Helemaal super dit. Ik dacht dat ik kampioen wilde plannen maken was, maar jij laat ze ook nog eens uitvoeren!
Heel veel succes, dit is een spannend project dat de ultieme (en een unieke!) XM oplevert. :clap:
Jazeker Roger, wel uit den nood geboren natuurlijk :lol:
EJ bood me die 24v aan, maar hij heeft dus een klap achterschade en een lak die volledig afgebladderd is. En nog een nadeel; hij is natuurlijk groen! :mrgreen: (Wat is dat toch dat al die ZPJ4's groen zijn??)
Die XM weer opkalifateren was veel duurder. Vandaar mijn idee voor de transplantatie! En zo'n originaliteits freak ben ik nou ook weer niet.
Sterker nog, de mooie blokjes velgen staan dadelijk ook een beetje raar. Zal ik er weer dikke wielen onderzetten?
Ik vond je vorige velgen wel vet maar nét iets te groot, dus wellicht iets in 16" in die stijl? En wolf in schaapskleren.. ongeacht wat je onder een XM schroeft aan velgen, de rest van de wagen neutraliseert dat prima ;) Met 200 pk in een XM verras je vriend en vijand.
Laat het nou toevallig zo zijn dat Renault deze varianten ook met turbo heeft uitgerust... :mrgreen: Als ik nog eens een XM zou gaan rijden zou ik het niet laten eens écht iets unieks te maken... maargoed, Mike, je bent een baas =]
200 pk op van de 15 inch ballonbanden is ook niet leuk op een klaverblad. :)
Zou voor 17 inch gaan, niet té groot en toch groot genoeg om hard door de bocht te gaan, en het petjesgehalte valt of staat natuurlijk met het model van de velg
Mijn velgjes kopen, Mike? :twisted:
Ik denk dat idd 17'' het mooiste staat. 18" vind ik niet onaardig, maar dan moet ze wel uitgebouwd zijn net als bij Benny.
Ha ha ha MAtthijs, jij bedoelt die Alpine Turbo's? Ik denk dat er dan toch onderhand een "dome" op de motorkap moet komen! Vanmiddag nog in Stoofies Absintje zitten kijken, zit wel errug vol!
denk eens aan
"tevreden" telefoon " of Teguilla :mrgreen:
Ook 18 onder niet uitgebouwd kan mooi zijn.... maar das een beetje een open deur, in dit geval de mijne :lol:
Ieder zijn ding zullen we maar denken.
Nu ter zake, wanneer gaan de heren van start? zijn ze al gestart? zo ja wat is de tijdsplanning?? of anders gezegd, vanaf wanneer raak ik je niet meer kwijt op de hoogweg?
Vanochtend blijkbaar al een mailtje van vdL gehad; "ze zijn lekker bezig". :shock: :shock:
Dus maar meteen gebeld zojuist, ik had nl stiekum gehoopt dat ze met een week of 3-4 klaar kon zijn maar ze verwachten dat ze eind van de week loopt!
Goed nieuws van het ZPJ4 blok: deze heeft "slechts" 230.000 km gelopen. Vind ik niet verkeerd. Bij de fabrieknieuwe versnellingsbaksbak is ook de koppeling vervangen! Er zijn een paar foto's door een monteur gemaakt dus die krijg ik nog.
Blok hangt er al in en momenteel zijn ze wat electrische problemen aan het oplossen. Dit heeft meer te maken met verschillende type verbindingen die Citroen gebruikt heeft door de modeljaren heen.
Uitlaat pakkingen en keerringen zijn droog. EJ is geen voorstander om het spruitstuk nu al extra te lassen omdt je het metaal er omheen dan weer zwakker maakt. Motor steunen zijn vervangen. Verder wordt het beste van LNV 1 gebruikt voor LNV 2.
Vwb de uitlaatspruitstukken, ik snap niet waarom die nu niet extra gelast worden :roll:. Als de pijpjes van de spruitstukken van buitenaf rondom ook nog extra gelast zijn dan voorkom je later problemen.
Lassen is wat mij betreft vragen om problemen als het nu nog heel is. Wat voor materiaal is het?
