Ja precies...daarom durf ik het ook niet aan Timo. Ik heb de "sensibility" knop helemaal naar - gedraaid. Maar ik heb ook geen AB meer bij deze XM dus vraag me af wat het ding nog doet...
Heb je die bewegingssensors in het interieur nog wel? Die zijn er bij mij ook afgeknipt.. Ik zie zoveel gebeun aan de draadboom, met name onder het dashboardkastje, dat ik hem er het liefst uit heb in elk geval. Maarja, inderdaad, ik durf het ook niet aan. :thumbdown:
Misschien maar 'ns een parkeerplaatsbeunsessie organiseren? Ik had ook zo'n geval en ben draadje voor draadje gaan loshalen en op de oorspronkelijke manier doorverbinden. Ik had wel eerst het aansluitschema opgesnord, dan weet je in ieder geval wat je loshaalt. :wink:
Mijn sensoren zitten heel mooi in de hemel verwerkt, dat dan weer wel. Maar het spul is oud en het zit in de weg. Niet dat je het ziet normaal maar als je er eens wezen moet is het telkens van ; oh ja, dat rot ding. Bovendien past het allemaal nét onder het dashbaordkastje. Waardoor ik straks 3x de zaak moest herleggen om de de dashboard bak eindelijk passend te krijgen.
Wim? Welke parkeerplaats heeft je voorkeur en neem he schema mee!!! :mrgreen:
Vanochtend bij Renard in Beneden Leeuwen geweest om LA TRS weg te brengen. Ook even gevraagd wat Nard denkt van het diravi probleem:
Alleen wil ie dat niet vertellen. Ook begrijpelijk, tis zijn handel natuurlijk. Maar kort gezegd mag een subframe van een V6 met diravi nooit gelicht worden zonder dat het stuurhuis losgekoppeld wordt. En dat schijnt met een paar boutjes zo gedaan te zijn. Tevens moeten stab rubbers nooit op een 2 kolommer gewisseld worden. Altijd 4 koloms omdat bij hangende wielen en het dan vast zetten van het subframe de rubbers torderen en deze de stabstang naar beneden duwen. Dit schijnt de diravi werking te kunnen beinvloeden. Hij hoopt dus dat de rubbers getordeerd zitten, maar nu vreest hij dat idd de verbinding diravi stuurhuis op zijn kloten gehad heeft. Affijn, we weten het in sept.
Hij wil overigens nooit club evenementen hebben in zijn bedrijf. Hij vindt nl dat deze reparatie nooit zo had mogen gebeuren onder toezient oog van een monteur en dat als een auto slechter weg gaat als ze erin komt dit uitstraalt op je bedrijf. Daar zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Er is in Aalsmeer geen aanwijzing geweest over waar we nu mee bezig waren. Let wel: áls we het idd verkeerd aangepakt hebben, ik zeg niet dat Nard de hele waarheid in pacht heeft.
Maar goed, LNV gaat in de opslag. Er zit inmiddels LV weer een LHm lekkage, klein maar het zit er en binnenkant LV wiel is ook erg nat. Ik heb daar even geen zin meer in. In sept/okt haal ik haar eruit en breng haar naar Renard. En dan zullen we zien wat het verhaal wordt.
Overigens wel weer heerlijk gereden net en mijn Pa was zwaar onder de indruk van de potentie van La Noir Verni. En dat blijft natuurlijk. Het is een dijk van een wagen! :wink:
mmh dat zijn niet de berichten waa je op zit te wachten, maar de heren daar zijn zeer bekwaam en winden er over t algemeen geen doekjes om.
Jammer dat LNV de stalling in moet maar je keuze is wel zeer begrijpelijk!
Mooi kut Mike! Dat zijn inderdaad niet echt berichten waar je op zit te wachten! Lijkt Lucas toch in de juiste richting te zetten met de overbrenging in het Diravi huis.. Hopen op die getordeerde rubbers dan maar.. Is dat niet nu heel makkelijk te zien?
Dat kan het ook niet zijn, want dan krijg je het alu blok niet vast.
Ik vindt het aan de ene kant op de borst kloppen van Renard, van o wat zijn wij goed.
Aan de andere kant heeft ie ook een punt, mochten we het nog eens doen, dan gaan we
zeker beter voorbereid aan de klus beginnen.
Ik geef hier niet mijn mening want dat voegt niets toe aan de oplossing.
