Je weet dat het vert véga op jou dame net ff anders is van tint dan dat vert véga van de type2 dames!?
En dit is geen gelul, vraagt u het maar aan tante Gompie.
Lieve Wes,
U en tante Gompie zwammen uit uw nek :mrgreen: Ik heb een hartstikke type II en er staat in grote vriendelijk witte letters ERYCR. En da's volgens de lieve JP een type I kleur.
M'n Xant was ook vert vega, ook ERYCR, maar dat heb ik altijd een afschuwelijke metallic kleur gevonden, dit in tegenstelling tot de parelmoeren kleur van de XM.
Heerlijk, die Franse logica :D
off topic: Weet iemand waar de kleurtabel naartoe vertrokken is die vroeger hier stond: http://www.passion-citroen.com/nos_citroen.php?p=nuancier&class=coul&coul=vert
Heeft er vast mee te maken dat er 'passion' in de URL staat. ESafe = simpele surfbeveiliging :wink:
Hoewel: als het automobiele pornografie detecteert? 8)
De supadupa hightech Mailmarshall op m'n werk houdt soms de nieuwsbrief van de wereldomroep (in ascii :!: :!: :!: ) tegen omdat het woord 'prostituee' er in staat. :lol:
Op die Franse site krijg ik in het Frans: no input file specified. Vroeger stond er een lijst met kleurcoderingen en bijbehorende namen.
Hmm, is bij nader inzien inderdaad wel erotisch getint :mrgreen:
Oh ja, zoals zojuist geschreven krijgt madame morgen wat nieuwe kabeltjes. Ik trek ook meteen een draadje om de versterker mee van stroom en geluid te voorzien en dan kan klein schattig subje erin, samen met m'n composetje. Vandaag de linkerdeur al voorzien van extra isolatie, gelukkig kan het raam nog open :lol:
Nothing too fancy, maar vond ze aardig goed toen...
Coral MK165
En een 8-inch sub in een compact kistje. Voorlopig moet het even aan een *VLOEK* Sony *IN DE KERK* headunit omdat ik dan via bluetooth kan bellen.
Wil die nog gaan vervangen door een Alpine CDE114BTi.
Verder hangt er voorlopig een goedkoop versterkertje aan voor de sub, en de compo rechtstreeks aan de HU. Verander ik allemaal wel weer als die Alpine er komt, ik trek nu alleen de kabels daarvoor alvast.
Je begint nu een heilige oorlog :!:
Vroeguh in de jaren zeventig en tachtig maakten die Japanners goed spul. Toen zijn ze op de hightech toer gegaan terwijl het betaalbaar moest blijven. Gevolg: leuk speelgoed voor de consument maar kwaliteit ruk.
Professioneel spul van Sony is een ander verhaal. Maar heeft ook een andere prijs. Het is letterlijk alle waar naar z'n geld.
Een beetje audiofiel wil trouwens liever geen Japanse speakers omdat er veel hoog in zit. Het liefst Brits of Deens. Maar ja, die maken weer geen autoluidsprekers :roll:
JBL zijn tegenwoordig goede speakers geworden, maar mis toch wat lage tonen vanuit de speakers.
In mijn vorige XM had ik een compound setje van JBL en die klinken lekker, het valt me op dat JBL erg goede filters 8) gebruiken.
In mijn slaapkamer heb ik ook JBL zuilen en die hebben wel mooie lage tonen zonder overdreven te worden terwijl het geheel mooi zuiver blijft. Ook die toegepaste filters zijn erg goed :wink: .
In mijn huidige XM heb ik nog 4 Infinity speakers van de vorige eigenaar en de JBL tweaters van het compound setje aan toegevoegd :P dat klinkt al erg lekker voor een simpel setje 8) .
heb nog de originele speakers erin zitten. Echt niet slecht. Ik heb overigens gehoord dat de t1 speakers vele malen beter zouden zijn dan de t2???
Verder ben ik fan van DLS... das niet deens maar wel weer zweeds :wink:
Dat de fabrieksaudio van de serie1 beter is dan serie2 geloof ik direct.