Het is staal, wat het precies is kan Marco vertellen. Die heeft onlangs de ZPJ4 spaghetti spruitstukken bekeken.
@Mike, laat de metalen mantels om de spruitstukken weg. Die houden de warmte vast voor de kats, maar daardoor worden de spruitstukken met name het achterste spruitstuk te heet en gaan daardoor scheuren en lekken.
ah, een rvs uitlaat, daar weet ik niets van.
Ik had het een en ander uitgezocht voor de scheur in het c35 spruitstuk (gietijzer) vandaar mijn opmerking.
Dit zijn staal of rvs spaghetti's.. Heel iets anders dan de gemiddelde citro en de constructie is buitengewoon ruk.. Ook bij goede zie je al lichte lekkage sporen..
Zit niet heel kwlitatief goed in elkaar, maar qua engineering wel leuk te zien.. Onder een citro verwacht je af fabriek geen spaghetti!
Goed om te lezen dat La Noir Verni in plaats van afgedankt geupgrade gaat worden!
'Nacré' is vertaald uit het Frans 'parelmoer' Jos, je moet je talen ophalen. :D
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
En griotjes....dat zijn toch die antihoestdropjes.
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Helemaal super dit. Ik dacht dat ik kampioen wilde plannen maken was, maar jij laat ze ook nog eens uitvoeren!
Heel veel succes, dit is een spannend project dat de ultieme (en een unieke!) XM oplevert. :clap:
Jazeker Roger, wel uit den nood geboren natuurlijk :lol:
EJ bood me die 24v aan, maar hij heeft dus een klap achterschade en een lak die volledig afgebladderd is. En nog een nadeel; hij is natuurlijk groen! :mrgreen: (Wat is dat toch dat al die ZPJ4's groen zijn??)
Die XM weer opkalifateren was veel duurder. Vandaar mijn idee voor de transplantatie! En zo'n originaliteits freak ben ik nou ook weer niet.
Sterker nog, de mooie blokjes velgen staan dadelijk ook een beetje raar. Zal ik er weer dikke wielen onderzetten?
NEE!! Gewoon zo laten, een wolf in blè kleding gaaf man. 8)
Ik vond je vorige velgen wel vet maar nét iets te groot, dus wellicht iets in 16" in die stijl? En wolf in schaapskleren.. ongeacht wat je onder een XM schroeft aan velgen, de rest van de wagen neutraliseert dat prima ;) Met 200 pk in een XM verras je vriend en vijand.
Laat het nou toevallig zo zijn dat Renault deze varianten ook met turbo heeft uitgerust... :mrgreen: Als ik nog eens een XM zou gaan rijden zou ik het niet laten eens écht iets unieks te maken... maargoed, Mike, je bent een baas =]
200 pk op van de 15 inch ballonbanden is ook niet leuk op een klaverblad. :)
Zou voor 17 inch gaan, niet té groot en toch groot genoeg om hard door de bocht te gaan, en het petjesgehalte valt of staat natuurlijk met het model van de velg
Mijn velgjes kopen, Mike? :twisted:
tja wat is te...
Alles waar te voor staat :D
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ik denk dat idd 17'' het mooiste staat. 18" vind ik niet onaardig, maar dan moet ze wel uitgebouwd zijn net als bij Benny.
Ha ha ha MAtthijs, jij bedoelt die Alpine Turbo's? Ik denk dat er dan toch onderhand een "dome" op de motorkap moet komen! Vanmiddag nog in Stoofies Absintje zitten kijken, zit wel errug vol!
Functie boven esthetiek Mike ;)
Blijkbaar kom ik te weinig hier de laatste tijd gezien de grote veranderingen bij LNV :mrgreen:
Petje af Mike voor deze actie 8)
Dit is geen kleine upgrade maar een complete midlife update van LNV.
nope.
denk eens aan
"tevreden" telefoon " of Teguilla :mrgreen:
Ook 18 onder niet uitgebouwd kan mooi zijn.... maar das een beetje een open deur, in dit geval de mijne :lol:
Ieder zijn ding zullen we maar denken.
