:| Jongens, ik vrees dat het einde oefening voor La Noir Verni is!
Vanochtend gebeld door EJ. Het stuurhuis was idd lek, maar belangrijker, het diravocommandoblok erop is waarschijnlijk behoorlijk ontzet van binnen. Dat vermoeden was er al natuurlijk. Helaas blijkt het reserve stuurhuis vol water te staan!!! Dus deze is onbruikbaar en heeft waarschijnlijk ergens op de sloop buiten gelegen. Ik zou dus een nieuw stuurhuis moeten hebben. EJ heeft wel een sloper staan maar daar gaan ook veel extra demontage uren in zitten natuurlijk. Dan moet er ook nog gekeurd worden, iets waarvoor je minimaal een 500,= moet rekenen. Alles bij elkaar praat je dan vlug over een 2.500,= mille! En da's naar mijn mening gekken werk, dat doe ik niet. EJ kijkt nu of hij aan een los stuurhuis kan komen en zet alles nog eens per email op een rijtje.
Kosten zij er sowieso al want er is al het een en ander gedemonteerd aan LNV. Ze is dus nu niet meer rijdbaar. Als het niet lukt laat ik haar maar naar Eindhoven transporteren en wordt het een sloop meeting alhier.
Maar goed, ik wacht dus nog even af voor een definitief oordeel, maar het ziet er niet best uit!
vloeken is overigens meer op de plek en biedt waarschijnlijk meer gerief.
Balen XMike. Hoop dat er nog iets gevonden wordt voor je waardoor LNV toch een "doorstart" kan maken.
Komt dit omdat jullie dat subframe hebben laten zakken dan?
Enne Mike, jij hebt toch zo'n mooie stalling? Zet hem daarin en wacht tot er een diravi huis vrij komt man. Of wil je zo heel graag gewoon een andere XM ? :)
tsja, ik weet hoe het voelt en toch heb ik idd zoiets van stallen als daar nog een mogelijkheid voor is.
Om dan volgend jaar te gaan zoeken naar een goed werkend stuurhuis en die met vereende kracht in
LNV te plaatsen. Is het stuurhuis waar water in heeft gestaan niet te reviseren!?
Maar ik respecteer ook de gedachte om er mee te stoppen. :(
Ik snap het stoppen met een gaar hok waar altijd wel iets mee iets ook wel. Maar helaas blijft dat toch ook wel als je een andere XM gaat halen. Als je nog even geduld hebt dat het hier thuis ook weer in een wat rustiger vaarwater is dan wil ik je evt wel helpen met het blok eruit rausen en er een ander stuurhuis in zetten. Dagje werk man met zn 2, zonde om zo'n wagen (die qua lak ook helemaal opgeknapt is) uit elkaar te sjorren. En ja, dat zeg ik ;)
Ik heb nog wel een auto voor je staan met stuurhuis er in. is wel lek, maar stuurde goed.. Maar dat lekken kan EJ heel makkelijk oplossen en dat doen ze vrijwel allemaal... Mag je van mij zo hebben, mocht het je helpen..
Inbouwen kan ik je niet bij helpen, maar ik hoor dat Matthijs daar wel oren naar heeft?
Als die overbrenging kapot is, zal dat idd zijn door het niet loskoppelen van de stuurstang..
Dank jullie voor de serieus, hartverwarmende, opmerkingen jongens, erg fijn!
Ik ben met een ander, curieux idee, bezig. Later meer, even hectisch hier nu.
Subtiel :wink: Tja, als je dan toch bezig bent met je stuurhuis, en het blok moet er dan toch uit zijn 12 kleppen extra natuurlijk een mooie bonus aan het eind van de rit! :D
Vlug gezien!
Met Evert-Jan heb ik vanmiddag de opties doorgenomen. Daar hoorde ook eventueel een andere XM bij. Maar hij heeft niet iets staan waar ik happy van word. Hij had wel een technisch goede en hem bekende 94ér 24v staan met achterbumper schade. Alleen ligt de blanke lak eraf en is het geen frisse. Wel zit er een fabrieks nieuwe versnellingsbak in met slechts 50.000km ervaring.
Over deze auto twijfelt hij; maken of slopen. Ik wees die optie eigenlijk meteen van de hand. Ik wil een mooie XM, opnieuw spuiten en strak maken kost, als je het goed doet 5 mille.