Het is jammer dat de reputatie van de vroege XM`s de naam omlaag heeft getrokken, want daardoor wordt de werkelijke kwaliteitsniveau van de serie1 overschaduwd :( .
De serie 1 is zeker op interieurafwerking de duurdere XM dan de serie2 :wink: . De eerste 2 jaren van de serie2 was wel goed en vanaf serie 3 met de grotere chevrons op de gril is het kwalitatief achteruit gegaan :cry: .
Volgens mij zat er af fabriek Philips in zoals in zoveel auto's. En geloof het of niet, maar die pfiffige Holländer wisten heel goed hoe ze goeie speakers en filters moesten maken. Nu is het allemaal OEM-spul en dat merk je aan de kwaliteit.
Ach, mijn referentie is B&W. En die maken helaas geen autoluidsprekers :cry:
Pfff... het zit lekker mee.
Nieuwe verdamper eronder, nog niet lopen op gas. Zekering stuk. Daarna nog niet lopen op gas. Alle afsluiters nogmaals nagelopen, blijkt die voorin plotseling last te hebben van een soms-wel-soms-niet bui. AG Autogas ALC 2000 is niks meer van verkrijgbaar, al jaren niet, dus besloten mijn gasspecialist en ik door middel van mix & match een afsluiter samen te stellen die zowel werkt als past. Niets meer of minder dan hulde voor AGID trouwens, men heeft me heel goed, geduldig én goedkoop geholpen met een installatie waar zonder enige twijfel weinig aan verdiend kan worden, en dat tijdens de avonduren omdat ik overdag moest werken! Verdient een pluim.
Ik ging volop gelukkig onderweg richting Eindhoven om een factuurtje te innen (ik ben in de tussentijd ook geskimmed, dus vooralsnog even 1250 euri lichter - kon een cash betaling dus prima gebruiken). Onderweg twijfelde ik toch aan de nieuwe installatie. De motor liep goed, maar ik verbeeldde me een gaslucht te ruiken. Of toch niet?
Bij een pomp gestopt... niks te zien, maar wel die penetrante gaslucht in de motorruimte. Een beetje ruitensproeiervloeistof op alle nieuwe aansluitingen.. en ja hoor, de liguid gas in op de verdamper begint te bellen te blazen. :evil:
Omgeschakeld op benzine (m'n laatste beetje reserve) en teruggereden naar huis, een andere manier gezocht en gevonden om het geld te innen.. morgen ga ik even op de fiets, als ik morgenavond toevallig ineens weer zin heb ofzo ga ik de verdamper NOG maar een keer loshalen.
Tijdens montage heb ik ook nog een kras getrokken in de radiateur, ik hoop dat die nog heel is...
Je hebt dus een van die dagen waarop je het liefst wel onder een steen leeft. Da's zwaar balen van dat skimmen. :x
Natuurlijk ook van je gasinstallatie. Ik hoop dat het allemaal wel meevalt. Succes in ieder geval.
p.s. De radiateur zelf kan wel tegen een stootje. Het zijn die lamelletjes die zo teer zijn. Voorzichtig recht buigen.
:lol: :lol: :lol:
Hierin, onderaan staat een lijstje met de meeste XM kleurcodes :wink:
http://www.xmclub.nl/XM/technisch/evolution.html
Lieve Wes,
U en tante Gompie zwammen uit uw nek :mrgreen: Ik heb een hartstikke type II en er staat in grote vriendelijk witte letters ERYCR. En da's volgens de lieve JP een type I kleur.
M'n Xant was ook vert vega, ook ERYCR, maar dat heb ik altijd een afschuwelijke metallic kleur gevonden, dit in tegenstelling tot de parelmoeren kleur van de XM.
Heerlijk, die Franse logica :D
off topic: Weet iemand waar de kleurtabel naartoe vertrokken is die vroeger hier stond: http://www.passion-citroen.com/nos_citroen.php?p=nuancier&class=coul&coul=vert
Een typisch geval van een overgangsmodel :wink: ?
Als ik een XM 1 als 2 in vert vega op straat zie, herken ik direct om welke vert vega het gaat :wink: .
