Zeg jongens, jullie hebben allemaal al draadjes of relais naar de startmotor leggen, hoe kom je daar nou zo lekker vlot bij ? (V6)
Dat is niet zo lastig.
ik zet de XM op "baby bokjes"
Dan kan je er makkelijk(er) onder.
dan even het hitteschiltje los drie boutjes.
Dan kan je met steek 8 de aanstuur draad los maken. en een tweede draad toevoegen.
Die leg je naarboven.
Bij mij dus nog niet met relais.
zorg dat het nieuwe (en oude draadje) niet tegen het hitteschilt aanlicht of er vlak bij komt.
dan maak je sluiting tijdens starten.
Mijn CX is bijna uitgefikt vanwege dit probleem.
Ik woon in de buurt van amersfoort en wil je best helpen op een avond.
Vergeet niet ff je accu los te halen voordat je gaat knoeien. Contact tussen de verkeerde delen is vlot gemaakt en dat geeft een aardige klap omdat de startmotor (niet de bendix) flink stroom trekt!
Daar heb je helemaal gelijk in.
Zie je het voor je :!:
Je ligt onder de auto, gespannen te prutsen aan de startmotor, begint die opeens te draaien, je schrikt je de pleuris en komt onder de auto vandaan met een afdruk van de uitlaat pijp op je voorhoofd :twisted:
Ik woon in de buurt van amersfoort en wil je best helpen op een avond.
Nee hoor Hans is niet nodig, ik schrik me alleen de pleuris van Mark's "men neemt de bumper los" bericht....Eerst maar eens kijken wanneer ik zin heb en/of op knap weer wachten, whichever comes first....
Heb net een historisch moment beleefd. :clap:
Voor het eerst in mijn leven de foutcodes van een XM uitgelezen. Mijn home made knopje en led werken prima.
De ECU gaf twee fouten:
52 lucht air/fuel mixture control loop en code 56
Netjes de codes verwijdert, maar hij bleef maar terug komen met die code 56. :twisted:
Die kreeg ik er niet uit! Na drie keer verwijderen even de betekenis van de codes opgezocht.
56 is anti-theft start code not entered…… :oops: :oops: Doos :oops: :oops:
mijn start code ingetikt en alles was netjes weg.
Weet iemand of die code 52 belangrijk is?
De pulsjes laat ze trouwens ook zien via het motormanagement lampje op het dashboard. Dat had ik nog nergens gelezen.
Daarna de Hydroactive uitgelezen. Drie foutmeldingen
21 Break pressure switch
24 vehicle speed sensor
25 vehicle hight sensor
Na uitlezen verdwenen ze netjes.
Moet ik me zorgen maken om deze meldingen?
Neem aan dat ik na een weekje of zo nog een keer moet checken.
Er is dus geen fout code geregistreerd voor het motormanagement systeem. Daar was dit allemaal mee begonnen.
Mar even afwachten of die nog regelmatig gaat branden.
Ik kreeg geen communicatie met de airco diagnose steker.
Maar goed kijk ik nog wel even naar
Mooi werk, mijn West Malle wacht op me :zwaai:
Ik heb vanavond mijn reservewiel bak gedemonteerd.
Dat ding ziet er zo roestig uit.
bevestiging bout afgebroken, maar hij is er onderuit.
Bak is slechter dan ik dacht, flink wat gaten en ik kan de hoeken er gewoon afplukken.
Weet niet of ik dat ding nog wil opknappen.
Weet iemand in de buurt van Amersfoort nog een reservewiel bak in redelijke staat?
roest is niet erg maar liever geen gaten.
Als iemand wat heeft liggen wil ik die graag tegen een redelijke vergoeding overnemen.
Mocht je niets vinden Hans, dan heb ik nog wel een reservewielbak uit de TCT die ik aan het demonteren ben. Hoe die in amersfoort komt zien we dan wel.
Heb ik op zich wel trek in.
Ben op dit moment de mijne aan het opknappen.
Maar mooi wordt die nooit meer.
Heb vanavond de ergste roets weggehaald met een staalborstel op een boor.
En de hele bak in de RX5 gezet (lijnolie met aditieve)
Welke regio woon je?
O, dan moet ik je kennen.
Ik ben daar meestal twee zaterdagen per maand.
Ik ben medewerker in het magazijn.
Ik heb geen haast
Ik heb mijn bak een beetje opgeknapt. die kan nu nog wel even mee.
Ik heb afgelopen week de bak in RX5 gezet en gister avond in RX10 (soort tectiel, maar dan beter)
wel een uurtje bezig geweest om de bout los te krijgen, waar de bak mee vast zit. hij was afgebroken en ik heb de rest uit moeten boren.
Maar ik heb het schroefdraad netjes kunnen houden.
Hier een paar plaatjes.
Ziet er weer toonbaar uit Hans. Overigens is de bak zo slecht nog niet. De mijne was er veel erger aan toe.
