De uitlaat van mijn xm moet worden vervangen.
Het is een uit Frankrijk geimporteerde V6 met 115 kW.
Dit schijnt (?) een andere motor te zijn dan die in nederland geleverd werden.
Wat voor uitlaat moet daar onder? Kan dat ook een uitlaat voor een gewone V6 zijn?
Alvast bedankt
Ik ken dit type V6 115kW niet en is ook niet in het systeem van Citroën aangegeven.
De V6 12v uitlaat is in ieder geval:
Oke.
Bedankt in ieder geval voor de snelle reactie!
Welk deel van je uitlaat moet je vervangen ?
Op ebay.de staat al een tijdje nummertje 2 te koop voor iets van 450 euro ofzo. Het zou om een nieuw origineel deel gaan voor een zpj.
Als het je laatste pot is, die is gelijk een een 21td.
Wat je allemaal nodig hebt hangt ook een beetje af van wat je er nu onder hebt zitten. Af fabriek waren deel 2 en 3 een geheel en moet je indien alleen 3 verrot is, dat stuk loszagen op de juiste plek.
Overigens ga ik er ook even vanuit dat je een v6-12 zpj hebt.
Ozzie,
Als je je chassisnummer even naar JP op de pb zet dan kan hij op service-citroen e.e.a. nazien.
Hoeft er niemand te gissen of aannames te doen. En waar hebben we anders de TC voor :wink:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Oke Thanks. Heb een pb-tje naar de TC gestuurd.
Een v6 met 156 pk? Curieux!
na invoer van chassisnummer blijkt het om een ES9J4 te gaan :wtf: en dat met 156pk :????
Oei, dan is het een dure uitlaat.
Uitlaat ES9J4:
http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/Onderdelen/ES9J4.jpg
Prijzen:
http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/Onderdelen/prijzenES9J4.jpg
Het gaat dus om een geknepen versie van het nieuwe blok, nou zijn er in Frankrijk wal meer varianten geweest b.v. de BX 1100cc
het zou mij daarom niets verbazen dat dit ook zoiets zal zijn, wegenbelasting wordt in Frankrijk toch via het aantal cc's berekent!?
Wel eigenaardig dat we daar niet iets eerder over hebben gehoord.
Maar die onderdelen zijn toch niet meer te leveren? Toch? Ik zoek al een jaar naar zo'n ding
Dat heb ik ook altijd begrepen. Als er nog wel wat leverbaar is is dat zeker de moeite waard. Ik kan wel een verse achterdemper gebruiken bijvoorbeeld...
Daarom. Ik ben al in contact geweest met EPS om een uitlaat (RVS) op maat te laten maken. Dat wordt dan wel een raceuitlaat :D
Die mannen werken met open dempers (resonantiedempers) en beweren dat ze de dame origineel stil kunnen krijgen. Maar in principe is het dus ook mogelijk heer beschaafd te laten grommen.
Prijsopgave was vorig jaar zo'n 1500 tot 1700 Euro voor het hele stuk vanaf de kat naar achteren. (Exclusief de kat dus).
Kennelijk leveren ze ook nog racekats. Eens even kijken wat daarvan de prijs is.
:twisted:
Goeie oplossing een uitlaat van EPS. Heb er zelf ook een, zijn nagenoeg dezelfde prijs als een origineel, maar dan van RVS, dus gaat veel langer mee. Je kunt uit vele geluiden en eindstukken kiezen. Ik heb gekozen voor 2 dubbele eindpijpen, geen einddempers, maar wel een dwarsdemper. Einddempers pastte niet ivm reserve-wiel.
Ik betaalde iets van € 1600, dus als je een enkele uitlaat kiest, zal het zeker onder de € 1500 uitkomen.
Even of topic, Wat een vette Break staat er in jouw atvar @Roncitf :shock:
Wanneer heb je dat laten doen Ron? Ik heb net voor de zomer een prijsopgave gevraagd voor m'n V6 12V en dat kwam op tegen de 2000 euro. En dat was met een enkele uitlaat.
2000?? ik heb ook iets van een 1500 tot 1600 te horen gekregen. Def. prijs is overigens pas als ze de boel kunnen bekijken.