Heh, heerlijk ad-rem stelletje zijn jullie ook altijd. :wink: Vandaag startte het geval weer prima, en alle electronische gadgets werkten weer perfect. (Inclusief aanjager!)
Het ziet er dus naar uit dat deze accu weer ff gered is. En mijn XM dus ook.
Vandaag heb ik allerlei kleine prutsdetailtjes aangebracht. Sommigen vinden deze dingen totaal niet interessant, ik vind het juist leuk omdat het een mooie XM echt helemaal af en compleet maakt.
Ik bedoel dingetjes als beide afdekkleppen gemonteerd hebben onder je voorspoiler (die krengen die je sleepoog afdekken, vooral de rechter is vrijwel altijd missing in action). Vandaag weer eronder geklikt bij mijn XM, nadat me zo'n ding in handen viel.
Links in mijn binnenspatbord was de afdekdop weg, die de moer van de voorbumper afdekt. Ook weer een ander voor teruggezet.
Twee van die mini-prutsdopjes teruggeplaatst, die op de uiteinden van je rolgordijntjes zitten. Nu heb ik eindelijk een volkomen A+ complete en perfecte hoedenplank. :roll: :)
Plastic dopje geplaatst bovenop de moer op een voor-veerpoot. Er bleek er eentje te missen.
Maar de mooiste super-upgrade was wel dat ik een knopje vond met de afbeelding erop die origineel gebruikt wordt voor de electrisch verstelbare middenarmsteun. Sinds ik zo'n armsteun erin gefrot had, had ik daar zo'n knopje voor zoals je gebruikt voor de achterramen. (gewoon met pijltjes dus) Bovendien haperde van dat knopje ook nog het lampje. Nu werkt het lampje en zit daar de juiste bijbehorende schakelaar.
Allemaal klein bier, ik weet het. Maar ik had geen tijd voor meer ingrijpende upgrades en zoals ik al zei, ik vind een XM waarbij al dat soort kleine tierelantijntjes, kapjes en klepjes op en aan zitten, gewoon erg mooi om te zien.
Vandaag heb ik allerlei kleine prutsdetailtjes aangebracht. Sommigen vinden deze dingen totaal niet interessant, ik vind het juist leuk omdat het een mooie XM echt helemaal af en compleet maakt.
Ik bedoel dingetjes als beide afdekkleppen gemonteerd hebben onder je voorspoiler (die krengen die je sleepoog afdekken, vooral de rechter is vrijwel altijd missing in action). Vandaag weer eronder geklikt bij mijn XM, nadat me zo'n ding in handen viel.
Links in mijn binnenspatbord was de afdekdop weg, die de moer van de voorbumper afdekt. Ook weer een ander voor teruggezet.
Twee van die mini-prutsdopjes teruggeplaatst, die op de uiteinden van je rolgordijntjes zitten. Nu heb ik eindelijk een volkomen A+ complete en perfecte hoedenplank. :roll: :)
Plastic dopje geplaatst bovenop de moer op een voor-veerpoot. Er bleek er eentje te missen.
Maar de mooiste super-upgrade was wel dat ik een knopje vond met de afbeelding erop die origineel gebruikt wordt voor de electrisch verstelbare middenarmsteun. Sinds ik zo'n armsteun erin gefrot had, had ik daar zo'n knopje voor zoals je gebruikt voor de achterramen. (gewoon met pijltjes dus) Bovendien haperde van dat knopje ook nog het lampje. Nu werkt het lampje en zit daar de juiste bijbehorende schakelaar.
Allemaal klein bier, ik weet het. Maar ik had geen tijd voor meer ingrijpende upgrades en zoals ik al zei, ik vind een XM waarbij al dat soort kleine tierelantijntjes, kapjes en klepjes op en aan zitten, gewoon erg mooi om te zien.
'T zijn die kleine dingetjes die je auto compleet maken. :wink:
Dat vind ik dus ook. En als ik een XM zie waarbij al dat soort kleine details kloppen en gemonteerd zijn, krijg ik daar eeb goed gevoel bij.
