Als ik zou moeten kiezen tussen het advies van een dealer en een XM-liefhebber, in dit geval Wes dan luister ik naar de laatste.
+1 anders gezegt gauw weg bij die vent want van HP geveerde auto's heeft die geen sjoege.
Als ik op de snelweg rijd en flink op het gas ga dan trekt de achtersteven een behoorlijk eind naar beneden, als ik dan het gas weer rustig loslaat verheft haar achtersteven zich weer tot normale rijhoogte. Zo maar wegzakken hoort niet!
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nieuwe LHM staat op het lijstje, geplanned voor November.
De auto zakte vandaag ook spontaan na het uitstappen achter z'n 6cm omlaag, leek wel de normale rijhoogte waar hij heen ging.
Hij veerde goed als ik op de trekhaak ging staan.
Voor de nieuwe LHM wilde ik eigenlijk de Hoogte regelaars reviceren.
Maar begrijp dat er eerst een Hydro... spul in moet laten gooien voor het reinigen bij Cyparse.
Meteen doen man, spoelolie erin bij Chyparse, Almere. Daar is het toch allemaal om te doen, het supercomfort.
Wat verder kan wachten kan je later doen.
De hydrocorinage kan ook zelf doen maar leuker en informatiever dan daar krijg je het niet.
Hij checkt meteen al je bollen gratis en vult ze waar nodig a 13 euro het stuk.
Afspraak maken bij Martin, de bollenman. :sick:
Ik sluit me gaarne bij de vorige spreker aan: als je wat geld en tijd wil investeren in een perfect verende XM (en geloof me: je weet niet wat je voelt in een perfect verende XM!!) ga dan naar Chyparse en laat ze de hele auto ff doorlichten. Vraag idd wel naar Martin! Na die dag heb je een veel beter verende XM, en je bent heel veel wijzer geworden over je veersysteem.
Vandaag opzoek gegaan waarom bij deuren open/sluiten alleen het linker knipperlicht knipperd.
Maar van alles gezocht en niets kunnen vinden, Dus maar een en ander gaan proberen.
Met de alarm lichten aan parkeerde ik ergens en sloot de auto af, Huh zag ik dat goed ?
Ja alle 4 de knippers knipperde toen wel, En zonder alarm lichten aan knipperd alleen Links.
Relais dat je lampen aanstuurt is kaduuk. Het is ook geen orginele remote als ik het knipperpatroon zo zie.
Dat relais op de aansturing stuurt waarschijnlijk links en rechts apart aan.
Als jij je knipperlichten aanstuurt via je alarm schakelaar worden alle lampen via 1 circuit gestuurd en dan kan je remote relais DAT circuit overnemen met alleen zn 'linker pootje'.
Dan zijn er 2 mogelijkheden; of je heb de orginele ontvanger volledig verwijderd en er hangt een nieuwe/andere ontvanger in en DIE is stuk.
of; je hebt een ontvanger die gebruik maakt van het relais van de orginele RF ontvanger en dat relais is stuk en je moet die vervangen. Het knipperrelais van de Type3 gaat wel vaker stuk.
Hoi Matthijs,
Ik heb de Orginele Citroen Remote in de auto zitten.
Vandaar ik het probleem verder niet kan thuis brengen, Maar hoogst waarscheindelijk een kapot relais dus.
Het knipper patroon is voor mij vrij normaal, Open:3 sec branden, Sluiten: 3/5 keer snel knipperen.
Dit was bij mijn Xantia uit 2000 ook het geval.
Het kan mijn beperkte ervaring met Xm's zijn maar een dergelijk knipperpatroon ken ik niet.
Maar hou het maar op een gaar relais in de ontvanger. Kan je evt met een soldeerboutje uit een andere ontvanger halen om dezelfde sleutel te kunnen houden daar deze relais niet los te vinden zijn en anders moet je een ontvanger met zender zoeken en dat overzetten
Het kan mijn beperkte ervaring met Xm's zijn maar een dergelijk knipperpatroon ken ik niet.
:schater:
Dit is ironisch bedoelt hoor Benzie. Want Matthijs is echt een expert op XM gebied, hij heeft er al heel wat gedemonteerd en kent practisch alle onderdeeltjes!
Hahaha , Ja ik heb afgelope weekend nog een en ander opgehaald bij Matthijs.
Dus heb zijn demontage al gezien.
@Update
Vandaag weer een leuk raar voorval, Ik had dus de ANWB nodig.
Ik reed ergens over een leuk land weggetje met een vriendin van me, lekker afgelegen :zwaai: .
Schiet de pook van de bak af onder de auto :thumbdown: , Dat was dus dik balen.
Gelukkig was de man snel terplaatsen( 7 minuten) en stond met grote ogen naar de XM tekijken en zij met een sprakeloos gezicht.
Dit zie je nog maar weinig rijden :wtf:
En hij lag al snel onder de auto en had het onderdeel zo weer op zijn plek, Toen dacht ik dat had ik zelf gekunt als ik dit geweten had.
En nog even 15 minuten staan praten over de XM, en de V6 varianten er van.