Na een uurtje heb ik EJ terug gemaild of een complete transplantatie niet te doen is, of dat dit zowiezo een mission impossible was.
Al rap kreeg ik onderstaande antwoord: "Is geen enorm probleem.
We gebruiken dan alle onderdelen van de donor auto die je nodig hebt, ook het stuurhuis. In principe wissellen we dan gewoon de subframes met alles er op en er aan"
En op door vragen over verdere obstakels:
"De inputs naar het dashboard toe zijn gelijk voor een 12v en een 24v. We zullen wellicht wat kleine problemen ondervinden, maar ik verwacht dat het meevalt, we hebben wel vaker dit soort conversies gedaan. Ik zal de km stand van die auto even nakijken, die weet ik niet uit mijn hoofd. Ik weet wel dat het een hele goeie motor is, en de geschiedenis over de laatste 100,000 km ofzo is me bekend en daar is niet bespaard op het onderhoud. Zoals gezegd is er een fabrieksnieuwe versnellingsbak in gegaan ongeveer 50,000km geleden. Het is ook de 'couple' variant van de 24v, dus diegene waar alle nokkenas problemen zijn opgelost.
De motorkabelboom zal mee verhuisd worden om de feniks 4 computer aan te kunnen sluiten.
Als het blok natuurlijk los ernaast staat is dat wel het moment om alles goed na te kijken zoals alle keringen, de koppelling enz. Het zou verkeerde zuinigheid zijn om daarop te besparen als het subframe er naast staat. Voor de APK maakt het niet uit, de keurmeester heeft geen verplichting om hier iets aan te controleren. Als je het helemaal goed op kenteken wil hebben is dat een kwestie van op een rdw keuringsstation een kenteken wijziging aangeven. Dat moet allemaal geen probleem zijn omdat het gewoon een bestaande uitvoering was"
EN:
" Jouw XM ziet er inderdaad bijzonder strak uit van buiten dus dat maakt het inderdaad wel een goeie kandidaat. Het wordt niet een economisch verantwoorde keuze, maar ik neem aan dat er al flink wat geld in deze XM zit die misschien zowiezo weer in een andere auto zou moeten om hem naar je zin te maken. Dan kan je er inderdaad ook voor kiezen om net zoveel in deze te investeren om hem goed te maken, als dat het zou kosten om een andere aan te schaffen, en het resultaat is natuurlijk best bijzonder."
Het grote dillema hier is natuurlijk dat er al heel erg veel uren en centen in LNV zitten. Een andere XM geeft me gegarandeerd ook een lijst met uit te voeren zaken die gedaan moeten worden, zoals Matthijs al zei (Bij bv die TCT hier in Eindhoven) Economisch verantwoord is LNV allang niet meer. Wegzetten kan ook, maar dan komt er al een factuur voor de uren die tot nu toe zijn gemaakt en transport naar Eindhoven. Bovendien moet ik dan naar mezelf kijken en dan is de kans dat ik er "ooit" weer aan begin heel klein, zo niet nihil. Uitstel / afstel heet dat. Plus dat ik dan alsnog een auto nodig heb.
Wat me aanspreekt is dat ik een zwak voor die 24v heb. Diep in me hart wilde ik er altijd, sinds ik XM rijd, eentje bezitten. Natuurlijk is de wagen dan niet meer origineel, sterker nog; ze bestonden niet een in juni 1990, maar is dat belangrijk??
Het feit dan van der Laan het uitvoert is me ook wat waard. Toch een specialist in SM en CX turbo.
Ook dit kost natuurlijk een lieve duit, maar als er dan een fijn rijdende snelle XM voor terug komt? Eentje die je niet zomaar meer weg doet.
Doen. Als jij het geld er voor over hebt voor het werk zou ik geen 2 keer denken.
Ik zou het zelfde doen, maar dan zelf natuurlijk, want het spul moet er toch uit.
Alleen dat verhaal met een heel subframe overhangen snap ik nog niet helemaal
Zo 'aus dem blauen' zou ik ook zeker dit overwegen, maar om een goeie beslissing te nemen komt wel het kostenplaatje er eerst nog bij, dus zondermeer doen zeg ik niet.