Ik heb al eens eerder gezegd dat ik een detail<censuur> ben.
Nee maar het woord dat ik destijds formuleerde werd (terecht!) toch ff wat bijgeschaafd.
Laten we het erop houden dat ik graag tot in de kleine details de shit completeer. En iedere XM is in z'n loopbaan aardig wat originele schroefjes, kapjes en klein grut kwijtgeraakt.
Net zoals ik ooit ook nog zo'n kap wil als jij over de riem van je HD-pomp hebt, Wim! 8)
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.
Over details gesproken: de pennetjes, waarmee de klep van middenarmsteun/opbergvak scharniert. Ik heb ze nu vervangen door een spijker van dezelfde dikte, maar de orginele pen is wel zo prettig natuurlijk.
Is dat detail<censuur> genoeg?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Over details gesproken: de pennetjes, waarmee de klep van middenarmsteun/opbergvak scharniert. Ik heb ze nu vervangen door een spijker van dezelfde dikte, maar de orginele pen is wel zo prettig natuurlijk.
Is dat detail<censuur> genoeg?
Deze moet ik ergens voor je kunnen opduikelen Marc. En dan pas je qua detail<PIEP> in mijn straatje. En een spijker zal nooit zo mooi scharnieren/vastzitten als zon ori klempinnetje. Laat me ff weten of je ze wil en waar ze naartoe moeten! (PB)
10 XM's in bezit gehad, waarvan 8 gereden. Totaal ca. 2.000.000 km.
Nu C6 2.2 HDi, zwart
Re: CDPF's XM 2.0 TCT automaat.
Je hebt een PB.
Idd.
zegt:
En een spijker zal nooit zo mooi scharnieren/vastzitten als zon ori klempinnetje
Op die pinnetjes zit nl. zo'n fijn stukje met groefjes, zodat ie er niet uit vliegt/cq hoort te vliegen.
Nog zulke leuke dingen: de stootrubbertjes van diezelfde klep van diezelfde armsteun.
....en de afdekdopjes van de schroeven van de afdekkap van het tellerblok (waarvan die pootjes altijd afbreken, weet je wel).
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Die stootrubbertjes moet ik ook nog wel hebben, if you need those...
Ik spotte zelfs nog zo'n bediening voor electrische middenarmsteun. Heb alleen niet opgelet of het type 1 of 2 was. Maar dat scheelt hooguit 2 minuten met de slijptol (of 5 minuten met de ijzerzaag) :mrgreen:
Marc Alsemgeest zegt:
....en de afdekdopjes van de schroeven van de afdekkap van het tellerblok (waarvan die pootjes altijd afbreken, weet je wel).
Ik ben bang dat je me hier kwijt bent... Wat voor doppies?
Wel leuk om te merken dat er meer detailf*ckers zijn :zwaai:
Ah OK, type 2 heeft dat dan niet. Moet ik aan kunnen komen! (als de pootjes tenminste niet afbreken dus!) Zal er aan denken als ik weer verder ga met een T1 slopen.
Vandaag weer zo'n lekker snel klein klusje gedaan: het recht hangen van de uitlaat. Het uitlijnen van de uitlaat luistert bij een TCT best wel nauw. Klooi wat aan en je word geheid beloond met een lekkere rammel.
Dat had ik al toen ik deze auto kocht, dat heb ik daarna opgelost. Maar toen verving ik wat ABS-bedrading en de Hydractive-bol achter. Dat werd allemaal wat laat op de avond, en toen gooide ik maar snel de midden- en einddemper er weer onder om naar huis te kunnen. Waarna de hele shizzle dus weer rammelde.
Tijdje lang mee rondgereden, maar nadat ik gisteren met de hele familie weer eens het halve land doorkruisde terwijl we vergezeld werden van het geluid van een rammelende uitlaat besloot ik om het maar weer eens recht te trekken. (Letterlijk en figuurlijk! Is irritant in zo'n verder perfect op comfort ingerichte voiture.)
Resultaat: een rammelvrije auto. En die was al zo comfortabel!