De beste man toonde interessen en respect, Heeft het een en ander bekenen en beoordeeld.
Zeer weinig aanmerkingen, alleen dat de Stang van de pook naar de bak vervangen dient te worden maar dat het niet echt noodzakelijk is.
Het klikte nog goed vast op de orginele plaats.
maar nu de vraag hoe kan dat ding zo spontaan na het nemen van een heuveltje, tijdens het terug schakellen van 3 naar 2 los schieten?
Gewricht uitgesleten of nooit goed vast gezeten.. Ik zou hem gewoon vervangen voor je stil staat. Die dingen kosten de wereld niet en dan schakelt het ook meteen een stuk strakker!
Zeker weten! Het zijn een paar stangetjes die de pook met de hevel op de versnellingsbak verbinden. Vervang ze meteen allemaal, want als er een verslijt, doen ze dat allemaal!
ik denk dat het gekomen is na de ervaring van een rand van asfalt het het stuk Berm aan het watrer waar ik zoon 40cm omlaag zakte.
Ja vrachtwagens die door duwen met 60kmph moet je toch echt voor aan de kant.
2 bochten verder lag de boel er onder uit.
Maar ik ga eens informeren wat de onderdelen kosten.
En opzoek naar de nummertjes.
Mijn pookjes trillen ook wel....de ene bij opwinding, de andere bij hoge snelheden.
Is het een moeilijke klus die stangetjes vd versnellingspook te verwisselen?
Brug moeten opzoeken ?
De Beste man van de ANWB melde dat het een draai en klik systeem is ( klik systeem zoals ook de hoogte regelaars hebben met zoon balletje )
Dus kan gewoon in de hoogste stand, je kruipt er onder en klaar.
Maar een brug is wel de veiligste manier, Veiligheid staat voor op.
Vandaag tevens een begravenis gehad van mijn tante. Modedit: tekst is teveel off topic dus weggehaald.
:moderator:
+1 anders gezegt gauw weg bij die vent want van HP geveerde auto's heeft die geen sjoege.
Als ik op de snelweg rijd en flink op het gas ga dan trekt de achtersteven een behoorlijk eind naar beneden, als ik dan het gas weer rustig loslaat verheft haar achtersteven zich weer tot normale rijhoogte. Zo maar wegzakken hoort niet!
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nieuwe LHM staat op het lijstje, geplanned voor November.
De auto zakte vandaag ook spontaan na het uitstappen achter z'n 6cm omlaag, leek wel de normale rijhoogte waar hij heen ging.
Hij veerde goed als ik op de trekhaak ging staan.
Voor de nieuwe LHM wilde ik eigenlijk de Hoogte regelaars reviceren.
Maar begrijp dat er eerst een Hydro... spul in moet laten gooien voor het reinigen bij Cyparse.
Meteen doen man, spoelolie erin bij Chyparse, Almere. Daar is het toch allemaal om te doen, het supercomfort.
Wat verder kan wachten kan je later doen.
De hydrocorinage kan ook zelf doen maar leuker en informatiever dan daar krijg je het niet.
Hij checkt meteen al je bollen gratis en vult ze waar nodig a 13 euro het stuk.
Afspraak maken bij Martin, de bollenman. :sick:
http://www.youtube.com/watch?v=wPZE1Hf0Biw
Ik sluit me gaarne bij de vorige spreker aan: als je wat geld en tijd wil investeren in een perfect verende XM (en geloof me: je weet niet wat je voelt in een perfect verende XM!!) ga dan naar Chyparse en laat ze de hele auto ff doorlichten. Vraag idd wel naar Martin! Na die dag heb je een veel beter verende XM, en je bent heel veel wijzer geworden over je veersysteem.
Ik zeg DOEN!! En niet wachten Bas. :wink:
+1
@update
Vandaag opzoek gegaan waarom bij deuren open/sluiten alleen het linker knipperlicht knipperd.
Maar van alles gezocht en niets kunnen vinden, Dus maar een en ander gaan proberen.
Met de alarm lichten aan parkeerde ik ergens en sloot de auto af, Huh zag ik dat goed ?
Ja alle 4 de knippers knipperde toen wel, En zonder alarm lichten aan knipperd alleen Links.
Wat kan dit zijn ?
Relais dat je lampen aanstuurt is kaduuk. Het is ook geen orginele remote als ik het knipperpatroon zo zie.
Dat relais op de aansturing stuurt waarschijnlijk links en rechts apart aan.
Als jij je knipperlichten aanstuurt via je alarm schakelaar worden alle lampen via 1 circuit gestuurd en dan kan je remote relais DAT circuit overnemen met alleen zn 'linker pootje'.
Dan zijn er 2 mogelijkheden; of je heb de orginele ontvanger volledig verwijderd en er hangt een nieuwe/andere ontvanger in en DIE is stuk.
of; je hebt een ontvanger die gebruik maakt van het relais van de orginele RF ontvanger en dat relais is stuk en je moet die vervangen. Het knipperrelais van de Type3 gaat wel vaker stuk.