Deze opmerking snap ik echter niet:
La Noir Verni zegt:
Altijd 4 koloms omdat bij hangende wielen en het dan vast zetten van het subframe de rubbers torderen en deze de stabstang naar beneden duwen. Dit schijnt de diravi werking te kunnen beinvloeden.
Als je die stang los hebt van de pokkepokstangen kun je 'm in elke gewenste positie plaatsen bij het vastzetten van de rubbers. Er zitten geen groeven of zoiets op waardoor 'ie gepositioneerd wordt ten opzichte van de rubbers. :roll:
Klopt helemaal, vorige week (n.a.v. de 'knok' na het sturen) van Viola ook de pokkepokstangetjes losgemaakt, nou ja afgeslepen, en vervolgens kun je de reactiestang gewoon verdraaien totdat je hem met een ijzerdraadje onder de auto vast kunt zetten.
En dat rijd lekker :shock: :shock:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Wim, ik begrijp het ook niet helemaal, en misschien dat ik het niet precies goed verwoord.
Even voor alle duidelijkheid jongens: Ik neem niemand hierin iets kwalijk! Wim niet Wes niet en Jeroen ook niet! En mezelf ook niet trouwens :mrgreen: Iets is er niet goed gegaan en dat hoort bij het risico van zelf beunen en klussen. Jammer maar helaas. Wel zijn we allemaal een ervaring rijker. Ik denk dat ze bij Renard wel expertise hebben, maar ook Nard wist niet dat mijn achterlicht voedingen rechtstreeks per kant naar voren lopen!! :lol: toch nog een punt gescored daaro!
Eens over de rubbers. Reactiestangen eruit en die stabilisatiestang pleurt gewoon naar beneden als alles goed zit. Dus vaag verhaal. over de rest kan ik geen oordeel vellen daar ik geen ervaring heb met diravi :)
Ik wil graag weten wat de juiste manier is om het subframe te laten zakken. En dan wel op een manier dat je dat als doe-het-zelver ook nog kunt. Het zijn tenslotte dit soort vaardigheden waardoor we XM's (betaalbaar) rijdend kunnen houden.
La Noir Verni is vanmiddag in retraite gegaan. Juist, in de zomerstalling dus :lol: Eerst nog even goed gewassen en een flinke droogrij rit erachter aan natuurlijk. En toen op naar de stalling om van plek te wisselen met DSje. Morgen schors ik haar ook, vreet ze even geen brood meer. :mrgreen:
Dsje kwam mooi onder de thermohoes vandaan. Altijd spannend of ze start. Eerst wat extra 5W40 (had ik liggen) boven op de kop gegooid en toen de accu aangesloten. Die heeft sinds oktober losgekoppeld gestaan zonder druppelaar ofzo. Maar het controle glaasje was nog groen en dat betekent dat ie vol zit. 1x starten en uit, 2x starten en uit. Even gewacht. Choke half uit starten en na 3 seconden lopen. Minuutje of 2 stationair en toe de rijstand op normaal gezet. Er gebeurde niet veel, maar ineens was ze er. Dan schiet ze omhoog, achter voor. high 5 met zoonlief.
Alle spulletjes overgelegd en LNV op het plekje geparkeerd. Accu los, onderdoek erover en als laatste de hoes weer erover.
Beetje triest altijd, kweenie waarom, maar het is goed zo. In sept/okt mag ze er weer uit om te kijken hoe in hoeverre ze weer opti-fit gemaakt kan worden.
Daarna lekker een rustig toer ritje gemaakt. Even haar stramme systemen strekken 8)
Je schrijft of je een hoofdstuk afsluit. Als het maar niet definitief is. :wink:
Bij het zien van de foto's vraag ik me ineens wat af: Is het niet verstandig om de rustende dame op blokken te zetten? Het lijkt me dat een lange tijd in de laagste stand staan niet goed voor de draagarmrubbers is, ze staan dan langdurig getordeerd.
:lol: Zo zet ik de ds ook weg.. heb ooit eens vernomen dat het ook niet goed voor de lekzakken is nl, maar idd de rubbers zijn er ook niet bij gebaat. Blokken staan nu nog vrij maar morgen is ze zover ingezakt dat ze net geraakt worden en dan ligt ze erop!
Ja precies...daarom durf ik het ook niet aan Timo. Ik heb de "sensibility" knop helemaal naar - gedraaid. Maar ik heb ook geen AB meer bij deze XM dus vraag me af wat het ding nog doet...