Nu ter zake, wanneer gaan de heren van start? zijn ze al gestart? zo ja wat is de tijdsplanning?? of anders gezegd, vanaf wanneer raak ik je niet meer kwijt op de hoogweg?
Geen idee nog. Zal ik maandag wel horen denk ik. Zijn motorsteunen ook NFP voor de 24V? Moet ik maar nieuw kopen denk ik.
De rubberen ZPJ en ZPJ4 motorsteunen zijn nog te koop:
http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/XM%2024v%20engine/motorsteunen1.jpg
http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/XM%2024v%20engine/motorsteunen2.jpg
http://i288.photobucket.com/albums/ll171/Citrophile/XM%2024v%20engine/motorsteunen3.jpg
Anders zijn ze via andere automateriaalzaken ook nog te koop.
issie al klaar ?
BREAKING NEWS! :news:
Vanochtend blijkbaar al een mailtje van vdL gehad; "ze zijn lekker bezig". :shock: :shock:
Dus maar meteen gebeld zojuist, ik had nl stiekum gehoopt dat ze met een week of 3-4 klaar kon zijn maar ze verwachten dat ze eind van de week loopt!
Goed nieuws van het ZPJ4 blok: deze heeft "slechts" 230.000 km gelopen. Vind ik niet verkeerd. Bij de fabrieknieuwe versnellingsbaksbak is ook de koppeling vervangen! Er zijn een paar foto's door een monteur gemaakt dus die krijg ik nog.
Blok hangt er al in en momenteel zijn ze wat electrische problemen aan het oplossen. Dit heeft meer te maken met verschillende type verbindingen die Citroen gebruikt heeft door de modeljaren heen.
Uitlaat pakkingen en keerringen zijn droog. EJ is geen voorstander om het spruitstuk nu al extra te lassen omdt je het metaal er omheen dan weer zwakker maakt. Motor steunen zijn vervangen. Verder wordt het beste van LNV 1 gebruikt voor LNV 2.
Man, wat ben ik benieuwd!!!
Zo dan, die laat er ook geen gras over groeien :)
Ben heel erg benieuwd! Goed om te horen dit :D
spannendddddddddddddddddddddd
Hadden ze niks te doen deze week?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
En een handtekening!!!!
krijgt dat rode ding toch nog een goede bestemming. Die stond wortel te schieten bij van der laan voor de deur.
Klinkt allemaal erg mooi Mike!
laat je de kleppendekseltjes van de 24v ook even mooi hoogglans zwart poederen ? Dan heb je wat meer om te poetsen :)
Goed nieuws zeg :D.
Vwb de uitlaatspruitstukken, ik snap niet waarom die nu niet extra gelast worden :roll:. Als de pijpjes van de spruitstukken van buitenaf rondom ook nog extra gelast zijn dan voorkom je later problemen.
Lassen is wat mij betreft vragen om problemen als het nu nog heel is. Wat voor materiaal is het?
Spannend nieuws Mike! Ben reuze benieuwd! :dans:
Luceo non uro....
Het is staal, wat het precies is kan Marco vertellen. Die heeft onlangs de ZPJ4 spaghetti spruitstukken bekeken.
@Mike, laat de metalen mantels om de spruitstukken weg. Die houden de warmte vast voor de kats, maar daardoor worden de spruitstukken met name het achterste spruitstuk te heet en gaan daardoor scheuren en lekken.
Inderdaad.. Het stuk wat onder mijn auto vandaan kwam was ook opengemaakt.. Veeeeel beter tegen scheuren!
ah, een rvs uitlaat, daar weet ik niets van.
Ik had het een en ander uitgezocht voor de scheur in het c35 spruitstuk (gietijzer) vandaar mijn opmerking.
Dit zijn staal of rvs spaghetti's.. Heel iets anders dan de gemiddelde citro en de constructie is buitengewoon ruk.. Ook bij goede zie je al lichte lekkage sporen..
Zit niet heel kwlitatief goed in elkaar, maar qua engineering wel leuk te zien.. Onder een citro verwacht je af fabriek geen spaghetti!
Pagina's