Oke Dat was mooi te horen, Dus ik dacht ga ik de stoel verwijderen.
Maar nee stoel los en een Rare conclusie die ik trek na het zien van de aansluitingen :wtf:
1: Controle voor de gordel is een Orange Draadje( grijs en roze) dat met 1 aan elkaar gesoldeerde/gelaste draden met een doorzichtige huls er om.
tevens een 2de Draad die orange is uit de auto komt hij met Blauw en Wit achter aan de stoel zitten ze gesoldeerd. Blauw aan de orange draad en de witte aan een groene draad.
Neem aan dat deze van de Zit detectie is voor de gordel controle.
Dan de bruine stekker, waar ik van denk dat die voor de airbags is, Alleen een Groen/geel gestreept draadwat van de stoel anar die conector gaat.
Hoe gaan die airbags dan werken :wtf:
De andere stoel heeft voor de orange draden een aansluiting en geen soldeering dus moet aansluitingen gaan halen..
of zit ik met een verkeerde theorie ? , Want er staat Side Airbags op de voorstoelen.
De oranje draden zijn van je stoelairbag en/of gordelspanner.
Het bruine blok is van de stoelbediening. Groen/geel is aarde
Vandaag maar verder met het leer inbouwen, Dus begonnen aan de achterbank.
Zoals je kan zien zit de rugleuning er achter al helemaal in, Alleen de zitting nog niet :(
De reden hier voor is dat ik niet kan vinden waar ik de zitting los kon maken bij de schanieren.
Tevens deachter portieren kan ik de deurpanelen ook niet plaatsen.
De reden hiervan is dat ik het gedeelte waar de handbediening van het raam in hangt niet los krijg ( wel de 4 moeren )
Als iemand een goede tip heeft houdt ik me aanbevolen
Ik dacht dat deze kabels van de Wisselaar waren maar blijkbaar niet, Waar zijn ze welvan ?
:rofl: Sorry, leedvermaak. :oops: De zitting van de achterbank is heel simplistisch. Als je die naar voren klapt, voel je in het scharnier een rubber blok. Die moet je naar de voorstoelen toe er uit wurmen. En dan til je de zitting er uit. :shock:
Maar als je dat niet weet zoek je je kleurenblind, vandaar m'n lol.
Voor de deurpanelen hoef je verder niets los te maken. Je haakt eerst de bovenkant in de rand van het raam. Dat gaat lastig omdat het iets te breed is. Als de bovenkant vast zit, dus zonder speling, kun je de rest vastdrukken.
Die kabeltjes zijn misschien voor de speakers? Het is in ieder geval niet origineel.
Het raam mech. heeft 5 moertjes :mrgreen: 3 om de zwengel, 1 boven en onder op het geleiderails.. moet je maar ff beetje prikken in t schuim. Daarna kan je het beste je raam een beetje naar beneden halen en de borgclip eraf halen en het hele spul naar achteren duwen en dan komt het vanzelf een beetje los... het moet zover naar achter dat de draadeinden van je geleiderail vrij komen
De draden van De airbag en gordel spanner kan ik die gewoon afknippen en met een kroonsteen vast zetten ?
Over maandje kom me vloer en plafond en moet alles er dus weer uit.
Ja heb een electrische armsteun gekocht van Xsara alleen helaas geen Bedienings paneel wat om het keycode paneeltje zit erbij gekregen :?
Dus dat gaat niet werken dus, Mischien dat ik dat bij de volgende rit kan mee nemen :-)
Nu nog bepaalde stukken in het hout zien tekrijgen.
Zoals:
Arbag passagier met hout opleg
De stukken van midden console en achter asbak
en dan de lucht roosters
of ben ik wat vergeten ??
Passagiers airbag met houtinleg heeft origineel nooit bestaan, wel het dashboardkast met een houtstrip als er geen passagiersairbag als optie werd gekozen.
Jammerdat die niet bestaat, Dacht dat ik ze wel een gezien had airbag met hout stuk er op.
Ben bezig geweest met het handmatige raam omzetten naar een Electronische.
