Toevallig heb ik de retourleidingen al geïnspecteerd (tsja, als je die ervaring hebt :problem: ) en hoeven ze niet per sé. maar het kan natuurlijk nooit kwaad en kost geen drol.
Ik ga maandag ochtend naar de dealer eensz bestellen, hoop dat ze woensdag ochtend of dinsdag binnen zijn.
Woensdag richting aalsmeer voor de remreparatie.
Over de koppeling,
30 in zijn 5 gaat hij schokken als ik plank gas geef, 50 in zijn 5 Plankgas schokt de wagen licht maar komt opgang.
Bij bijde testen doet de RPM meter geen rare dingen, Maar met een sprint lijkt het of de koppeling niet helemaal aangrijpt en de tubo al in werking gaat voor de Koppeling helemaal gekoppeld is.
Ik denk dat een nieuwe olie filter en olie ook amar eens uit de kast gaat trekken Later deze maand
Je zou ook nog kunnen controleren of de koppelingskabel wel goed staat afgesteld. Ik heb nu geen zin om de exacte afstelmethode op te zoeken maar bij de dealer hebben ze de vuistregel dat het koppelingspedaal ongeveer anderhalve centimeter hoger moet staan dan de 2 overige.
koppeling staat erg hoog, Ben ook lager gewent bij de Xantia's die ik gehad heb, Dus hij zou goed moeten lopen.
Oliedruk staat met starten netjes in het midden, Ik begreep dat met de oli ook de turbo gesmeert wordt.
En dat de turbo absoluut geen geluid mag laten horen zoals fluiten, Dit zou betekennen dat de tubo lekt.
Dat heb ik vandaag dus niet onder vonden, en ga gewoon de oli en filter ook eens vervangen.
Mijne hoor je helemaal niet, En werkt als een beest.
Bij het controle bedrijf is mij gezecht dat je een turbo niet mag horen, Somige die je hoort zijn de retour leidingen lek/verwijderd ( zoals Impreza's rond rijden ) en gaat het niet terug de uitlaat in maar gaan de overige gassen rechtstreeks de lucht in.
Een Fluitende Turbo is vaak een effect van teweinig smeer olie in de turbo of een defect , Dit is mij verteld en laten zien.
Een turbo kan maar 0.5 tot 0.7 Bar opbouwen via de uitlaat gassen( OP een auto), als men hem hoger zet gaat het brandstof vanzelf omhoog en loopt uit in een onvoledige verbranding en aangekoolde kleppen en dus snelheidverlies etc etc.
INFO : http://www.turbochargers.nl/turbo/storingsdiagnose.html
Op- en afgaand turbo geluid
•Verstopte luchtinlaat naar turbo
Oplossing: Luchtinlaat reinigen, zo nodig vervangen
•Compressorkant van de turbo vervuild
Oplossing: Oorzaak vervuiling opsporen en verhelpen, luchtfilter, oliefilter vervangen, olie verversen, compressor schoonmaken met zachte borstel en niet bijtend product, zo nodig turbo laten reviseren of vervangen
•Turbo beschadigd
Oplossing: Beschadigde turbo analyseren, oorzaak beschadiging opsporen en verhelpen, turbo reviseren of vervangen
@UPDATE
De bestelde Remklauw reparatie set is niet meer leverbaar voor de XM volgens carpartsdirect.nl .
Zie bijlage :
OPDRACHT : AFH11109624
1 987 476 796 REMSLANG 30/08/11 2 34.16 21.26 42.52
SL4940 GELEVERD VOOR 1 987 476 796
REP.SET. 0 204 104 051 IS NIET MEER LEVERBAAR
Afhalen op leverdatum tussen 14.00-17.00
Heb dus 2 remslangen, 2 grote spuitbussen remreiniger, 1 tube rem Vet , 1 Tube Copaslip.
hoop dat ik de reparatie set nog ergens op de kopkan tikken voor woensdag.
Morgen gaat goedkomen :clap:
Net bij de dealer een setje voor de remklauw besteld voor ongeveer 38€, Samen met een paar retourslangen voor de veerpoten voor.
Alleen schrok ik van het totaal bedrag van 90€, Daarna naar Brezan gereden voor 2 flessen LHM+.
nog geinformeerd naar een Tipstift voor de lak ETWC alleen is daar geen stift voor tekrijgen en wel een spuitbus, We werden verwezen naar een andere stift ETW ookwel zwart inplaats van grijs.
De retourslangen zijn dat de Lekslangen van de veerpoot ?
Heb die besteld met de bijbehorende klemmen.
