@Wimb
Vandaag madame voorzien van een andere achterklep. De originele had aan de onderkant behoorlijk wat roest, het leek wel een type 3.
Ik heb ook last van roest op de linkerkant van de achterklep, maar ik heb toch geen typ3 ?
Linkerhoek:
Dit is me zojuist pas opgevallen, na dat ik jou topic weer even doorgenomen had.
Dit is schrikbarend, en alleen de linkerkant :wtf: .
Hoe zag de roest bij jou er uit ?, Zat het ongeveer op dezelfde plek of ergens anders ?
Bij mij zat het aan de onder buitenkant en aan de binnenkant onder achter het plastic.
Bij de types 3 zie je aan de onderkant vaker die roest, vandaar mijn opmerking.
Dat hangt ook maar net vanaf wat de bodem en dorpels hebben meegemaakt.
De laatste typen, door velen type3 genoemd staan erom bekend dat die eerder willen roesten t.o.v. voorgaande types. Gert de Jong liet vorig jaar tijdens een sleutelmeeting zien hoe compleet rot de bodem en dorpels waren van een type3 XM Exclusive uit België :wtf:.
Ik zou het niet weten, ze staat al 2 dagen stil. Het viel me maandag wel op dat de uitlaat enorm rookt na het schakelen. Toch maar 'ns een lange snelwegrit plannen.
Ja, ot. Madame rookte, rookt en blijft voorlopig roken met een olieconsumptie waar een zuipschuit jaloers op wordt. :thumbdown: Dus vanmiddag maar op de brug gezet en gekeken. Onder de auto is het een gore vette bende veroorzaakt door een enkel druppeltje regen (aka de Hollandse moesson :twisted: ) en een lekkende aircocompressor waar nog steeds geen slangen op zitten. Sohail en ik (en de rest van de beunclub) wijten het aan te ruim zittende klepseals. Dat zullen dus na mijn vakantie vervangen worden.
Om de dag vrolijk af te sluiten madame maar naar Appie Ka gebracht die bijzonder content met haar was. Ze mag weer een jaar lang Neêrlands wegen vervuilen. :dans: :dans: Wel moest ik even de steker van het linker mistlicht losmaken omdat de rechter het ook niet deed. :lolno:
Mwah tja. Achteraf gezien wisten we al dat de nieuwe klepseals te ruim zaten. Sohail en ik hebben de foto nog 'ns bekeken en ook daar is te zien dat de seal niet strak om de klepsteel geklemd zit. Maar achteraf kijk je een koe in d'r .... En waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. :wink:
Ach je leert van je fouten, is weer eens wat anders dan een gebroken nokkenas :wink:
Laat dit een les zijn voor iedereen, bestel dit soort motor kritische delen bij de dealer.
Om de klepseals te vervangen moet de nokkenas er weer uit, yesssss :mrgreen:
Ik voel schoonmaakneigingen opkomen. :opruimen:
Het voelt best wel lekker om te weten dat ik een moderator kan modereren. 8)
@Wimb
Vandaag madame voorzien van een andere achterklep. De originele had aan de onderkant behoorlijk wat roest, het leek wel een type 3.
Ik heb ook last van roest op de linkerkant van de achterklep, maar ik heb toch geen typ3 ?
Linkerhoek:
Dit is me zojuist pas opgevallen, na dat ik jou topic weer even doorgenomen had.
Dit is schrikbarend, en alleen de linkerkant :wtf: .
Hoe zag de roest bij jou er uit ?, Zat het ongeveer op dezelfde plek of ergens anders ?
Bij mij zat het aan de onder buitenkant en aan de binnenkant onder achter het plastic.
Bij de types 3 zie je aan de onderkant vaker die roest, vandaar mijn opmerking.
Wat dat beteft is serie 1 veel beter bestand tegen roest, typisch eigenlijk.
Totdat je naar een dorpel kijkt. :wink:
Dat hangt ook maar net vanaf wat de bodem en dorpels hebben meegemaakt.
