Ik zou voor deze gaan:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/198924/P135/#1528566
Pluspunten zijn de prijs en de gebreken zijn bekend. :mrgreen:
Hahahah ja wel een bekende ja.
Wennen aan een 2 litertje is niet te doen idd maar een v6 blijven rijden gaat ook niet. Het is niet alleen de distri. Koppeling moet eigenlijk ook en de onderste motorsteun en de uitlaat (bijna door) etc.
Helaas want het rijden is zeer verslavend
Je was zo content met je schuur. Ik zou de centen er in stoppen denk ik Bart.
Het is bij elke wagen wel wat. Je kunt deze beter netjes maken en dan bijhouden als je tenminste bij het Xm verhaal blijft.....
Ja daar valt uiteraard ook wat voor te zeggen. Ik moet de opties wegen en de kosten naast elkaar leggen maar dat is vreselijk moeilijk.
Je hebt zonnige prognoses waardoor ik denk dat ik het doe maar als je worst case scenario's gaat bedenken dan kom ik er niet...
ik kan natuurlijk niet in jouw portemonaie kijken, maar bij mij is het over het algemeen zo dat dat soort uitgave meestal snel vergeten zijn.
Het goeie gevoel, de glimlach bij een keer lekker wegtrekken bij het stoplicht, het enorme comfort op de snelweg overheersen eigenlijk direct weer....
Ja dat is zeker zo!
Ik moet eerst de auto maar bij de Jong zetten en dan kijken of de auto verder de ingreep waard is. Als het hok stiekem rot blijkt te zijn bijvoorbeeld..
Ik heb al twee XM's laten slachten omdat ze rot bleken te zijn.
ja, dat is inderdaad wel verstandig. Maar of een auto het waard is bepaal je uiteindelijk zelf....
Als ie echt rot is dan dreigt dat natuurlijk een bodemloze put te worden, maar zijn het technische onderdelen enzo dan bepaal je zelf of je een de investering voor een d-riem en dergelijke wilt doen.
Better the devil you know zoals de Fransen zeggen :mrgreen: , elke wagen is een beerput van onvoorziene kosten. Dat hou je toch met die ouwe meuk die wij willen rijden :lol:
Dealertechnisch is het ook een duur kreng natuurlijk Bart. En volgens mij vind je het, netzoals ikke, ook leuk af en toe weer wat nieuws te kopen :lol:
Ik zou idd de hardheid controleren en nog een offerte/prijsopgave er naast leggen.
Ik heb met Gert de Jong wel goeie afspraken kunnen maken hoor. Ik zal ook nog van der Laan vragen.
Andere auto's kopen is een van de leukste dingen die er zijn! maar deze houden is ook erg leuk...
pfff vermoeiend kan een mens zijn zijn...
:wtf:
Ik denk dat ik zonder haast een leuke vervangster ga zoeken voor de schuur. Ik heb donkerbruine vermoedens dat er na 324000 kilometer wel meer dingetjes versleten zijn.
Verder is de buitenkant meer golfbal dan concoursstaat.
Met een beetje mazzel haal ik het om zaterdag even Oom Gert te laten kijken naar de schuur. Even polsen of het gebakje het waard is om door te gaan ( ik hoop het wel )
Ik ben benieuwd! Zou natuurlijk top zijn... Bepaal voor jezelf van te voren goed wat je wil/kan investeren.. Wellicht dat je een plan kan maken met Gert beginnend met de meest dringende zaken en de rest in de toekomst volgend?
Ja precies. De distri zal de meest dringende zijn. de koppeling slipt namelijk niet maar hij pakt erg kort op.. Maar daar mag Gert ook even aan snuffelen
Andere dingen kunnen we zelf tzt oplossen
Plus een ES9 voelt sowieso anders dan anders door de hydraulische kabel... Vergelijk hem anders eens met die van mij Bart? Ik vind mijne ook niet echt laag aangrijpen, maar die is nog wel goed gezond...
De koppeling pakt vrij vroeg en kort op. daardoor is het vrij lastig om heel soepel op te trekken. Ik zal ook aan Gert vragen of dat normaal is. Het is al best lang zo. Dus ik ben er wel aan gewend
Door het hydraulische gebeuren is het heel lastig koppelen. Hij lijkt erg kort, maar is het vaak niet. Hij is erg gevoelloos door de bekrachtiging. Hierdoor merk je pas dat die aan gaat grijpen als het al zo ver is. Bij een normale koppeling "voel" je verschillende weerstanden bij intrappen en opkomen en weet je wanneer het er aan komt...