Ben ondertussen thuis met de Remslangen , Alleen niet de ATE die ik besteld had :wtf: :thumbdown:
Deze Bosch leidingen passen waarscheindelijk niet op de ATE remklauw die standaard onder deze auto zitten ben ik bang :wtf: :cry:
Ik had per E-mail de 24.5411-0550.3 besteld van ATE en dus niet de 1 987 476 796 die ze me geleverd hebben :thumbdown:
Slechte service: wel goedkopere leidingen bestellen die mischien niet eens passen, En niet een 6 euro duurdere Revisie set voor de klauw bestellen.
Heb ook 2 verschillende Merken Remslangen en 2 verschillende types volgens mijn :
Overige spullen voor Woensdag :
KoperPasta:
Rem Vet:
Rem Reiniger:
LHM+ 2liter, Begreep dat er zoon 1/4 liter per onluchting kan vergaan:
@eXpelliarMus
Ik dacht mischien kent iemand de nummertjes, Want ik twijfel of het wel het goede is.
Heb wel vaker daar het verkeerde mee gekregen voor de Xantia.
En als je toch bezig gaat, vervang dan meteen je vriespluggen. :meneus:
Maarrehh... als die remslangen op het oog gelijk zijn, dan zijn ze ook echt gelijk. Volgens mij zijn het universele leidingen voor Franse auto's.
Toevallig heb ik de retourleidingen al geïnspecteerd (tsja, als je die ervaring hebt :problem: ) en hoeven ze niet per sé. maar het kan natuurlijk nooit kwaad en kost geen drol.
En een handtekening!!!!
Preventie is ook een mooi ding, doen dus!
Ik ga maandag ochtend naar de dealer eensz bestellen, hoop dat ze woensdag ochtend of dinsdag binnen zijn.
Woensdag richting aalsmeer voor de remreparatie.
Over de koppeling,
30 in zijn 5 gaat hij schokken als ik plank gas geef, 50 in zijn 5 Plankgas schokt de wagen licht maar komt opgang.
Bij bijde testen doet de RPM meter geen rare dingen, Maar met een sprint lijkt het of de koppeling niet helemaal aangrijpt en de tubo al in werking gaat voor de Koppeling helemaal gekoppeld is.
Ik denk dat een nieuwe olie filter en olie ook amar eens uit de kast gaat trekken Later deze maand
Je zou ook nog kunnen controleren of de koppelingskabel wel goed staat afgesteld. Ik heb nu geen zin om de exacte afstelmethode op te zoeken maar bij de dealer hebben ze de vuistregel dat het koppelingspedaal ongeveer anderhalve centimeter hoger moet staan dan de 2 overige.
koppeling staat erg hoog, Ben ook lager gewent bij de Xantia's die ik gehad heb, Dus hij zou goed moeten lopen.
Oliedruk staat met starten netjes in het midden, Ik begreep dat met de oli ook de turbo gesmeert wordt.
En dat de turbo absoluut geen geluid mag laten horen zoals fluiten, Dit zou betekennen dat de tubo lekt.
Dat heb ik vandaag dus niet onder vonden, en ga gewoon de oli en filter ook eens vervangen.
Je verwart motorolie niveau met oliedruk. De turbo wordt idd met motorolie gesmeerd en is watergekoeld.
Turbo van TCT hoor je wel hoor, en daar is ook niets mis mee
Da's juist C 8) 8) L !
Turbo's zijn niet koel maar worden kokend heet. :lol:
@Turbo
Mijne hoor je helemaal niet, En werkt als een beest.
Bij het controle bedrijf is mij gezecht dat je een turbo niet mag horen, Somige die je hoort zijn de retour leidingen lek/verwijderd ( zoals Impreza's rond rijden ) en gaat het niet terug de uitlaat in maar gaan de overige gassen rechtstreeks de lucht in.
Een Fluitende Turbo is vaak een effect van teweinig smeer olie in de turbo of een defect , Dit is mij verteld en laten zien.
Een turbo kan maar 0.5 tot 0.7 Bar opbouwen via de uitlaat gassen( OP een auto), als men hem hoger zet gaat het brandstof vanzelf omhoog en loopt uit in een onvoledige verbranding en aangekoolde kleppen en dus snelheidverlies etc etc.