Waar het kantelpunt ligt hoeveel je nog bereid bent om erin te steken of in een andere xm zou steken is meer een gevoels kwestie.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Tuulijk is het mijn beslissing! :wink: Maar wel fijn dat jullie allebei "doen" zeggen. In verhouding kost het maar een "beetje" meer dan doorkloten met demontage en montage van een gebruikt stuurhuis, apk rommel etc. Namelijk 2500,= euro, mogen jullie best weten.
Misschien komt daar nog wat bij, maar goed, als ze dan technisch up-to-date is geeft ze heel veel rijplezier terug.
En ik krijg er eigenlijk een "nieuwe" XM voor terug in een mooi strak vertrouwd jasje. Ik heb wel eens met een schuin oog naar 24v's gekeken maar dan moet je LNV weer verkopen en weer helemaal opnieuw beginnen, zo voelt dat tenminste. Nu krijgt ze een 2e leven in een andere dimensie. Ook mooi. Iig een auto met een "histoire".
En ik heb 2 maanden geleden in Brussel mooi beige lederen deurpanelen kunnen scoren, dus het wordt dan ook helemaal af! :lovecit:
Dus mijn theorie klopt niet, afgezien van een verwaaide druppel. Er kwam behoorlijk wat rook vandaan, da's niet van een druppeltje vrees ik.
Dus mijn theorie klopt niet, afgezien van een verwaaide druppel. Er kwam behoorlijk wat rook vandaan, da's niet van een druppeltje vrees ik.
Dan zal je toch even moeten kijken waar het vandaan komt =]
:| Jongens, ik vrees dat het einde oefening voor La Noir Verni is!
Vanochtend gebeld door EJ. Het stuurhuis was idd lek, maar belangrijker, het diravocommandoblok erop is waarschijnlijk behoorlijk ontzet van binnen. Dat vermoeden was er al natuurlijk. Helaas blijkt het reserve stuurhuis vol water te staan!!! Dus deze is onbruikbaar en heeft waarschijnlijk ergens op de sloop buiten gelegen. Ik zou dus een nieuw stuurhuis moeten hebben. EJ heeft wel een sloper staan maar daar gaan ook veel extra demontage uren in zitten natuurlijk. Dan moet er ook nog gekeurd worden, iets waarvoor je minimaal een 500,= moet rekenen. Alles bij elkaar praat je dan vlug over een 2.500,= mille! En da's naar mijn mening gekken werk, dat doe ik niet. EJ kijkt nu of hij aan een los stuurhuis kan komen en zet alles nog eens per email op een rijtje.
Kosten zij er sowieso al want er is al het een en ander gedemonteerd aan LNV. Ze is dus nu niet meer rijdbaar. Als het niet lukt laat ik haar maar naar Eindhoven transporteren en wordt het een sloop meeting alhier.
Maar goed, ik wacht dus nog even af voor een definitief oordeel, maar het ziet er niet best uit!
:dead:
vloeken is overigens meer op de plek en biedt waarschijnlijk meer gerief.
Balen XMike. Hoop dat er nog iets gevonden wordt voor je waardoor LNV toch een "doorstart" kan maken.
Inderdaad :dead:
En verder :oops: :oops:
Komt dit omdat jullie dat subframe hebben laten zakken dan?
Enne Mike, jij hebt toch zo'n mooie stalling? Zet hem daarin en wacht tot er een diravi huis vrij komt man. Of wil je zo heel graag gewoon een andere XM ? :)
Hmm, De tekenen waren er al een beetje, maar nu de (bijna) bevestiging.
En als het eenmaal echt dichtbij komt is dat nog eens extra balen.
Sterkte en wie weet... want het is zo'n mooi exemplaar..
donders jammer! :dead:
Luceo non uro....
:silent:
tsja, ik weet hoe het voelt en toch heb ik idd zoiets van stallen als daar nog een mogelijkheid voor is.
Om dan volgend jaar te gaan zoeken naar een goed werkend stuurhuis en die met vereende kracht in
LNV te plaatsen. Is het stuurhuis waar water in heeft gestaan niet te reviseren!?