Hoi Matthijs,
Ik heb de Orginele Citroen Remote in de auto zitten.
Vandaar ik het probleem verder niet kan thuis brengen, Maar hoogst waarscheindelijk een kapot relais dus.
Het knipper patroon is voor mij vrij normaal, Open:3 sec branden, Sluiten: 3/5 keer snel knipperen.
Dit was bij mijn Xantia uit 2000 ook het geval.
Het kan mijn beperkte ervaring met Xm's zijn maar een dergelijk knipperpatroon ken ik niet.
Maar hou het maar op een gaar relais in de ontvanger. Kan je evt met een soldeerboutje uit een andere ontvanger halen om dezelfde sleutel te kunnen houden daar deze relais niet los te vinden zijn en anders moet je een ontvanger met zender zoeken en dat overzetten
:schater:
Dit is ironisch bedoelt hoor Benzie. Want Matthijs is echt een expert op XM gebied, hij heeft er al heel wat gedemonteerd en kent practisch alle onderdeeltjes!
Expert is teveel credit hoor Mike :)
Hahaha , Ja ik heb afgelope weekend nog een en ander opgehaald bij Matthijs.
Dus heb zijn demontage al gezien.
@Update
Vandaag weer een leuk raar voorval, Ik had dus de ANWB nodig.
Ik reed ergens over een leuk land weggetje met een vriendin van me, lekker afgelegen :zwaai: .
Schiet de pook van de bak af onder de auto :thumbdown: , Dat was dus dik balen.
Gelukkig was de man snel terplaatsen( 7 minuten) en stond met grote ogen naar de XM tekijken en zij met een sprakeloos gezicht.
Dit zie je nog maar weinig rijden :wtf:
En hij lag al snel onder de auto en had het onderdeel zo weer op zijn plek, Toen dacht ik dat had ik zelf gekunt als ik dit geweten had.
En nog even 15 minuten staan praten over de XM, en de V6 varianten er van.
De beste man toonde interessen en respect, Heeft het een en ander bekenen en beoordeeld.
Zeer weinig aanmerkingen, alleen dat de Stang van de pook naar de bak vervangen dient te worden maar dat het niet echt noodzakelijk is.
Het klikte nog goed vast op de orginele plaats.
maar nu de vraag hoe kan dat ding zo spontaan na het nemen van een heuveltje, tijdens het terug schakellen van 3 naar 2 los schieten?
Gewricht uitgesleten of nooit goed vast gezeten.. Ik zou hem gewoon vervangen voor je stil staat. Die dingen kosten de wereld niet en dan schakelt het ook meteen een stuk strakker!
Oke ga er snel een bestellen.
Maar de laatste 2 dagen begon de pook wel teschudden :wtf:
Kan dat er mee temaken hebben?
Zeker weten! Het zijn een paar stangetjes die de pook met de hevel op de versnellingsbak verbinden. Vervang ze meteen allemaal, want als er een verslijt, doen ze dat allemaal!
ik denk dat het gekomen is na de ervaring van een rand van asfalt het het stuk Berm aan het watrer waar ik zoon 40cm omlaag zakte.
Ja vrachtwagens die door duwen met 60kmph moet je toch echt voor aan de kant.
2 bochten verder lag de boel er onder uit.
Maar ik ga eens informeren wat de onderdelen kosten.
En opzoek naar de nummertjes.
Ik weet niet wat je lekker afgelegen met die vriendin aan het uitspoken was, maar het is nie-goed-nie voor je bak blijkbaar
Hij heeft toch eerlijk gezegd dat de pook schudde? Read between the lines Mike! :wink:
:grijns:
Je moet je vriendin maar vertellen dat die pook daar ook nie voor is :grijns:
:schater:
Oh sorry, back on topic...
Het verbaast me dat er hier in de buurt nog een ANWB'er rondrijdt die nog niet bij mijn XM is geweest...
En een handtekening!!!!
Mijn pookjes trillen ook wel....de ene bij opwinding, de andere bij hoge snelheden.
Is het een moeilijke klus die stangetjes vd versnellingspook te verwisselen?
Nee bij een 2.0i 16v niet, daar kun je er van uit de motor ruimte goed bij.
Bij een tct en de V6'n zul je een brug moeten op zoeken.
Brug moeten opzoeken ?
De Beste man van de ANWB melde dat het een draai en klik systeem is ( klik systeem zoals ook de hoogte regelaars hebben met zoon balletje )
Dus kan gewoon in de hoogste stand, je kruipt er onder en klaar.
Maar een brug is wel de veiligste manier, Veiligheid staat voor op.
Vandaag tevens een begravenis gehad van mijn tante.
Modedit: tekst is teveel off topic dus weggehaald.
:moderator:
Gecondoleerd met je tante.
Gecondoleerd Ben, mooie ouderwetse begrafenis geweest idd met die paarden.
ff krik onder de auto en je kan heelgoed bij die stangen komen :),25 euro per stuk ofzo
Godsamme Benzie, da's geen leeftijd zeg. Gecondoleerd. Zit ik hier maar grapjes te maken :oops:
Gecondoleerd..
Pagina's