Deurpaneel er uit en helaas een nieuwe binnen stip benodigd :(
Hij zat ook al los, maar alles weer beetje bij beetje vast gekregen,
De oude handbediende :
Zoals het er nu inzit:
Nu nog het raam dicht zien tekrijgen, want de bekabeling heb ik volgende maand pas.
U is lekker bezig Bas. :clap:
Volgens mij heb ik nog wel van die kapjes alleen durf ik mijn derriëre op dit moment niet te keren in de box zo vol als die staat. Maar ze zijn volgens mij ook plenty op de sloop te vinden.
Jij zit niet stil Bas :shock:
Ga het over een paar weken wel doen zegt die dan :mrgreen:
Heel dom van me, knopjes van armsteun en achterraambediening heb jij uiteraard ook nodig! Stoppen we er volgende keer even bij :wink: Kom je nog wel eens in Den Haag? Zaterdag gaat er een vrachtje onderdelen incl sloper die kant op wss...
Verder goed bezig zeg! Die achterbank had ik je toch nog die rubberen blokjes laten zien/voelen? :wink:
@Matthijs: De complete kabelbomen voor de achterdeuren moeten nog uit de auto gesloopt. Normaal pak ik dat niet mee en was zo met Bas afgesproken.. Dat is dus op zich ook totaal geen probleem!
Klein probleempje het rechter achter raam is ergens uit los gekomen, rechts van af buiten gezien zit hij normaal ergens vast met een klein gaatje.
Alleen die is er uitgeschoten terwijl ik stroom op de motor zette om het raam tesluiten.
@Xsara ( ik zit tot 17sept in Den haag )
Ja had je laten voelen, Derest wist ik allemaal nog maar dat was ik vergeten :oops:
Mooi dat je de onderdelen nog hebt voor de armsteun :-) dan kan ik die later inbouwen als de vloer er in gaat.
@mathijs
ik zou niet weten of die daar lopen, Was het zat na de ruzzie met het raam meganisme.
Waar zitten de B-stijlen? :oops:
Ik vond wel kabels bij de achter asbak bij de 2 loze knoppen :o
waar die voorzijn, mij een raadsel.
Vond ook 2 aansluitingen onder mijn armsteun:
waar die voor zijn, ik weet het niet.
Het is voor mij een grote puzzel
Dat kleine gaatje, daar hoort een plat plastic ruitgeleidertje in.
De B stijl is dat verticale stuk ijzer waar je achterdeur aan hangt. Daar zit als het goed is een connector/ kabel thule waar wat draadjes doorlopen voor o.a. je verlichting onderaan de deur, centrale vergrendeling, en ook je voeding voor je raammechanismes.
Holy mackerel Batman! Gert de Jong had op de voorjaarsmeeting 2 lederen stoelen + achterbank MET verwarming. Daar vroeg 'ie slechts 100 pleuries voor! En de belangstelling was nul komma nada. :?
Misschien heeft 'ie het nog. :roll:
Wow alstie die heeft zou lekker zijn wim, Is dat zijn naam op eht forum ?
Me ouders hebben al achterin mee gereden en vonden het lekker zitten :-)
Alleen ik heb nu een probleem met me radio :wtf: :thumbdown: , Hij gaat met hard en zacht op rare sterktes lijtk als of er dus ergens kort sluiting zit maar eens kijkenmorgen in de deur of daar toevallig niets sluiting maakt.
Dat is inderdaad een volledige voorbereiding voor stoelverwarming :wtf:
Apart!
Tot 17 september? Das nog bijna een jaar :mrgreen:
Bedoel oktober :oops: , ben ook moe haha
Marco ik zei je toch nog dat ze er volgens mijn eerst een Exclusive van wilde maken en daarna terug zijn gegaan naar normaal :o
Een mee gespoten achterbumper en voor een normale.
Zo kom ik wel meerdere rare dingen tegen die normaal de Exclusive alleen zou moeten hebben.
Ik heb de garage een E-mail gestuurd.
