Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

149 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

Een neus van een vroege type 2 er op (eind '94) misschien een idee!?

Xsara Coupe
afbeelding van Xsara Coupe
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

Micheline zegt:

Voor je leren interieur: poorboys natural look, of ( mijn favoriet ) gliptone producten

( te verkrijgen via bijvoorbeeld carclean.)

Ga maar voor de gliptone.. Natural look is ideaal voor je dashboard! Wil je dan toch een poorboys product, dan leather stuff.. Werkt ook goed maar e leer kan er wel van kraken..

Gliptone is zo duur niet en een echte topper!

Micheline
afbeelding van Micheline
  • XM-TCT break 97, V6-12 klappert '97, 2.0 16v '98, XM-V6 24 klappert break '99
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

Bovendien geeft gliptone een onvervalste "leerlucht" in je voiture!

Luceo non uro....

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

:lovecit: nog eens naar de foto's gekeken, de grijze lak binnen in de blokjes velgen combineert zo mooi met de carrosserie! Hans, jouw zwarte XM, is die naar een liefhebber gegaan?

hanshorters
afbeelding van hanshorters
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

La Noir Verni zegt:

Top dat het verstand weer gezegevierd heeft! En wederom een mooi serie1 terug!
Kleurstelling is er mooi zeg, heb ik deze niet een tijdje geleden op MP gezien?

klopt stond vanaf mei op marktplaats.
volgens mij was de vorige eigenaar ook iemand met een Citroen hart.
Heeft meerdere cxén en een traction.
Heb de auto dinsdag een week terug bekeken en afgelopen maandag gekocht

hanshorters
afbeelding van hanshorters
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

La Noir Verni zegt:

:lovecit: nog eens naar de foto's gekeken, de grijze lak binnen in de blokjes velgen combineert zo mooi met de carrosserie! Hans, jouw zwarte XM, is die naar een liefhebber gegaan?

Ja, die heb ik verkocht aan een jonge uit Amsterdam. Hij had op dat moment een 2 liter. maar wilde graag een V6 serie1, hij was enorm blij met mijn V6

hanshorters
afbeelding van hanshorters
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

Jongens wat rijd ze lekker!
Gister naar vehicle geweest en voor het eerste wat harder gereden (140 - 150)
geen trilling niks en zo mooi stabiel.

Wel had ik op de terugweg de eerste oplichtende waarschuwings lampjes "remlicht links achter kapot"gevolgd door "remlicht rechts achter kapot"
Thuis de stekers van de achterlichten schoongemaakt en in de WD40 gespoten.
Even onder de motor kap gekeken naar de stekers naar aarde.
Eentje was al vervangen (rechts boven. die daar onder zat wat los.
Die heb ik gelijk maar afgeknipt en ogen aangeknepen.
De onderste aan de linkerkant had geen borging meer.
Ook die maar afgeknipt en direct op het chassis gezet.
Even afwachten of het helpt.

trouwens wat raars voor dat ik de aard contacten aan ging pakken wilde ik haar nog even een paar meter verplaatsen maar kreeg haar niet meer gestart. (zie draadje in Elektronica) na 10 minuten deed ze het weer.

Vandaag wil ik de voorbumper even weghalen om te kijken of de bumper steunen niet (te) roestig zijn.

Oja,
Ook nog een leer reiniger en impregneer middel gekocht, ga ik binnen kort ook mee aan de slag

hanshorters
afbeelding van hanshorters
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

Matthijs zegt:

code staat waarschijnlijk ergens verstopt onder de dradenboel van je linker koplamp, voor de accubak

Matthijs bedankt,
Inderdaad, net voor het zekering kastje onder een bos draad.
Code is EYYcR.
Citroen wist me te vertellen dat de kleurcode EYY is. weet niet waar de cR voor staan.
Maar niet meer leverbaar :cry:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

Hans kijk eens bij Motip of anders Kroon verf. Dikke kans dat die ze wel hebben.

hanshorters
afbeelding van hanshorters
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

Bingo.
Op de site van motip is de code EYY nog bekent.
Morgen even kijken of ik deze kan bestellen.