Stay tuned; volgende week zou ik maar zo eens mijn antenne kunnen upgraden. Bijvoorbeeld. :D
mmmh bij een platen accu dient er wel water in dat vat te zitten anders is het juist extra zuur....
Heh, heerlijk ad-rem stelletje zijn jullie ook altijd. :wink: Vandaag startte het geval weer prima, en alle electronische gadgets werkten weer perfect. (Inclusief aanjager!)
Het ziet er dus naar uit dat deze accu weer ff gered is. En mijn XM dus ook.
Je hebt PB
Luceo non uro....
En jij hebt een PB terug :zwaai:
Vandaag heb ik allerlei kleine prutsdetailtjes aangebracht. Sommigen vinden deze dingen totaal niet interessant, ik vind het juist leuk omdat het een mooie XM echt helemaal af en compleet maakt.
Ik bedoel dingetjes als beide afdekkleppen gemonteerd hebben onder je voorspoiler (die krengen die je sleepoog afdekken, vooral de rechter is vrijwel altijd missing in action). Vandaag weer eronder geklikt bij mijn XM, nadat me zo'n ding in handen viel.
Links in mijn binnenspatbord was de afdekdop weg, die de moer van de voorbumper afdekt. Ook weer een ander voor teruggezet.
Twee van die mini-prutsdopjes teruggeplaatst, die op de uiteinden van je rolgordijntjes zitten. Nu heb ik eindelijk een volkomen A+ complete en perfecte hoedenplank. :roll: :)
Plastic dopje geplaatst bovenop de moer op een voor-veerpoot. Er bleek er eentje te missen.
Maar de mooiste super-upgrade was wel dat ik een knopje vond met de afbeelding erop die origineel gebruikt wordt voor de electrisch verstelbare middenarmsteun. Sinds ik zo'n armsteun erin gefrot had, had ik daar zo'n knopje voor zoals je gebruikt voor de achterramen. (gewoon met pijltjes dus) Bovendien haperde van dat knopje ook nog het lampje. Nu werkt het lampje en zit daar de juiste bijbehorende schakelaar.
Allemaal klein bier, ik weet het. Maar ik had geen tijd voor meer ingrijpende upgrades en zoals ik al zei, ik vind een XM waarbij al dat soort kleine tierelantijntjes, kapjes en klepjes op en aan zitten, gewoon erg mooi om te zien.
Op welke plaatsen kom jij waar dat soort dingen uit de lucht vallen? :wtf:
Zoals de oosterburen zo mooi zeggen..: Kleinvieh macht auch Mist! :zwaai: Mark
Luceo non uro....
Das macht mir klein flaus aus :mrgreen:
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Plekken zoals Deventer bijvoorbeeld :mrgreen:
Daar werken figuren die niet willen deugen. Vraag maar aan Matthijs. :wink:
Grappig: ik vind dat mattie Matthijs deugt. Bigtime! :wink: En dat terwijl hij in Eindhoven werkt :mrgreen:
Jouw mattie weet wie ik bedoel. En ik bedoel niet jouw mattie. :mrgreen:
huh Eindhoven? Wasermis met Eindhoven? 8)
T enige wat mis is met eindhoven is dat het zo'n eind rijden is :P
De buurt waar ik mn auto's sloop is t meer andersom; de meesten die niet deugen werken niet.
En ik werk gewoon in Deventer hoor grotendeels :mrgreen:
Voor de rest weet ik zo niet 123 wie je bedoelt =]
'T zijn die kleine dingetjes die je auto compleet maken. :wink:
Dat vind ik dus ook. En als ik een XM zie waarbij al dat soort kleine details kloppen en gemonteerd zijn, krijg ik daar eeb goed gevoel bij.
Ik heb al eens eerder gezegd dat ik een detail<censuur> ben.
Detaillist is geen woord dat wij hier censureren. :lol:
Nee maar het woord dat ik destijds formuleerde werd (terecht!) toch ff wat bijgeschaafd.
Laten we het erop houden dat ik graag tot in de kleine details de shit completeer. En iedere XM is in z'n loopbaan aardig wat originele schroefjes, kapjes en klein grut kwijtgeraakt.
