wimb en z'n La Soixante.

2590 berichten / 0 nieuw
Laatste bericht
Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

:mrgreen:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

wimb
afbeelding van wimb

Terug on topic. Vanmiddag, met dat relatief heerlijke sleutelweer met de dynamo bezig geweest. Om te beginnen de D+ draad aan massa en contact aan. Helaas, lampje brandt dus legt het aan de dynamo te leggen :-(
De rest van de middag bezig geweest met uitbouwen. Wat een onmogelijke klus! Of de HD-pomp moet weg (an me nooit niet dus) of een lucht- en een koelwaterslang (ook deze an me nooit niet). Luchtslang weg en met veel wurmen die dynamo er tussenuit gekregen. Leuk, de merknaam staat onderop.
Vanochtend met mezelf afgesproken om de dynamo te laten reviseren: dan heb ik nieuwe lagers, koolborstels en spanningsregelaar. En als het er in zit, ook nieuwe sleepringen.
Als het lukt morgen langs bij Meten=Weten, is relatief om de hoek bij het werk.

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Petje af dat je met dir weer buiten aan de gang gaat, hier hadden we vandaag afwisselend warme regen, hagel, ijzel en als toetje sneeuw.....

Wat kost zo'n revisie? circa.....

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Ha die Wim! Hier ben ik ook dan, op jouw aanraden. Het duurde even voordat mijn account goedgekeurd werd (kan ik me voorstellen met mijn staat van dienst op o.a. CiFo :mrgreen: )
Het was vandaag inderdaad relatief goed sleutelweer. Ik had zelf ook gepland om na het werk even onder de kap van mijn oude dame te kruipen, maar zodra ik klaar was met eten viel de ijzel hier met bakken uit de lucht. :? Hopelijk van het weekend meer geluk.

Veel bekende gezichten hier overigens, ik zag stoofie, mark en jij natuurlijk, en ik zie dat ene Wendela de laatste aanwinst is :? Ik denk dat ik kan raden wie dat is haha.

Nu moet ik alleen nog mijn Xant zien om te switchen naar een XM (op 1 of andere manier) en dan hoor ik hier helemaal thuis!
Maargoed, daar open ik wel een eigen topic over.

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
wimb
afbeelding van wimb

Het lijkt wel of het hier volstroomt met gezellige mensen. :D :D :D

@ Mark. Daar werd ik vandaag Gallisch van. Citroën heeft meer dynamo-uitvoeringen dan XM's gebruikt. Dus konden ze nergens een behoorlijke prijsopgave geven. Maar het schijnt tussen de €100,- en €150 te zitten.

Die ijzel kwam wel plotseling opzetten. Vanavond even met moeders het dorp in. En een half uurtje later gingen we allebei languit met de fiets: spiegelglad op de Groest. (De straat glom wel mooi ;-) )

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Oho alles nog heel?

moeders woont bij jouw in?

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

wimb
afbeelding van wimb

Ja, bij mij niets kapot (Ik ben tenslotte een echte kerel, denk ik). M'n vriendin een schaafplek en een klein scheurtje in haar broek.

pssst Mark. In Amsterdam kennen we 'moeders de vrouw'. Da's je eega ;-)

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

same in de achterhoek :wink:

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

wimb
afbeelding van wimb

Vanochtend de dynamo weggebracht voor een verjongingskuur: La Paay is er niets bij :lol: En dat voor 135 euries!
Vanmiddag ingebouwd, nieuwe multiriem. En tjakka, gaan als een speer. :D

Op naar het volgende probleem: ik zag dat de HD-leiding naar de rechter veerpoot lekt. De overgang van leiding naar slang. Geen flauw idee hoe dat vast zit. :roll:

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

of La Paay lekt..... tssss :P

Mooi dat je dynamo weer in orde is :wink:

Die overgang van leiding naar slang, dat klinkt niet goed.
Zijn dat niet van die speciale klemmetjes ?

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Da's vlot gedaan zeg! Nu weer lekker rijden! En dat lekje, ach gewoon af en toe LHM bijvullen en wachten tot de stoeptegels wat warmer worden...met een beetje geluk zo begin april. :lol:

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Mark zegt:

of La Paay lekt..... tssss :P

Mooi dat je dynamo weer in orde is :wink:

Die overgang van leiding naar slang, dat klinkt niet goed.
Zijn dat niet van die speciale klemmetjes ?

Wim ga maar vast sparen das nen takken klus, je kan niets aan die leiding doen dan alleen vervangen, van de veer bol tot de koppeling met de hydractive bol midden onder.

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

:oops: is toch ernstiger dan ik dacht dus..

wimb
afbeelding van wimb

Dat klinkt inderdaad niet hoopgevend :-(
Ik weet de reactie van m'n vriendin al als ik dit vertel: "Zie je wel dat jij de Xantia niet weg had moeten doen."

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

ach dan zit er voor jouw niks anders op dan "ga toch fietsen" :P

Maare zo'n leiding is toch wel ergens uit een sloper te halen, of is dat vragen om moeilijkheden?

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Als de motor van de slopert er al uit is, zal het niet zo moeilijk zijn idd.

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Moet daarvoor het blok eruit ? :?

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

In princiepen niet, je zou er wel beter bij kunnen, maar nee dat hoeft dus niet.

Zonder een brug zou ik er niet aan beginnen, mijn vaders xm heeft het zelfde kwaaltje gehad en heeft dat laten doen bij Gert de Jong.

Ik dacht dat ie iets van 400€/600€ heeft betaald voor de klus, het is vooral een tijdrovende klus!!