Heb je die bewegingssensors in het interieur nog wel? Die zijn er bij mij ook afgeknipt.. Ik zie zoveel gebeun aan de draadboom, met name onder het dashboardkastje, dat ik hem er het liefst uit heb in elk geval. Maarja, inderdaad, ik durf het ook niet aan. :thumbdown:
Misschien maar 'ns een parkeerplaatsbeunsessie organiseren? Ik had ook zo'n geval en ben draadje voor draadje gaan loshalen en op de oorspronkelijke manier doorverbinden. Ik had wel eerst het aansluitschema opgesnord, dan weet je in ieder geval wat je loshaalt. :wink:
Mijn sensoren zitten heel mooi in de hemel verwerkt, dat dan weer wel. Maar het spul is oud en het zit in de weg. Niet dat je het ziet normaal maar als je er eens wezen moet is het telkens van ; oh ja, dat rot ding. Bovendien past het allemaal nét onder het dashbaordkastje. Waardoor ik straks 3x de zaak moest herleggen om de de dashboard bak eindelijk passend te krijgen.
Wim? Welke parkeerplaats heeft je voorkeur en neem he schema mee!!! :mrgreen:
De parkeerplaats van Malle Jan of een andere wok. 8)
Maar zere neus, ik wil best wat plannen met Gerrie en jou.
Weet ik Wim, weet ik. Maar dat zal dan toch in het najaar worden :wink:
No problemo. Ik heb niet de indruk dat ik me de komende tijd te pletter verveel. :lol:
Vanochtend bij Renard in Beneden Leeuwen geweest om LA TRS weg te brengen. Ook even gevraagd wat Nard denkt van het diravi probleem:
Alleen wil ie dat niet vertellen. Ook begrijpelijk, tis zijn handel natuurlijk. Maar kort gezegd mag een subframe van een V6 met diravi nooit gelicht worden zonder dat het stuurhuis losgekoppeld wordt. En dat schijnt met een paar boutjes zo gedaan te zijn. Tevens moeten stab rubbers nooit op een 2 kolommer gewisseld worden. Altijd 4 koloms omdat bij hangende wielen en het dan vast zetten van het subframe de rubbers torderen en deze de stabstang naar beneden duwen. Dit schijnt de diravi werking te kunnen beinvloeden. Hij hoopt dus dat de rubbers getordeerd zitten, maar nu vreest hij dat idd de verbinding diravi stuurhuis op zijn kloten gehad heeft. Affijn, we weten het in sept.
Hij wil overigens nooit club evenementen hebben in zijn bedrijf. Hij vindt nl dat deze reparatie nooit zo had mogen gebeuren onder toezient oog van een monteur en dat als een auto slechter weg gaat als ze erin komt dit uitstraalt op je bedrijf. Daar zit natuurlijk wel een kern van waarheid in. Er is in Aalsmeer geen aanwijzing geweest over waar we nu mee bezig waren. Let wel: áls we het idd verkeerd aangepakt hebben, ik zeg niet dat Nard de hele waarheid in pacht heeft.
Maar goed, LNV gaat in de opslag. Er zit inmiddels LV weer een LHm lekkage, klein maar het zit er en binnenkant LV wiel is ook erg nat. Ik heb daar even geen zin meer in. In sept/okt haal ik haar eruit en breng haar naar Renard. En dan zullen we zien wat het verhaal wordt.
Overigens wel weer heerlijk gereden net en mijn Pa was zwaar onder de indruk van de potentie van La Noir Verni. En dat blijft natuurlijk. Het is een dijk van een wagen! :wink:
mmh dat zijn niet de berichten waa je op zit te wachten, maar de heren daar zijn zeer bekwaam en winden er over t algemeen geen doekjes om.
Jammer dat LNV de stalling in moet maar je keuze is wel zeer begrijpelijk!
Mooi kut Mike! Dat zijn inderdaad niet echt berichten waar je op zit te wachten! Lijkt Lucas toch in de juiste richting te zetten met de overbrenging in het Diravi huis.. Hopen op die getordeerde rubbers dan maar.. Is dat niet nu heel makkelijk te zien?
Dat kan het ook niet zijn, want dan krijg je het alu blok niet vast.
Ik vindt het aan de ene kant op de borst kloppen van Renard, van o wat zijn wij goed.
Aan de andere kant heeft ie ook een punt, mochten we het nog eens doen, dan gaan we
zeker beter voorbereid aan de klus beginnen.
De vrees van Lucas gaat dan werkelijkheid worden vwb het diravi stuurhuis :( ?
Ik geef hier niet mijn mening want dat voegt niets toe aan de oplossing.