Net zoals ik ooit ook nog zo'n kap wil als jij over de riem van je HD-pomp hebt, Wim! 8)
Zo'n gevalletje moet ik nog in mijn schuur hebben liggen....
En ik heb 'm naar de eeuwige jachtvelden gestuurd omdat 'ie tegen de computerbak kwam en kapotschuurde. :oops:
Shame. Wes, als je 'em nog eens vind hoor ik het graag!
Over details gesproken: de pennetjes, waarmee de klep van middenarmsteun/opbergvak scharniert. Ik heb ze nu vervangen door een spijker van dezelfde dikte, maar de orginele pen is wel zo prettig natuurlijk.
Is dat detail<censuur> genoeg?
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Ik zal eens op onderzoek uitgaan. :wink:
Deze moet ik ergens voor je kunnen opduikelen Marc. En dan pas je qua detail<PIEP> in mijn straatje. En een spijker zal nooit zo mooi scharnieren/vastzitten als zon ori klempinnetje. Laat me ff weten of je ze wil en waar ze naartoe moeten! (PB)
Je hebt een PB.
Idd.
Op die pinnetjes zit nl. zo'n fijn stukje met groefjes, zodat ie er niet uit vliegt/cq hoort te vliegen.
Nog zulke leuke dingen: de stootrubbertjes van diezelfde klep van diezelfde armsteun.
....en de afdekdopjes van de schroeven van de afdekkap van het tellerblok (waarvan die pootjes altijd afbreken, weet je wel).
Voorgangers: BX 19D: SR-39-ZY (rood); XM 2.1TD YS-93-GH(Berline Rouge); XM 2.1TD HL-LR-66(Berline Noir Verni); XM 2.1TD JN-SP-74(Break Vert Vega); XM 2.1TD 08-RD-VZ(Break Vert Vega); XM2.1TD 12-DF-FK (Break, Vert Vega)
Die stootrubbertjes moet ik ook nog wel hebben, if you need those...
Ik spotte zelfs nog zo'n bediening voor electrische middenarmsteun. Heb alleen niet opgelet of het type 1 of 2 was. Maar dat scheelt hooguit 2 minuten met de slijptol (of 5 minuten met de ijzerzaag) :mrgreen:
Ik ben bang dat je me hier kwijt bent... Wat voor doppies?
Wel leuk om te merken dat er meer detailf*ckers zijn :zwaai:
Die zitten links en rechts voor de schroeven in de klokkenwinkel kap. (type 1 dan hé)
Je vais reussir, tout simplement parce que je refuse de perdre.
Ah OK, type 2 heeft dat dan niet. Moet ik aan kunnen komen! (als de pootjes tenminste niet afbreken dus!) Zal er aan denken als ik weer verder ga met een T1 slopen.
Vandaag weer zo'n lekker snel klein klusje gedaan: het recht hangen van de uitlaat. Het uitlijnen van de uitlaat luistert bij een TCT best wel nauw. Klooi wat aan en je word geheid beloond met een lekkere rammel.
Dat had ik al toen ik deze auto kocht, dat heb ik daarna opgelost. Maar toen verving ik wat ABS-bedrading en de Hydractive-bol achter. Dat werd allemaal wat laat op de avond, en toen gooide ik maar snel de midden- en einddemper er weer onder om naar huis te kunnen. Waarna de hele shizzle dus weer rammelde.
Tijdje lang mee rondgereden, maar nadat ik gisteren met de hele familie weer eens het halve land doorkruisde terwijl we vergezeld werden van het geluid van een rammelende uitlaat besloot ik om het maar weer eens recht te trekken. (Letterlijk en figuurlijk! Is irritant in zo'n verder perfect op comfort ingerichte voiture.)
Resultaat: een rammelvrije auto. En die was al zo comfortabel!
Stay tuned; volgende week zou ik maar zo eens mijn antenne kunnen upgraden. Bijvoorbeeld. :D
Ga zo door mijn Zoon. :mrgreen:
Pagina's