbetering brengt.
Hier alvast wat plaatjes.
Morgen weer verder met snuffelen en verkennen van mijn nieuwe aanwinst.
Gefeliciteerd met je aanwinst :D , eens een XM altijd een XM :lol:.
Prachtig eXeMplaar :thumbup:
Mooi. 8)
Welkom terug Hans.
Tja, het Citrovirus kent een aantal varianten waarvan de XM een van de meer hardnekkige is. 8)
Welkom terug! Leuk dat de Xm je toch niet meer loslaat! Het zijn natuurlijk ook erg fijne auto's....
Hans kan het kloppen dat de foto's het niet doen!?
Lijkt inderdaad het geval.
Gister avond (nacht :twisted: ) enorm zitten "pielen" om ze goed te krijgen.
Zal vanavond even kijken wat er is omgevallen.
Ik heb het woord 'Grote' uit de link gehaald, normaliter laat hij dan de foto in normale afmeting zien maar hier is iets niet pluis in mijnalbum. Niet 'mijn' album maar jouw mijnalbum dus. :lol:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Hahaha, dat had ik in een quote en dan via preview message ook al geprobeerd. Het lijkt er inderdaad op dat de foto's te groot zijn/waren en dat de links niet meer kloppen....
Welkom terug Hans en gefeliciteerd met je nieuwe dame.
Hier is het de omgekeerde wereld. Ik ga morgen kijken naar een CX Prestige.
Maar het grote verschil tussen orga nummer en 1e te naamstelling heb ik hier ook met de break. daar zit bijna 3,5 jaar tussen.
Groetjes Jeroen
Dan weet ik welke CX dat is!!
Succes morgen.
Ik hoor de uitslag wel in het magazijn
Toch niet die in Woubrugge he?
Zei toch dat het al nacht was toen ik klaar was.
Heb daarna mijn album weggegooid. :oops:
Niet jouw album :D
Nu staan de plaatjes er weer in
Nog wat anders.
Ik probeer de kleur code te vinden.
volgens boekje staat die op de linker wielkast.
Kan niks vinden. Kan iemand een groentje de exacte plek geven.
Mijn vriendin zegt ook altijd dat ik niet kan zoeken :oops:
Ik kan best zoeken, ik kan alleen niet vinden
bij mij staat die code vlakbij de linker veerpoot/veerschotel (bestuurderskant dus).
Maar ik heb een type 2 uit '98 dus wellicht is dat niet dezelfde plek.
Sjonge wat is zo'n type 1 toch mooi!
En als je dan zo'n advertentie tegenkomt dan jeukt het wel hoor. Prachtige XM heb je, ik ben benieuwd naar meer foto's!
Dat is wel een hele mooie vondst Hans!
Mooie uitvoering en vrijwel maagdelijke km-stand. Me is jaloers! Maar ik gun het je van harte :wink:
En met blokjes velgen! :love:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
In een woord WOW, wat een plaatje. 8)
Wauw, prachtige XM! :cithart:
Hm mijn posting was weg :evil:
Mooie dame! En welkom terug dan....
Luceo non uro....
Mooie bak hoor!
Is dit er een met een niet meegespoten paravanplaat?
Pecies, en dat valt bijna niet op door de kleur van de auto :D
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
ffkes oppoetsen met gekookte lijnolie of pvc coating :mrgreen: zie je het weer wel
code staat waarschijnlijk ergens verstopt onder de dradenboel van je linker koplamp, voor de accubak
bedankt Matthijs,
Daar ga ik even zoeken
Leuk om al die enthousiaste reacties te lezen/krijgen.
Moet zeggen dat de foto’s wat flatteren. Er zijn flink wat beschadigingen in de lak.
Dus eerst maar eens een lakstift op te kop tikken en voorzichtig de kleine beschadigingen bijwerken.
Daarna is een klein deukje (kleine parkeer schade ter grootte van je duim) net boven het linker achterlicht aan de beurt.
Het leren interieur kan ook veel mooier, waarschijnlijk onbehandeld voordat ze jaren de stalling in ging.
Daar moet ik een goed leer impregneer middel voor hebben (suggesties :?: :?: )
Verder wil ik haar technisch goed na gaan kijken, remmerij, bougies+ kabels lucht filter etc.
Veel te doen maar o zo leuk
En.... meer foto’s volgen
Ventilatoren nakijken :P
Voor je leren interieur: poorboys natural look, of ( mijn favoriet ) gliptone producten
( te verkrijgen via bijvoorbeeld carclean.)
Luceo non uro....
Top dat het verstand weer gezegevierd heeft! En wederom een mooi serie1 terug!
Kleurstelling is er mooi zeg, heb ik deze niet een tijdje geleden op MP gezien?
Ha ha ha
Ik zal je zeggen. toen ik hem vorige maandag ging halen, heb ik bijna constant de temperatuur meter in de gaten gehouden.
Hij blijft mooi rond de negentig graden.
Vorige eigenaar melde me dat hij ook problemen met de ventilatoren had. Bij hem zat het in de bedrading die bijna uitfikte. (onder de radiateur)
De bedrading vanaf de F3 en F4 naar de ventilatoren en relais is vernieuwd
Ik hoor van meerdere mensen dat de eerste serie slechtere bedrading/stekers heeft en daar de kans op storingen en brand aanwezig is.
Pagina's