Nog een vraagje aan jou.
Heb jij problemen gehad met de zelf test na het starten. Dus dat ze blijft vragen om de rem in te drukken en stop lampen test
(uitroepteken lampje blijft dan branden)
Zo ja, heb je dat opgelost?
Ik heb het zelfde probleem.
Blijft meestal de hele rit aanwezig
Hoop dat je me wat tips kan geven

maartenh
afbeelding van maartenh
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

Doet de remschakelaar (en dus remlichten) het wel?

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

Die test heeft bij mij altijd gefunctioneerd Hans, ik had alleen konstant een melding van een Defective L Brakelight.
Dat lag uiteindelijk helemaal voorin aan een JAegermodule onder het dashboard. Ik denk niet dat dit hetzelfe is.

Timo1990
afbeelding van Timo1990
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

hanshorters zegt:

Matthijs zegt:

Citroen wist me te vertellen dat de kleurcode EYY is. weet niet waar de cR voor staan.

cR staat voor metallic lak. :wink:

detlev
afbeelding van detlev
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

En alleen de c?

En een handtekening!!!!

hanshorters
afbeelding van hanshorters
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

maartenh zegt:

Doet de remschakelaar (en dus remlichten) het wel?

Ja ik heb netjes 12V op de F2 zekering en als ik de schakelaar doormeet gaat die netjes open en dicht.
de schema´s geven aan dat de draad van de remschakelaar de kastjes ingaan van het display maar weet niet hoeik dit moet meten

Timo1990
afbeelding van Timo1990
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

detlev zegt:

En alleen de c?

Alleen een C? Daar heb ik nog nooit van gehoord.. Deze 2 combinaties met de c ken ik:

- cS: zonder blanke lak;
- cR: Metallic, ofwel twee lagen: kleurlaag met blanke laklaag.

hanshorters
afbeelding van hanshorters
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

Weet ook niet waar de cR voor staan de kleur is op te zoeken bij Motip via http://www.motip.nl/?page=26&mid=0
merk auto ingeven en de code.
In mijn geval EYY.
Heb nu in iedergeval een spuitbusje om bij te werken.
Maar eerst mijn remlichten fixen

hanshorters
afbeelding van hanshorters
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

Gisteren op bezoek geweest bij de Ami Club. Ze hadden ons getipt voor een nieuwe locatie voor ons CX magazijn.
Leuke locatie, mooie ruimte, gaan we mee verder.

Wat heeft dat met een XM te maken.? nou dat ik deze locatie bezocht met mijn gris meteoro V6 automaat, in plaats van mijn CX 2.5 IE automaat.
en dat mijn Xm niet starte toen ik weer terug wilde rijden naar het CX magazijn in Scherpenzeel.
Sleutel in het slot maar geen reactie, alsof de selector in in D, R of een versnelling stond.
maar net zoals een week geleden, na een half uur starte ze weer gewoon.
Moest wel tanken, dus maar met draaiende motor mijn 80 liter tank gevuld.
Weet nog steeds niet of de startmotor de geest gaat geven of dat de stekers en bedrading de schuldige is.
In ieder geval is het nu twee keer opgetrede na een wat langere rit, dus ik verdenk de startmotor.
heb vandaag een extra draadje gelegt. Direct vanaf het start relais naar boven. dus de volgende keer dat dit optreed weet ik of het aan de startmort ligt of aan de bedrading.
Hoop dat het de startmotor is, geen leuk klusje, maar sneller opgelost dan uren foutzoeken in bedrading.
Ik hou jullie op de hoogte!

JaapJ
afbeelding van JaapJ
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

Als je t weet laat ff weten, dan weet ik ook wat ik er aan moet doen, alhowel de mijne het tot dusver alleen flikt als de caravan erachter hangt.....

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

Lijkt idd op hetzelfde euvel van Jaap. Erg vervelend! Hoop dat jullie vlug een oplossing vinden!

hanshorters
afbeelding van hanshorters
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

JaapJ zegt:

Als je t weet laat ff weten, dan weet ik ook wat ik er aan moet doen, alhowel de mijne het tot dusver alleen flikt als de caravan erachter hangt.....