Tevens een aanvraag gedaan ergens voor een nieuwe voorruit , Voor een kleine 208 euro zit er al een nieuwe met zon wering in :wtf:
Carglass vroeg bijna 1100 euro, En dat zijn dan je oude collega's
100 euro voor dat set is idd een schijntje. Realiseer je wel dat van de verwarmde setjes de bestuurderstoel eigenlijk altijd een kapot verwarmingselement heeft. Dat element is namelijk geen honingraat ontwerp waarbij er steeds meerdere contactplekken zijn, maar een losse draad die heen en weer loopt. Draadbreuk legt het hele ding dan lam. Bij Conrad kun je van die matjes kopen die je er in kunt stoppen. Kosten niet al te veel maar je moet dan wel je zitting ontleden.
Vandaag aan de bijrijders stoel begonnen, En deze zit er in na veel aanpassingen en een tijdelijke aansluiting voor de gordelspanner en Airbag.
Dit is een tijdelijke oplossing, Wilde eerst lasklemmen gaan gebruiken.
Maar aangezien het gehele interieur er weer een keer uit moet volgendemaand had dit geen nut.
Door de voorruit, En wat een verschil
Hij zit vast en werkt :clap:
Ik ga morgen waarscheindelijk de bestuurders stoel vervangen.
Vanavond red ik het denk ik niet meer, De 7 keer dat ik door me enkel gegaan ben tijdens het plaatsen en wegbrengen van de stoelen heb ik me flink bezeerd :(
Maar de dame wordt steeds knapper :oops: de Commandant staat ook tewachten op een poets beurt.
Deed ik eerst ook maar heb later Poorboys gekocht, die werkt veel fijner en is veiliger voor je lak. Is een fjine Polish, letterlijk polijstcreme. Kan zelfs in de zon gedaan worden wat met commadant uit den boze is.
Commandant maakt de lak nogal schraal.
De oranje draden zijn van je stoelairbag en/of gordelspanner.
Het bruine blok is van de stoelbediening. Groen/geel is aarde
Oke dus de 2de orange draad is dus van de airbag in de stoel.
Dat is dan een lastige klus deze weer goed in elkaar tekrijgen met het leer interieur.
War kan ik conectors krijgen voor de rode en orange ?
Dit zag er in ge taped beunhazig uit :wtf:
Gordelspanner:
Airbag :
Die stekkers/draadjes laten vaak het airbag lampje oplichten in het dashboard, vandaar dat ze waarschijnlijk een keer 'gefixed' zijn
Hoi mathijs
Hoe moet ik dit dan oplossen bij het nieuwe interieur ?
Afknippen en ook samen solderen of wat anders ?
@Update
Vandaag maar verder met het leer inbouwen, Dus begonnen aan de achterbank.
Zoals je kan zien zit de rugleuning er achter al helemaal in, Alleen de zitting nog niet :(
De reden hier voor is dat ik niet kan vinden waar ik de zitting los kon maken bij de schanieren.
Tevens deachter portieren kan ik de deurpanelen ook niet plaatsen.
De reden hiervan is dat ik het gedeelte waar de handbediening van het raam in hangt niet los krijg ( wel de 4 moeren )
Als iemand een goede tip heeft houdt ik me aanbevolen
Ik dacht dat deze kabels van de Wisselaar waren maar blijkbaar niet, Waar zijn ze welvan ?
:rofl: Sorry, leedvermaak. :oops: De zitting van de achterbank is heel simplistisch. Als je die naar voren klapt, voel je in het scharnier een rubber blok. Die moet je naar de voorstoelen toe er uit wurmen. En dan til je de zitting er uit. :shock:
Maar als je dat niet weet zoek je je kleurenblind, vandaar m'n lol.
Voor de deurpanelen hoef je verder niets los te maken. Je haakt eerst de bovenkant in de rand van het raam. Dat gaat lastig omdat het iets te breed is. Als de bovenkant vast zit, dus zonder speling, kun je de rest vastdrukken.
Die kabeltjes zijn misschien voor de speakers? Het is in ieder geval niet origineel.
Het raam mech. heeft 5 moertjes :mrgreen: 3 om de zwengel, 1 boven en onder op het geleiderails.. moet je maar ff beetje prikken in t schuim. Daarna kan je het beste je raam een beetje naar beneden halen en de borgclip eraf halen en het hele spul naar achteren duwen en dan komt het vanzelf een beetje los... het moet zover naar achter dat de draadeinden van je geleiderail vrij komen
Bedankt voor de info Wim.
