Barf... Auto in de garage...

22 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
admin
afbeelding van admin
Barf... Auto in de garage...

FF mijn hart uitstorten hoor... Rij ik vanochtend naar mijn werk, gaat het lampje van de hydrauliek weer eens branden. Nou is het Motorhuis vlak naast mijn werk dus daar maar de parkeerplek opgereden maar soms wordt ik er wel een beetje moe van...

Hopelijk alleen maar een retourleidinkje. Alhoewel die er pas sinds november op zitten. Is in ieder geval rechtsvoor.

Kunnen ze gelijk de ECU uitlezen voor mijn ABS-lampje

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

stooftaker
afbeelding van stooftaker

balen voor je!
suc7 :wink:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Zag je het RV ook duidelijk lekken? Hopelijk is het snel opgelost! :wink:

wimb
afbeelding van wimb

Da's k met peren.
Het Motorhuis? Ik lees daar toch her en der geen lovende verhalen over. Alhoewel anderen dat weer nuanceren.
In ieder geval succes met de reparatie!

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Niet leuk, maar beter een retourslang dan een aanvoerleiding.
De retour op een veerpoot soms?

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

admin
afbeelding van admin

Nou, gisteren is vastgesteld dat het zo'n beetje de hoofdretourleiding is (ad €92) en dan nog eens 2,5 uur inbouwen (onderdeel gelukkig vanochtend binnen).

En omdat het Motorhuis naast mijn werk is en ik zonder hydraliek niet echt kan rondsnorren naar een goedkope garage...

Wordt zo'n 500 euro totaal. Tsja, XM'en is duur als je zelf geen klustijd hebt :(

example
afbeelding van example

Da's balen maar ook heel bekend... Maar troost je daarna maakt het zweven weer een boel goed.

admin
afbeelding van admin

Wat ik eigenlijk wel eens zou willen is vergelijken met iemand anders... Ik heb wel het gevoel dat hij lekker zweeft, maar soms vraag ik me toch af of het niet nóg beter zou kunnen. Bijvoorbeeld, is mijn veercomputer nog wel optimaal, weet ik veel wat er allemaal mis kan zijn.

Ook bandenspanning, wat is nou eigenlijk goed voor het juiste gevoel?

Iemand die in de buurt van Den Haag woont toevallig?

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

hmm ja, Malle pietje komt uit de haag (Frank in real life), en die is ook nog eens heel goed met veercomputers. Alleen ik kan hem niet benaderen misschien iemand anders hier die hem eens een pb'tje kan sturen?

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

wimb
afbeelding van wimb

Ik heb Malle Pietje een pb gestuurd. Zodra ik een reactie heb, laat ik het de ts weten.

wimb
afbeelding van wimb

Ik heb al een reactie van Malle Pietje:
Hij rijdt geen XM, maar een beamer :cry:
Wel is hij bereid om te helpen met de veercomputer.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

wimb zegt:

Hij rijdt geen XM, maar een beamer :cry:

Beamer = ook :lol:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

La Noir Verni zegt:

wimb zegt:

Hij rijdt geen XM, maar een beamer :cry:

Beamer = ook :lol:

:lol: :lol: :lol: beamers rijden inderdaad ook erg leuk :lol: . Om beamers als referentie te gebruiken voor het XM comfort :roll: :lol: , misschien voor de sportstand :mrgreen:

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Ja dat ook, maar ook het verschil van door een bocht getrokken worden of door een bocht geduwd worden :wink:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Dat is ook een significant verschil :wink:

admin
afbeelding van admin

Na de afgelopen winter voor mij echt geen achterwielaandrijving meer, hoogstens op een circuit. Wat een malloten, ben zeker 4 uur kwijtgeraakt door BMW's die de simpelste bruggetjes niet meer overkwamen. Daarnaast hier op mijn werk nog een uurtje helpen graven om een bmw los te krijgen die niet meer van z'n parkeerplek afkwam...

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Met winterse omstandigheden worden de nadelen van achterwielaandrijving zichtbaar :wink: .

Voorwielaandrijving is een mooie goedkope oplossing 8) , natuurlijk ook niet vrij van nadelen zoals onderstuur reacties en minder scherp stuurgedrag :wink: .

Vierwielaandrijving is alleen maar gunstig als je veel terrein rijdt of bomvol vermogen en eigenlijk heel veel koppel moet overbrengen. Op een eenvoudige motorversie sleep je alleen maar extra paar honderd kilo`s mee, zonder dat je er echt gebruik van kunt maken.

De BX 4TC 8) met 200pk is een mooi voorbeeld van veel vermogen en koppel waarbij vierwielaandrijving gunstig is.
Een BX 19 TRI/GTI 4x4 vind ik nutteloos :roll:

malle pietje
afbeelding van malle pietje

Hallo allemaal!

Ik was vergeten dat ik over een wachtwoord beschikte, dus ik kon even niet in persoon reageren.

