toch weer slecht nieuws :cry: het is toch veel erger dan gedacht.
bij het open maken van het blok was het niet de koppakking of de kop maar het onderblok is de boosdoener. :roll:
daarom maar besloten om er een andere motor in te laten plaatsen met direct de d riem enz.
nu maar hopen dat het een 20 jaar oude auto waard is om er zoveel geld er in te stoppen :evil: maar dat zal de tijd leren.
toch weer slecht nieuws :cry: het is toch veel erger dan gedacht.
bij het open maken van het blok was het niet de koppakking of de kop maar het onderblok is de boosdoener. :roll:
daarom maar besloten om er een andere motor in te laten plaatsen met direct de d riem enz.
nu maar hopen dat het een 20 jaar oude auto waard is om er zoveel geld er in te stoppen :evil: maar dat zal de tijd leren.
Altijd balen dat soort tegenslagen! Aan de andere kant, qua kilometers ga je er nu waarschijnlijk op vooruit? Hopen dat ze inderdaad nog even mee gaat!
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: koppakking 2.1td
Oops, that sucks.
dit zijn het soort tegenvallers die de eindejaarsbonus opslokken met alvast een voorschot op het vakantiegeld. :thumbdown:
Zeker als het blok zo weinig km heeft gereden reken je daar niet op.
Wat is er precies mis met het onderblok en wat is daar de oorzaak van? Normaliter moet een blok toch wel een stukje langer meegaan.
Misschien een optie om een blok op te duikelen waarvan de kop niet meer goed is en van 2 blokken 1 te maken. Anders sowieso de goede(?) kop bewaren voor het geval dat.... (je hoopt het nooit, maar ja).
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
een andere motor is al voorhanden.
in het oude blok zat een kleine schade waardoor de pakking niet goed afsluit.
de schade kwam waarschijnelijk doordat er langere tijd water in het blok heeft gezeten en dat de auto de laaste jaren veel heeft stil heeft gestaan.
de xm wordt weer gemaakt en als het mee zit heb ik de auto over een week weer terug 8)
Mooi mooi! En waar heb je 'r nou heen gebracht?
toch weer slecht nieuws :cry: het is toch veel erger dan gedacht.
bij het open maken van het blok was het niet de koppakking of de kop maar het onderblok is de boosdoener. :roll:
daarom maar besloten om er een andere motor in te laten plaatsen met direct de d riem enz.
nu maar hopen dat het een 20 jaar oude auto waard is om er zoveel geld er in te stoppen :evil: maar dat zal de tijd leren.
Das balen en ook weer niet, je geeft haar wel weer een tweede leven. 8)
Altijd balen dat soort tegenslagen! Aan de andere kant, qua kilometers ga je er nu waarschijnlijk op vooruit? Hopen dat ze inderdaad nog even mee gaat!
de motor had pas 180000km gedraait.
Da's balen.
Ships, het onderblok? Wat was daar dan precies mis mee? En hebben ze al een ander blok gevonden?
Oops, that sucks.
dit zijn het soort tegenvallers die de eindejaarsbonus opslokken met alvast een voorschot op het vakantiegeld. :thumbdown:
Zeker als het blok zo weinig km heeft gereden reken je daar niet op.
Wat is er precies mis met het onderblok en wat is daar de oorzaak van? Normaliter moet een blok toch wel een stukje langer meegaan.
Misschien een optie om een blok op te duikelen waarvan de kop niet meer goed is en van 2 blokken 1 te maken. Anders sowieso de goede(?) kop bewaren voor het geval dat.... (je hoopt het nooit, maar ja).
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Matthijs heeft nog een 2.1TD blok met een XM uit 2000 er omheen... bijvoorbeeld.
Precies, met droge pomp.. en ook wel een los onderblok trouwens.
Maar sjezus, een diesel onderblok kapot? Dat kán bijna niet eens :lol:
een andere motor is al voorhanden.
in het oude blok zat een kleine schade waardoor de pakking niet goed afsluit.
de schade kwam waarschijnelijk doordat er langere tijd water in het blok heeft gezeten en dat de auto de laaste jaren veel heeft stil heeft gestaan.
Pagina's