Ja, mijn dame is sinds haar geboorte in de overgang :lol: :mrgreen:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Vertvéga zakt wat te ver in de lijst... madame krijgt zometeen een universele centrale vergrendeling en een splinternieuwe verdamper :)
:lol:
You are trying to access a restricted web site:
passion-citroen.forum-actif.net
The URL http://passion-citroen.forum-actif.net//nos_citroen.php was blocked, it is in the Restricted Pornography category.
Secured by eSafe
Pornografie is het zeker, ja :D
Heeft er vast mee te maken dat er 'passion' in de URL staat. ESafe = simpele surfbeveiliging :wink:
Hoewel: als het automobiele pornografie detecteert? 8)
De supadupa hightech Mailmarshall op m'n werk houdt soms de nieuwsbrief van de wereldomroep (in ascii :!: :!: :!: ) tegen omdat het woord 'prostituee' er in staat. :lol:
Op die Franse site krijg ik in het Frans: no input file specified. Vroeger stond er een lijst met kleurcoderingen en bijbehorende namen.
Hmm, is bij nader inzien inderdaad wel erotisch getint :mrgreen:
Hmm... ok, maar wat doet die info hier? :)
Oh ja, zoals zojuist geschreven krijgt madame morgen wat nieuwe kabeltjes. Ik trek ook meteen een draadje om de versterker mee van stroom en geluid te voorzien en dan kan klein schattig subje erin, samen met m'n composetje. Vandaag de linkerdeur al voorzien van extra isolatie, gelukkig kan het raam nog open :lol:
Daar zul je plezier van hebben :D
Welk composetje heb je?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Nothing too fancy, maar vond ze aardig goed toen...
Coral MK165
En een 8-inch sub in een compact kistje. Voorlopig moet het even aan een *VLOEK* Sony *IN DE KERK* headunit omdat ik dan via bluetooth kan bellen.
Wil die nog gaan vervangen door een Alpine CDE114BTi.
Verder hangt er voorlopig een goedkoop versterkertje aan voor de sub, en de compo rechtstreeks aan de HU. Verander ik allemaal wel weer als die Alpine er komt, ik trek nu alleen de kabels daarvoor alvast.
ooh die, ja mooi man :mrgreen:
edit:
Niks mis met Sony toch?
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik vind Sony over het algemeen niet zo fantastisch klinken.. Wil per se een Alpine, of - als ik ooit geld over heb - een Eclipse.
Ziet er niet slecht uit, zeker niet slecht 8)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Wie, ik? :lol:
:mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol:
Je begint nu een heilige oorlog :!:
Vroeguh in de jaren zeventig en tachtig maakten die Japanners goed spul. Toen zijn ze op de hightech toer gegaan terwijl het betaalbaar moest blijven. Gevolg: leuk speelgoed voor de consument maar kwaliteit ruk.
Professioneel spul van Sony is een ander verhaal. Maar heeft ook een andere prijs. Het is letterlijk alle waar naar z'n geld.
Een beetje audiofiel wil trouwens liever geen Japanse speakers omdat er veel hoog in zit. Het liefst Brits of Deens. Maar ja, die maken weer geen autoluidsprekers :roll:
Klopt wimb... Coral is Italiaans ;) Ik vind de headunits van Alpine en Eclipse erg sterk.
't ging over een S radio mijn waarde :wink: :) :D :lol:
Ikzelf prefereer JBL speakers, goeie speaker voor dito prijs.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
JBL zijn tegenwoordig goede speakers geworden, maar mis toch wat lage tonen vanuit de speakers.
In mijn vorige XM had ik een compound setje van JBL en die klinken lekker, het valt me op dat JBL erg goede filters 8) gebruiken.
In mijn slaapkamer heb ik ook JBL zuilen en die hebben wel mooie lage tonen zonder overdreven te worden terwijl het geheel mooi zuiver blijft. Ook die toegepaste filters zijn erg goed :wink: .
In mijn huidige XM heb ik nog 4 Infinity speakers van de vorige eigenaar en de JBL tweaters van het compound setje aan toegevoegd :P dat klinkt al erg lekker voor een simpel setje 8) .
heb nog de originele speakers erin zitten. Echt niet slecht. Ik heb overigens gehoord dat de t1 speakers vele malen beter zouden zijn dan de t2???