Maar ik respecteer ook de gedachte om er mee te stoppen. :(
Ik snap het stoppen met een gaar hok waar altijd wel iets mee iets ook wel. Maar helaas blijft dat toch ook wel als je een andere XM gaat halen. Als je nog even geduld hebt dat het hier thuis ook weer in een wat rustiger vaarwater is dan wil ik je evt wel helpen met het blok eruit rausen en er een ander stuurhuis in zetten. Dagje werk man met zn 2, zonde om zo'n wagen (die qua lak ook helemaal opgeknapt is) uit elkaar te sjorren. En ja, dat zeg ik ;)
En als zélfs Matthijs het zegt...
En een handtekening!!!!
Mike,
Ik heb nog wel een auto voor je staan met stuurhuis er in. is wel lek, maar stuurde goed.. Maar dat lekken kan EJ heel makkelijk oplossen en dat doen ze vrijwel allemaal... Mag je van mij zo hebben, mocht het je helpen..
Inbouwen kan ik je niet bij helpen, maar ik hoor dat Matthijs daar wel oren naar heeft?
Als die overbrenging kapot is, zal dat idd zijn door het niet loskoppelen van de stuurstang..
Dank jullie voor de serieus, hartverwarmende, opmerkingen jongens, erg fijn!
Ik ben met een ander, curieux idee, bezig. Later meer, even hectisch hier nu.
Moeten we ons zorgen gaan maken?
en hoppa dirass erin ? :roll:
Dát zei Djidde ook al... :D
Luceo non uro....
En dan team W&W de kans door de neus boren om onze fout goed te maken? Nou dacht het niet! Ik zeg: "Andere diravi er in." :wink:
ARE YOU MAD??? Dirass erin zegt-ie :lol:
Nee, iets heel anders. Zoiets:
And now for something completely different? :shock:
Dus: Je wilt er een 24v in laten lepelen!! Een oude of een nieuw type!? Wel een heule klus, erg leerzaam ook denk ik zomaar. 8)
Subtiel :wink: Tja, als je dan toch bezig bent met je stuurhuis, en het blok moet er dan toch uit zijn 12 kleppen extra natuurlijk een mooie bonus aan het eind van de rit! :D
Zonder gein: heel veel extra werk is het niet... voor degenen onder ons die 'toevallig' nog een 24V blokje op het schap hebben liggen.
Au!! Verkijk je daar nou niet op, denk dat motor met subframe over gezet moeten worden en dan nog al die leidingen!?
Vlug gezien!
Met Evert-Jan heb ik vanmiddag de opties doorgenomen. Daar hoorde ook eventueel een andere XM bij. Maar hij heeft niet iets staan waar ik happy van word. Hij had wel een technisch goede en hem bekende 94ér 24v staan met achterbumper schade. Alleen ligt de blanke lak eraf en is het geen frisse. Wel zit er een fabrieks nieuwe versnellingsbak in met slechts 50.000km ervaring.
Over deze auto twijfelt hij; maken of slopen. Ik wees die optie eigenlijk meteen van de hand. Ik wil een mooie XM, opnieuw spuiten en strak maken kost, als je het goed doet 5 mille.
Na een uurtje heb ik EJ terug gemaild of een complete transplantatie niet te doen is, of dat dit zowiezo een mission impossible was.
Al rap kreeg ik onderstaande antwoord:
"Is geen enorm probleem.
We gebruiken dan alle onderdelen van de donor auto die je nodig hebt, ook het stuurhuis. In principe wissellen we dan gewoon de subframes met alles er op en er aan"
En op door vragen over verdere obstakels:
"De inputs naar het dashboard toe zijn gelijk voor een 12v en een 24v. We zullen wellicht wat kleine problemen ondervinden, maar ik verwacht dat het meevalt, we hebben wel vaker dit soort conversies gedaan. Ik zal de km stand van die auto even nakijken, die weet ik niet uit mijn hoofd. Ik weet wel dat het een hele goeie motor is, en de geschiedenis over de laatste 100,000 km ofzo is me bekend en daar is niet bespaard op het onderhoud. Zoals gezegd is er een fabrieksnieuwe versnellingsbak in gegaan ongeveer 50,000km geleden. Het is ook de 'couple' variant van de 24v, dus diegene waar alle nokkenas problemen zijn opgelost.
De motorkabelboom zal mee verhuisd worden om de feniks 4 computer aan te kunnen sluiten.
