Hallo,
als aspirant-lid van jullie mooie vereniging ben ik op zoek naar volledig lidmaatschap, maar dan schijn je zo'n franse auto nodig te hebben.
Op mij zoektocht kwam ik deze- http://www.autonique.nl/occasions - mooie dame tegen die mij meteen aansprak. Ziet er goed uit, maar met een paar eigenschappen die mij aan het twijfelen brachten. Graag jullie advies.
Alle elektrisch bedienbare ramen deden niets. Volgens de verkoper een kapotte zekering??? Daarnaast kwam er flink wat rook (geen zwarte) uit de uitlaat, ook bij warme moter. Wil dit wat zeggen?
Hoe warm is warm in dit geval? Ik heb dezelfde wagen/motor en die heeft dat ook wel. Er zit een enorm grote uitlaat onder en het duurt erg lang voor die helemaal zo warm is dat al het vocht dat zich door even laten draaien of kleine stukjes rijden verzameld heeft, verdampt is. Dat is niet in een kwartiertje gebeurt. In de zomermaanden was dit niet, maar met deze temperaturen en vochtigheid wel.
Voor wat betreft de ramen: als het een zekeringetje is en de verkoper weet dat waarom vervangt ie die dan niet even? Klusje van niets en staat heel veel beter bij verkoop. Het kan natuurlijk, maar ik vermoed dat er meer aan de hand is.....
De ramen achter kunnen overigens geblokkeerd zijn met een knopje op de middenconsole bij de middenarmarmsteun. Ze zijn dan alleen vanaf daar te bedienen. Het mechanisme linksvoor is vaak kapot bij dit type (kabel doorgeroest). Dat is een eenvoudige reparatie die aan materiaal max een euro of 5 kost en wat (uurtjes) prullen....
Welkom,
het bezit van een XM is geen voorwaarde voor clublidmaatschap, voorzover ik weet, maar uiteraard wel een pré. Daarenboven natuurlijk plezierig voor jezelf (als er niks kapot gaat :? )
Wat betreft de occasion: als raambediening de zekering is, moet de verkoper maar even een nieuwe zekering inzetten en laten zien dat ze het wel doen (zonder dat de zekering opnieuw klapt!). Deuren van een XM kunnen nog wel eens wat vocht vangen, dus roest van de raammotoren is niet ondenkbaar.
Rook kan, zeker als de motor niet helemaal warm is.
Verder zou ik voorstellen om een keer goed proef te rijden, bij voorkeur met iemand die weet hoe een V6 automaat zich moet gedragen: schakelt de bak soepel, veert ie goed etc. etc.
Onderhoudshistorie vragen. Verder ziet ie er goed uit en lijkt me de vraagprijs ook niet absurd hoog als er verder geen mankementen zijn danwel als deze alle opgelost worden.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Als je het over die blauwe hebt, daar kan best wat vanaf qua prijs. Ding staat er al een heel lange tijd te koop....
+1 en zorg dan dat je onderweg ergens een brug op kunt.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Flinke proefrit maken , zodat de uitlaat goed heet is .
Komt er dan nog witte rook uit , dan is je koppakking overleden.
Laat `em dan maar lekker staan. :twisted:
Dank voor jullie snelle respons... Ik heb er hooguit een kwartiertje in gereden. Vering voelde goed aan (kom zelf uit een hyundai-bus, en dan veert alles 'goed') Automaat leek ook goed te schakelen en dat raamprobleem zou opgelost worden voor de keuring. Ik mag iemand meenemen en de auto kan daar op de brug eventueel. Iemand ervaring met Autonique?
Heb je de Xm al gekocht!? Er staat verkocht bij de advertentie? Ik zou als ik jou was nog wel even meer door vragen naar bv de distriesnaar en de uitlaat hoe hangt die er bij? Is er iemand van ons die tijd heeft om te kijken? Waar woon je? Wel erg veel vragen he. :P
Ships... Al verkocht inderdaad. Ga ik gewoon verder zoeken... Bedankt voor de tips allemaal...
Al weer iets op het oog!?
Ik tip die V6 die in het "XMs en onderdelen" topic voorbij kwam. Niet duur en de nodige reparaties leken me zeer overzienbaar.