Deze opmerking snap ik echter niet:
Als je die stang los hebt van de pokkepokstangen kun je 'm in elke gewenste positie plaatsen bij het vastzetten van de rubbers. Er zitten geen groeven of zoiets op waardoor 'ie gepositioneerd wordt ten opzichte van de rubbers. :roll:
Klopt helemaal, vorige week (n.a.v. de 'knok' na het sturen) van Viola ook de pokkepokstangetjes losgemaakt, nou ja afgeslepen, en vervolgens kun je de reactiestang gewoon verdraaien totdat je hem met een ijzerdraadje onder de auto vast kunt zetten.
En dat rijd lekker :shock: :shock:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Wim, ik begrijp het ook niet helemaal, en misschien dat ik het niet precies goed verwoord.
Even voor alle duidelijkheid jongens: Ik neem niemand hierin iets kwalijk! Wim niet Wes niet en Jeroen ook niet! En mezelf ook niet trouwens :mrgreen: Iets is er niet goed gegaan en dat hoort bij het risico van zelf beunen en klussen. Jammer maar helaas. Wel zijn we allemaal een ervaring rijker. Ik denk dat ze bij Renard wel expertise hebben, maar ook Nard wist niet dat mijn achterlicht voedingen rechtstreeks per kant naar voren lopen!! :lol: toch nog een punt gescored daaro!
Eens over de rubbers. Reactiestangen eruit en die stabilisatiestang pleurt gewoon naar beneden als alles goed zit. Dus vaag verhaal. over de rest kan ik geen oordeel vellen daar ik geen ervaring heb met diravi :)
Dat is ook niet zo verwonde(r)lijk met een Citroen :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik wil graag weten wat de juiste manier is om het subframe te laten zakken. En dan wel op een manier dat je dat als doe-het-zelver ook nog kunt. Het zijn tenslotte dit soort vaardigheden waardoor we XM's (betaalbaar) rijdend kunnen houden.
Nou, in ieder geval de stuurstang los koppelen :wink: Daarmee haal je in ieder geval alle krachten van het stuurhuis!
1 boutje binnen in de auto ;)
En de twee bouten die het stuurhuis vast houden in het subframe lossen!?
ben blij dat je me de hardwax niet kwalijk neemt XMike :mrgreen: :lol:
La Noir Verni is vanmiddag in retraite gegaan. Juist, in de zomerstalling dus :lol: Eerst nog even goed gewassen en een flinke droogrij rit erachter aan natuurlijk. En toen op naar de stalling om van plek te wisselen met DSje. Morgen schors ik haar ook, vreet ze even geen brood meer. :mrgreen:
Dsje kwam mooi onder de thermohoes vandaan. Altijd spannend of ze start. Eerst wat extra 5W40 (had ik liggen) boven op de kop gegooid en toen de accu aangesloten. Die heeft sinds oktober losgekoppeld gestaan zonder druppelaar ofzo. Maar het controle glaasje was nog groen en dat betekent dat ie vol zit. 1x starten en uit, 2x starten en uit. Even gewacht. Choke half uit starten en na 3 seconden lopen. Minuutje of 2 stationair en toe de rijstand op normaal gezet. Er gebeurde niet veel, maar ineens was ze er. Dan schiet ze omhoog, achter voor. high 5 met zoonlief.
Alle spulletjes overgelegd en LNV op het plekje geparkeerd. Accu los, onderdoek erover en als laatste de hoes weer erover.
Beetje triest altijd, kweenie waarom, maar het is goed zo. In sept/okt mag ze er weer uit om te kijken hoe in hoeverre ze weer opti-fit gemaakt kan worden.
Daarna lekker een rustig toer ritje gemaakt. Even haar stramme systemen strekken 8)
Je schrijft of je een hoofdstuk afsluit. Als het maar niet definitief is. :wink:
Bij het zien van de foto's vraag ik me ineens wat af: Is het niet verstandig om de rustende dame op blokken te zetten? Het lijkt me dat een lange tijd in de laagste stand staan niet goed voor de draagarmrubbers is, ze staan dan langdurig getordeerd.
Wim dat staat ze. :wink:
:oops:
:lol: Zo zet ik de ds ook weg.. heb ooit eens vernomen dat het ook niet goed voor de lekzakken is nl, maar idd de rubbers zijn er ook niet bij gebaat. Blokken staan nu nog vrij maar morgen is ze zover ingezakt dat ze net geraakt worden en dan ligt ze erop!
rust zacht LNV........
Zal ik dan maar een slotje op het topic doen? :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Tot september/oktober dan maar :zwaai:
Pagina's