Veel mensen hebben moeite met mijn V6 netjes te koppelen de eerste keren.. Toen ik de mijne net had gekocht riep de dealer waar ik vaak kwam: oh, met handbak? Dat is een auto waar maar weinig mensen soepel mee kunnen rijden...
http://auto.marktplaats.nl/citroen/488101352-citroen-xm-break-2-0i-16v-basis-bj-1999.html?return=eJw1jstugzAQRf8lEuyKHyShGKEqdN19to5xhYXBlmdQklb9946jZDXn%2BF7NWCuhfp3iHSh5aNUOrE5m6ibEqBibQ7Rrteg0Y%2FRaI1SrZ3rD8AbMOEzBrswILqoJF%2F9x870oR%2BgxFPVJFPUQNwJO4MlObX7yMmc84%2BgIcyu%2BWkjw40gH%2BB7htQSf8ZJ767bY5Exu30jlvm2ObbY72b5%2BF6Ihm69kzw8W8iD5%2BesxLsnqmfIA%2BbYsY9x6XsYAaMJo%2B0bwZvjcdX%2F%2FAsJSFA%3D%3D&df=1&fta=eNotj8tuwyAQRf8FqVkzPIwZ5E26btfdRdhAaoXEyNiJ2yj%2FXki6QVfnAnPGosJ7xhbJOsfD1cZMTEYQgGSLHexc7pYJwaQVqYmAGkxkCBSMG9GkVOmCv2MyObhcLy4FnRNe1rOfx8HEDZnQqtEm%2FqDgLYAypxsO4zJP%2FvLG6NdHOfrZ25OZ8ohsl9La0V2a8jJMzncKqNq%2FVyuBJNmjJ2YsczJyJKN76fJSgaOWNazdwEnuezFsMGjZaKELAaHdMwgufN%2BUKlglNC2Ea6olL0SJPgRXCAuMsfAK4H2pvGyprQSUk76OABlaXQkVoTyrH3IvB%2FbSQbJMybp8iP5yXL6rMS2FRnK226EuUbzdcwuGxN6I%2BfyPV2IsUrw%2FHn%2FVcHwg&fta_ind=12&fs=1
Luceo non uro....
Heheh daar heb ik net naar zitten kijken ;-)
mooi :mrgreen:
Luceo non uro....
waarom dan niet gewoon voor die 950 euro een nieuwe riem ipv een 2 litertje. Daar kan je nu toch nooit meer aan wennen? :lol:
Ik zou voor deze gaan:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/198924/P135/#1528566
Pluspunten zijn de prijs en de gebreken zijn bekend. :mrgreen:
Hahahah ja wel een bekende ja.
Wennen aan een 2 litertje is niet te doen idd maar een v6 blijven rijden gaat ook niet. Het is niet alleen de distri. Koppeling moet eigenlijk ook en de onderste motorsteun en de uitlaat (bijna door) etc.
Helaas want het rijden is zeer verslavend
Aan de andere kant is de V6 die je daarna dan weer koopt extra lekkert :lol:
Ja precies de 16v modellen zijn vulling tot betere tijden aanbreken ;-)
Owww, heerlijk, dan kan het met mij alleen nog maar beter worden. :D
En ik bén al zo blij met die 16V..!
Je was zo content met je schuur. Ik zou de centen er in stoppen denk ik Bart.
Het is bij elke wagen wel wat. Je kunt deze beter netjes maken en dan bijhouden als je tenminste bij het Xm verhaal blijft.....
Ja daar valt uiteraard ook wat voor te zeggen. Ik moet de opties wegen en de kosten naast elkaar leggen maar dat is vreselijk moeilijk.
Je hebt zonnige prognoses waardoor ik denk dat ik het doe maar als je worst case scenario's gaat bedenken dan kom ik er niet...
ik kan natuurlijk niet in jouw portemonaie kijken, maar bij mij is het over het algemeen zo dat dat soort uitgave meestal snel vergeten zijn.
Het goeie gevoel, de glimlach bij een keer lekker wegtrekken bij het stoplicht, het enorme comfort op de snelweg overheersen eigenlijk direct weer....