Als het blok natuurlijk los ernaast staat is dat wel het moment om alles goed na te kijken zoals alle keringen, de koppelling enz. Het zou verkeerde zuinigheid zijn om daarop te besparen als het subframe er naast staat. Voor de APK maakt het niet uit, de keurmeester heeft geen verplichting om hier iets aan te controleren. Als je het helemaal goed op kenteken wil hebben is dat een kwestie van op een rdw keuringsstation een kenteken wijziging aangeven. Dat moet allemaal geen probleem zijn omdat het gewoon een bestaande uitvoering was"
EN:
" Jouw XM ziet er inderdaad bijzonder strak uit van buiten dus dat maakt het inderdaad wel een goeie kandidaat. Het wordt niet een economisch verantwoorde keuze, maar ik neem aan dat er al flink wat geld in deze XM zit die misschien zowiezo weer in een andere auto zou moeten om hem naar je zin te maken. Dan kan je er inderdaad ook voor kiezen om net zoveel in deze te investeren om hem goed te maken, als dat het zou kosten om een andere aan te schaffen, en het resultaat is natuurlijk best bijzonder."
Het grote dillema hier is natuurlijk dat er al heel erg veel uren en centen in LNV zitten. Een andere XM geeft me gegarandeerd ook een lijst met uit te voeren zaken die gedaan moeten worden, zoals Matthijs al zei (Bij bv die TCT hier in Eindhoven) Economisch verantwoord is LNV allang niet meer. Wegzetten kan ook, maar dan komt er al een factuur voor de uren die tot nu toe zijn gemaakt en transport naar Eindhoven. Bovendien moet ik dan naar mezelf kijken en dan is de kans dat ik er "ooit" weer aan begin heel klein, zo niet nihil. Uitstel / afstel heet dat. Plus dat ik dan alsnog een auto nodig heb.
Wat me aanspreekt is dat ik een zwak voor die 24v heb. Diep in me hart wilde ik er altijd, sinds ik XM rijd, eentje bezitten. Natuurlijk is de wagen dan niet meer origineel, sterker nog; ze bestonden niet een in juni 1990, maar is dat belangrijk??
Het feit dan van der Laan het uitvoert is me ook wat waard. Toch een specialist in SM en CX turbo.
Ook dit kost natuurlijk een lieve duit, maar als er dan een fijn rijdende snelle XM voor terug komt? Eentje die je niet zomaar meer weg doet.
Wat denken jullie??
Doen. Als jij het geld er voor over hebt voor het werk zou ik geen 2 keer denken.
Ik zou het zelfde doen, maar dan zelf natuurlijk, want het spul moet er toch uit.
Alleen dat verhaal met een heel subframe overhangen snap ik nog niet helemaal
Mijn eerste reactie: doen.
Maar het is wel JOUW auto en dus JOUW beslissing!
Zo 'aus dem blauen' zou ik ook zeker dit overwegen, maar om een goeie beslissing te nemen komt wel het kostenplaatje er eerst nog bij, dus zondermeer doen zeg ik niet.
Waar het kantelpunt ligt hoeveel je nog bereid bent om erin te steken of in een andere xm zou steken is meer een gevoels kwestie.
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Tuulijk is het mijn beslissing! :wink: Maar wel fijn dat jullie allebei "doen" zeggen. In verhouding kost het maar een "beetje" meer dan doorkloten met demontage en montage van een gebruikt stuurhuis, apk rommel etc. Namelijk 2500,= euro, mogen jullie best weten.
Misschien komt daar nog wat bij, maar goed, als ze dan technisch up-to-date is geeft ze heel veel rijplezier terug.
En ik krijg er eigenlijk een "nieuwe" XM voor terug in een mooi strak vertrouwd jasje. Ik heb wel eens met een schuin oog naar 24v's gekeken maar dan moet je LNV weer verkopen en weer helemaal opnieuw beginnen, zo voelt dat tenminste. Nu krijgt ze een 2e leven in een andere dimensie. Ook mooi. Iig een auto met een "histoire".
En ik heb 2 maanden geleden in Brussel mooi beige lederen deurpanelen kunnen scoren, dus het wordt dan ook helemaal af! :lovecit:
Als het bij 2,5 tot 3k blijft dan zou ik het doen. Rouge Griott Nacré is naast Gris Dolmen mijn lievelingskleur geworden :D
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Pagina's