De laatste typen, door velen type3 genoemd staan erom bekend dat die eerder willen roesten t.o.v. voorgaande types. Gert de Jong liet vorig jaar tijdens een sleutelmeeting zien hoe compleet rot de bodem en dorpels waren van een type3 XM Exclusive uit België :wtf:.
En Wim, doet je XM het nog, het is al 2 dagen stil in dit topic :wink:
Ik zou het niet weten, ze staat al 2 dagen stil. Het viel me maandag wel op dat de uitlaat enorm rookt na het schakelen. Toch maar 'ns een lange snelwegrit plannen.
Doet ie dat ook als je gewoon gas los laat ?
Nee, het is echt alleen bij gas geven na schakelen.
Komt natuurlijk uit de turbo, ik zou de leverancier van de turbo aansprakelijk stellen :mrgreen:
Producent van de turbo: Ruud, Jim (opa) en Wimb. :wtf:
Ombouwen naar een ongeblazen 2.0-8V :wink:
Dat heb ik een tijd gehad en dat rijdt echt als een ouwe l*llenbak. :lol:
Dat ben je toch ook? :mrgreen: :lol:
Jij gaat heel erg moeten oppassen jij.
oowww :oops: hopelijk doet Wes nu een dutje!
Mod edit: idd er was spraken van een dutje, maar aangezien het topic van een Mod is maak ik mij hier geen zorgen om. :wink:
En ik ben nu heel boos op Marco en Marco is nu heel bang voor mij. :rofl:
Ik zit te bibberen in mn stoel :mrgreen:
Hoeveel slechte leidingen heb jij Wim? Ook die lange naar achteren?
Ja, die inderdaad (da's een beruchte). En wat ik voelde waren er op het subframe meer waar de coating van had losgelaten.
Heb je weer teveel cola op?
Nee, ben over op de fanta! Maareh, back ot!
Ja, ot. Madame rookte, rookt en blijft voorlopig roken met een olieconsumptie waar een zuipschuit jaloers op wordt. :thumbdown: Dus vanmiddag maar op de brug gezet en gekeken. Onder de auto is het een gore vette bende veroorzaakt door een enkel druppeltje regen (aka de Hollandse moesson :twisted: ) en een lekkende aircocompressor waar nog steeds geen slangen op zitten. Sohail en ik (en de rest van de beunclub) wijten het aan te ruim zittende klepseals. Dat zullen dus na mijn vakantie vervangen worden.
Om de dag vrolijk af te sluiten madame maar naar Appie Ka gebracht die bijzonder content met haar was. Ze mag weer een jaar lang Neêrlands wegen vervuilen. :dans: :dans: Wel moest ik even de steker van het linker mistlicht losmaken omdat de rechter het ook niet deed. :lolno:
Das goed RUK Wim, wel top dat er ApPieKa op zit. 8)
Jammer van de klepseals, de volgende keer beter!
Mwah tja. Achteraf gezien wisten we al dat de nieuwe klepseals te ruim zaten. Sohail en ik hebben de foto nog 'ns bekeken en ook daar is te zien dat de seal niet strak om de klepsteel geklemd zit. Maar achteraf kijk je een koe in d'r .... En waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. :wink:
Ach je leert van je fouten, is weer eens wat anders dan een gebroken nokkenas :wink:
Laat dit een les zijn voor iedereen, bestel dit soort motor kritische delen bij de dealer.
Om de klepseals te vervangen moet de nokkenas er weer uit, yesssss :mrgreen:
Is niet leut Sohail, is niet leut!! :wink:
Oh nou, dan verheug ik me alweer op de Wok :wink:
Het draaiboek voor dit klusje hebben Wim en ik afgelopen avond gemaakt, gaat helemaal goedkomen :P
Uit voorzorg laat ik Jim de nokkenas er uit halen. Die doet zoiets tenminste heel voorzichtig. :shock:
:rofl:
Pagina's