De achterramen gaat het hand bediende er uit, en moet ik electrische spul inbouwen.
Vandaar alles er uit moet.
Tijdens mijn vraag andwoorde mathijs al :-)
In de tussentijd de achterbank er helemaal ingeplaatst.
Heb nog andere kleur kapjes nodig voor de achterbank, Zat er helaas maar 1 bij :(
U is lekker bezig Bas, er is bijna niemand meer die zijn of haar Xm origineel houd. :shock:
De draden van De airbag en gordel spanner kan ik die gewoon afknippen en met een kroonsteen vast zetten ?
Over maandje kom me vloer en plafond en moet alles er dus weer uit.
Ja heb een electrische armsteun gekocht van Xsara alleen helaas geen Bedienings paneel wat om het keycode paneeltje zit erbij gekregen :?
Dus dat gaat niet werken dus, Mischien dat ik dat bij de volgende rit kan mee nemen :-)
Nu nog bepaalde stukken in het hout zien tekrijgen.
Zoals:
Arbag passagier met hout opleg
De stukken van midden console en achter asbak
en dan de lucht roosters
of ben ik wat vergeten ??
Passagiers airbag met houtinleg heeft origineel nooit bestaan, wel het dashboardkast met een houtstrip als er geen passagiersairbag als optie werd gekozen.
Musketier had een mooie houten opplakstrook op de airbag zitten, die heeft Marco van mij overgenomen geloof ik
Jammerdat die niet bestaat, Dacht dat ik ze wel een gezien had airbag met hout stuk er op.
Ben bezig geweest met het handmatige raam omzetten naar een Electronische.
Deurpaneel er uit en helaas een nieuwe binnen stip benodigd :(
Hij zat ook al los, maar alles weer beetje bij beetje vast gekregen,
De oude handbediende :
Zoals het er nu inzit:
Nu nog het raam dicht zien tekrijgen, want de bekabeling heb ik volgende maand pas.
Heb je al wel kabels tot in je B-stijlen dan? want de kabels voor in de deuren achter heb ik volgens mij wel liggen
U is lekker bezig Bas. :clap:
Volgens mij heb ik nog wel van die kapjes alleen durf ik mijn derriëre op dit moment niet te keren in de box zo vol als die staat. Maar ze zijn volgens mij ook plenty op de sloop te vinden.
Jij zit niet stil Bas :shock:
Ga het over een paar weken wel doen zegt die dan :mrgreen:
Heel dom van me, knopjes van armsteun en achterraambediening heb jij uiteraard ook nodig! Stoppen we er volgende keer even bij :wink: Kom je nog wel eens in Den Haag? Zaterdag gaat er een vrachtje onderdelen incl sloper die kant op wss...
Verder goed bezig zeg! Die achterbank had ik je toch nog die rubberen blokjes laten zien/voelen? :wink:
@Matthijs: De complete kabelbomen voor de achterdeuren moeten nog uit de auto gesloopt. Normaal pak ik dat niet mee en was zo met Bas afgesproken.. Dat is dus op zich ook totaal geen probleem!
Ik ben zeker druk bezig, Verveelde me even :clap:
Klein probleempje het rechter achter raam is ergens uit los gekomen, rechts van af buiten gezien zit hij normaal ergens vast met een klein gaatje.
Alleen die is er uitgeschoten terwijl ik stroom op de motor zette om het raam tesluiten.
@Xsara ( ik zit tot 17sept in Den haag )
Ja had je laten voelen, Derest wist ik allemaal nog maar dat was ik vergeten :oops:
Mooi dat je de onderdelen nog hebt voor de armsteun :-) dan kan ik die later inbouwen als de vloer er in gaat.
@mathijs
ik zou niet weten of die daar lopen, Was het zat na de ruzzie met het raam meganisme.
Waar zitten de B-stijlen? :oops:
Ik vond wel kabels bij de achter asbak bij de 2 loze knoppen :o
waar die voorzijn, mij een raadsel.