Verder ben ik fan van DLS... das niet deens maar wel weer zweeds :wink:
Dat de fabrieksaudio van de serie1 beter is dan serie2 geloof ik direct.
Het is jammer dat de reputatie van de vroege XM`s de naam omlaag heeft getrokken, want daardoor wordt de werkelijke kwaliteitsniveau van de serie1 overschaduwd :( .
De serie 1 is zeker op interieurafwerking de duurdere XM dan de serie2 :wink: . De eerste 2 jaren van de serie2 was wel goed en vanaf serie 3 met de grotere chevrons op de gril is het kwalitatief achteruit gegaan :cry: .
Volgens mij zat er af fabriek Philips in zoals in zoveel auto's. En geloof het of niet, maar die pfiffige Holländer wisten heel goed hoe ze goeie speakers en filters moesten maken. Nu is het allemaal OEM-spul en dat merk je aan de kwaliteit.
Ach, mijn referentie is B&W. En die maken helaas geen autoluidsprekers :cry:
Als je kwalitatief geweldige luidsprekers wilt hebben voor thuis en in de auto, dan moet je Focal JM Lab nemen 8) 8) 8) 8) .
Dit is een Frans merk die high end kunnen leveren, maar ook goedkopere en ook toch nog zeer goede series hebben :wink:
Eensch :!:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik ben geen geluid expert, maar ja wat wil je ook als je regelmatig een franse ouwe chanson "draait"...
Wel vind ik inderdaad het geluid in mijn serie 1 niet verkeerd! 8)
Mijn speakers thuis zijn van oorsprong Philips.. andere filters en andere drivers, maar de behuizing is een goed ontwerp..
Pfff... het zit lekker mee.
Nieuwe verdamper eronder, nog niet lopen op gas. Zekering stuk. Daarna nog niet lopen op gas. Alle afsluiters nogmaals nagelopen, blijkt die voorin plotseling last te hebben van een soms-wel-soms-niet bui. AG Autogas ALC 2000 is niks meer van verkrijgbaar, al jaren niet, dus besloten mijn gasspecialist en ik door middel van mix & match een afsluiter samen te stellen die zowel werkt als past. Niets meer of minder dan hulde voor AGID trouwens, men heeft me heel goed, geduldig én goedkoop geholpen met een installatie waar zonder enige twijfel weinig aan verdiend kan worden, en dat tijdens de avonduren omdat ik overdag moest werken! Verdient een pluim.
Ik ging volop gelukkig onderweg richting Eindhoven om een factuurtje te innen (ik ben in de tussentijd ook geskimmed, dus vooralsnog even 1250 euri lichter - kon een cash betaling dus prima gebruiken). Onderweg twijfelde ik toch aan de nieuwe installatie. De motor liep goed, maar ik verbeeldde me een gaslucht te ruiken. Of toch niet?
Bij een pomp gestopt... niks te zien, maar wel die penetrante gaslucht in de motorruimte. Een beetje ruitensproeiervloeistof op alle nieuwe aansluitingen.. en ja hoor, de liguid gas in op de verdamper begint te bellen te blazen. :evil:
Omgeschakeld op benzine (m'n laatste beetje reserve) en teruggereden naar huis, een andere manier gezocht en gevonden om het geld te innen.. morgen ga ik even op de fiets, als ik morgenavond toevallig ineens weer zin heb ofzo ga ik de verdamper NOG maar een keer loshalen.
Tijdens montage heb ik ook nog een kras getrokken in de radiateur, ik hoop dat die nog heel is...
Je hebt dus een van die dagen waarop je het liefst wel onder een steen leeft. Da's zwaar balen van dat skimmen. :x
Natuurlijk ook van je gasinstallatie. Ik hoop dat het allemaal wel meevalt. Succes in ieder geval.
p.s. De radiateur zelf kan wel tegen een stootje. Het zijn die lamelletjes die zo teer zijn. Voorzichtig recht buigen.
Pagina's