Ik heb hem vervangen door een van een sloper, die bak was eigenlijk nog puntgaaf! In m'n topic staan wel wat plaatjes
Tja, euh. Ik sluit me bij de vorige sprekers aan. Zo'n gave bak is bijna nog zeldzamer dan een goed klepje voor het codepaneeltje in Chinees waaibomenhout.
Leg de lat blijkbaar te hoog,
Is ook geen geen echt probleem.
Ik draaf altijd een beetje door als ik wat aan het opknappen ben.
Ik heb ook het lederen interieur al weer 4 keer in het leervet gezet.
beetje een tik van me.
Van de week krijg ik hopelijk bougies binnen en een nieuw benzine filter.
Weet namelijk niet hoelang die er al opzitten, dus die wil ik even vervangen.
:lol:
Bougies en benzinefilter kan zeker geen kwaad, net als het luchtfilter trouwens.
En dan de olie met het oliefilter. En natuurlijk de bakolie. En, en, en......
Draaf ik nu door? :wtf:
:lol:
Bougies en benzinefilter kan zeker geen kwaad, net als het luchtfilter trouwens.
En dan de olie met het oliefilter. En natuurlijk de bakolie. En, en, en......
Draaf ik nu door? :wtf:
Ik ben niet de enige die door draaft :D
Luchtfilter, olie en versn. bak olie is al gedaan.
Van de LHM, bougies en benzine weet ik niet hoe lang geleden het is gedaan, die doe ik dus uit voorzorg
LHM als gedaan, zag er nog mooi groen uit trouwens.
:lol: ik heb nog wel wat lederen interieurs liggen hoor Hans, be my quest!
Mijn leer is nog heel netjes, alleen was het erg droog, dus eerst met een reiniger gedaan en nu 4 keer met een onderhoud middel behandeld.
Het ruikt weer heerlijk naar verse koe in mijn XM.
Op de handleiding voor het uilezen staat meende ik de welke computer welke kleur uitleesstekker heeft.
Edit:
Hydroactive bleu
Engine green (pin2)
ABS Grey
Airco black
Zijn allemaal kleine losse 2 pins stekkers kan niet missen.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Zeg jongens, jullie hebben allemaal al draadjes of relais naar de startmotor leggen, hoe kom je daar nou zo lekker vlot bij ? (V6)
Kom maar even bij mij buurten, Micheline had in no time d'r bumper eraf liggen en dan is het een eitje om d'r bij te komen :grijns:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Godver....dus als ik bij jou langs kom doe jij t ff voor me ?
eitje Jaap :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Dat is niet zo lastig.
ik zet de XM op "baby bokjes"
Dan kan je er makkelijk(er) onder.
dan even het hitteschiltje los drie boutjes.
Dan kan je met steek 8 de aanstuur draad los maken. en een tweede draad toevoegen.
Die leg je naarboven.
Bij mij dus nog niet met relais.
zorg dat het nieuwe (en oude draadje) niet tegen het hitteschilt aanlicht of er vlak bij komt.
dan maak je sluiting tijdens starten.
Mijn CX is bijna uitgefikt vanwege dit probleem.
Ik woon in de buurt van amersfoort en wil je best helpen op een avond.
Vergeet niet ff je accu los te halen voordat je gaat knoeien. Contact tussen de verkeerde delen is vlot gemaakt en dat geeft een aardige klap omdat de startmotor (niet de bendix) flink stroom trekt!
Daar heb je helemaal gelijk in.
Zie je het voor je :!:
Je ligt onder de auto, gespannen te prutsen aan de startmotor, begint die opeens te draaien, je schrikt je de pleuris en komt onder de auto vandaan met een afdruk van de uitlaat pijp op je voorhoofd :twisted:
Nee hoor Hans is niet nodig, ik schrik me alleen de pleuris van Mark's "men neemt de bumper los" bericht....Eerst maar eens kijken wanneer ik zin heb en/of op knap weer wachten, whichever comes first....
kan nog wel eens lang duren ben ik bang... :D
Ik heb niet gezegt dat je de bumper eraf moet halen, Micheline was de gene die daar anders over dacht :D
Je moet even naar M's topic gaan Jaap want je mist iets. :wink: :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Heb net een historisch moment beleefd. :clap:
Voor het eerst in mijn leven de foutcodes van een XM uitgelezen. Mijn home made knopje en led werken prima.
De ECU gaf twee fouten:
52 lucht air/fuel mixture control loop en code 56
Netjes de codes verwijdert, maar hij bleef maar terug komen met die code 56. :twisted:
Die kreeg ik er niet uit! Na drie keer verwijderen even de betekenis van de codes opgezocht.
56 is anti-theft start code not entered…… :oops: :oops: Doos :oops: :oops:
mijn start code ingetikt en alles was netjes weg.
Weet iemand of die code 52 belangrijk is?
De pulsjes laat ze trouwens ook zien via het motormanagement lampje op het dashboard. Dat had ik nog nergens gelezen.
Daarna de Hydroactive uitgelezen. Drie foutmeldingen
21 Break pressure switch
24 vehicle speed sensor
25 vehicle hight sensor
Na uitlezen verdwenen ze netjes.