Vond ook 2 aansluitingen onder mijn armsteun:
waar die voor zijn, ik weet het niet.
Het is voor mij een grote puzzel
aansturing achterbank verwarming :)
Dat kleine gaatje, daar hoort een plat plastic ruitgeleidertje in.
De B stijl is dat verticale stuk ijzer waar je achterdeur aan hangt. Daar zit als het goed is een connector/ kabel thule waar wat draadjes doorlopen voor o.a. je verlichting onderaan de deur, centrale vergrendeling, en ook je voeding voor je raammechanismes.
Holy mackerel Batman! Gert de Jong had op de voorjaarsmeeting 2 lederen stoelen + achterbank MET verwarming. Daar vroeg 'ie slechts 100 pleuries voor! En de belangstelling was nul komma nada. :?
Misschien heeft 'ie het nog. :roll:
Wow alstie die heeft zou lekker zijn wim, Is dat zijn naam op eht forum ?
Me ouders hebben al achterin mee gereden en vonden het lekker zitten :-)
Alleen ik heb nu een probleem met me radio :wtf: :thumbdown: , Hij gaat met hard en zacht op rare sterktes lijtk als of er dus ergens kort sluiting zit maar eens kijkenmorgen in de deur of daar toevallig niets sluiting maakt.
Dat is inderdaad een volledige voorbereiding voor stoelverwarming :wtf:
Apart!
Tot 17 september? Das nog bijna een jaar :mrgreen:
Euhh nee Bas. Gert de Jong is een Citroën garage: http://www.citroen-aalsmeer.nl/
Bedoel oktober :oops: , ben ook moe haha
Marco ik zei je toch nog dat ze er volgens mijn eerst een Exclusive van wilde maken en daarna terug zijn gegaan naar normaal :o
Een mee gespoten achterbumper en voor een normale.
Zo kom ik wel meerdere rare dingen tegen die normaal de Exclusive alleen zou moeten hebben.
Ik heb de garage een E-mail gestuurd.
Tevens een aanvraag gedaan ergens voor een nieuwe voorruit , Voor een kleine 208 euro zit er al een nieuwe met zon wering in :wtf:
Carglass vroeg bijna 1100 euro, En dat zijn dan je oude collega's
Hmmm ja, Carglass. :|
100 euro voor dat set is idd een schijntje. Realiseer je wel dat van de verwarmde setjes de bestuurderstoel eigenlijk altijd een kapot verwarmingselement heeft. Dat element is namelijk geen honingraat ontwerp waarbij er steeds meerdere contactplekken zijn, maar een losse draad die heen en weer loopt. Draadbreuk legt het hele ding dan lam. Bij Conrad kun je van die matjes kopen die je er in kunt stoppen. Kosten niet al te veel maar je moet dan wel je zitting ontleden.
@Update
Vandaag aan de bijrijders stoel begonnen, En deze zit er in na veel aanpassingen en een tijdelijke aansluiting voor de gordelspanner en Airbag.
Dit is een tijdelijke oplossing, Wilde eerst lasklemmen gaan gebruiken.
Maar aangezien het gehele interieur er weer een keer uit moet volgendemaand had dit geen nut.
Door de voorruit, En wat een verschil
Hij zit vast en werkt :clap:
Ik ga morgen waarscheindelijk de bestuurders stoel vervangen.
Vanavond red ik het denk ik niet meer, De 7 keer dat ik door me enkel gegaan ben tijdens het plaatsen en wegbrengen van de stoelen heb ik me flink bezeerd :(
Maar de dame wordt steeds knapper :oops: de Commandant staat ook tewachten op een poets beurt.
Commandant? :roll:
Ja Commandant4 voor de lak :-)
In de hoop zo de nodige krassen en lakschade weg tekrijgen,
Deed ik eerst ook maar heb later Poorboys gekocht, die werkt veel fijner en is veiliger voor je lak. Is een fjine Polish, letterlijk polijstcreme. Kan zelfs in de zon gedaan worden wat met commadant uit den boze is.
Commandant maakt de lak nogal schraal.
Pagina's