Inderdaad rij ik al een tijdje in een Boeren Mest Wagen, dus de vergelijking met het veercomfort van een XM is heeeeel ver te zoeken. Ik zou jullie kunnen vervelen met de voordelen ten opzichte van de XM, maar laat ik dat vooral even voor me houden ;) Anders was je van harte welkom geweest een stukje te komen rijden!

Mocht je niet helemaal zeker zijn of jouw xm wel optimaal veert, dan kun je natuurlijk een proefritje maken met iemand anders z'n xm. Let er alleen wel op dat (uit mijn eigen ervaring) minstens 6 van de 10 xm-rijders zelf niet door hebben dat de vering niet naar behoren werkt. Ik moest er zelf na bijna 2 jaar achter komen dat het veeeeel beter kon, terwijl ik echt alle bollen op druk had en al heel tevreden was!

Heb je DIT al eens doorgelezen? Zonder mezelf op de borst te slaan, is het misschien een goeie manier om je hydroliek en de computer eens goed te bestuderen.

En mocht je je xm eens willen showen, gewoon een babbeltje willen maken over xm's, iets over de veercomputer of hydroliek in het algemeen willen weten en je vermoed dat ik dat wel zou weten, mail gerust eens!

malle pietje
afbeelding van malle pietje

Citrophile zegt:

Met winterse omstandigheden worden de nadelen van achterwielaandrijving zichtbaar :wink: .

Voorwielaandrijving is een mooie goedkope oplossing 8) , natuurlijk ook niet vrij van nadelen zoals onderstuur reacties en minder scherp stuurgedrag :wink: .

Vierwielaandrijving is alleen maar gunstig als je veel terrein rijdt of bomvol vermogen en eigenlijk heel veel koppel moet overbrengen. Op een eenvoudige motorversie sleep je alleen maar extra paar honderd kilo`s mee, zonder dat je er echt gebruik van kunt maken.

De BX 4TC 8) met 200pk is een mooi voorbeeld van veel vermogen en koppel waarbij vierwielaandrijving gunstig is.
Een BX 19 TRI/GTI 4x4 vind ik nutteloos :roll:

Als er dan toch gekletst wordt over achterwielaandrijving en bmw's, na afgelopen winter ben ik voor eeuwig om, voor mij geen voorwielaandrijving meer! Ok, je hebt wel echt winterbanden nodig om door de sneeuw te ploegen, maar het is een verademing om zonder onderstuur een bocht door te rijden. En als je uit de koers raakt, kun je door simpelweg gas terug te nemen of juist bij, bijzonder makkelijk corrigeren. En niet in de laatste plaats is het ongelofelijk leuk om een beetje te spelen, maar dat zal niet iedereen met me eens zijn.

Mijn aanstaande heeft een Z3, zonder winterbanden, en zij heeft inderdaad op diverse plekken moeite gehad met bruggetjes en hellingen, hoewel ik me afvraag of dat komt door de achterwielaandrijving. Ook met voorwielaandrijving is het met ijzel lastig.

Voor mij een dikke 10 voor achterwielaandrijving! :)

Met nederige excuses voor het vervuilen van een xm topic met bmw gerelateerde geluksuitingen ;) :oops:

Citrophile
afbeelding van Citrophile

hoi Malle Pietje,

Leuk dat je hier ook bent :wink: .

Het is jammer dat het hydrauliek icm electronica van een XM best ingewikkeld is en veel variabelen het veercomfort beïnvloeden :( .

Alleen Citrofielen die in de materie zitten of heel veel tijd erin gestoken hebben begrijpen de techniek en de bijbehorende problemen. Via diverse Citroën forums en clubs moeten we de informatie delen en elkaar helpen :wink: .

Zodoende kunnen oude Citroëns met name XM`s zwevend op de weg gehouden worden 8) .

We zullen heus wel weer binnenkort bij jou aankloppen bij eventuele problemen/vragen/opmerkingen :mrgreen:.

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Om nog terug te komen op achterwielaandrijving, ik heb daar niks op tegen :wink: .
Vooral echte sportauto`s zijn puur met achterwielaandrijving 8) .

Overstuurreaties kun je met een Citroën ook opwekken hoor :lol: , dit komt door weinig massa op de achteras.
Vanaf een bepaald redelijk hoge snelheid icm een bepaalde stuurinput gaat de achterkant naar buiten, vooral Citroëns met de passief meesturende achteras is dit goed merkbaar :mrgreen:.

Vanaf de XM met hydractive, heeft Citroën de overstuur reacties van de CX onderdrukt om veilig hoge snelheden te kunnen bereiken in bochten.

Zie 8) :http://www.youtube.com/watch?v=gVPXgvOl0xc

wimb
afbeelding van wimb

Hallo Malle Pietje, heeft m'n meeltje jou hiernaartoe gelokt? :mrgreen:
Nu je hier bent, stel ik voor dat Detlev en jij onderling contact zoeken en afstemmen. Ik trek me nederig terug als intermediair. ;-)