Moet ik me zorgen maken om deze meldingen?
Neem aan dat ik na een weekje of zo nog een keer moet checken.
Er is dus geen fout code geregistreerd voor het motormanagement systeem. Daar was dit allemaal mee begonnen.
Mar even afwachten of die nog regelmatig gaat branden.
Ik kreeg geen communicatie met de airco diagnose steker.
Maar goed kijk ik nog wel even naar
Mooi werk, mijn West Malle wacht op me :zwaai:
Je hebt een type 1, en dan moet je achter/onder de linker koplamp zoeken in de motorruimte.
52 is een defecte lambda of een groot lek in je uitlaat voor de lambda of een vacuumlek in je inlaat
check ook de ontsteking; bougies, bougiekabels, bobine etc
En fouten die je uitleest zijn pas zorgwekkend als ze na wissen terugkomen. Eerder niet.
OK,
Was toch al van plan na een weekje weer even uit te lezen.
Ik heb vanavond mijn reservewiel bak gedemonteerd.
Dat ding ziet er zo roestig uit.
bevestiging bout afgebroken, maar hij is er onderuit.
Bak is slechter dan ik dacht, flink wat gaten en ik kan de hoeken er gewoon afplukken.
Weet niet of ik dat ding nog wil opknappen.
Weet iemand in de buurt van Amersfoort nog een reservewiel bak in redelijke staat?
roest is niet erg maar liever geen gaten.
Als iemand wat heeft liggen wil ik die graag tegen een redelijke vergoeding overnemen.
Ik zou die bij CDPF reserveren Hans. Kijk maar in het Bonjour mes Amis topic!
http://www.xmclub.nl/Nieuwforum/viewtopic.php?f=12&t=797
Mocht je niets vinden Hans, dan heb ik nog wel een reservewielbak uit de TCT die ik aan het demonteren ben. Hoe die in amersfoort komt zien we dan wel.
Heb ik op zich wel trek in.
Ben op dit moment de mijne aan het opknappen.
Maar mooi wordt die nooit meer.
Heb vanavond de ergste roets weggehaald met een staalborstel op een boor.
En de hele bak in de RX5 gezet (lijnolie met aditieve)
Welke regio woon je?
Regio Bergen op Zoom.
Maar ik kom regelmatig op andere plaatsen.
Zoals ook in het CX magazijn bijvoorbeeld :wink:
Dus er is altijd wel iets te regelen.
O, dan moet ik je kennen.
Ik ben daar meestal twee zaterdagen per maand.
Ik ben medewerker in het magazijn.
Ik heb geen haast
Ik heb mijn bak een beetje opgeknapt. die kan nu nog wel even mee.
Ik heb afgelopen week de bak in RX5 gezet en gister avond in RX10 (soort tectiel, maar dan beter)
wel een uurtje bezig geweest om de bout los te krijgen, waar de bak mee vast zit. hij was afgebroken en ik heb de rest uit moeten boren.
Maar ik heb het schroefdraad netjes kunnen houden.
Hier een paar plaatjes.
Ziet er weer toonbaar uit Hans. Overigens is de bak zo slecht nog niet. De mijne was er veel erger aan toe.
Ik heb hem vervangen door een van een sloper, die bak was eigenlijk nog puntgaaf! In m'n topic staan wel wat plaatjes
Ik wilde net zeggen; wat mopper je nou? Dat is een nagenoeg perfecte wielbak. Je zou die van mij moeten zien...
Mooi werk Hans.
Tja, euh. Ik sluit me bij de vorige sprekers aan. Zo'n gave bak is bijna nog zeldzamer dan een goed klepje voor het codepaneeltje in Chinees waaibomenhout.
Leg de lat blijkbaar te hoog,
Is ook geen geen echt probleem.
Ik draaf altijd een beetje door als ik wat aan het opknappen ben.
Ik heb ook het lederen interieur al weer 4 keer in het leervet gezet.
beetje een tik van me.
Van de week krijg ik hopelijk bougies binnen en een nieuw benzine filter.
Weet namelijk niet hoelang die er al opzitten, dus die wil ik even vervangen.
:lol:
Bougies en benzinefilter kan zeker geen kwaad, net als het luchtfilter trouwens.
En dan de olie met het oliefilter. En natuurlijk de bakolie. En, en, en......
Draaf ik nu door? :wtf:
:lol: ik heb nog wel wat lederen interieurs liggen hoor Hans, be my quest!
Ik ben niet de enige die door draaft :D
Luchtfilter, olie en versn. bak olie is al gedaan.
Van de LHM, bougies en benzine weet ik niet hoe lang geleden het is gedaan, die doe ik dus uit voorzorg
LHM als gedaan, zag er nog mooi groen uit trouwens.
Mijn leer is nog heel netjes, alleen was het erg droog, dus eerst met een reiniger gedaan en nu 4 keer met een onderhoud middel behandeld.
Het ruikt weer heerlijk naar verse koe in mijn XM.
Pagina's