Ja dat is zeker zo!
Ik moet eerst de auto maar bij de Jong zetten en dan kijken of de auto verder de ingreep waard is. Als het hok stiekem rot blijkt te zijn bijvoorbeeld..
Ik heb al twee XM's laten slachten omdat ze rot bleken te zijn.
ja, dat is inderdaad wel verstandig. Maar of een auto het waard is bepaal je uiteindelijk zelf....
Als ie echt rot is dan dreigt dat natuurlijk een bodemloze put te worden, maar zijn het technische onderdelen enzo dan bepaal je zelf of je een de investering voor een d-riem en dergelijke wilt doen.
Better the devil you know zoals de Fransen zeggen :mrgreen: , elke wagen is een beerput van onvoorziene kosten. Dat hou je toch met die ouwe meuk die wij willen rijden :lol:
Dealertechnisch is het ook een duur kreng natuurlijk Bart. En volgens mij vind je het, netzoals ikke, ook leuk af en toe weer wat nieuws te kopen :lol:
Ik zou idd de hardheid controleren en nog een offerte/prijsopgave er naast leggen.
Ik heb met Gert de Jong wel goeie afspraken kunnen maken hoor. Ik zal ook nog van der Laan vragen.
Andere auto's kopen is een van de leukste dingen die er zijn! maar deze houden is ook erg leuk...
pfff vermoeiend kan een mens zijn zijn...
:wtf:
:lol: ik wordt ook wel eens GAK van mezelf hoor!
Verse auto's uitzoeken en kopen is inderdaad erg leuk!
Ik denk dat ik zonder haast een leuke vervangster ga zoeken voor de schuur. Ik heb donkerbruine vermoedens dat er na 324000 kilometer wel meer dingetjes versleten zijn.
Verder is de buitenkant meer golfbal dan concoursstaat.
Nu nog even lekker golfjes gekmaken :mrgreen:
Als het geen mooie is zou ik er ook niet veel meer insteken. Moet wel de moeite waard zijn.
mwah, ik rijd ook nog regelmatig met erg veel plezier in de een groene hoor, puur voor het plezier en om het ding rijdende te houden 8)
Ja maar DIE 16v is wel heel speciaal! :mrgreen:
Met een beetje mazzel haal ik het om zaterdag even Oom Gert te laten kijken naar de schuur. Even polsen of het gebakje het waard is om door te gaan ( ik hoop het wel )
Ik ben benieuwd! Zou natuurlijk top zijn... Bepaal voor jezelf van te voren goed wat je wil/kan investeren.. Wellicht dat je een plan kan maken met Gert beginnend met de meest dringende zaken en de rest in de toekomst volgend?
Ja precies. De distri zal de meest dringende zijn. de koppeling slipt namelijk niet maar hij pakt erg kort op.. Maar daar mag Gert ook even aan snuffelen
Andere dingen kunnen we zelf tzt oplossen
is dat van de koppeling sinds kort Brt? Of heb je heel veel gereden? Tijdens mijn proefrit was er niets geks aan die koppeling....
Bart heeft lange benen in tegenstelling tot jij en ik. Daarom lijkt voor hem die slag korter. :mrgreen:
Plus een ES9 voelt sowieso anders dan anders door de hydraulische kabel... Vergelijk hem anders eens met die van mij Bart? Ik vind mijne ook niet echt laag aangrijpen, maar die is nog wel goed gezond...
De koppeling pakt vrij vroeg en kort op. daardoor is het vrij lastig om heel soepel op te trekken. Ik zal ook aan Gert vragen of dat normaal is. Het is al best lang zo. Dus ik ben er wel aan gewend
Door het hydraulische gebeuren is het heel lastig koppelen. Hij lijkt erg kort, maar is het vaak niet. Hij is erg gevoelloos door de bekrachtiging. Hierdoor merk je pas dat die aan gaat grijpen als het al zo ver is. Bij een normale koppeling "voel" je verschillende weerstanden bij intrappen en opkomen en weet je wanneer het er aan komt...
Veel mensen hebben moeite met mijn V6 netjes te koppelen de eerste keren.. Toen ik de mijne net had gekocht riep de dealer waar ik vaak kwam: oh, met handbak? Dat is een auto waar maar weinig mensen soepel mee kunnen rijden...
Maar als je gewend bent is er niets aan de hand!
Pagina's