Ook dan wordt de motor waarschijnlijk warmer dan normaal.
En ik hoor van meer mensen dat dat de momenten zijn waarop de startmotor laat weten dat hij er geen zin meer in heeft.

hanshorters
afbeelding van hanshorters
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

vanavond LMH vervangen.
Oude LHM was niet extreem vies.
Nog netjes groen, maar weet niet wanneer de laatse keer was, en het is geen moeilijke klus.
Alle slangen even losmaken.
dan kan je het vat en filter unit in een keer wegnemen.
filters er uit, schoonmaken met remmenreiniger en wasbenzine in het reservoir.
Alles met hogedruk schoon en droog spuiten en alles weer netjes inbouwen.
Morgen nog even de remmen doorspoelen/ontluchten.

Maar...... Elke keer als ik iets preventiefs uitvoer.
Popt er weer wat op. :twisted: :twisted:

Nu ook weer.
LHM vervangen, alles netjes "LHM"dicht, rijdt lekker, veert mooi.
Maar plots gaat mijn motor management lampje branden na een paar minuten rijden.
tot nu toe nog nooit gezien

Dat heeft de maken met de lambda sonden en catalisator geloof ik.
Er lijkt me niks aan de hand.
Geen hikjes tijdens het rijden.

Ik heb gelijk de stekers onder het LHM vat ingespoten met vaseline.
Weet niet of het daar mee te maken heeft.

Weet iemand of er onder het LHM vat draden/stekers lopen die met het motor magangemt te maken hebben?

Ik ga in ieder geval een West Malle trippel nemen op gifgroen, frisse LHM.
En denk maar even niet aan motor management lampjes.
Goed weekend!

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

Kan ook toeval zijn toch? Ik zou me er niet meteen sabbel om maken.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

Ik heb het één keer gehad, vorig jaar na 1200km aan een stuk in Luik. Ze was een beetje op leek wel, had hard moeten werken. Daarna nooit meer gezien dus ik zou die Trippel lekker opdrinken en je niet zomaar zorgen maken.

Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

Ik zou hem gewoon uitlezen en je dán zorgen gaan maken :P
En ja, de stekkers van je lambda liggen onder het LHM vat. Maar eerst uitlezen en resetten en kijken of het terugkomt

hanshorters
afbeelding van hanshorters
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

Ik heb twee stekers onder het LHM vat even losgemaakt en ingespoten met vaseline.
Rare is dat het motor management lampje niet gelijk brand maar pas na ongeveer een minuut.
Maakt niet uit of de motor warm of koud is.

Ik heb de accu al een halfuur los gemaakt. Dan zouden de foutmeldingen toch ook moeten verdwijnen?
Ik ga van de week een een uitlees schakeling maken., dat wilde ik toch al doen.

Mocht iemand een suggestie hebben hoor ik het graag.

maartenh
afbeelding van maartenh
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

Wilde gok: De ecu zal wel pas na een minuut naar de lambda gaan kijken?

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

De lambda sonde moet eerst opwarmen. Sommige sondes hebben daarom een opwarmweerstand ingebouwd zitten (4-draads) anderen moeten gewoon op temperatuur komen door de uitlaatgassen.
Uitlezen is ook mijn advies! Dan weet je tenminste waar je naar zoekt.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
Matthijs
afbeelding van Matthijs
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

wat CDPF zegt klopt, ecu doet niets met de lambda de eerste minuut(en). Maar gissen is missen! Dus uitlezen en dan maar eens verder kijken. je kan je ecu wel resetten maar wat win je daar mee als het lampje daarna terug komt ?

hanshorters
afbeelding van hanshorters
Re: Hans zijn V6 3.0/12 automaat bj 1992

Ja daar heb je gelijk in.
maar ik merk tijdens het rijden niets.
Bij Mijn vorige V6 ging het lampje soms aan onder het rijden en ging de motor ook een beetje inhouden. daarna ging het lampje weer uit.
Nu brand het lampje zodra ik een een minuutje of twee gereden hebt.
En het begon na het weghalen van het LHM vat en het inspuiten van een paar stekers.

Donderdag avond even een diode en weerstand halen en een schakelingetje bouwen.
Ga misschien het LHM vat nog even wat omhoog halen om de bedrading te checken.

Pagina's