Het valt mij wel op dat er veel type 2 XM's last hebben van dit voorval!?

wimb
afbeelding van wimb

Vanochtend uitgebreid met Van Beers erover staan praten. De leiding zelf is inderdaad 1 geheel die voor €245,- :shock: in de catalogus staat. Verder staat er 3 uur voor de klus.
Ergo: ik zoek een sloper; toch Marco maar weer 'ns lief aankijken. En dan moed verzamelen en leiding en turbo doen. Dat gaan dan weer in 1 moeite door ;-)

Citroën-das-pas-fën
afbeelding van Citroën-das-pas-fën

Ik vrees dat als ik mijn Xant voor een XM heb weten te verruilen, ik ook regelmatig ga horen dat 'ik de Xant niet weg had moeten doen'. Dus je staat niet alleen, hoe schraal die troost ook is...
Ja maar liefje, ze is zoveel mooier & comfortabeler & luxer dan een Xant! (En geiler, maar dat hou ik dan weer wijselijk vóór me...)

Wel jammer van die k*tklus. Kan je echt niet op een andere manier zo'n overgang maken? (zei de non-ervaringsdeskundige)

  XM 3.0 V6 12 klepper. An oldie but a goodie.
  • Turbo's blazen.
  • Schokbrekers zuigen.
  • V6-en huilen.
wimb
afbeelding van wimb

Nou, nee. Huib van Beersen is op dit punt een scharrelaar. En dat bedoel ik in de goede zin van het woord. Als er iets te fabrieken is, zal hij dat zeker voorstellen. Maar hier zag hij geen brood in.

Ach, die Xant is zeer beslist een goede auto. Niets mis mee. De XM zit vol techniek gepropt. Dat maakt het rijden zeer aangenaam. Dito voor het comfort. Maar ja, wat er zit kan stuk 8)
Tot nu toe vind ik het sleutelen aan de XM meevallen qua moeilijkheid. Het sleutelen op straat is de grootste beperking ;-)

La Noir Verni
afbeelding van La Noir Verni

Wim effe voor de duidelijkheid; je kunt toch wel rijden? Of is de lekkage te groot?

wimb
afbeelding van wimb

Het druppelt. Stationair is het pak 'm beet een druppel per minuut. Dus ja, ik kan er mee rijden.
Als je weet hoe groot de druk is, valt het best wel mee. *

*Tart ik met deze opmerking het noodlot? :roll:

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Echt niet te lang mee door rijden, bij mijn vaders XM was het enkel zweten en dat baarde zelfs Gert DJ al zorgen.

wimb
afbeelding van wimb

Ik wil het ook wel zo snel mogelijk vervangen, maar ....
Ik heb van Marco bericht, hij heeft nog zo'n leiding. Alleen woont hij bij Moerkapelle.
Voor maandag de 8ste heb ik in Breda afgesproken.
Dat zijn de enige geplande ritten, maar wel 2 lange...

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

Oké. 8)

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Succes met het vervangen van de leiding, ik had het nog niet eerder gehoord dat zo`n type leiding op die koppeling gaat lekken. Wel van de 1e C5 :twisted: , maar daar kijk ik dan ook niet van op.

eXpelliarMus
afbeelding van eXpelliarMus

FOEI Citrophile!!

Citrophile
afbeelding van Citrophile

Je moet eens weten wat voor fijne auto`s de eerste C5en zijn :lol: , not. Doe mij maar de XM met haar nukken :lol: .

Mark
afbeelding van Mark
  • V6 '94 Rouge Griott Nacré
  • V6 '91 Gris Dolmen R.I.P.

Nix Foei, mijn pa heeft ook een C5 fase 1, mijn god wat daar allemaal mee mis was.....

één van de problemen;

Pa stapt in de auto, denkt hmm wat staat die stoel raar, drukt op het geheugenknopje van zijn instellingen en vervolgens wordt komt die stoel helemaal met de zitting en rugleuning richting stuur. Mijn pa ook geen klein mannetje raakt enigzins in paniek en heeft daardoor niet de heldere geest om het contact af te zetten maar goddank wel om te claxoneren, ik was die middag lunchen bij ze en zat nog bij ma aan de keukentafel, ik naar buiten gesprint, ik kijk, en zie die ouwe al met het stuur in zijn maag/borst zitten en de rugleuning kwam nog steeds naar voren. Ik duik de auto in, ros de sleutel eruit, en vervolgens m'n pa.....

Had die ouwe niet op de claxon gedrukt hadden we hem waarschijnlijk met C5 en al kunnen begraven........

Elektrisch verstellen kan die nog steeds maar geheugen heb dat ding niet meer, dat heb ik er vakkundig uitgerost.

Probleem 2;

Tijdens het rijden viel de auto spontaan stil, geen melding op het scherm niks. Auto talloze malen naar de dealer gehad maar geen oplossing, dan ging het weken goed en zo in ene valt dat ding weer stil. Op een zaterdagmorgen ik kwam uit het westen via de A18 richting huis, zie ik aan de andere kant een lichtblauwe C5 staan.... pa? Ik bellen naar zijn 06 en ja hoor, hij stond weer stil, 'ik heb de garage al gebeld zei die, maar die kunnen pas over 1,5 uur hier zijn...... (kwartiertje rijden....), ik zei bel de garage maar af, ik draai wel om, ik aan het eind van de snelweg omgedraait en naar hem toegereden. Aangekomen de ANWB gebeld, met 10 min is er iemand bij u... mooi!!

De ANWB komt aan vraagt wat het probleem is, belt met een collega, rommelt wat in het vooronder (ik weet niet meer wat hij nou precies gedaan heeft, te lang geleden) en die auto is nooit meer stilgevallen.......

Zover mijn C5 ervaringen.... en er was nog veul meer mis.

Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.

Pagina's