INFO : http://www.turbochargers.nl/turbo/storingsdiagnose.html
Op- en afgaand turbo geluid
•Verstopte luchtinlaat naar turbo
Oplossing: Luchtinlaat reinigen, zo nodig vervangen
•Compressorkant van de turbo vervuild
Oplossing: Oorzaak vervuiling opsporen en verhelpen, luchtfilter, oliefilter vervangen, olie verversen, compressor schoonmaken met zachte borstel en niet bijtend product, zo nodig turbo laten reviseren of vervangen
•Turbo beschadigd
Oplossing: Beschadigde turbo analyseren, oorzaak beschadiging opsporen en verhelpen, turbo reviseren of vervangen
@UPDATE
De bestelde Remklauw reparatie set is niet meer leverbaar voor de XM volgens carpartsdirect.nl .
Zie bijlage :
OPDRACHT : AFH11109624
1 987 476 796 REMSLANG 30/08/11 2 34.16 21.26 42.52
SL4940 GELEVERD VOOR 1 987 476 796
REP.SET. 0 204 104 051 IS NIET MEER LEVERBAAR
Afhalen op leverdatum tussen 14.00-17.00
Heb dus 2 remslangen, 2 grote spuitbussen remreiniger, 1 tube rem Vet , 1 Tube Copaslip.
hoop dat ik de reparatie set nog ergens op de kopkan tikken voor woensdag.
Dat hoop ik ook, anders wordt het billenkoek!! :twisted:
Dealer? Qua prijs maakt het weinig uit.
En anders in ieder geval zo de boel gangbaar maken :wink: Goed schoonmaken van buiten, zuiger een paar keer indraaien etc :)
Komt helemaal goed, ik hoop alleen wel op nieuwe rubbers. :wink:
Succes met La Vingtcinquième morgen Heren!
Mod edit: :opruimen:
Morgen gaat goedkomen :clap:
Net bij de dealer een setje voor de remklauw besteld voor ongeveer 38€, Samen met een paar retourslangen voor de veerpoten voor.
Alleen schrok ik van het totaal bedrag van 90€, Daarna naar Brezan gereden voor 2 flessen LHM+.
nog geinformeerd naar een Tipstift voor de lak ETWC alleen is daar geen stift voor tekrijgen en wel een spuitbus, We werden verwezen naar een andere stift ETW ookwel zwart inplaats van grijs.
Top. 8)
De retourslangen zijn dat de Lekslangen van de veerpoot ?
Heb die besteld met de bijbehorende klemmen.
Ben ondertussen thuis met de Remslangen , Alleen niet de ATE die ik besteld had :wtf: :thumbdown:
Deze Bosch leidingen passen waarscheindelijk niet op de ATE remklauw die standaard onder deze auto zitten ben ik bang :wtf: :cry:
Ik had per E-mail de 24.5411-0550.3 besteld van ATE en dus niet de 1 987 476 796 die ze me geleverd hebben :thumbdown:
Slechte service: wel goedkopere leidingen bestellen die mischien niet eens passen, En niet een 6 euro duurdere Revisie set voor de klauw bestellen.
Heb ook 2 verschillende Merken Remslangen en 2 verschillende types volgens mijn :
Overige spullen voor Woensdag :
KoperPasta:
Rem Vet:
Rem Reiniger:
LHM+ 2liter, Begreep dat er zoon 1/4 liter per onluchting kan vergaan:
RemSlangen:
Zo uitgebreid met foto's en factuur hooft nou ook weer niet hoor, gewoon melden dat je de spullen in huis hebt is ook goed. :wink:
Hee, die tube remvet heb ik ook :D
Dat kan niet maarten die heb ik hier :-P
@eXpelliarMus
Ik dacht mischien kent iemand de nummertjes, Want ik twijfel of het wel het goede is.
Heb wel vaker daar het verkeerde mee gekregen voor de Xantia.
Heb je voor de zekerheid wel een doosje bougievonkjes besteld? Altijd handig en ze kosten geen drol!
Hahaha, Grapjes maker :clap: Als jij ze leverd wil ik ze wel :zwaai:
Keertje nieuwe bougies kan ook geen kwaad nee :lol:
En als je toch bezig gaat, vervang dan meteen je vriespluggen. :meneus:
Maarrehh... als die remslangen op het oog gelijk zijn, dan zijn ze ook echt gelijk. Volgens mij zijn het universele leidingen voor Franse auto's.
Oke Wim, Dat geeft me een kleein beetje een kleine opluchting.
De ATE waren M10 en deze M10x1 of net andersom, Vandaar mijn twijfels.
Mijne is dan ook niet zo schoon en ongebruikt :mrgreen:
Succes vandaag met de dame!
Luceo non uro....
Natuurlijk succes en plezier vandaag. Maar veel belangrijkder zijn de
FOTO'S!
8)
Succes vandaag :thumbup:
gelukkig hebben ze t weer mee! (het vriest namelijk niet)
Pagina's